

[OB & OBFL] Mv6 3.0 problem
#1
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2014 - 13:28
A więc omega 3.0 v6 z lpg stag 300. Jakieś 3 miesiące temu wymienialem komplet sprzęgła, świece ngk, kable ngk. Regenerowałem również wtryski valteki czerwone. Od tamtego czasu nie bylem na regulacji gazu i gdy wyjmowałem skrzynie i zdejmowałem wydechy chyba uszkodzilem uszczelki od kolektora bo teraz auto między 2,5 a 3 tys obrotów tak sobie rzęźi i słychać że układ może być nieszczelny.
Omega wcześniej (jakieś pol roku temu) nie odcinała mi gazu jak gwałtownie przyciskałem pedał ,teraz niestety tak sie dzieje - gaz jest a gdy auto z pedałem w podłodze przekroczy 4,5 tysiąca obrotów przełącza sie na benzyne (lampka od gazu miga).
Jakieś tydzień temu zaczął zapalać mi się chwilowo check na desce (zapala sie na 10 sek i gaśnie)
Omega potrafi też sobie zgasnąć na wolnych obrotach na gazie gdy obroty gwałtownie spadają (np przegazowanie i zgasł..)
Wcześniej (tj pół roku temu na komputerze wykazało że mam za niskie napięcie przepływomierza czy coś takiego) - faktycznie przepływka jest od omegi 2.5 v6 (jest na niej napisane korektorem czyli byla zmieniana)
Dziś byłem przy mrozie przy samochodzie z nową przepływką od omegi 3,0 v6 - zmieniłem ją oczyściłem styki)
zmiany praktycznie nie ma tak samo odłącza gaz jak wcześniej i check też sie zapalił na chwile. Czyżby coś było z mapą paliwa ?
Liczę na pomoc doświadczonych kolegów z forum bo już sporo się namęczyłem z moją Omą a nadal nie jest tak jak bym chciał.
POMOCY
#2
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2014 - 13:37
#3
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2014 - 14:19
31
12
89
74
#4
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2014 - 15:31
Byłem te błędy sczytać połączyłem pin 5 i pin 6 agrafką no i wymrygało tak:
31
12
89
74
74 - Za wysokie napięcie przepływom. powietrza
89 - O2 sensor 2 otwarty obwód - (strona kierowcy)
12 i 31 nie jest błędem
#5
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2014 - 16:27
Ciężko stwierdzić co jest nie tak ?
Z tym przepływomierzem to o co chodzi ? ma za dużo powietrza ?
Może ten nieszczelny wydech ma wpływ na ten check pojawiający się ?
A i jeszcze jedno pytanie : Czy wasze v6 też mają takie niskie obroty z wyłączoną sprężarką klimatyzacji ? Bo moja potrafi zejść poniżej 500 obr/min
#6
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2014 - 16:58
Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2
#7
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 14:33
A i jeszcze jedno pytanie ,jak już uszczelnie wydech to błąd sam zniknie czy to się jakoś kasuje ?
#8
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 20:57
Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2
#9
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 21:04
Blad sondy najszybciej to Ci zniknie jak poprawnie wyregulujesz instalacje LPG... A przeplywka pewnie zgon.jak już uszczelnie wydech to błąd sam zniknie czy to się jakoś kasuje ?
#10
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2014 - 14:21

A i tak dla przypomnienia średnica ukladu wydechowego w mv6 to 55mm tak ?
#11
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 10:46
Czy ta sonda wpływa na skład mieszanki skoro auto jezdzi jak jezdzilo i pali tyle ile palilo...
#12
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 11:06
Czy ta sonda wpływa na skład mieszanki skoro auto jezdzi jak jezdzilo i pali tyle ile palilo
Sondy są oczami komputera benzynowego ecu silnika to one widzą skład mieszanki i wydłużają bądz skracają czas wtrysku , jeżeli jest błąd sondy to mieszanka przestaje być regulowana i silnik jedzie na danych z pamięci ecu czyli dostaje 450mV. Jeżeli występuje to tylko na gazie to jest jego wina.

#13
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 11:20
#14
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 13:54
Odłącze akumulator na jeden dzien to sie zresetuje komputer, pozniej odpale ją na benzynie i pojade na regulacje gazu. Ciekawe czy to pomoże.
ale między odpalę, a regulacja LPG to ze 100km trzeba na Pb pojechać

#15
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 15:35
#16
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 22:46
ale między odpalę, a regulacja LPG to ze 100km trzeba na Pb pojechać
No właśnie jesteś pewny?
Jak to jest, ile trzeba przejechać i w jakich warunkach, żeby ECU PB miało pełne mapy zebrane?
#17
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 22:52
No właśnie jesteś pewny?
Jak to jest, ile trzeba przejechać i w jakich warunkach, żeby ECU PB miało pełne mapy zebrane?
najlepiej w różnych warunkach:)
#18
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 23:22
najlepiej w różnych warunkach:)
Myślicie że gazownicy bawią się w ustawianie na drodze ?:hihi:
#19
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 23:53
Myślicie że gazownicy bawią się w ustawianie na drodze ?
Auto kalibracja i 50 zł.

#20
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2014 - 00:15
Ten co mi ustawial, jezdzil po miescie i zbieraliśmy mape. Ale co z tego jak i tak mu nie wyszloMyślicie że gazownicy bawią się w ustawianie na drodze ?
