Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Przygasające oświetlenie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 stycznia 2014 - 20:28

Dzieje się to przy głośnym słuchaniu muzyki. W bagażniku jest wzmacniacz podpięty pod subwoofer. Rzecz w tym, że wzmacniacz ma 150W RMS mocy w mostku i jest za słaby aby działy się takie rzeczy w aucie. Jestem ciekaw czy kondensator rozwiąże problem czy może jest coś nie tak z masą w aucie (wzmacniacz ma plus z aku a masę z budy). Jeżeli kondensator to jaki polecacie ?? Musi być markowy ?? W nocy jest to dosyć uciążliwe :o

Filmik charczy bo mikrofon w telefonie nie daje rady :oonie:

[yt="Audio"]0qnSMP6RC64[/yt]



#2 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 stycznia 2014 - 20:38

A może alternator powoli odchodzi... :ksiadz:

#3 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 stycznia 2014 - 20:42

ładowanie jest ok, sprawdzane wiele razy :confused:

#4 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 stycznia 2014 - 20:57

wzmacniacz ma plus z aku a masę z budy

W tym miejscu sprawdzałeś jak wygląda napięcie ??

#5 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 stycznia 2014 - 21:03

nie jutro sprawdzę i coś więcej napiszę...

#6 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2014 - 07:09

Na tym filmiku silnik pracował ??

Jakiej grubości masz kable prądowe do CA ?? zmierz ładowanie ładowanie w tych miejscach co Siuada pisał. Najczęściej taką przyczyną jest nie wydajny alternator lub połączenie zasilania. U mnie takie coś też ma miejsce, ale u mnie przyczyną jest słabe ładowanie przez przewód plusowy razem z klemą od altka do aku, zresztą ładowanie na zimnym silniku mam 14.3 a na rozgrzanym spada do 13.0

#7 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 stycznia 2014 - 18:03

Na tym filmiku silnik pracował ??


:tak:

Jakiej grubości masz kable prądowe do CA ??


21mm2

zmierz ładowanie ładowanie w tych miejscach co Siuada pisał.


Silnik odpalony na jałowym, rozgrzany po paru km, temperatura zew -5, ładowanie na aku około 13,6V przy odpalonym głośno audio, na samym wzmacniaczu 12,8-13,2V (spadki wraz z basem)

Wynika z tego, że coś z okablowaniem a dokładniej z masą podpiętą pod karoserie przy wzmaku ??

#8 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2014 - 18:07

Wynika z tego, że coś z okablowaniem a dokładniej z masą podpiętą pod karoserie

tutaj bym prowadził poszukiwania. Jak jest z okablowaniem ok to różnice napięć przy aku i przy wzmacniaczu nie w powinny być większe 0.1V

#9 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 stycznia 2014 - 19:46

Ok dzięki od tego zacznę i dam znać czy coś udało się poprawić :)

A wracając do wzmacniacza mam zamiar go wymienić (mostek 250 rms) i wydaje mi się, że kondensator może się przydać ?? Jeżeli tak to coś możecie polecić ??

#10 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2014 - 07:08

A wracając do wzmacniacza mam zamiar go wymienić (mostek 250 rms) i wydaje mi się, że kondensator może się przydać Jeżeli tak to coś możecie polecić

unikaj chińczyków, coś z signat, dls, dietz, hollywood, lanzar itp.

#11 OFFLINE   Spinacz156

Spinacz156
  • 35 postów
  • Dołączył: 30-08-2010
  • Skąd: Grudziadz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 stycznia 2014 - 13:01

unikaj chińczyków, coś z signat, dls, dietz, hollywood, lanzar itp.


a gdzie to jest produkowane :D
a światła mrugają od spadków napięcie kondensator pomoże ponieważ zapewni odpowiedni napiecia jakie potrzebuje wzmacniacz
pozdrawiam

#12 OFFLINE   KAFARful

KAFARful

    Bokiem lubie wchodzic

  • 189 postów
  • Dołączył: 12-08-2009
  • Skąd: Zelów - Buczek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2014 - 13:18

Zapodaj kondesator a poczujesz z miane. U siebie mialem to samo i po podlaczeniu kondesatora jes znaczna poprawa. Przewody najlepiej obydwa pociagnij z aku. U mnie masa jest z karoseri i spadek napiecia mam 0.3 , mysle ze jak pociagne z aku bedzie poprawa:)

#13 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 stycznia 2014 - 13:38

Panowie kondensator przy tak małych mocach jest zbędny !!
Podstawa to solidne kable grube kable, zamontowane zgodnie ze sztuką.
Alternator, pomierzyć wszystko gdzie spadki są itd...
Można i 4 kondensatory zamontować i może to nic nie zmienić....

#14 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2014 - 19:46

Panowie kondensator przy tak małych mocach jest zbędny
Podstawa to solidne kable grube kable, zamontowane zgodnie ze sztuką.
Alternator, pomierzyć wszystko gdzie spadki są itd...
Można i 4 kondensatory zamontować i może to nic nie zmienić....

amen :D



quźwa przecież ten kondensator sam się nie ładuje, coś musi go zasilić. Jak nie ma dobrego zasilania to spadki zawsze będą czy z kondziołem czy bez niego !!

#15 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2014 - 20:23

Dzisiaj wyczyściłem dokładnie miejsce styku przewodu masowego z karoserią papierem ściernym. Przy okazji chciałem się dowiedzieć (bo już dokładnie nie pamiętam) jaki mam przewód zasilający. Jest to Hollywood Energetic PRO ale nigdzie nie mam napisane o jakim przekroju (brak suwmiarki pod ręką). Na oko jest to coś między 18 a 21 mm2, taki:

http://allegro.pl/pr...3827662341.html

Korzystając z tej tabeli:

Dodany obrazek

wynika jasno, że dałem :pupa: bo bezpiecznik za aku mam 30A zamiast dwa razy większego. Pytanie czy za mały bezpiecznik (przekrój) względem przewodu zasilającego może mieć wpływ na mój problem ??

Jutro z ciekawości wywalę chyba na chwile bezpiecznik i sprawdzę czy coś to dało...

#16 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2014 - 20:45

Ta tabela podaje dopuszczalną obciążalność przewodów proporcjonalnie do długości.

może być mniejszy główny bezpiecznik o ile łączna suma zabezpieczeń na wzmacniaczach nie jest dużo, dużo większa. Ile masz obecnie wzmacniaczy, i jakie zabezpieczenia są na nich (ile A)

zresztą gdyby główny bezpiecznik był dużo za mały to by go przepaliło. tak myślę :)

U mnie wygląda to tak, 35mm2 5mb, zabezpieczenie 100A na nim, zabezpieczenie wzmacniacza do 3x25A , różnic w spadkach nie odnotowałem.