Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] P0170, P0173 i kilka innych. Omega B FL 2.6 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Michaello84

Michaello84
  • 14 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 20 stycznia 2014 - 16:15

Witajcie.
Potrzebuję pomocy. Miesiąc temu kupiłem Omegę B FL kombi z silnikiem 2.6 V6. Z auta jestem generalnie zadowolony, poza dwoma sprawami.

Po pierwsze - mam chyba walnięty reduktor od gazu - po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, auto przełącza się na benzynę.

Po drugie - bardziej irytujące (bo w sumie to auto tak dużo benzyny nie pali, więc problemy z LPG jeszcze przeboleję). Jak dojeżdżam do skrzyżowania, obroty spadają, czasem auto się samo podniesie, czasem trzeba pomóc (o ile w manualu można wcisnąć sprzęgło i delikatnie podgazować, o tyle w automacie który jest u mnie, jest to dość trudne). Jak już auto zgaśnie, można odpalić czasem raz po czym gaśnie i tak w kółko a czasem odpalę, auto zgaśnie, po czym miga lampka samochodu z kluczykiem i nie można już odpalić. Dzieje się tak na obydwu kluczykach.

Po podłączeniu pod OP-COMa pokazuje następujące błędy:

P0650 - Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI), przerwany obwód sterujacy
( 04 ) - Obecny

P0100 - Obwód mas. lub objet. przeplywu powietrza, sygnal za wysoki
( 01 ) - Nie występuje

P0170 - Korekcja paliwa, wadliwe dzialanie (rzad 1)
( 09 ) - Nie występuje

P0170 - Korekcja paliwa, wadliwe dzialanie (rzad 1)
( 05 ) - Obecny

P0173 - Korekcja paliwa, wadliwe dzialanie (rzad 2)
( 05 ) - Obecny

P0173 - Korekcja paliwa, wadliwe dzialanie (rzad 2)
( 09 ) - Nie występuje

P1612 - Brak lub nieprawidłowy sygnał immobilisera
( 00 ) - Nie występuje

P0115 - Obwód temperatury cieczy chlodzacej, poza wymag. zakresem
( 08 ) - Nie występuje

P0173 - Korekcja paliwa, wadliwe dzialanie (rzad 2)
( 0A ) - Nie występuje

P0300 - Rozpoznano wypadanie zaplonów w róznych cylindrach
( 02 ) - Nie występuje



Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem od czego zacząć.

Dodam, że ostatnio był wymieniany kompletny rozrząd, łożysko paska wraz z paskiem alternatora oraz elementy zawieszenia.

Czy pojawiające się objawy przygasania mogą być spowodowane np błędnym zmasowaniem? Może nie tyle błędnym co zanikaniem masy?

#2 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 stycznia 2014 - 16:43

Pojezdzij na paliwku i zobacz czy masz błędy raczej wina gazu

Wysłane z mojego GT-P5100 przy użyciu Tapatalka

#3 OFFLINE   Michaello84

Michaello84
  • 14 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 20 stycznia 2014 - 19:15

Pojezdzij na paliwku i zobacz czy masz błędy raczej wina gazu


na benzynie jeżdżę od kilku dni, trzy pełne tankowania... i dalej te same błędy. Dalej przy dojeżdżaniu do świateł auto potrafi przygasać... A może łapie gdzieś lewe powietrze?

#4 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 20 stycznia 2014 - 19:57

Raz to lewe powietrze moze byc.
Dwa to sprawdz parametry przeplywki
trzy sprwawdz mase
cztery sprawdz dzialanie sond lambda czy ladnie wszystkie pracuja
0650 to pewnie lampka przepalona lub ktos wyrzocil co by sie nie swiecila (w zegarach)
z immo
0115 to moze byc czujnik temp ale pewny nie jestem

#5 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 20 stycznia 2014 - 21:23

o tyle w automacie który jest u mnie, jest to dość trudne

nie dziala neutral tobie??:)

#6 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 stycznia 2014 - 22:33

170 i 173 bardzo czesto wyskakuje przez przepływke. U siebie tak miałem w 2.6 i obroty wariowały. W Sprawdzonych poradach jest jak tanio wymienić przepływke

#7 OFFLINE   Michaello84

Michaello84
  • 14 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 21 stycznia 2014 - 09:33

Dzięki za wszelkie sugestie. Dzisiaj mi się kończy urlop wiec pewnie w weekend się tym zajmę. Kontrolka od immo to jakaś inna niż ten samochodzik z kluczykiem? Zastanawiam się jeszcze czy nie koliduje antynapad zamontowany przez poprzedniego właściciela i stąd te problemy z odpalaniem itp.

Co do neutrala to działa ale generalnie ciągłe przerzucanie na neutral w korku może schetać skrzynię...

#8 OFFLINE   Michaello84

Michaello84
  • 14 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 09 lutego 2014 - 11:13

Problemy dalej występują, niestety nie miałem kiedy tego ogarnąć, a doprowadza mnie to już do szewskiej pasji :(

Jak dokonać poniższych testów?

Raz to lewe powietrze moze byc.
Dwa to sprawdz parametry przeplywki
trzy sprwawdz mase
cztery sprawdz dzialanie sond lambda czy ladnie wszystkie pracuja


Czy Op-Comem jestem w stanie sprawdzić przepływkę i sondy lambda?

Masa wydaje się być ok, lewego powietrza nie widzę... Aczkolwiek po wymianie filtra powietrza na nowy było dużo gorzej, więc włożyłem z powrotem starego, usyfionego KN-a...

#9 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lutego 2014 - 17:59

Problemy dalej występują, niestety nie miałem kiedy tego ogarnąć, a doprowadza mnie to już do szewskiej pasji :(

Jak dokonać poniższych testĂłw?



Czy Op-Comem jestem w stanie sprawdzić przepływkę i sondy lambda?

Masa wydaje się być ok, lewego powietrza nie widzę... Aczkolwiek po wymianie filtra powietrza na nowy było dużo gorzej, więc włożyłem z powrotem starego, usyfionego KN-a...


Co do lewego to przy odpalonym popryskaj j samostartem w około silnika i bedziesz odrazu wiedział czy lewizne ciągnie

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

#10 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lutego 2014 - 14:51

Dodam swoje 3 grosze.
1- wykasuj błedy i pojeździj na benzynie
2- sprawdź który błąd pojawi się pierwszy i tego się przyczep.

Ja w Vectrze żony mało nie rozbiłem młotkiem wszystkiego co popadnie z nerwów. Ciągle jakieś błedy , cała masa nie związania z niczym konkretnym. Kilka razy nie mogłem zapalić jak zgasł w czasie jazdy. W końcu pojawił się błąd mówiący: wymień lub przeprogramuj komputer!!! Pojechałem do ASO na kasacje błędów i wprogramowanie tempomatu. Po 5 kilometrach pojawił się błąd: czujnik temperatury cieczy - przerwa.
Dobrałem się do kabelków i faktycznie był niekontakt. Załatałem i jest wszystko ok.
Co ciekawe że gdyby nie to że nie mogłem zapalić ( sam gasł w czasie jazdy raz na 3-6tyg. ) to pewnie bym nic nie ruszał. Klima nie zawsze chodziła, dziwne błędy od wymiany kompa po przekaźnik klimy, czujniki itp.

I nie dajcie się zwieść modelowi samochodu. W vectrze 1.8 jest ten sam ECU co w omedze poliftowej, nawet wyprowadzenia ma tak samo. Zmienili tylko obudowę no i 4 gary!!

#11 OFFLINE   Michaello84

Michaello84
  • 14 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 23 lutego 2014 - 11:57

Problem gaśnięcia i ewentualnych problemów z odpalaniem rozwiązany... Przyczyną był walnięty przepływomierz. Wsadziłem od Vectry C 3,2V6, oznaczenia ma te same co do Omegi 2.6V6. Problem zniknął od razu :)


Mam jeszcze problem z elektrycznymi szybami i xenonami.

Czasami jest tak, że szyby i lusterka nie działają po odpaleniu auta. Ostatnio zaczynały działać w momencie włączenia świateł, nawet pozycyjnych... Dzisiaj już i na to nie reaguje. Szyby zaczęły mi działać po 20 minutach jazdy...

Natomiast jeśli chodzi o xenony - prawy w ogóle nie odpala (a ma 3 tygodnie), natomiast lewy się włączy po 15-20 włączeniach... Na początku się zapala i od razu gaśnie. Co to może być? Czy może to być przyczyna włącznika świateł?

Coś z elektryką jest niehalo...

#12 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 24 lutego 2014 - 21:32

Nie wiem czy dobrze kombinuję ale popraw sobie kabel masowy,nie zaszkodzi jak nie pomoże,jeśli chcesz jeździć kluchą to zainwestuj w OP-Com (wiedział byś od razu jakie są parametry przepływki) nie pieniądze,a ile prościej i szybciej.
Możesz również poprowadzić dodatkowy kabel masowy też nie zaszkodzi:) ja u siebie tak mam.Włącznik świateł raczej nie będzie winny jeżeli już to przetwornica lub sterownik Xenonów, czasem żarnik będzie robił takie jazdy z gaśnięciem://

#13 OFFLINE   Michaello84

Michaello84
  • 14 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 05 marca 2014 - 22:32

op coma mam. Problem gaśnięcia wyeliminowany i jeździ już dobrze :) Coś nie tak z elektryką kurcze, nie mam cierpliwości do tego auta...

zrobi się cieplej to powalczę :)

dodam, że poprzedni właściciel zamontował antynapad i zastanawiam się czy w nim nie upatrywać przyczyny...

#14 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2014 - 21:45

op coma mam. Problem gaśnięcia wyeliminowany i jeździ już dobrze :) Coś nie tak z elektryką kurcze, nie mam cierpliwości do tego auta...

zrobi się cieplej to powalczę :)

dodam, że poprzedni właściciel zamontował antynapad i zastanawiam się czy w nim nie upatrywać przyczyny...


Witaj w klubie . Ciepło załatwiło sprawę i u mnie. Myślę że to jakiś kondensator, one lubią tracić pojemność na mrozie.

#15 OFFLINE   Michaello84

Michaello84
  • 14 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 10 marca 2014 - 19:42

Witaj w klubie . Ciepło załatwiło sprawę i u mnie. Myślę że to jakiś kondensator, one lubią tracić pojemność na mrozie.


u mnie problem gaśnięcia został wyeliminowany przez wymianę przepływomierza.

Nie mogę teraz dojść do porozumienia z szybami. Od soboty się nie zamykają :( Mam lewą szybę otwartą na 2-3cm i nie mogę zamknąć, w tej sytuacji muszę auto na strzeżonym stawiać...

#16 OFFLINE   chomiko

chomiko
  • 1 postów
  • Dołączył: 24-09-2010

Napisany 17 lutego 2015 - 16:20

Orientuje sie ktos jakie powinny byc prawidlowe wskazania przeplywomierza na biegu jalowym w omedze 2.6 v6?