

[OB & OBFL] P0170, P0173 i kilka innych. Omega B FL 2.6 V6
#1
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2014 - 16:15
Potrzebuję pomocy. Miesiąc temu kupiłem Omegę B FL kombi z silnikiem 2.6 V6. Z auta jestem generalnie zadowolony, poza dwoma sprawami.
Po pierwsze - mam chyba walnięty reduktor od gazu - po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, auto przełącza się na benzynę.
Po drugie - bardziej irytujące (bo w sumie to auto tak dużo benzyny nie pali, więc problemy z LPG jeszcze przeboleję). Jak dojeżdżam do skrzyżowania, obroty spadają, czasem auto się samo podniesie, czasem trzeba pomóc (o ile w manualu można wcisnąć sprzęgło i delikatnie podgazować, o tyle w automacie który jest u mnie, jest to dość trudne). Jak już auto zgaśnie, można odpalić czasem raz po czym gaśnie i tak w kółko a czasem odpalę, auto zgaśnie, po czym miga lampka samochodu z kluczykiem i nie można już odpalić. Dzieje się tak na obydwu kluczykach.
Po podłączeniu pod OP-COMa pokazuje następujące błędy:
P0650 - Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI), przerwany obwód sterujacy
( 04 ) - Obecny
P0100 - Obwód mas. lub objet. przeplywu powietrza, sygnal za wysoki
( 01 ) - Nie występuje
P0170 - Korekcja paliwa, wadliwe dzialanie (rzad 1)
( 09 ) - Nie występuje
P0170 - Korekcja paliwa, wadliwe dzialanie (rzad 1)
( 05 ) - Obecny
P0173 - Korekcja paliwa, wadliwe dzialanie (rzad 2)
( 05 ) - Obecny
P0173 - Korekcja paliwa, wadliwe dzialanie (rzad 2)
( 09 ) - Nie występuje
P1612 - Brak lub nieprawidłowy sygnał immobilisera
( 00 ) - Nie występuje
P0115 - Obwód temperatury cieczy chlodzacej, poza wymag. zakresem
( 08 ) - Nie występuje
P0173 - Korekcja paliwa, wadliwe dzialanie (rzad 2)
( 0A ) - Nie występuje
P0300 - Rozpoznano wypadanie zaplonów w róznych cylindrach
( 02 ) - Nie występuje
Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem od czego zacząć.
Dodam, że ostatnio był wymieniany kompletny rozrząd, łożysko paska wraz z paskiem alternatora oraz elementy zawieszenia.
Czy pojawiające się objawy przygasania mogą być spowodowane np błędnym zmasowaniem? Może nie tyle błędnym co zanikaniem masy?
#2
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2014 - 16:43
Wysłane z mojego GT-P5100 przy użyciu Tapatalka
#3
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2014 - 19:15
Pojezdzij na paliwku i zobacz czy masz błędy raczej wina gazu
na benzynie jeżdżę od kilku dni, trzy pełne tankowania... i dalej te same błędy. Dalej przy dojeżdżaniu do świateł auto potrafi przygasać... A może łapie gdzieś lewe powietrze?
#4
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2014 - 19:57
Dwa to sprawdz parametry przeplywki
trzy sprwawdz mase
cztery sprawdz dzialanie sond lambda czy ladnie wszystkie pracuja
0650 to pewnie lampka przepalona lub ktos wyrzocil co by sie nie swiecila (w zegarach)
z immo
0115 to moze byc czujnik temp ale pewny nie jestem
#5
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2014 - 21:23
nie dziala neutral tobie??o tyle w automacie który jest u mnie, jest to dość trudne

#6
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2014 - 22:33
#7
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2014 - 09:33
Co do neutrala to działa ale generalnie ciągłe przerzucanie na neutral w korku może schetać skrzynię...
#8
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2014 - 11:13

Jak dokonać poniższych testów?
Raz to lewe powietrze moze byc.
Dwa to sprawdz parametry przeplywki
trzy sprwawdz mase
cztery sprawdz dzialanie sond lambda czy ladnie wszystkie pracuja
Czy Op-Comem jestem w stanie sprawdzić przepływkę i sondy lambda?
Masa wydaje się być ok, lewego powietrza nie widzę... Aczkolwiek po wymianie filtra powietrza na nowy było dużo gorzej, więc włożyłem z powrotem starego, usyfionego KN-a...
#9
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2014 - 17:59
Problemy dalej występują, niestety nie miałem kiedy tego ogarnąć, a doprowadza mnie to już do szewskiej pasji
Jak dokonać poniższych testĂłw?
Czy Op-Comem jestem w stanie sprawdzić przepływkę i sondy lambda?
Masa wydaje się być ok, lewego powietrza nie widzę... Aczkolwiek po wymianie filtra powietrza na nowy było dużo gorzej, więc włożyłem z powrotem starego, usyfionego KN-a...
Co do lewego to przy odpalonym popryskaj j samostartem w około silnika i bedziesz odrazu wiedział czy lewizne ciągnie
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
#10
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2014 - 14:51
1- wykasuj błedy i pojeździj na benzynie
2- sprawdź który błąd pojawi się pierwszy i tego się przyczep.
Ja w Vectrze żony mało nie rozbiłem młotkiem wszystkiego co popadnie z nerwów. Ciągle jakieś błedy , cała masa nie związania z niczym konkretnym. Kilka razy nie mogłem zapalić jak zgasł w czasie jazdy. W końcu pojawił się błąd mówiący: wymień lub przeprogramuj komputer!

Dobrałem się do kabelków i faktycznie był niekontakt. Załatałem i jest wszystko ok.
Co ciekawe że gdyby nie to że nie mogłem zapalić ( sam gasł w czasie jazdy raz na 3-6tyg. ) to pewnie bym nic nie ruszał. Klima nie zawsze chodziła, dziwne błędy od wymiany kompa po przekaźnik klimy, czujniki itp.
I nie dajcie się zwieść modelowi samochodu. W vectrze 1.8 jest ten sam ECU co w omedze poliftowej, nawet wyprowadzenia ma tak samo. Zmienili tylko obudowę no i 4 gary!!
#11
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2014 - 11:57

Mam jeszcze problem z elektrycznymi szybami i xenonami.
Czasami jest tak, że szyby i lusterka nie działają po odpaleniu auta. Ostatnio zaczynały działać w momencie włączenia świateł, nawet pozycyjnych... Dzisiaj już i na to nie reaguje. Szyby zaczęły mi działać po 20 minutach jazdy...
Natomiast jeśli chodzi o xenony - prawy w ogóle nie odpala (a ma 3 tygodnie), natomiast lewy się włączy po 15-20 włączeniach... Na początku się zapala i od razu gaśnie. Co to może być? Czy może to być przyczyna włącznika świateł?
Coś z elektryką jest niehalo...
#12
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2014 - 21:32
Możesz również poprowadzić dodatkowy kabel masowy też nie zaszkodzi:) ja u siebie tak mam.Włącznik świateł raczej nie będzie winny jeżeli już to przetwornica lub sterownik Xenonów, czasem żarnik będzie robił takie jazdy z gaśnięciem://
#13
OFFLINE
Napisany 05 marca 2014 - 22:32

zrobi się cieplej to powalczę

dodam, że poprzedni właściciel zamontował antynapad i zastanawiam się czy w nim nie upatrywać przyczyny...
#14
OFFLINE
Napisany 07 marca 2014 - 21:45
op coma mam. Problem gaśnięcia wyeliminowany i jeździ już dobrze
Coś nie tak z elektryką kurcze, nie mam cierpliwości do tego auta...
zrobi się cieplej to powalczę
dodam, że poprzedni właściciel zamontował antynapad i zastanawiam się czy w nim nie upatrywać przyczyny...
Witaj w klubie . Ciepło załatwiło sprawę i u mnie. Myślę że to jakiś kondensator, one lubią tracić pojemność na mrozie.
#15
OFFLINE
Napisany 10 marca 2014 - 19:42
Witaj w klubie . Ciepło załatwiło sprawę i u mnie. Myślę że to jakiś kondensator, one lubią tracić pojemność na mrozie.
u mnie problem gaśnięcia został wyeliminowany przez wymianę przepływomierza.
Nie mogę teraz dojść do porozumienia z szybami. Od soboty się nie zamykają

#16
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2015 - 16:20