Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

omega 2.5DTI czy 2.2 DTI???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Morales

Morales
  • 38 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: koszalin

Napisany 08 listopada 2007 - 19:01

witam wszystkich.mam do Was prosbe tego typu ze potrzebuje informacji na temat silnikow 2,5DTI 150km i 2,2 DTI 120km.mam do wyboru dwa auta i nie wiem na ktory silnik sie zdecydowac.pomozcie!ktory motor jest mniej awaryjny????bardziej oszczedny?chodzi o to zeby dalo sie tym jezdzic jako tako.dodam ze silniki maja podobny przebieg tzn okolo 220tys km.czy to nie za duzo?pojezdzi jeszcze?wczesniej mialem 2,5TD 130km i przy 220tys km zaczely sie problemy z pompa.doradzcie co robic

#2 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2007 - 19:20

jest to troche duży przebieg jednakże nie powinno się nic dziać ale różnie to bywa.. Jeśli chodzi o sam slinik to oszczędniejszy będzie napewno 2.2 to samo tyczy się kosztów eksploatacji. Który jest bardziej awaryjny cieżko powiedzieć, 2.5 ma common rail a 2.2 wtryski tak więc przy tym przebiegu trzeba się zastanowić co będzie bardziej wytrzymałe i ewentulanie tańsze w naprawie jak bys coś sie przydażyło.

#3 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 08 listopada 2007 - 19:20

Bierz 2,5 DTI bez mrugnięcia okiem...

Co do tej różnicy w kosztach paliwa na korzyść 2,2 nie byłbym taki pewien.. Przy delikatnej jeździe pewnie 2,2 mniej spali, ale przyjemność z jazdy 2,5 DTI na pewno nieporównywalnie większa..

#4 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 listopada 2007 - 19:51

Ja nie jezdzilem ani jednym ani drugim ale jesli ja bym stal przed takim wyborem bardziej bylbym sklonny ku 2.5 DTI. O spalaniu obu silnikow jest troche juz na forum i roznicy duzej nie ma, a to zawsze 2 gary i 30PS wiecej :mrgreen: Eksploatacja troche drozsza napewno w 2.5 i byl jakis przypadek z urwanymi blaszkami a w 2.2 ze sterownikiem albo pompa(niejestem pewny) - ale to raczej rzadkie przypadki.

#5 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2007 - 20:25

Bierz 2.5 DTI jesli tylko jestes pewien, ze auto jest pewne. Jak kupisz 2.2 to pozniej bedziesz zalowal, ze nie wziales jednak 2.5 bo jak koledzy pisza omega to ciezki statek i musi miec dobry agregat :wink:

#6 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 08 listopada 2007 - 21:04

Ja mam 2.2 - i jestem zadowolony ogólnie - jeśli chodzi o dynamikę - to moim zdaniem do w miarę komfortowego przemieszczania się starczy - ale powiem tak - gdybym kupował kolejny raz - to kupiłbym 2.5 DTI w automacie. Jednak z tymi 30 dodatkowymi konikami jeździłoby się jeszcze milej - no i klang silnika - nieporównywalnie bardziej mi się podoba.
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#7 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 listopada 2007 - 22:00

2.5 DTI jest lepszy od 2.2 DTI, to proste przeciez :)
jest mocniejszy i szybszy
a psuc sie moze kazdy, zalezy na jaki sie trafi egzemplarz
oba to Diesle i z definicji maja male spalanie, wiec jazda oszczedniejsza niz benzyniakiem (w przypadku LPG juz wypadaloby przekalkulowac to i owo)
Oczywiscie jesli oczekujesz spalania na poziomie 5l/100km, to na Omedze sie zawiedziesz i powinienes szukac kurduplowatego Golfa 1.9 TDI :razz:

#8 OFFLINE   jedros1

jedros1

    Mondeo Driver MK III Rs

  • 132 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Nowy Dwór Maz / Warszawa

Napisany 28 listopada 2007 - 00:39

Bierit 2.5 DTI :peace:
[you:6dd337b636]Zajrzyj TU koniecznie

Kupię Opla Omegę 2.2 DTi Rocznik 2002 - 2003

#9 OFFLINE   PODKRZYSZTOF

PODKRZYSZTOF
  • 55 postów
  • Dołączył: 04-10-2007
  • Skąd: BRZEZINY WOJ.ŁODZKIE

Napisany 28 listopada 2007 - 07:32

zanim kupiłem swoja ome miałem okazje sie przejechac omą z silnikiem 2,2 .
Ja kupiłbym ome z silnikiem 2,5...... :yes_yes:

#10 OFFLINE   poscig

poscig
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-11-2007
  • Skąd: Gdańsk-Oliwa

Napisany 28 listopada 2007 - 13:43

Bezapelacyjnie 2.5 DTI eksplatuajc wlasnie ten model omy w automacie mialem okazje pouzywac 2.2DTi nieporywnywalne.Inny moment,moc,dzwiek po prostu silnik stworzony dla tej furki, a zuzycia sa naprawde podobne jak w 2.2 dti , jak sie postarasz takie same .W trasie ten samochod plynie.Jest juz wiele na temat tych modeli silinikow, wiec nie chce sie powtarzac...bierz 2.5 DTI
:)

#11 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 listopada 2007 - 15:26

jest to troche duży przebieg jednakże


200tys km w 7mio letnim aucie to duży przebieg?

No litości.

Ludzie naprawde wierzycie, ze ktoś mogł kupić omege (auto za naprawde duże pieniądze, ki4edy byla nowa) po to, zeby stała w garażu?

Nie bede Wam podawal przykładów, ale za to napisze taką moją małą refleksje - wole auto z normalnym (albo i dużym) przebiegiem, ktory jest niezatajony niż auto, gdzie na liczniku jest mało.

Baaardzo polecam kierować sie stanem technicznym samochodu, a w ogole nie patrzeć na przebuieg licznikowy.

#12 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2009 - 17:45

A ja mam takie pytanie... Jak wychodzi spalanie (w praktyce) w 2.5?? Bo będę chyba jednak kupował Diesla a dotychczas nie miałem totalnie żadnej styczności z Omegą w dizlu.

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2009 - 20:01

powiem tak a raczej podam przykłady, ostatnio przejechałem 706 kilometrów i wlałem 64 litry czyli spaliła 9 litrów, a te 700 kilometrów przejechałem w 2/3 po mieście krótkie trasy auto nie zdążyło się nagrzać a 1/3 trasy autostrada z prędkością 190 km/h, kiedyś przy spokojnej jeździe do Wawy spaliła mi 7,5 litra prędkość do 150 km/h.

#14 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 05 listopada 2009 - 22:03

No i to by się pokrywało z moim spalaniem.

TYLKO trasa - po mieście nie jeżdżę - pedał gazu traktowany raczej bez przesadnej czułości ;) prędkości w trasie 120-140, jak jadę przez miasto zwalniam do 60-70, wyprzedzam co mnie hamuje i spalanie wg komputera 6,7-6,8, rzeczywiste 7,5.

Myślę, że tutaj za duzych różnic między 2.5 a 2.2 nie ma.

#15 OFFLINE   denis_k8b

denis_k8b
  • 162 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 05 listopada 2009 - 22:14

ja mam u siebie 2.2 i pali mi w miescie 8.5 przy spokojnej rozsadnej jezdzie a mam kolege taksowkarza i po nocce jemu pokazuje 8.9 w 2,5 dti w automacie. wiecroznie to bywa z tym spalaniem. zalezy od kierowcy. jezeli chodzi o czesci to jak dbasz tak masz ty blaszki i lopatki tu kola pasowe i czujniki. wiec zalezy co kupisz ja w swoj musial;em troche wlozyc i dalej jeszcze cos tam musze jak zawsze a kolega to samo turbina czujniki i tez wlozyl. wiec na to nie ma regoly bo jak bys chcial na czesciach szczedzac to bys kupil kadetta. co do mocy ito 2.5 nie daje szans 2.2 i ta praca silnika. ale ja mam 2.2 i tez jestem strasznie zadowolony. spalanie w trasie 5.6 do 6.5.
awaryjnosc ta sama nigdy nie wiesz co sie zdarzy
paliwo moim zdaniem 2.2(trasa naprawde mozna nisko zejsc)
moc _2.5.
powodzenia w zakupie
Zycie zaczyna sie przy 160kmh. :)

#16 OFFLINE   malinka

malinka
  • 89 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Puławy

Napisany 29 listopada 2009 - 19:48

Ja też podepnę się do pytania. Zamierzam kupić omegę C silnik diselek 2.2 lub 2.5 ale potrzebuję porady bo mam możliwość kupowania trochę taniej ukraińskiej ropy od kierowców TIRa. Czy te silniki nadają się do takiej ropy, który lepszy do takiego paliwka?

#17 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 listopada 2009 - 20:02

Według mnie bardziej się będzie nadawał 2.2 DTI, bo nie jest to silnik z nowszą technologią Common-rail, w której łatwiej o awarię wtryskiwaczy, które są bardziej wrażliwe na jakość paliwa. Co nie znaczy wcale, że 2.2 jest stworzone do takiego paliwa...