Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Kasowanie parametrów adaptacyjnych woj.Świętokrzyskie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   KillerTHM

KillerTHM
  • 77 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Nowa Słupia

Napisany 14 stycznia 2014 - 20:52

Witam!
Mam Omegę 2,0 16V z 97r. Muszę przeprowadzić diagnostykę LPG ,ale przed tym powinienem ogarnąć PB. Na PB auto chodzi koszmarnie:masakra: - podejrzewam, że to wina rozjechanych map wtrysków. Zanim przejdę do zabawy z LPG muszę ogarnąć PB. Błędów komp nie wywala - oprócz tych związanych z gazem (Regulacja poza zakresem), a samochód nie chodzi normalnie.
Kasowanie moim Opel Scannerem nic nie da ze wzg. na typ kompa.

Czy ktoś może podać mi namiary na kogoś w woj. Świętokrzyskim (najlepiej okolice Kielc) kto zna się na oplowskim kompie z silnika 2,0 16V i przywróci mi ustawienia ECU do fabryki? Jakim interfacem da się to wykonać?-żebym wiedział o jaki pytać.

Możecie podać namiary na "dobrych diagnostów"? Ile taki zabieg orientacyjnie kosztuje?
Z góry dzięki ;)

#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 stycznia 2014 - 21:14

Dlaczego opel scannerem miałoby nie dać? Op-comem się da, a OS jest dużo lepszy. Co się w ogóle dzieje?

#3 OFFLINE   KillerTHM

KillerTHM
  • 77 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Nowa Słupia

Napisany 14 stycznia 2014 - 21:24

Auto na benzynie chodzi bardzo niestabilnie. Po odpaleniu po jakimś czasie przeważnie raz zgaśnie. Jak ruszam to gwałtownie spadają obroty, silnik się dławi. Przy jeżdzie nie reaguje na wciśnięcie gazu, muli, nie wkręca się równo na obroty. Opel scanner pokazuje, że sonda działa, ale dziwi mnie wykres jej pracy. Bardzo długo pokazuje mieszankę bogatą(dobre kilka sekund), a później króciutko ubogą(1-2sek). Podejrzewam, że zalewa silnik.

#4 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 stycznia 2014 - 21:34

Kiedy był ostatni przegląd układu zapłonowego ? LPG to sekwencja?

#5 OFFLINE   KillerTHM

KillerTHM
  • 77 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Nowa Słupia

Napisany 14 stycznia 2014 - 21:43

Kolego, męczę się z taką pracą silnika na PB od 6 lat. W tym czasie wymieniałem (filtry,sondę, przewody, świece, czujniki wałków i wału itd.) lub podmieniałem (przepływomierz, krokowy i wszystko co odpowiada za regulacje) --- nic nie pomaga, nic to nie zmienia. Stąd moje podejrzenia, że to wina powalonych map. Tylko ich jeszcze nie robiłem.
Samochodem na PB da się jechać ale zachowuje się nieprzewidywalnie.
Instalację posiadam II generacji, Lovato Lov Eco - stary sterownik (ponad 10lat), ale działa. Sterownik chyba nie obsługuje sond oplowskich. Wpinałem go już i szeregowo i równolegle - nie wpływa to na zmianę zachowania na PB.

Teraz chcę sprawdzić czy na samej benzynie da się normalnie jeżdzić. Pośmigam na samej PB i wtedy dopiero zajme się gazem, ale musze sprawdzić co tam siedzi w tych wszystkich ustawieniach.
Co do Opel Scannera, to raczej służy do podglądania wartości - zmienić można mało.

#6 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 14 stycznia 2014 - 21:51

Odepnij ECU na ok. godzinę i podłącz a potem zrób z 50-100km na benie różnym stylem jazdy.

Dodany obrazek


#7 OFFLINE   KillerTHM

KillerTHM
  • 77 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Nowa Słupia

Napisany 14 stycznia 2014 - 21:59

Hej!
Z tego co wszyscy na forum podają to simtec 56.5 nie da się tak skasować.
Rozumiem, że odpięcie AKU nic nie da, chodzi o wypięcie ECU? Wątpię, że to coś zmieni.

Zaczynamy odbiegać od sedna tematu:p Co z tymi diagnostami? Znacie kogoś?

#8 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 stycznia 2014 - 00:01

Odepnij ECU na ok. godzinę i podłącz a potem zrób z 50-100km na benie różnym stylem jazdy.


W 2.0 się nie da, cza kompem. Aby we fałkach.

#9 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 15 stycznia 2014 - 10:00

W 2.0 się nie da, cza kompem. Aby we fałkach.


No tak :masakra: a mnie się przywidziało że kolega ma vkie w profilu :p
To podjedź gdzieś na kompa, niech ci zresetują mapy paliwowe.

Dodany obrazek


#10 OFFLINE   KillerTHM

KillerTHM
  • 77 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Nowa Słupia

Napisany 15 stycznia 2014 - 15:07

No właśnie po to założyłem post, żeby mi ktoś doradził do jakiego warsztatu jechać. Robił to ktoś z okolicy - tak, że może polecić jakieś konkretne miejsce?

#11 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 stycznia 2014 - 16:02

Opelscanner nie służy tylko do podglądu parametrów.Bez problemu skasujesz nim adaptacje.

#12 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2014 - 16:37

Bez problemu skasujesz nim adaptacje.


oczywiście że tak , wchodzisz w funkcje specjalne i tam znajdziesz kasowanie map :)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#13 OFFLINE   KillerTHM

KillerTHM
  • 77 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Nowa Słupia

Napisany 15 stycznia 2014 - 19:28

Czy chodzi o opcję "Reset initial coding"? Nic innego nie mam. A załączenie tej opcji niczego nie zmienia.

#14 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2014 - 19:51

Nic innego nie mam


u mnie wygląda to tak:

Dodany obrazek

Reset IAC BLock Learn Map - odpowiada za przywrócenie wartości fabrycznych BLM ( czyli 128 kroków)
Reset O2-Loop Block Learn Map - odpowiada za ustawienie wartości adaptacyjnych sond lambda.

aby potwierdzić reset trzeba kliknąć Execute

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#15 OFFLINE   KillerTHM

KillerTHM
  • 77 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Nowa Słupia

Napisany 16 stycznia 2014 - 17:46

U mnie jest tylko "reset initial coding". Mam inną wersję OS chyba A274 - na innej mi interface nie działał. Mam face'a od Viakena. Ten "mój" reset coś zmienia, ale nie wiem czy kasuje adaptacje:(. Podejrzewam , że w różnych silnikach są inne możliwości kasowania. Ty kolego kocyk masz 2,0 16V? Widzę, że masz inna wersję Opel Scannera - muszę jej poszukać. Dzięki za screena - wiem czego szukać;)

Zrobiłem kilka screenów z pracy sondy i reszty ustawień. Ktoś czuje się na siłach je obejrzeć? Dodam na wieczór.:)

#16 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2014 - 18:28

Czy chodzi o opcję "Reset initial coding"? Nic innego nie mam. A załączenie tej opcji niczego nie zmienia.



Dokładnie tak, zaznaczasz i wciskasz execute, oczywiście przy zgaszonym silnika, ale na zapłonie. Kasuje wszystko łącznie z obrotami, ustawia na 704 RPM.

#17 OFFLINE   KillerTHM

KillerTHM
  • 77 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Nowa Słupia

Napisany 16 stycznia 2014 - 22:24

Hej. Znalazłem inną wersję Opel Scannera, też A274 ale działającą:) Moja wcześniejsza widocznie była uszkodzona. Udało mi się zresetować ECU. Jutro pojeżdzę trochę na samej PB i zobaczę co się będzie działo. Wstawiam screeny z OS. Ktoś mądry może się na ich temat wypowiedzieć?

1. 1 zdjęcie - przedstawia parametry po zgaszeniu silnika i ponownym załączeniu napięcia ( takie wartości nastawiają się domyślnie)(zwiększyłem tylko obroty do 896)
2. 2 zdjęcie - praca na PB na biegu jałowym - sonda faluje od 0 do 5V
3. 3 zdjęcie - praca na PB na 2500obr
4. 4 zdjęcie - praca na LPG na biegu jałowym
5. 5 zdjęcie - praca na LPG przy 3000 obr
6. 6 zdjęcie - praca na biegu jałowym po zmianie zasilania z LPG na PB - sonda chyba się zawiesza.Sonda stoi na obrotach jałowych na 0 i startuje w momencie dodania gazu. Kiedy auto po kasowaniu ECU pracowało tylko na PB sonda wówczas pracowała i na biegu jałowym.

Głównie martwią mnie parametry O2 Integrator (albo spada do 0 albo trzyma 255 - pracuje w skrajnych zakresach) i Idle Air Control(wartość na zdjęciu nr. 2).
Zauważyłem, że po przełączeniu z LPG na PB lambda nie pracuje (zawiesza się na 0) na obrotach jałowych. Startuje dopiero po dodaniu gazu( zdjęcie w nowym poście). Sterownik LPG mam wpięty równolegle do lambdy (emulacja jest nie używana) (mam II gen. Lovato Lov Eco - które podobno nie obsługuje sond opla 5V).

#18 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2014 - 08:24

Hej. Znalazłem inną wersję Opel Scannera, też A274 ale działającą:) Moja wcześniejsza widocznie była uszkodzona. Udało mi się zresetować ECU. Jutro pojeżdzę trochę na samej PB i zobaczę co się będzie działo. Wstawiam screeny z OS. Ktoś mądry może się na ich temat wypowiedzieć?

1. 1 zdjęcie - przedstawia parametry po zgaszeniu silnika i ponownym załączeniu napięcia ( takie wartości nastawiają się domyślnie)(zwiększyłem tylko obroty do 896)
2. 2 zdjęcie - praca na PB na biegu jałowym - sonda faluje od 0 do 5V
3. 3 zdjęcie - praca na PB na 2500obr
4. 4 zdjęcie - praca na LPG na biegu jałowym
5. 5 zdjęcie - praca na LPG przy 3000 obr
6. 6 zdjęcie - praca na biegu jałowym po zmianie zasilania z LPG na PB - sonda chyba się zawiesza.Sonda stoi na obrotach jałowych na 0 i startuje w momencie dodania gazu. Kiedy auto po kasowaniu ECU pracowało tylko na PB sonda wówczas pracowała i na biegu jałowym.

Głównie martwią mnie parametry O2 Integrator (albo spada do 0 albo trzyma 255 - pracuje w skrajnych zakresach) i Idle Air Control(wartość na zdjęciu nr. 2).
Zauważyłem, że po przełączeniu z LPG na PB lambda nie pracuje (zawiesza się na 0) na obrotach jałowych. Startuje dopiero po dodaniu gazu( zdjęcie w nowym poście). Sterownik LPG mam wpięty równolegle do lambdy (emulacja jest nie używana) (mam II gen. Lovato Lov Eco - które podobno nie obsługuje sond opla 5V).


Silnik zalany totalnie gazem tam gdzie integrator wynosi 0 zero ,zalany na jałowych ,,, jeżeli wynosi 255 to jest mega ubogo ,,,sonda i ecu silnika dostają delirium,,,, szkoda że zrobione po kasowaniu .:)

#19 OFFLINE   KillerTHM

KillerTHM
  • 77 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Nowa Słupia

Napisany 17 stycznia 2014 - 15:05

Przed kasowaniem O2 Integrator dążył do 255 i często brakowało zakresu. Wtedy wywalało mi błąd "Regulacja poza zakresem". Teraz po skasowaniu ECU, O2I też leci w górę ale nie na 255(czasem osiągnie max) - teraz przynajmniej spada i oscyluje w okolicach 200 (to na PB)
Na gazie na wolnych widzę, że "bogato" trwa dłużej niż "ubogo", ale z tym chyba nic nie poradzę - regulowałem ale nie mogę tego czasu ustawić. Mój sterownik LPG nie chce się połączyć z kompem, więc nic w oprogramowaniu nie pozmieniam.
Na wyższych obrotach (LPG) jeszcze powalczę żeby nastawy nie dochodziły do skrajności.
Na razie jeżdżę tylko na PB.Zobaczę co się będzie działo za jakiś czas.

Dziękuję wszystkim za pomoc - nie wiedziałem, że Opel Scannerem można sobie samemu kasowanie zrobić.

PS. Mój problem prawdopodobnie polega na tym ,że po powrocie zasilania z LPG na PB sonda się zawiesza ( Screen nr. 6). Jak silnik zacznie już dobrze pracować na PB to spróbuję zaprogramować LPG i zobaczę co wtedy się będzie działo.

#20 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2014 - 16:07

Na razie jeżdżę tylko na PB.Zobaczę co się będzie działo za jakiś czas.


Ecu zrobi korekty 25% na plus lub 25% na minus i dokąd daje radę to błędu nie wywali chyba że sonda wcześniej zgłosi zły skład mieszanki.Lpg powinno trzymać podobne korekty jak pb.Sonda powiesi się bo dla pb ta korekta będzie miała inną wartość i sterownik potrzebuje czasu aby czas wtrysku dostosować.