Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] jak zdemontować sprzęgło hydrokinetyczne


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   denyplprw

denyplprw

    ddddd

  • 33 postów
  • Dołączył: 28-09-2013
  • Skąd: Parczew

Napisany 03 stycznia 2014 - 15:46

Panowie skrzynia zwalona , bedzie od nowa do zatankowania olejem bo sporo go poszlo w kanal :p ale to nie problem , problem mam taki iz nie wiem co mam dalej zrobic moim oczom ukazalo sie kolo pasowe i mam problem nie wiem jak jezdjac by dostac sie do simeringu. prosze o szybka odpowiedz i w miare jasna :phttp://www.fotosik.p...641:stop:f.html

#2 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 03 stycznia 2014 - 16:06

Panowie skrzynia zwalona , bedzie od nowa do zatankowania olejem bo sporo go poszlo w kanal :p ale to nie problem , problem mam taki iz nie wiem co mam dalej zrobic moim oczom ukazalo sie kolo pasowe i mam problem nie wiem jak jezdjac by dostac sie do simeringu. prosze o szybka odpowiedz i w miare jasna :phttp://www.fotosik.p...641:stop:f.html


To raczej nie koło pasowe tylko Przekładnia hydrokinetyczna(bania sprzęgło) spróbuj pociągnąć i powinno zejść.uważaj na olej który się wyleje.

#3 OFFLINE   cichy1993

cichy1993

    2.0 8V 115KM>2.5 V6 170KM

  • 30 postów
  • Dołączył: 08-02-2012
  • Skąd: ŁÓDŹ

Napisany 03 stycznia 2014 - 16:41

Kolego, pierwsza sprawa Automat zawsze wyjmuje się ze sprzęgłem hydrokinetycznym( to jest to co nazwałeś kołem pasowym. Od jego tyłu są nakrętki bądź śruby. Należy je odkręcić, ukaże ci się wtedy Wieniec rozrusznika który jest przykręcony do wału korbowego, odkręcic i zobaczysz uszczelniacz wału korbowego, to jest opcja jeśli ciekł ci olej z silnika. Jeżeli był to olej z ASB to po wyjęciu skrzyni powinienes odrazu go widzieć. Musisz pamiętać przy montażu, że automat to nie taka prosta konstrukcja i sprzęgło w momencie montażu na samochód musi znajdować się na skrzyni a nie na silniku i do tego musi wejść na wszystkie poszczególne sekcje od wałka kosza po napęd pompy, w sytuacji gdy sprzegło zostanie zle zamontowane mogą być kosztowne problemy

Z tego co pamiętam to w V6 odkręca i przykręca się sprzęgło hydrokinetyczne przez otwór na rozrusznik więc rozrusznik do wyjęcia.

#4 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 03 stycznia 2014 - 16:45

http://forum.omegakl...ead.php?t=22269
http://forum.omegakl...141#post1062141
to powinno pomóc :tak:

#5 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 03 stycznia 2014 - 16:51

Z tego co pamiętam to w V6 odkręca i przykręca się sprzęgło hydrokinetyczne przez otwór na rozrusznik więc rozrusznik do wyjęcia.


No właśnie przypomniało mi się,na dole jest otwór w górnej misce olejowej, jak będziesz kręcił silnikiem to będą ci się kolejno pokzaywać śruby, tylko UWAŻAJ PRZY DOKRĘCANIU PONIEWAŻ ŚRUBY SA ELASTYCZNE ŁATWO JE PRZEKRĘCIĆ SIŁA CHYBA 50NM SPRAWDŻ W MOMENTACH DOKRĘCANIA ŚRUB.

#6 OFFLINE   denyplprw

denyplprw

    ddddd

  • 33 postów
  • Dołączył: 28-09-2013
  • Skąd: Parczew

Napisany 03 stycznia 2014 - 17:25

wszystko Sobie pozaznaczalem wiec jak zloze tak samo to moze broblemow nie bedzie :) teraz stoje w innym punkcie mianowicie takim http://www.fotosik.p...c146b7a87d.html tak mam go wydlubac ? czy ten simering to jest ta moja czerowa uszczelka na zdjeciu bo to z podniej cieknie :(

#7 OFFLINE   cichy1993

cichy1993

    2.0 8V 115KM>2.5 V6 170KM

  • 30 postów
  • Dołączył: 08-02-2012
  • Skąd: ŁÓDŹ

Napisany 03 stycznia 2014 - 17:35

cienki srubokret, mlotek i wsio...

kolego to ze pozaznaczałeś to jedno, ale przy montażu skrzyni do silnika musisz być pewien, że sprzęgło jest prawidłowo zamontowane na skrzyni. Jeżeli jest to twoj pierwszy raz z automatem to ciut ryzykowne, ale podziwiam odwage

#8 OFFLINE   denyplprw

denyplprw

    ddddd

  • 33 postów
  • Dołączył: 28-09-2013
  • Skąd: Parczew

Napisany 03 stycznia 2014 - 17:37

tak podejrzewalem ale wolalem zapytac niz narobie kolejnych problemow , rano wycieczka do miasta po oleje , uszczelke , i klocki hamulcowe bo akurat wczoraj zaczely piszczec i skladanie. dzis jeszcze ogarne DISA na swoje miejsce bo ten kto wkladal do niej drugi silnik nie mial czasu i wrzucil go obok silniczka kroko

#9 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2014 - 17:38

dzis jeszcze ogarne DISA na swoje miejsce bo ten kto wkladal do niej drugi silnik nie mial czasu i wrzucil go obok silniczka krokowego

Co to ten DIS ??

#10 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 03 stycznia 2014 - 17:42

DIS - to chodzi o cewke zapłonową ;)




 


#11 OFFLINE   denyplprw

denyplprw

    ddddd

  • 33 postów
  • Dołączył: 28-09-2013
  • Skąd: Parczew

Napisany 04 stycznia 2014 - 19:01

Witam dzis wszystko zlozylem do kupy z nowym simeringiem , zostalo do zlozenia rury wydechowe z nowymi uszczelkami oraz zamontowanie i podpiecie sond lambda. zrzerala mnie ciekawosc wiec postanowilem na tym etapie posluchac pieknego brzmienia v6 :) a tu zdziwienie Kluska nie odpala kreci , kreci ,kreci i nie chce zaskoczyc.

1.Czy moze to byc wina nie podlaczonych wydechow i sond lambda ?
2.Na komputerze na zapłonie po okolo 10-15 seknudach zapala sie automatic gear box moze byc spowodowany ubytkiem oleju w skrzyni ?
3. Szukalem korka wlewoowego do skrzyni oleju ale u mnie on jest zaslepiony, wiec w jaki sposob mam uzupelnic olej w skrzynce jak ona juz zamontowana na samochodzie :(
4.Z gory skrzyni mam czarny wezyk nigdzie nie podpiety , tak ma byc ?

Zczytalem bledy i pokazuje tylko :
12- procedura startowa
144- cos z imobilaiserem to mam od poczatku ale auto palilo
31-nie wiem co to :p
i znowu proecdura startowa

do tego zauwazylem ze jak kreci czasem na chwile jak by wypadal zaplon i znowu kreci.
sprawdzilem cewke , i przewody wszystko wpiete ,przypominam ze i swiece i przewody sa nowe !!

#12 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 stycznia 2014 - 23:18

Jak miałeś skrzynie na wierzchu to poczyściłeś wszystkie kostki? Taki elegancki dostęp miałeś.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#13 OFFLINE   denyplprw

denyplprw

    ddddd

  • 33 postów
  • Dołączył: 28-09-2013
  • Skąd: Parczew

Napisany 04 stycznia 2014 - 23:38

Kolego poczyscilem :) ale lepiej powiedz mi jak uzupelnic w niej olej jak korek mam zaslepiony :(

#14 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 stycznia 2014 - 23:45

jak uzupelnic w niej olej jak korek mam zaslepiony

Jedyne wyjście to odślepić :tak:

#15 OFFLINE   denyplprw

denyplprw

    ddddd

  • 33 postów
  • Dołączył: 28-09-2013
  • Skąd: Parczew

Napisany 05 stycznia 2014 - 17:53

Witam ponownie :) autko smiga jak talala :) pomylilem kable w cewce 2 z 3 . Wyświetlalo mi sie automatic gearbox ale juz sie nie swieci wystarczylo uzupelnic olej weszlo mi okolo 2,3 L. Jeszcze jak by mi mogl ktos podeslac przejrzysty schemat podcisnies bo na MID dalej widnieje mi 1.3-1.5l a wiem ze potrafi pokazac 0.9-1.1l ale cos pomieszalem w przewodzikach i nie pamietam co :) jak ktos podesle to temat do zamkniecia :)

a co do mojego korka wlewowego , faktycznie byl to korek orginalny ale tak wyjezdzony ze masakra dorwalem nowy orginalny nawet w niedziele :) nie ma rzeczy nie mozliwych jak cos sie chce zrobic :)

Na koncie juz mam wlasno reczne uszczelnienie pokryw i wymiana simeringu , juz chyba nic mnie nie zaskoczy :)) :D

#16 OFFLINE   tomi1211

tomi1211
  • 52 postów
  • Dołączył: 07-05-2011

Napisany 03 marca 2014 - 23:24

witam.panowie jak sie odkreca sprzegło hydrokinetyczne bo niechce nic popsuc

#17 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 03 marca 2014 - 23:28

Masz przy skrzyni, patrząc w stronę tyłu auta taką gumową zaślepkę, wyciągasz ją i kręcisz wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara do czasu, póki nie zobaczysz pierwszej śruby wandera, nakładasz nasadkę 16 i kręcisz. I tak po kolei z każdą z 6 śrub.

#18 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 marca 2014 - 23:29

6 śrub na klucz 15...

na dole ASB od strony silnika masz otwór rewizyjny...

Skrzynia na N

Nałóż nasadkę z pokrętką na wał od strony koła pasowego i kręć w prawo aż zobaczysz śrubę w otworze w skrzyni...

Odkręcasz i szukasz kolejnej.. i tak wszystkie 6
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#19 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 marca 2014 - 23:53

Przyszłościowo Ci powiem, że jak będziesz montował to w identyczny sposób. Sprzegło musi zostać na skrzyni, chyba że masz tyle doświadczenia, że elegancko wycelujesz skrzynia w sprzęgło i natrafisz elegancko na wałek ale wtedy nie ma się 100% pewności. Lepiej założyć hydrokinetyka na wałek skrzyni, później przykręcić korpus skrzyni do silnika.

Ogólnie ja dość często miałem problemy z założeniem skrzyni. Zakładałem hydrokinetyka na skrzynie, zakładałem równo skrzynie na silnik (silnik poza autem) i przyłapywałem dwie boczne śruby. Po chwili przykręcania miałem problemy z obróceniem wału. Słychać było jak sprzęgło ociera o korpus skrzyni. Dlatego też jedna osoba ciagle kreciła wałem, a ja skręcałem skrzynie to troche z lewej, troche z prawej, to z góry i dołu jakoś szło. Raz tylko mi się udało zrobić perfekt, gdy silnik był w aucie, a skrzynia na podnosniku. Za każdym razem starałem się równo ustawić skrzynie względem silnika. Ale to już taki EOT :)

#20 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 04 marca 2014 - 00:01

Hydrokinetyk musi być idealnie wciśnięty w skrzynię. Wsadź na wałek, delikatnie pociągnij, i mocniej dopchnij, próbuj podważać, obniżać, żebyś był pewien, że siedzi na 100%. Wtedy nie będziesz miał problemu ze złożeniem skrzyni z silnikiem. Nie próbuj skręcać hydrokinetyka, a później zakładać skrzyni, bo jest bardzo małe prawdopodobieństwo, ze to zrobisz poprawnie, tym bardziej, że skrzynia jest ciężka i po pół godziny manewrowania z nią będziesz miał dość. Jeśli będziesz już skręcał skrzynię z silnikiem i mimo dokręcania nie będzie się złazić jak należy, znaczy, że koło jest źle osadzone na wałku. Pamiętaj nie robić nic na siłę, bo tylko narobisz szkód, od naprężeń może Ci pęknąć dzwon skrzyni, albo co gorsza blok silnika, wtedy dopiero będą jaja. Więc jeśli robisz to pierwszy raz, uszykuj się w cierpliwość, stalowe nerwy i nie rób nic na hop siup. Później jak zrobisz raz, to już za każdym razem pójdzie dobrze :) Skręcisz skrzynię z silnikiem dookoła, dopiero skręcasz hydrokinetyka z zamachem. Aha, apropo ostatniej czynności, załapujesz 6 śrub dookoła, dociągasz dopiero jak je wszystkie masz ładnie załapane, żeby nie uszkodzić koła.