

[OB & OBFL] zużyty parownik?
#1
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2013 - 21:00
w swojej omedze jestem posiadaczem takiego reduktora http://allegro.pl/pa...3771738231.html. Mam na nim przejechane jakieś 15tys. km. Od pewnego czasu auto mi się dusi, mam problem z ruszeniem i przyśpieszeniem. Diagnostyka komputerowa nic nie pokazała.
Możliwe, żeby ten reduktor padł tak szybko czy wystarczy go wyregulować?
Pokrętło do regulacji zaznaczone na rysunku jest plastikowe. Czy może być tak, że się wyrobiło albo wytarło?
#2
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2013 - 21:21
#3
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2013 - 21:53
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#4
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2013 - 22:01
a to ci się dzieje na benzynie czy tylko na gazie ?Od pewnego czasu auto mi się dusi, mam problem z ruszeniem i przyśpieszeniem. Diagnostyka komputerowa nic nie pokazała.
bo chcąc znaleść przyczynę najpierw musi auto śmigać dobrze na benie a potem szukać w gazie

#5
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2013 - 22:08
A kolega ma parownik od I/II gen, więc ani mapsensora, ani przy tym parowniku podciśnienia nie maW ogóle ja tu piszę o sekwencji,

Jak wyżej. Podstawowa sprawa to czy chodzi na benzynie dobrze. Jeśli tak, to regulacja gazu powinna pomóc.
#6
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2013 - 22:10
a co do objawów to jeszcze są takie, że na gazie silnik chodzi nierówno (co prawda bardzo delikatnie ale jednak), no i dokręciłem to pokrętło od regulacji gazu o 180 stopni i jest lepiej...no i cały czas się zastananwiam czy to możliwe że to pokrętło się wyciera albo coś w tym stylu..
#7
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2013 - 22:19
najprawdopodobniej to jest pokrętło od regulacji membrany w parowniku skoro dokręcasz i jest lepiej to źle ustawiony był ale jedz do gazowników niech ci ustawią go oni sam nigdy tak nie wyregulujesz pozatym podobno ok 15 tys juz zrobiłeś wiec pasowała by jaka wymiana filterka od gazu może na kijowych stacjach tankowałeś i zasyfiło filterekdokręciłem to pokrętło od regulacji gazu o 180 stopni i jest lepiej...no i cały czas się zastananwiam czy to możliwe że to pokrętło się wyciera albo coś w tym stylu..
#8
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2013 - 22:20
Jeśli masz silniczek krokowy to sprawa troszkę bardziej skomplikowana.
#9
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2013 - 22:26
#10
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 15:17
#11
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 15:24
http://allegro.pl/re...3743525958.html
i przez pierwsze 12 -13 tyś km nic się nie działo, auto normalnie jezdziło..
#12
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 16:50
jak kolega ma taki jak na tej aukcji to jest ok 140KM więc regulacja u gaziarzy cię tylko poratuję chyba że na benie czasami się coś dzieje a wiadomo gaz jest pod względem układu zapłonowego bardziej czuły na jakieś błędy ale mówiłeś że jest ok na benie więc ja bym pojechał do gaziarzy bo jak se sam ustawisz za dużo gazu to może wypalać zawory i wtedy koszty niepotrzebne
#13
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 20:10
Ja stawiam na walniętą membranę w reduktorze.
#14
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 21:51
mniej czy więcej gazu prawdopodobnie pada reduktor tak jak mówisz chyba ze kolego nam wszystkiego nie mówi i zaczął sam ją uszczuplać a teraz nie możne tego ustawić bo tak ja rozregulowałJak będzie za dużo gazu to nic nie wypali, to na ubogiej mieszance nie pożądanie wzrasta temperatura, więc bardziej bym się martwił ubogą mieszanką niż bogatą.
Ja stawiam na walniętą membranę w reduktorze.

#15
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2013 - 15:18

#16
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2013 - 16:48
#17
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2013 - 20:27
#18
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2013 - 20:36
witam moj problem jest taki...jakis czas temu przy wyprzedzaniu auto stracilo moc i gaz sie przelaczyl na pb, okazalo sie ze na sekunde parownik zamarzl i ten filtr co jest zaraz przed nim, i od tamtej pory auto zaczelo lekko szarpac na gazie (mam automat) np jadac przycisne gaz, puszcze i on sam sobie z 2 razy doda gazu,obrotow, ze idzie to odczuc, czasem boje sie ze moge przy dojezrzaniu w cos puknac, bo tak zafaluje i pytanie czy to moze byc cos z parownikiem? membrana? + (wgl jakie sa objawy spsucia reduktora) ... reduktor zavoli
Spadki i ogromne przerosty ciśnienia które zalewają silnik lub brak stabilności i huśtawka np 0,5 bara do 2.5 i więcej , wtedy ecu silnika dostaje palpitacji , a zamrożenie dobija wtryskiwacze i jest komplet do wymiany

#19
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2013 - 20:42
#20
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2013 - 21:12
a ter moje falowania itd to moze byc wina reduktora? jak tak... to jaki kupic jakis do 250km co?
To wcale nie musi być wina reduktora tylko wtryskiwaczy które leją gazem na jałowym . Podepnij interfejs pod centralkę gazu i sprawdz co tam się dzieje.
Reduktor do tego silnika KME Gold lub AC-R01 nie polecam testowania wynalazków