Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] zużyty parownik?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 grudnia 2013 - 21:00

witam
w swojej omedze jestem posiadaczem takiego reduktora http://allegro.pl/pa...3771738231.html. Mam na nim przejechane jakieś 15tys. km. Od pewnego czasu auto mi się dusi, mam problem z ruszeniem i przyśpieszeniem. Diagnostyka komputerowa nic nie pokazała.
Możliwe, żeby ten reduktor padł tak szybko czy wystarczy go wyregulować?
Pokrętło do regulacji zaznaczone na rysunku jest plastikowe. Czy może być tak, że się wyrobiło albo wytarło?

#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 grudnia 2013 - 21:21

Niestety tego powiedzieć się nie da bez diagnostyki komputerowej. Przy butowaniu auta podczas jazdy nie powinno być diametralnych spadków ciśnienia. Możesz sprawdzić czy reduktor nie puszcza gazu bokiem odpinając waż od kolektora ssącego co idzie do mapsensora i zanurzyć go w szklance z wodą i niech ktoś inny odpali auto. Niech przerzuci się na gaz i jeżeli będzie bomblować to znaczy, że reduktor klękł. W ogóle ja tu piszę o sekwencji, a nie napisałeś jaką masz dokładnie instalację.

#3 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 grudnia 2013 - 21:53

a check engine się zapala czasem ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#4 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 18 grudnia 2013 - 22:01

Od pewnego czasu auto mi się dusi, mam problem z ruszeniem i przyśpieszeniem. Diagnostyka komputerowa nic nie pokazała.

a to ci się dzieje na benzynie czy tylko na gazie ?
bo chcąc znaleść przyczynę najpierw musi auto śmigać dobrze na benie a potem szukać w gazie ;)

#5 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 18 grudnia 2013 - 22:08

W ogóle ja tu piszę o sekwencji,

A kolega ma parownik od I/II gen, więc ani mapsensora, ani przy tym parowniku podciśnienia nie ma :)

Jak wyżej. Podstawowa sprawa to czy chodzi na benzynie dobrze. Jeśli tak, to regulacja gazu powinna pomóc.

#6 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 grudnia 2013 - 22:10

mam instalacje II generacji. check engine zapala się po odpaleniu auta i po kilku sekundach gaśnie (ale tak było zawsze). a co do benzyny to niedawno mi się zdarzyło ze a zimnym silniku raz przerwało ale tak to idealnie chodzi...
a co do objawów to jeszcze są takie, że na gazie silnik chodzi nierówno (co prawda bardzo delikatnie ale jednak), no i dokręciłem to pokrętło od regulacji gazu o 180 stopni i jest lepiej...no i cały czas się zastananwiam czy to możliwe że to pokrętło się wyciera albo coś w tym stylu..

#7 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 18 grudnia 2013 - 22:19

dokręciłem to pokrętło od regulacji gazu o 180 stopni i jest lepiej...no i cały czas się zastananwiam czy to możliwe że to pokrętło się wyciera albo coś w tym stylu..

najprawdopodobniej to jest pokrętło od regulacji membrany w parowniku skoro dokręcasz i jest lepiej to źle ustawiony był ale jedz do gazowników niech ci ustawią go oni sam nigdy tak nie wyregulujesz pozatym podobno ok 15 tys juz zrobiłeś wiec pasowała by jaka wymiana filterka od gazu może na kijowych stacjach tankowałeś i zasyfiło filterek

#8 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 18 grudnia 2013 - 22:20

To pokrętło o którym piszesz to regulacja wolnych obrotów, jeśli nie masz dostępu do kompa to kręć w jedną lub druga stronę, aż znajdziesz moment, w którym silnik najlepiej chodzi. Na wężu od parownika masz silniczek krokowy, albo silniczek+śruba, a może sama śruba? Jeśli sama śruba to odkręć ją pół obrotu i się przejedź, jak będzie dalej muł to jeszcze pół obrotu. W pewnym momencie powinno się poprawić. Ustawienie trochę po omacku, ale na pewno pomoże, jeśli nie masz dostępu do kompa.

Jeśli masz silniczek krokowy to sprawa troszkę bardziej skomplikowana.

#9 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 grudnia 2013 - 22:26

od filterka zacząłem...mam reduktor z silniczkiem krokowym. najwyżej jutro dokręce to pokrętło i zobaczę czy się poprawi. jeśli tak to wtedy pojadę żeby mi to gazownik wyregulował...

#10 OFFLINE   Exodos

Exodos

    LPG Powering

  • 88 postów
  • Dołączył: 28-11-2010
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 grudnia 2013 - 15:17

SIlnik o mocy 136KM a reduktor do 100KM max, tyle w temacie.

#11 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 grudnia 2013 - 15:24

nie zwróciłem uwagi na opis aukcji. reduktor jest taki jak w tej aukcji
http://allegro.pl/re...3743525958.html
i przez pierwsze 12 -13 tyś km nic się nie działo, auto normalnie jezdziło..

#12 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 19 grudnia 2013 - 16:50

http://allegro.pl/re...3743525958.html
jak kolega ma taki jak na tej aukcji to jest ok 140KM więc regulacja u gaziarzy cię tylko poratuję chyba że na benie czasami się coś dzieje a wiadomo gaz jest pod względem układu zapłonowego bardziej czuły na jakieś błędy ale mówiłeś że jest ok na benie więc ja bym pojechał do gaziarzy bo jak se sam ustawisz za dużo gazu to może wypalać zawory i wtedy koszty niepotrzebne

#13 OFFLINE   Exodos

Exodos

    LPG Powering

  • 88 postów
  • Dołączył: 28-11-2010
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 grudnia 2013 - 20:10

Jak będzie za dużo gazu to nic nie wypali, to na ubogiej mieszance nie pożądanie wzrasta temperatura, więc bardziej bym się martwił ubogą mieszanką niż bogatą.
Ja stawiam na walniętą membranę w reduktorze.

#14 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 19 grudnia 2013 - 21:51

Jak będzie za dużo gazu to nic nie wypali, to na ubogiej mieszance nie pożądanie wzrasta temperatura, więc bardziej bym się martwił ubogą mieszanką niż bogatą.
Ja stawiam na walniętą membranę w reduktorze.

mniej czy więcej gazu prawdopodobnie pada reduktor tak jak mówisz chyba ze kolego nam wszystkiego nie mówi i zaczął sam ją uszczuplać a teraz nie możne tego ustawić bo tak ja rozregulował :)

#15 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 grudnia 2013 - 15:18

wczoraj jeszcze zauważyłem, że reduktor mi zamarza w czasie jazdy :/ a poziom płynu jest ok. na benzynie jest dobrze.

#16 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 20 grudnia 2013 - 16:48

termostat masz dobry? a może jest podłączony reduktor jak niektórzy koledzy mieli i przez to niema dobrego obiegu przez niego i problem zamarzania się pojawił bo niestety coraz chłodniej ale to niech ktoś od podpinania reduktora w tym silniku się wypowie

#17 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 grudnia 2013 - 20:27

witam moj problem jest taki...jakis czas temu przy wyprzedzaniu auto stracilo moc i gaz sie przelaczyl na pb, okazalo sie ze na sekunde parownik zamarzl i ten filtr co jest zaraz przed nim, i od tamtej pory auto zaczelo lekko szarpac na gazie (mam automat) np jadac przycisne gaz, puszcze i on sam sobie z 2 razy doda gazu,obrotow, ze idzie to odczuc, czasem boje sie ze moge przy dojezrzaniu w cos puknac, bo tak zafaluje i pytanie czy to moze byc cos z parownikiem? membrana? + (wgl jakie sa objawy spsucia reduktora) ... reduktor zavoli

#18 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2013 - 20:36

witam moj problem jest taki...jakis czas temu przy wyprzedzaniu auto stracilo moc i gaz sie przelaczyl na pb, okazalo sie ze na sekunde parownik zamarzl i ten filtr co jest zaraz przed nim, i od tamtej pory auto zaczelo lekko szarpac na gazie (mam automat) np jadac przycisne gaz, puszcze i on sam sobie z 2 razy doda gazu,obrotow, ze idzie to odczuc, czasem boje sie ze moge przy dojezrzaniu w cos puknac, bo tak zafaluje i pytanie czy to moze byc cos z parownikiem? membrana? + (wgl jakie sa objawy spsucia reduktora) ... reduktor zavoli



Spadki i ogromne przerosty ciśnienia które zalewają silnik lub brak stabilności i huśtawka np 0,5 bara do 2.5 i więcej , wtedy ecu silnika dostaje palpitacji , a zamrożenie dobija wtryskiwacze i jest komplet do wymiany :)

#19 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 grudnia 2013 - 20:42

a ter moje falowania itd to moze byc wina reduktora? jak tak... to jaki kupic jakis do 250km co?

#20 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2013 - 21:12

a ter moje falowania itd to moze byc wina reduktora? jak tak... to jaki kupic jakis do 250km co?


To wcale nie musi być wina reduktora tylko wtryskiwaczy które leją gazem na jałowym . Podepnij interfejs pod centralkę gazu i sprawdz co tam się dzieje.

Reduktor do tego silnika KME Gold lub AC-R01 nie polecam testowania wynalazków