Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tylny napęd - co w tym takiego fajnego............?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
115 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpnia 2009 - 22:49

Octavia II sedan


Chyba chatchback albo ja o czymś nie wiem :roll:

#62 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 sierpnia 2009 - 07:05

Tylni naped daje frajde, zaczalem jezdzic tylnonapedowcem i tak zostanie, ewentualnie Audi w Quattro:D

#63 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2009 - 07:30

Octavia II sedan - bodajze 580l, a Omega 530l. A Octavia to dwie klasy nizej ;)


Tylko zobacz jakim kosztem, ile jest miejsca na nogi z tyłu i jaka kanapa tylna w omedze i w oktavi.

#64 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 sierpnia 2009 - 14:50

Tylko zobacz jakim kosztem, ile jest miejsca na nogi z tyłu i jaka kanapa tylna w omedze i w oktavi.


W Octavii nie wiem ile miejsca z tylu na nogi jest, ale juz w Superb tego miejsca jest OD GROMA.

#65 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2009 - 15:50

ale juz w Superb tego miejsca jest OD GROMA

No Superb jest klasą samą dla siebie.

#66 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2009 - 21:19

W Octavii nie wiem ile miejsca z tylu na nogi jest, ale juz w Superb tego miejsca jest OD GROMA.


Masz rację w superb miejsca jest z tyłu na nogi więcej niż w omedze. Niestety kanapa jest za krótka, siedzi sie jak na krześle. W omedze jak siądziesz z tyłu to można od razu usnąć, w superb siedzi się niewygodnie, nie ma dobrego podparcia nóg. Ostatnio zaliczyłem trasę w superb na tylnej kanapie, po 3 godzinach miałem dość.

#67 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 09 sierpnia 2009 - 00:02

Tak się temat ciągnie i ciągnie, a może ktoś mógłby po prostu napisać coś w rodzaju dekalogu dla osób, które przesiadły się z FWD na RWD i nie mają o RWD pojęcia? Konkretnie to na automat ;-)
Ale takim prostym, zrozumiałym językiem. Na zasadzie, że nie podsterowność, nadsterowność, tylko po ludzku: jak nie zrobisz tego i tego, to pupcia (krótsze słowo wycina mi cenzura) ucieknie ci w bok itp. :)

#68 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 sierpnia 2009 - 01:52

Tak się temat ciągnie i ciągnie, a może ktoś mógłby po prostu napisać coś w rodzaju dekalogu dla osób, które przesiadły się z FWD na RWD i nie mają o RWD pojęcia?

heheh... może coś z tego wyjdzie - moderzy wybiorą co lepsze spostrzeżenia i będzie...
Dekalog RWD:
1. FWD SUCKS (FWD jest do d**y)
2. Auto sportowe musi mieć klasyczny napęd.
3. Trenuj zimą kontry, bączki itepe itede, co by nie wyjść z wprawy.
3. Nie będziesz opóźniał kontry, bo RWD cię ukaże ;)
4. Nie będą tobie obce nazwy: lift-off drift, feint-rybka-pendulum, strzał ze sprzęgła, power-over :D innymi słowy >> cytat CITY: "Zabić muchę przednią szybą może każdy. Sztuka zrobić to szybą BOCZNĄ".
5. Nie będziesz twierdził, że jest jakiś lepszy napęd niż RWD ;)
6. Ani pożądał innego napędu jaki jest.
7. Nie ma rzeczy niemożliwych dla RWD ;)
8. RWD nie myszkuje, gdy startuje.
9. RWD jest najbardziej wymagającym napędem, ale za to...
10. RWD jest bezpieczniejszy (od FWD)... jeśli kierowca wiec OCB.
11. RWD sprawia więcej frajdy.

12. Dodaj swoje spostrzeżenie

Masz tutaj FPL małą książeczkę:

#69 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 09 sierpnia 2009 - 09:16

heheh... może coś z tego wyjdzie - moderzy wybiorą co lepsze spostrzeżenia i będzie...


To znaczy ja wiem, że RWD jest the best i w ogóle, tylko miałem bardziej na myśli takie coś, co wolno, czego nie wolno, a co trzeba - żeby się nauczyć "na sucho", jak tym jeździć. Wiem, że "na sucho" to można sobie ... , no ale jakieś zasady możną poznać, a potem ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć ... Teoria prostym językiem, z wyjaśnianiem pojęć - jak dla dziewuchy. Nie kontra, tylko kręć w przeciwną stronę niż ... itp.

A swoją drogą zobaczcie, jak często my, faceci, komplikujemy sprawy. Na przykład tłumaczenie kobitkom jazdy tyłem. Jak im zaczniesz wyjaśniać to, co dla nas oczywiste, że jak pokręcisz tu, to przecież koła skręcą się tak i tak, więc auto pojedzie tak, to większość nie skuma. To jest zbyt skomplikowane - one nie bawiły się resorakami. Natomiast jak powiesz: jadąc do tyłu, kręć w tę stronę, w którą ma iść pupka, to łapią w mig! :D

#70 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 kwietnia 2011 - 16:32

Ja dodam od siebie tyle. Mam może jeśli chodzi o staż nieduże doświadczenie bo tylko 3,5 roku. Lecz sporo kilometrów przejechanych jak zimą tak i latem. Większość polonezem caro (tył napęd) i omegą b fl ( tył napęd) a resztę trochę vectr b kombi i vw polo kombi ( oba przód napęd). I mówię szczerze że najwięcej podbramkowych sytuacji zimą miałem polówką może dla tego że nie miała abs ale polonez też nie miał i to była moja pierwsza furą a sytuacji kryzysowych o wiele miej no i ta radość z chodzenia bokiem. Pierwsza szkoła teraz doskonalona na klusce:D Tył napęd jest the best i nikt mnie nie przekona że tak nie jest

#71 OFFLINE   BoBaS1981

BoBaS1981

    Ślonski Chachor!

  • 0 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Łagiewniki Śl.
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 kwietnia 2011 - 04:09

Zawsze śmigałem malczanami i poldkami ze względu na zimowe zabawy z tylnym... A teraz mam Omcie, też ze względu na tylny... :)

#72 OFFLINE   adi87

adi87

    była oma jest audi

  • 128 postów
  • Dołączył: 27-09-2009

Napisany 07 maja 2011 - 16:51

F**K FWD!! RWD uczy respektu do auta i panowania nad nim w różnych sytuacjach kiedy robi się gorąco. Co do warunków zimowych to u mnie w wiosce akurat przy moim domu droga idzie pod górę, nieraz miałem niezły ubaw z niemogących podjechać przednionapędówek, kiedy ja ruszałem pod tą górę na 2 milimetrowym spękanym bieżniku kilkunastoletnich zimówek :)

#73 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 07 maja 2011 - 20:52

RWD uczy respektu do auta i panowania nad nim w różnych sytuacjach kiedy robi się gorąco.


ludzie się podniecają, a FWD mnie wywaliło na prostej i "lekkim" śniegu na drzewo i pół roku rehabilitacji, a niestety RWD nie zawiodło mnie w zimie i latem nigdy!!
i żeby nie było i jednym napędem i drugim jeżdżę na przemian cały rok:D

#74 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 27 maja 2011 - 09:18

Tylny naped ma jednak w sobie to coś jak ruszasz ze swiateł gaz opór i potrafi tyłkiem zarzucić

#75 OFFLINE   srudkowski

srudkowski
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-07-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 27 maja 2011 - 13:57

Ja potwierdzę opinię przedmówcy - mrogal-a. Ta zima była moją pierwszą od x czasu na RWD, potwierdzam FWD jest super jak się spieszymy, odejście rozpęd super... ale nie zapominajmy, że dobry kierowca to nie tylko "mistrz prostej". W zimie największy problem to bezpieczne pokonanie zakrętu i wyhamowanie na śliskiej nawierzchni.
Przy RWD czujemy warunki dużo szybciej i po prostu jak nam nie pozwalają Nasze możliwości to czujemy respekt i jedziemy dużo wolnie i ostrożnie. FWD stwarza tylko pozorne wrażenie, że wszystko jest OK i jestesmy mistrzami w panowaniu nad samochodem, RWD wszystko zweryfikuje :).

Osobiście jeżdże ok 60k km rocznie przeważanie na FWD, ale doceniam i lubię jeżdzić swoją Omcią na RWD :)

Poza tym wydaje mi się, że Omega jest lepiej wyważona - lepszy rozkład masy na osie niż np. passat czy octavia szczególnie z cięzkim sinikiem TDI - i w lecie przy pokonywaniu zakrętów lepiej udaje mi się panować na zakrętach, do tej pory tak miałem tylko w Fordach - Orionie MKII i Focus MKI - to były tramwaje na kółkach :)

#76 OFFLINE   MARCIN W

MARCIN W
  • 4 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 02 czerwca 2011 - 21:57

Witam ja mogę śmiało powiedzieć iż jest mi szkoda z uwagi na brak kontynuacji produkcji OPEL OMEGA ta jazda z tylnim napędem ma naprawdę dużo w sobie i żadne przednie napędy tego nie dają mówie z uwagi na doświadczenie GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY OD TYLNIEGO TO BYŚMY CHODZILI NA RĘKACH :)))) A CHODZIMY NA NOGACH :)

#77 OFFLINE   Simonek81

Simonek81
  • 425 postów
  • Dołączył: 07-04-2010
  • Skąd: Tarnów (a obecnie Daleszyce)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 czerwca 2011 - 13:37

nieraz miałem niezły ubaw z niemogących podjechać przednionapędówek, kiedy ja ruszałem pod tą górę na 2 milimetrowym spękanym bieżniku kilkunastoletnich zimówek

to z moją Łamagą jest jakoś zupełnie odwrotnie.... już się nawet przyzwyczaiłem w zimie: świeży śnieg=problem z wyjazdem z garażu (pod górę).... a oponki nowe...

#78 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 czerwca 2011 - 14:27

to z moją Łamagą jest jakoś zupełnie odwrotnie.... już się nawet przyzwyczaiłem w zimie: świeży śnieg=problem z wyjazdem z garażu (pod górę).... a oponki nowe...

a ja jestem zadowolony z ruszania pod gore w zimie
jezdze na frigo directional i jest ok

wczesniej mialem astre z pirelli to bylo kiepsko
zamiast pod gore to w prawo i w lewo prowadzalo:masakra:

#79 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 04 czerwca 2011 - 18:38

jak pisali wczesniej.

kiedys mnie astra rzucalo na boki, przy troche szybszej jezdzie zima (fakt, byl snieg lod itp, ale i ta jechalem 80km/h :D), po tym wyczynie juz wiecej takiego czegos nie odwalilem:D
a jak jechalem Omega do Starogardu Gdanskiego raz, to odrazu bylo czuc, przy jakich predkosciach wciaz rzuca tylkiem. gdyby nie TC, to pewnie nie raz rzucilo by duzo mocniej, ale jak wiadomo.. zadne zabezpieczenia nigdy nie chronia w 100%-ach.

co do tego, czy RWD czy FWD rulez, czy nie:lol:

na poczatku sie balem, ale potem przez lato pojezdzilem, potem zima z Omega, i wporzadku. teraz moge jezdzic ile wlezie:D kocham RWD, i jesli nie musze, to nigdy nie jezdze FWD:D teraz taki fetysz :lol:

#80 OFFLINE   kgreg

kgreg
  • 59 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: SBE

Napisany 04 czerwca 2011 - 21:37

Nie ma to jak depnąć na ciasnym rondku :)