[OB & OBFL] Problem z z dogrzaniem silnika Omega 2.2DTI
#1 OFFLINE
Napisany 03 grudzień 2013 - 11:12
#2 OFFLINE
Napisany 03 grudzień 2013 - 17:59
Wymienił termostat i wywalił nie sprawny dogrzewacz.Polepszyło sie .
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 03 grudzień 2013 - 22:15
#5 OFFLINE
Napisany 03 grudzień 2013 - 22:21
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 07 grudzień 2013 - 18:10
ten silnik ma w nazwie eco - co miedzy innymi oznacza, że 90 % energii paliwa zamienia się w energię, ale niestety nie w ciepło , stąd mają dogrzewacz....Witam . Mam problem z temperatura silnika tz. iz po przejechaniu dluzszego odcinka wskaznik od temperatury nawet nie drgnie a powietrze wylatuje ledwo cieple poprostu silnik sie niedogrzewa . Waz za termostatem nie jest cieply . Nie mam pojecia co moze byc przyczyna tego zjawiska , moze ktos mial podobny problemik lub zna sie na tym to moze napisze cos za pomoc bardzo dziekuje . Pozdrawiam
sprawny 2.2 dti przy zakładajmy -10 nie podniesie wskazówki temperatury ani o milimetr przy pracy na jałowym biegu
sprawny dogrzewacz zapewnia odpowiednie dogrzanie, inaczej nie szukaj niczego, ja wymieniłem termostat sprawny na nowy i też nic nie dało...
zamontowałem dogrzewacz z focusa ( na 3 świece żarowe) i się poprawiło, lecz obciażenie aku i altka jest spore, ale to mozna przeboleć, poprostu od czasu do czasu trzeba doładować akku...
#8 OFFLINE
Napisany 07 grudzień 2013 - 18:42
Witam . Mam problem z temperatura silnika tz. iz po przejechaniu dluzszego odcinka wskaznik od temperatury nawet nie drgnie a powietrze wylatuje ledwo cieple poprostu silnik sie niedogrzewa . Waz za termostatem nie jest cieply . Nie mam pojecia co moze byc przyczyna tego zjawiska , moze ktos mial podobny problemik lub zna sie na tym to moze napisze cos za pomoc bardzo dziekuje . Pozdrawiam
W zeszłym roku miałem podobny problem z dogrzewaniem silnika w zimie. Po przejechaniu 10km wskazówka od temperatury ledwo się podnosiła. Winę za to ponosił eberspaecher , a własciwie padniety sterownik. Po wymianie sterownika ok. 900 zł zciągany nowy z Niemiec i wymianie świecy Oma nagrzewa się bardzo szybko. proponuję sprawdzić dogrzewacz jak koledzy doradzili. Nadmieniam ,że wcześniej wymieniłem termostat ale to nic nie dawało. Powodzenia w naprawie i jak najmniejszych kosztów
#9 OFFLINE
Napisany 07 grudzień 2013 - 18:53
#10 OFFLINE
Napisany 08 grudzień 2013 - 09:59
ten silnik ma dwa termosy ja w tamtym roku jeździłem z dogrzewaczem ale w piwnicy i niebyło problemów do pracy mam 7 km to pod zakładem już miałem ponad 80, nawet bez dogrzewacza ten silnik sie normalnie nagrzewa.W zeszłym roku miałem podobny problem z dogrzewaniem silnika w zimie. Po przejechaniu 10km wskazówka od temperatury ledwo się podnosiła. Winę za to ponosił eberspaecher , a własciwie padniety sterownik. Po wymianie sterownika ok. 900 zł zciągany nowy z Niemiec i wymianie świecy Oma nagrzewa się bardzo szybko. proponuję sprawdzić dogrzewacz jak koledzy doradzili. Nadmieniam ,że wcześniej wymieniłem termostat ale to nic nie dawało. Powodzenia w naprawie i jak najmniejszych kosztów
#11 OFFLINE
Napisany 08 grudzień 2013 - 23:29
ten silnik ma dwa termosy ja w tamtym roku jeździłem z dogrzewaczem ale w piwnicy i niebyło problemów do pracy mam 7 km to pod zakładem już miałem ponad 80, nawet bez dogrzewacza ten silnik sie normalnie nagrzewa.
a gdzie ten drugi termostat ?? może wymieniłem nie ten
#12 OFFLINE
Napisany 09 grudzień 2013 - 08:55
Damian pisze o 2.5 dti:)a gdzie ten drugi termostat może wymieniłem nie ten
#13 OFFLINE
Napisany 09 grudzień 2013 - 22:58
#14 OFFLINE
Napisany 11 grudzień 2013 - 11:42
#15 OFFLINE
Napisany 11 grudzień 2013 - 23:45
Mój Eber nie działa i rano jak zawożę dzieci do teściów 1km potem do pracy troszkę ponad 3km i temperaturę mam wtedy już w okolicy 70-80* tak że wydaje mi się że silnik się normalnie nagrzewa, nadmuch daję na 1, klimatyzację też załączam bo to zdrowiej dla niej:P
a powiedz mi, jak tak blisko jeździsz, to przekraczasz 2.5 tyś obrotów, czy piłujesz auto i szybko się nagrzewa??
u mnie klimatronic na auto i dopiero po 2,3 km zaczyna dmuchać - wczesniej musiałbym wymusić np. nawiewem na szybę...
#16 OFFLINE
Napisany 12 grudzień 2013 - 20:51
Nigdy nie przekraczam 2tyś na zimnym, klimę załączam, nadmuch na 1 ale nie mam ustawionego ogrzewania na max tylko w połowie około i tak na tak krótkim dystansie nie zagrzeję auta a wolę żeby się silnik szybciej nagrzewała powiedz mi, jak tak blisko jeździsz, to przekraczasz 2.5 tyś obrotów, czy piłujesz auto i szybko się nagrzewa??
u mnie klimatronic na auto i dopiero po 2,3 km zaczyna dmuchać - wczesniej musiałbym wymusić np. nawiewem na szybę...
#17 OFFLINE
Napisany 12 grudzień 2013 - 23:03
rozumiem, a co do klimy to nie wiem co to jej załączanie, bo nigdy jej nie wyłączam, od 13 lat nie zna funkcji ECO , a co do ustawiania temperatury to zawsze mam 23 st. CNigdy nie przekraczam 2tyś na zimnym, klimę załączam, nadmuch na 1 ale nie mam ustawionego ogrzewania na max tylko w połowie około i tak na tak krótkim dystansie nie zagrzeję auta a wolę żeby się silnik szybciej nagrzewał
#18 OFFLINE
Napisany 16 grudzień 2013 - 21:13
#19 OFFLINE
Napisany 06 lipiec 2016 - 17:56
ten silnik ma dwa termosy ja w tamtym roku jeździłem z dogrzewaczem ale w piwnicy i niebyło problemów do pracy mam 7 km to pod zakładem już miałem ponad 80, nawet bez dogrzewacza ten silnik sie normalnie nagrzewa.
Gdzie jest ten 2 termostat i o jakim silniku mówisz bo moja się grzeje a jeżdżę bez 1 termostatu