Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Zdarte opony tylne od wewnątrz


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   abo1980

abo1980
  • 42 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Mosina

Napisany 14 listopada 2013 - 13:29

Witam:D mam pytanie, kilka dni temu zmieniałem koła, z letnich na zimowe, i zauważyłem że opony tylne są znacznie zdarte od wewnątrz:masakra:, czym to morze być spowodowane? zbieżność była ustawiana jakiś czas temu,i było ok, koła letnie mam o rozmiarze 215,45,17 proszę o jakąś podpowiedź od czego tak się mogło stać:pokoj:, z góry dziękuję pozdrawiam serdecznie :hihi:

#2 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2013 - 14:13

zbieżność była ustawiana jakiś czas temu,i było ok

Najwyraźniej nie było ok, opony ścina od wewnątrz gdy koła są ustawione zbyt rozbieżnie.

#3 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 listopada 2013 - 14:45

Może się nie znam, ale co ma zbieżność (przednich kół w domyśle) do ścinania kół tylnych?? Od tego jest ustawienie całej geometrii....

#4 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2013 - 14:58

Skąd ten domysł? Przecież zbieżność tylnych kół jest regulowana.

#5 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 listopada 2013 - 15:51

Skąd ten domysł? Przecież zbieżność tylnych kół jest regulowana.


Ano kolego stąd, że ja jedziesz do warsztatu i prosisz o ustawienie zbieżności to co robią?? Biorą się za całość ustawień czy tylko przód? Ustawienie takie nie ma żadnego wpływu na koła tylne. Wiem w renomowanych warsztatach masz możliwość sprawdzenia wszystkich kątów łącznie z kołami tylnymi, ale to z kolei jest już sprawdzenie geometrii zawieszenia..

#6 OFFLINE   siwysarbinowo

siwysarbinowo

    Marcin

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 06-04-2010
  • Skąd: Sarbinowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 listopada 2013 - 15:53

Może się nie znam, ale co ma zbieżność (przednich kół w domyśle) do ścinania kół tylnych Od tego jest ustawienie całej geometrii....

Aby ustawić dobrze przód należy najpierw ustawić zbieżność tylnej osi. jeśli tylna oś jest w porządku to można zrobić tylko przód. Często w warsztatach istawiających zbieżność robią sam przód nie patrzą totalnie na oś tylną.

zauważyłem że opony tylne są znacznie zdarte od wewnątrz, czym to morze być spowodowane? zbieżność była ustawiana jakiś czas temu,i było ok,

warto podjechać i sprawdzić czy jest dalej wszystko ustawione. Może końcówki drążków od regulacji zbieżności się kończą i dlatego jest trochę rozjechane w negatywie i ścina wewnętrzną stronę opony. Koszt samego sprawdzenia to chyba ze 20-30zł :)




Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor


#7 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2013 - 15:55

Często w warsztatach istawiających zbieżność robią sam przód nie patrzą totalnie na oś tylną.

Bo często nawet nie wiedzą, że w Omedze jest taka możliwość.

#8 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 listopada 2013 - 16:04

Ano kolego stąd, że ja jedziesz do warsztatu i prosisz o ustawienie zbieżności to co robią Biorą się za całość ustawień czy tylko przód? Ustawienie takie nie ma żadnego wpływu na koła tylne. Wiem w renomowanych warsztatach masz możliwość sprawdzenia wszystkich kątów łącznie z kołami tylnymi, ale to z kolei jest już sprawdzenie geometrii zawieszenia..


1. Na tylnej osi nie ma opcji regulacji kątów!! Z tyłu regulowana jest tylko zbieżność
2. żeby ustawić/sprawdzić zbieżność z przodu musi być najpierw sprawdzona/ustawiona zbieżność z tyłu
3. Na stacji diagnostycznej jak i w społeczeństwie pracują ludzie.... i tu zaskoczenie, zdarza się że są to debile którzy do takiej pracy się nie nadają ;)

#9 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2013 - 16:11

zdarza się że są to debile którzy do takiej pracy się nie nadają

Adaś wstydź się (cytując klasyka)

przesadziłeś, takie opinie lepiej zachować dla siebie, ktoś mógłby poczuć się urażony.



#10 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 listopada 2013 - 16:19

Adaś wstydź się (cytując klasyka)


ale co ja na to poradzę że tak jest?? :D :lol:


W takim razie napiszę inaczej... Pracują tam ludzie którzy parę lat temu obrali drogę zawodową która nie do końca jest zgodna z ich uzdolnieniami i zdolnością do pojmowania pewnych zagadnień niezbędnych do wykonywania takiego zawodu. Powinni wybrać zawód np. roznosiciela ulotek :)

i na tym zakończmy ten OT :)

#11 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 listopada 2013 - 22:28

Zbieżność z tyłu zła i/lub kąt pochylenia kół. Wszystko jest na forum.
W kwestii kąta pochylenia, nie jest regulowany, może być zły bo:
sprężyny, tuleje, wahacze i może coś jeszcze.

#12 OFFLINE   abo1980

abo1980
  • 42 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Mosina

Napisany 14 listopada 2013 - 22:31

He he:D ale daliście czadu z odpowiedziami, za które serdecznie wam dziękuję:). W takim razie przejadę się do innej stacji diag.:masakra: na sprawdzenie zbieżności i dam znać. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam Was:hihi:

#13 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 listopada 2013 - 22:39

Też tak miałem(zdarte od wewnątrz), w dobrym zakładzie byłem i pytałem, to mówił, że koła w omedze są trochę pochylone i mają być(2*40' chyba czy 1*50' nie pamiętam) i jak stare opony to mogą być zmęczone i tak się zachowywać że w takim samochodzie zedrą się od środka. Mam teraz inne opony(też 235), ustawiłem zbieżność, kąty w normie, obserwowałem często ale nic niepokojącego nie zauważyłem. Więc miałem złą zbieżność i nie pamiętam albo opony były do kitu.

#14 OFFLINE   quintas

quintas
  • 5 postów
  • Dołączył: 06-08-2009
  • Skąd: wieś

Napisany 15 listopada 2013 - 03:31

W tylnym zawieszeniu masz dwa drążki do regulacji zbieżności tylnych kół występujące przy silnikach o większej mocy. Przed regulacją radzę je zdemontować i "ruszyć" gwinty, bo fachowcy na stacji obsługi nie są w stanie tego zrobić, używają młotków, przecinaków, co kończy się uszkodzeniem w/w drążkow, a nowe ciężko zdobyć i są trochę drogie- kilka stówek.

#15 OFFLINE   vivvaldi

vivvaldi
  • 16 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Zamość

Napisany 28 listopada 2013 - 13:20

Dobrze, że trafiłem na ten temat, ostatnio też mam przeboje ze zbieżnością i oponami, a to majstry ustawili zbieżność miało być git po wymianie przedniej zawiechy i amorków tył a tu nagle ściąga ostro, walę do nich "Panie na pewno dobrze!" kij róbcie jeszcze raz...."nooo faktycznie coś Pan miał nie bardzo (wiązanka #$%%$##) w mojej odpowiedzi...Zrobili znowu kasę (10zł mniej) skroili wyjeżdżam i szlag mnie tarfia skręt w prawo a opony piszczą jak zarzynane prosie i dalej lekko ciągnie w prawo (#$#%^) wracam mówię, a panowie na to "może to być wina zawieszenia..." ja: "przecież dopiero co wymienione?!" mr."a no to może kolumna kierownicza" się "zdenerwowałem" powiedziałem "kilka słów" cisne do drugiego mechanika...ściąga koła z tyłu (opony do wymiany) ok założyłem używki koła wyważone, więc muszę teraz ruszyć jeszcze te tylne regulacje od zbieżności bo jak się okazuje Mr. od ustawiania zbieżności nic o nich nie wiedział (mam faktury będzie wojna po ustawieniu prawidłowym) dymam do 3 mechanika, ok pan wsiada do omci jedzie kawałek i stwierdza "Panie ja bym się przodu nie czepiał, tył możemy sprawdzić" więc na kanał ogląda no i stwierdzenie "sprężyny popękane masz pan" no ok a drążki da się ruszyć? Hmmm pewnie tak, ale wymień sprężyny, przyjedź to sprawdzimy...koledzy drodzy bo szlag mnie trafi co w takiej sytuacji mi polecicie ? (nie raz dzięki waszym radom nie naciąłem się na gdybania mechaników) Z tego co wyczytałem sprężyny na forum jamex vs. kayaba (auto ma jeździć bo w dużo nim jeżdżę nie boli mnie, że się podniesie). Jak ruszyć drążki? Jak powinno się prawidłowo ustawić zbieżność? (na to już pojadę do fachowca komputerowego) najpierw tył później przód tak?
Dzięki za wszelkie porady :D

#16 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 listopada 2013 - 14:57

, a nowe ciężko zdobyć i są trochę drogie- kilka stówek.


Ciężko zdobyć? Na allegro masz kilku sprzedawców u których bez problemu kupisz.
Ja jakiś czas temu dwie sztuki kupiłem za 350 zł więc koszt też nie jest jakiś duży.