

[OB & OBFL] Zdarte opony tylne od wewnątrz
#1
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 13:29
#2
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 14:13
Najwyraźniej nie było ok, opony ścina od wewnątrz gdy koła są ustawione zbyt rozbieżnie.zbieżność była ustawiana jakiś czas temu,i było ok
#3
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 14:45
#4
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 14:58
#5
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 15:51
Skąd ten domysł? Przecież zbieżność tylnych kół jest regulowana.
Ano kolego stąd, że ja jedziesz do warsztatu i prosisz o ustawienie zbieżności to co robią?? Biorą się za całość ustawień czy tylko przód? Ustawienie takie nie ma żadnego wpływu na koła tylne. Wiem w renomowanych warsztatach masz możliwość sprawdzenia wszystkich kątów łącznie z kołami tylnymi, ale to z kolei jest już sprawdzenie geometrii zawieszenia..
#6
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 15:53
Aby ustawić dobrze przód należy najpierw ustawić zbieżność tylnej osi. jeśli tylna oś jest w porządku to można zrobić tylko przód. Często w warsztatach istawiających zbieżność robią sam przód nie patrzą totalnie na oś tylną.Może się nie znam, ale co ma zbieżność (przednich kół w domyśle) do ścinania kół tylnych Od tego jest ustawienie całej geometrii....
warto podjechać i sprawdzić czy jest dalej wszystko ustawione. Może końcówki drążków od regulacji zbieżności się kończą i dlatego jest trochę rozjechane w negatywie i ścina wewnętrzną stronę opony. Koszt samego sprawdzenia to chyba ze 20-30złzauważyłem że opony tylne są znacznie zdarte od wewnątrz, czym to morze być spowodowane? zbieżność była ustawiana jakiś czas temu,i było ok,

Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor
#7
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 15:55
Bo często nawet nie wiedzą, że w Omedze jest taka możliwość.Często w warsztatach istawiających zbieżność robią sam przód nie patrzą totalnie na oś tylną.
#8
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 16:04
Ano kolego stąd, że ja jedziesz do warsztatu i prosisz o ustawienie zbieżności to co robią Biorą się za całość ustawień czy tylko przód? Ustawienie takie nie ma żadnego wpływu na koła tylne. Wiem w renomowanych warsztatach masz możliwość sprawdzenia wszystkich kątów łącznie z kołami tylnymi, ale to z kolei jest już sprawdzenie geometrii zawieszenia..
1. Na tylnej osi nie ma opcji regulacji kątów!! Z tyłu regulowana jest tylko zbieżność
2. żeby ustawić/sprawdzić zbieżność z przodu musi być najpierw sprawdzona/ustawiona zbieżność z tyłu
3. Na stacji diagnostycznej jak i w społeczeństwie pracują ludzie.... i tu zaskoczenie, zdarza się że są to debile którzy do takiej pracy się nie nadają

#9
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 16:11
Adaś wstydź się (cytując klasyka)zdarza się że są to debile którzy do takiej pracy się nie nadają
przesadziłeś, takie opinie lepiej zachować dla siebie, ktoś mógłby poczuć się urażony.
#10
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 16:19
Adaś wstydź się (cytując klasyka)
ale co ja na to poradzę że tak jest??


W takim razie napiszę inaczej... Pracują tam ludzie którzy parę lat temu obrali drogę zawodową która nie do końca jest zgodna z ich uzdolnieniami i zdolnością do pojmowania pewnych zagadnień niezbędnych do wykonywania takiego zawodu. Powinni wybrać zawód np. roznosiciela ulotek

i na tym zakończmy ten OT

#11
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 22:28
W kwestii kąta pochylenia, nie jest regulowany, może być zły bo:
sprężyny, tuleje, wahacze i może coś jeszcze.
#12
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 22:31


#13
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2013 - 22:39
#14
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2013 - 03:31
#15
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2013 - 13:20
Dzięki za wszelkie porady

#16
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2013 - 14:57
, a nowe ciężko zdobyć i są trochę drogie- kilka stówek.
Ciężko zdobyć? Na allegro masz kilku sprzedawców u których bez problemu kupisz.
Ja jakiś czas temu dwie sztuki kupiłem za 350 zł więc koszt też nie jest jakiś duży.