Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Laguna I Ph II - Problem ze ściąganiem na prawa stronę


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MateuszOmega

MateuszOmega
  • 136 postów
  • Dołączył: 08-09-2010
  • Skąd: Kraków/Ryki/Wola Gułowska
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopad 2013 - 15:07

Witam!

Piszę tutaj, bo nie wiem gdzie już się z moim problemem udać.

Kupiłem Lagunę I Ph II, 2000 rok, kombi. Kilka dni po kupnie auto zaczęło ściągać na prawą stronę. Żeby jechać prosto muszę cały czas mieć przekręconą kierownicę w lewo o jakieś 2 cm, jak puszczę kierownica wraca do standardowego położenia i auto zaczyna ściągać. Oto historia tego, co zrobiłem:

Zbieżność
Geometria zawieszenia
Wymiana drążków wszystkich
Wymiana wahaczy przednich
Wymiana tulei gumowych w kołysce przedniej
Zbieżność
Geometria
Wymiana łożysk w kolumnie MacPerson-a
Wymiana sprężyn i amortyzatorów
Wymiana łożysk w kołach przednich
Podmiana kół i opon z innego auta
i dalej to samo...

Cały czas ściąga. Byłem nawet na pomiarach podwozia, czy przypadkiem auto nie jest krzywe, ale wszystko tam wyszło ok, na zbieżności byłem tyle razy i w tylu zakładach, że nawet nie pamiętam dokładnie ile. Problemu nie udało się wyeliminować.

Nie wiem już sam, za co się złapać, żeby było w porządku. Przejechałem od 2 miesięcy ponad 6 tys kilometrów, nie ścina opon, nie rzuca nią, ani nic złego się ogólnie nie dzieje, tylko to ściąganie. Sprawdzane tez hamulce były, czy przypadkiem któryś nie hamuje sam z siebie, ale wszystko jest ok. Jakieś fatum na tym aucie chyba ciąży.

Jak macie jakieś pomysły, prosze napiszcie,

#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopad 2013 - 15:22

Jak macie jakieś pomysły, prosze napiszcie,


na każdej drodze to się dzieje??

#3 OFFLINE   MateuszOmega

MateuszOmega
  • 136 postów
  • Dołączył: 08-09-2010
  • Skąd: Kraków/Ryki/Wola Gułowska
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopad 2013 - 18:37

na każdej drodze to się dzieje??


Tak, na jednej mniej, na drugiej bardziej, ale zawsze, niezależnie od asfaltu.

Potrzebował bym zaufanego fachowca, który weźmie, przejedzie się tym autem, ewentualnie mógłby wziąć na kanał czy podnośnik i sprawdzić. Jeżeli ktoś byłby w stanie coś takiego zrobić z Krakowa lub okolic, będę bardzo wdzięczny.

#4 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 13 listopad 2013 - 18:47

a jak ruszasz kierownicą to nie czujesz mimo wszystko luzu albo delikatnych stuków??
W lagunie ph1 jest od spodu specjalna śruba do kasowania luzu na maglownicy. Jest też ewentualnie sprawa luzu na krzyżaku...

tu masz link do manuala
http://renaultlaguna...i-kierowniczej/

#5 OFFLINE   MateuszOmega

MateuszOmega
  • 136 postów
  • Dołączył: 08-09-2010
  • Skąd: Kraków/Ryki/Wola Gułowska
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopad 2013 - 19:06

a jak ruszasz kierownicą to nie czujesz mimo wszystko luzu albo delikatnych stuków??
W lagunie ph1 jest od spodu specjalna śruba do kasowania luzu na maglownicy. Jest też ewentualnie sprawa luzu na krzyżaku...

tu masz link do manuala
http://renaultlaguna...i-kierowniczej/


Wiesz, faktycznie, jest luz ale dosłownie delikatny, jak ruszam lekko kierownicą to słyszę delikatne pukniecie, ale jest naprawdę ciche i niewielkie.

Sprawdzę ten link, i spróbuję chociaż tego.

#6 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 13 listopad 2013 - 19:11

Luz może być winowajcą przy ustawieniu geometrii kierownica nie była na wprost. Oprócz tego jak masz regulację kierownicy to w kolumnie kierowniczej jest taka plastikowa tuleja ślizgowa (na krzyżaku) i jej wyrobienie też powoduje luz. Na tamtym forum też gdzieś był opis naprawy tego.

#7 OFFLINE   MateuszOmega

MateuszOmega
  • 136 postów
  • Dołączył: 08-09-2010
  • Skąd: Kraków/Ryki/Wola Gułowska
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopad 2013 - 19:17

Luz może być winowajcą przy ustawieniu geometrii kierownica nie była na wprost. Oprócz tego jak masz regulację kierownicy to w kolumnie kierowniczej jest taka plastikowa tuleja ślizgowa (na krzyżaku) i jej wyrobienie też powoduje luz. Na tamtym forum też gdzieś był opis naprawy tego.


Ok, dobra, w najbliższym czasie spróbuję tego, może faktycznie coś to pomoże. Na szczęście regulacji kierownicy nie mam, więc chociaż tamto mnie ominie.

Wielkie dzięki za zaangażowanie i poświęcony czas:):piwo:

#8 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 13 listopad 2013 - 20:04

Spoko też mam Lagunę i naprawdę sporo już z nią przeżyłem, łącznie z wymianą silnika w razie jakiś pytań pisz. POZDRAWIAM

#9 OFFLINE   zuza411

zuza411
  • 255 postów
  • Dołączył: 27-12-2006
  • Skąd: Działdowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopad 2013 - 17:06

Typowa usterka w lagunach wymiana tulei tylnej belki rozwiąże twój problem tylko nie zakładaj tanizny bo to nic nie da
:stop: