Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Brak iskry i nie pracują wtryski 2.5 V6 automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 07 listopada 2013 - 17:13

Na początku chciałbym wszystkich przywitać!
Kupiłem Omege 2.5 v6 w automacie. Auto nie odpala, brak iskry, nie załącza przekaźnika pompy paliwa (podmieniany na inny i to samo, jak się ściśnie przekaźnik, to słychać, że pompuje na wtryski) i wtryski nie działają. Pod komputerem żadnych błędów, tzn jest 31, ale diagnosta mówił, że to normalne jak silnik nie odpalony. Immobiliser nie blokuje (kolega który mi podłączał pod komputer mówił, że kontrolka miga jak nie działa). Co może być tego przyczyną? Cała wiązka przeczesana, nigdzie nie ma żadnego uszkodzenia na przewodach. Proszę pomóżcie, może ktoś miał taki problem jak ja.

#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2013 - 17:19

Na początku chciałbym wszystkich przywitać!
Kupiłem Omege 2.5 v6 w automacie. Auto nie odpala, brak iskry, nie załącza przekaźnika pompy paliwa (podmieniany na inny i to samo, jak się ściśnie przekaźnik, to słychać, że pompuje na wtryski) i wtryski nie działają. Pod komputerem żadnych błędów, tzn jest 31, ale diagnosta mówił, że to normalne jak silnik nie odpalony. Immobiliser nie blokuje (kolega który mi podłączał pod komputer mówił, że kontrolka miga jak nie działa). Co może być tego przyczyną? Cała wiązka przeczesana, nigdzie nie ma żadnego uszkodzenia na przewodach. Proszę pomóżcie, może ktoś miał taki problem jak ja.


z reguły jest to problem z czujnikiem wału:)

#3 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 07 listopada 2013 - 17:55

Na początku chciałbym wszystkich przywitać!
Kupiłem Omege 2.5 v6 w automacie. Auto nie odpala, brak iskry, nie załącza przekaźnika pompy paliwa (podmieniany na inny i to samo, jak się ściśnie przekaźnik, to słychać, że pompuje na wtryski) i wtryski nie działają. Pod komputerem żadnych błędów, tzn jest 31, ale diagnosta mówił, że to normalne jak silnik nie odpalony. Immobiliser nie blokuje (kolega który mi podłączał pod komputer mówił, że kontrolka miga jak nie działa). Co może być tego przyczyną? Cała wiązka przeczesana, nigdzie nie ma żadnego uszkodzenia na przewodach. Proszę pomóżcie, może ktoś miał taki problem jak ja.

Witaj kontrolka ci nie zaświeci jak padnięty masz czujnik położenia wału a to jest przyczyna braku iskry i paliwa na 99% czujnik masz koło filtra oleju tylko przy kupnie nowego popatrz jaką masz wtyczkę bo są owalne i kwadratowe ona będzie u góry silnika w okolicy węża od serwa do kolektora ssącego miłej wymiany ;)

#4 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 07 listopada 2013 - 20:58

Czujnik wału wymieniony, wtrysk daje, ale cewka jest chyba uwalona, bo tylko na 2 cyl daje iskrę. Zaraz jadę po cewkę, ale ponoć jest kwadratowa wtyczka, ja mam okrągłą. Zobaczymy czy da radę to jakoś zaadaptować.

#5 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 07 listopada 2013 - 21:01

Czujnik wału wymieniony, wtrysk daje, ale cewka jest chyba uwalona, bo tylko na 2 cyl daje iskrę. Zaraz jadę po cewkę, ale ponoć jest kwadratowa wtyczka, ja mam okrągłą. Zobaczymy czy da radę to jakoś zaadaptować.


tak sa dwa rodzaje ale kupuj tylko z boscha to jest ori do tego modelu

#6 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2013 - 22:09

ja kupilem jakas podrobke nowa za 150 pln, chodzila bez problemu 1,5r, a pozniej sprzedalem auto, wiec roznie to bywa ;)
Bez problemu przerobisz, tylko musisz miec wtyczke kwadratowa, ew cos przyrzezbic .

#7 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 08 listopada 2013 - 17:54

Owalna weszła w kwadratową (jest Bosch), póki co mam cewkę na kol. ssącym. Iskra jest już na wszystkich cylindrach, przekaźnik od pompy paliwa załącza, wtryski też chodzą, bo na tym komp pokładowym pokazuje spalanie podczas kręcenia. Nie mogę póki co odpalić. Chyba jest zalana, bo zaczęła zapalać (jak się kręciło rozrusznikiem, to zaczynał kręcić coraz szybciej), ale nie zdążyłem odpalić, bo bateria padła. Jutro powalczę dalej z tym ustrojstwem, jak się akumulator naładuje.

Autko odpaliło! Jednak mam pytanie. Czy nie podłączone przewody podciśnień mogą być powodem dużego spalania? Póki co przejechałem się tak wokół komina, ale spalanie na komputerze pokazuje 29l/100 km :( Podciśnienia mam zamiar podłączyć jutro, już dzisiaj brak na to sił. Cieszę się, że odpaliło, resztę chcę dopieścić na dniach.
Aha, jeszcze jedno. Autko stało około 3 miesięcy, po odpaleniu stukała jedna szklanka przez około 30 min (autko chodziło na wolnych do nagrzania, później jeszcze trochę czasu, a po 5 min jazdy przestało hałasować). Teraz po odpaleniu na ciepłym silniku przez 3 sek ją słychać :( Ogólnie silnik chodzi strasznie cicho, ciśnienie oleju łapie po 1 obrocie wału, ale to stukanie mnie martwi. Rozrząd dopiero co zrobiony.

#8 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 08 listopada 2013 - 19:24

Spalanie na komputerze i rzeczywiste ocenisz po parudziesięciu km minimalnie. Zobacz na chwilowe, jak ruszasz to do 40 potrafi dojść.

Co do stuków - a jaki stary masz olej w silniku i jaki? Czy nie mineral?

PS. Jutro w Poznaniu mini spocik się szykuje w okolicach ul. Obornickiej -

#9 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 08 listopada 2013 - 22:19

Co do stuków - a jaki stary masz olej w silniku i jaki? Czy nie mineral?

Nowy olej Mobil x1 super 2000, filtr Knecht, więc chyba nie najgorzej. Wymieniałem zanim odpaliłem. Co do zaproszenia, niestety nie skorzystam, praca...
Spalanie po kilkunastu km wyszło 10,4l/100 km

#10 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 13 listopada 2013 - 00:04

Koledzy. Znalazłem taki temat http://forum.omegakl...ead.php?t=70870 jednak, nie znalazłem czegoś takiego dotyczącego wtyczki komputera do mojego silnika 2.5v6. Czy dysponuje ktoś takim czymś? Chciałem poprowadzić od nowa przewody od instalacji gazowej, gdyż było to zrobione trochę niechlujnie (prosto pod wtryski benzyny, przez co pod kolektorem był straszny bałagan) i chciałem je podpiąć bezpośrednio pod komputer silnika. Instrukcje od mojej instalacji gazowej znalazłem w internecie i wiem który przewód jest od jakiego wtrysku, jednak nie wiem jak to wygląda w instalacji samochodu.

#11 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2013 - 00:17

chciałem je podpiąć bezpośrednio pod komputer silnika. Instrukcje od mojej instalacji gazowej znalazłem w internecie i wiem który przewód jest od jakiego wtrysku, jednak nie wiem jak to wygląda w instalacji samochodu.


nie wiem czy to dobry pomysł, ale proszę :D
http://forum.omegakl...924&postcount=2