Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Roleta tylna w omedze b


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   PODKRZYSZTOF

PODKRZYSZTOF
  • 55 postów
  • Dołączył: 04-10-2007
  • Skąd: BRZEZINY WOJ.ŁODZKIE

Napisany 01 listopada 2007 - 09:23

witam
Mam taki problemik...W carawanie wypada mi roletka jak odsuwam po skosie...
moze ma ktos pomysł na naprawe?

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 listopada 2007 - 09:40

W carawanie wypada mi roletka jak odsuwam po skosie...


Mozesz jakoś jaśniej, bo nic z tego nie zrozumiałem

#3 OFFLINE   PODKRZYSZTOF

PODKRZYSZTOF
  • 55 postów
  • Dołączył: 04-10-2007
  • Skąd: BRZEZINY WOJ.ŁODZKIE

Napisany 01 listopada 2007 - 10:32

chodzi o tylna odsuwana rolete w omedze b w przedziale bagazowym.Odsuwam ja w strone siedzen i wtedy wyskakuja z prowadnic .musze to robic bardzo powoli zeby zadna nie wyleciała,,,Chyba te plastikowe rolki sa wyrobione ale mozna to jakos poprawic?bo bez sensu byloby wymieniac cała roletke :?:

#4 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 listopada 2007 - 10:55

jeśli chodzi Ci o roletę to proszę to jest problem ze stukającą roletą, ale może Ci pomoże.

1. Wyjmujemy roletę.

2. Rozkładamy ją - czyli rozciągamy gdzieś na podłodze. Żeby wyjąć poprzeczki z trzymających je po obu stronach uchwytów, należy przycisnąć czerwony "przycisk" i wysunąć pierwszą poprzeczkę. Następne już wychodzą bez problemu. Ostatniej poprzeczki (z zębatką) nie ma potrzeby wyciągać, bo z nią nic nie będziemy robić.

3. Pierwsza i ostatnia poprzeczka, zakończone są kołami zębatymi, które powodują równoległość poruszania się tych poprzeczek. Pozostałe są już "luźno" przesuwalne. Owe "pozostałe" poprzeczki zakończone są końcówkami, które mają nacięcie u dołu, tak, aby trzymały się na prowadnicach i są dodatkowo spłaszczone z góry.

4. Bierzemy jakiś klej (ja akurat z braku czegokolwiek innego pod ręką zrobiłem to poxipolem - może nie jest to najlepsze rozwiązanie, ale jak pisałem już trafił mnie szlag i była to robota pod wpływem chwili - lepsza byłaby jakaś żywica, która będzie twardsza i bardziej śliska po wyschnięciu) i smarujemy cienką (hmmm... tak z 1 mm) warstwę wewnątrz nacięć na końcówkach poprzeczek (nie dotyczy to pierwszej i ostatniej porzeczki, tych z zębatkami - ich na wszelki wypadek nie ruszałem). Wygładzamy klej / żywicę. Aha - przed nałożeniem kleju / żywicy odtłuszczamy powierzchnię.

5. Po wyschnięciu składamy roletę (w sensie - wkładamy z powrotem poprzeczki do uchwytów). Uwaga - jeżeli została wyjęta także ostatnia poprzeczka, zębata, to przy jej wkładaniu należy z obu stron rozpocząć w tej samej pozycji, tak żeby uchwyty znalazły się w tym samym położeniu (równoległym, patrząc z boku) po tym jak poprzeczka dojdzie (albo, jak kto woli - dotoczy się na zębatce) do końca uchwytu. Żeby włożyć ostatnią (zębatą) poprzeczkę, znowu musimy nacisnąć czerwony "przycisk" żeby odblokować blokadę.

6. Możemy zanieść roletę do samochodu i włożyć ją na swoje miejsce.

Uwaga: Roleta będzie przesuwała się ciężej. Jeżeli kleju będzie za dużo, to możliwe, że w ogóle nie da się jej przesunąć do przodu (w sensie - po włożeniu złożonej rolety rozsunąć ją do przodu, do kanapy tylnej). Oczywiście, oznacza to ze przegięliśmy z grubością warstwy kleju / żywicy. Wtedy pozostaje tylko wymontowanie i spiłowanie kleju, lub jego zerwanie i ew. powtórzenie zabawy.

Być może warto troszkę posmarować czymś prowadnice, żeby nieco lżej się przesuwała roleta po tej całej zabawie. Ja nie smarowałem, bo jakoś nie ma tragedii, (choć lekko się to to nie przesuwa teraz).

Klej / żywica pewnie nie będzie wieczny w tym rozwiązaniu, ale na jakiś czas pomoże. A trwałość zależy z pewnością od użytego kleju / żywicy i przygotowania powierzchni (odtłuszczenia).

Trochę nadal stuka ostatnia poprzeczka, ta najbliżej szyby tylnej - ale to jedna z tych dwóch skrajnych z zębatkami, a ich nie ruszałem. Ale jest dużo ciszej z tyłu.

Powyższy opis jest może nieco niejasny - trudno jest nazwać pewne części / miejsca, jeżeli chodzi o roletę itd...

Autorem tekstu jest freezer


zwróć uwagę na prowadnicę, czy nie są poobłamywane, etc

#5 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 listopada 2007 - 20:47

W carawanie wypada mi roletka jak odsuwam po skosie

zawsze bedzie tak robic jak bedziesz przesuwał po skosie bo te środkowe poprzeczki są dociskane do szyn przez sprężyny