Ta omega ma dwóch "ojców" (i to nawet pasuje bo pochodzi z Holandii

Wreszcie nadszedł ten dzień. Kupiona w Holandii od drugiego właściciela w dniu 14.10.2013 ok. godz. 9:20.
Przerejestrowanie i ubezpieczenie na eksport trwało jakieś 20 minut - kochamy Holandię nie tylko za coffee-shopy.



Spalanie średnie w trasie:

Poszukiwania trwały praktycznie od jesieni zeszłego roku, nie dlatego, że nie pojawiały się ładne omegi a dlatego, że nie potrafiłem się do końca zdecydować.
Ostatecznie wybór padł na ciemny lakier i jasne wnętrze, chociaż wolałbym srebrny lub złoty metalik i jasna skórka, poszedłem na kompromis, gdyż nie mogłem takiej namierzyć - przez czas poszukiwań widziałem tylko jedną taką.
Wyposażenie:
- silnik Y32SE (zaraziłem się od Cinioo'a) - od razu wiedziałem, że tak to się skończy jak przejechałem się Twoją,
- lampy ksenonowe - cudowny wynalazek, wreszcie mam omegę, która świeci,
- skrzynia automatyczna,
- lakier zielony metalik,
- jasna tapicerka, siedzenia skórzane z elektryczną regulacją i pamięcią ustawienia,
- tempomat,
- felgi standardowe 17",
- nivomat,
- radio NCDC2013,
- nawigacja (z mapą Benelux-u), gdyby nie jej "wiek" to można śmiało na niej śmigać, a tak trzeba uważać na węzłach, które na przestrzeni czasu były przebudowywane.
Zdekodowany VIN:
W0L:General Motors
0:Not Special Vehicle
V:Omega
B:Omega
P69:4 Drzwiowy Limuzyna
2:2002
1:Rüsselsheim
000852:SERIAL NUMBER
2J6 = POKRYCIE, WNĘTRZE PODŁOGI, U/DELUXE
42U = FARBA ZEWNĘTRZNA, PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
60I = WNĘTRZE-BEŻOWY
60X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-BEŻOWY
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE, PRZÓD
A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE, TYŁ
AG8 = SIEDZENIA PRZEDNIE, 8 REGULACJI, Z PAMIĘCIĄ
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AM9 = SIEDZENIE TYLNE, SKŁADANE DZIELONE
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ, LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ, PRAWEJ
AR6 = PAS,SIEDZENIE TYLNE, ŚRODKOWY, TRÓJPUNKTOWY
AT1 = ZAGŁÓWEK, TYLNY, SKÓRA, PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI, ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AV7 = UŻYWANE Z ODEJMOWALNYM OGRANICZNIKIEM ŁADUNKU
AY6 = ZAGŁÓWEK, TYLNY, SKÓRA, ŚRODKOWY
BC2 = ORNAMENTACJA, DREWNO
C60 = KLIMATYZACJA
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ
C87 = LAMPKA CZYTANIA MAPY, TYLNA
C90 = LAMPKA DRZWI
CE4 = SPRYSKIWACZ REFLEKTORA
D44 = POKRYCIE,OBUDOWA LUSTERKA, NADWYMIAROWE, MALOWANE
D63 = SCHOWEK,PODŁOGOWY, PRZEDNI
D64 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA, Z LUSTERKIEM OŚWIETALNYM, PASAŻERA
D74 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA, Z OŚWIETLANYM LUSTERKIEM, STRONA KIEROWCY
DE1 = OSŁONA PRZECIWSŁONECZNA, SZYBA TYLNA
FE9
FI2 = TABLICZKA, OSTRZEGAWCZA, FOTELIK DLA DZIECKA
G67 = URZĄDZENIE AUTOMATYCZNEGO SAMOPOZIOMOWANIA
GU8 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.90
K09 = ALTERNATOR, 120A
K30 = STEROWANIE PRZEBIEGIEM PODRÓŻY
KA1 = DLA OGRZEWANYCH SIEDZEŃ PRZEDNICH
LA3 = SILNIK BEZNZYNOWY 32
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
ML4 = AUTOMATYCZMNA SKRZYNIA BIEGÓW, 4 BIEGOWA
MM1 = UŻYWANY(-A,-E) Z AUTOMATYCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N93 = KOŁO, JEZDNE, ALUMINIOWE, 71/2JX17
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NF2 = EMISJA SPALIN, Z KATALIZATOREM TRÓJDROŻNYM, WARIANT 3
NP5 = KOŁO KIEROWNICY, SKÓRA
NV7 = WSPOMAGANIE KIEROWNICY, ZE ZMIENNĄ SIŁĄ
QUE = OPONY, 235/45 R17-94W
RUE = WYPRODUKOWANO W RUESSELSHEIM
T6K = PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA, WINYLOWA
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T97 = REFLEKTORY, KSENON
TN7 = AKUMULATOR, 66AH
U07 = KLAKSON, FANFARA
U1A = RADIO AM/FM STEREO, SZUKANIE, MULTI CD, ETR, NAWIGACJA, WYCISZANIE
U3C
U55
UF6 = ŚWIATŁO, NAWIEWY POWIETRZA
UJ3
UV5 = WYŚWIETLACZ WIELOFUNKCYJNY, VAT3
UV9 = WYŚWIETLACZ, SYSTEM NAWIGACYJNY
UW5 = SYSTEM GŁOŚNIKÓW 6, PODSTAWOWY
UY3 = TELEFON D-NET
V22 = KRATKA, CHŁODNICA, WYPRASKA CHROMOWANA
VG2 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY, USUNĄĆ
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W2N = LITERNICTWO, BOCZNE, USUNĄĆ
W4Y
W6R = WYKOŃCZENIE, SKÓRA
W9M = DLA DODATKOWEGO ONSTAR'U LUB CZĘŚCI SYSTEMU NAWIGACYJNEGO
XQ5 = DLA HOLANDII
Z1B = DYSZA, SPRYSKIWACZ, OGRZEWANA
Z1F = CZUJNIK, SYSTEM OGRANICZAJĄCY, LEWY
Z1M = PAMIĘĆ, WERSJA
Z1Y = FARBA, DWA POKRYCIA
15.10.2013
Omcia przeszła procedury akcyzowe w Urzędzie Celnym.
18.10.2013
Złożyłem deklaracje VAT-24, zaświadczenie do odbioru w poniedziałek. A później już rejestracja ... i znowu wydatek.
21.10.2013
Odebrane zaświadczenie z US w sprawie zwolnienia z VAT (VAT-25). Dzisiaj też omega dostała oficjalne przezwisko: "jaszczurka".
19.12.2013
Montaż instalacji LPG.
09.2014
Usuwanie wycieków oleju. Po prawie roku użytkowania musiał nastąpić ten dzień.
Stawiałem na oczywiste miejsce wycieku, czyli złączenie silnika i skrzyni biegów. Ale tam akurat było sucho. Wycieki powodowały cieknące pokrywy, uszczelniacz przedni wału i wałków rozrządu. Na dodatek podciekała płynem chłodzącym pokrywa chłodniczki oleju i obudowa termostatu. Wymieniono też olej i filtr w skrzyni. Oleum czyste, opiłków brak - można jeździć. Chłodniczka oleju okazała się być w dobrym stanie, więc wróciła na swoje miejsce.
Olej spod uszczelniacza wału korbowego leciał na pasek rozrządu, więc jako "bonus" trzeba było wymienić rozrząd dla świętego spokoju. Na razie to tyle niespodzianek. Z plusów tak dużej operacji można wymienić fakt, że nikt wcześniej silnika nie dotykał a z minusów, odkryto naprawę blacharską lewej strony z przodu.
Z racji, że tak fajnie to wszystko poszło wymieniłem drążki stabilizatora z przodu, bo już hałasowały po dziurach.