Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Ślizgające sprzęgło jak jest wilgotno


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 15 września 2013 - 16:49

Witam Kolegów. Mam problem z omegą. Już czytałem tematy o ślizgającym się sprzęgla ale nie znalazłem odpowiedzi.

Otóż jak się zrobiło wilgotno zaczęło mi się ślizgać sprzęgło. Jak było ciepło i nie padało było wszystko ok. Na 1,2 jest wszystko ok, na 3 i 4 jak dodaję gazu ślizga się i obroty rosną jak gaz mocniej wciskam jak puszczam to jest szarpnięcie i jedzie normalnie, na 5 też idzie normalnie. Tylko na 5 idzie normalnie.

Czy to oznaki kończącego się sprzęgła? Polecicie jakieś dobre sprzęgło dobrej firmy?

#2 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 15 września 2013 - 19:02

Sprzęgło LUK'a ewentualnie jak docisk masz w porządku to nabij sobie tarczę, w Radomiu na ulicy Mechanicznej 3 jest gość który się tym zajmuje. Robiłem u niego tarczę do swojej 3.0 i teraz składałem XEV i też u niego z tarczą byłem. A może woda dostaje ci się do sprzęgła przez tą osłonę na dole skrzyni na łączeniu z silnikiem, lub w ogóle jej niema tam.

Dodany obrazek


#3 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 15 września 2013 - 19:45

Ludzie!:D Jaka woda?! Jaka osłona skrzyni!? Skrzynia po prostu dochodzi do bloku silnika i jest to cały element bez żadnej osłonki:masakra:Musieli byśmy chyba wiadro wody pod ciśnieniem wlać przez malutką szczelinkę:jump::D:D:D:D:D:masakra: Wejdż w kanał,zobacz czy na łączeniu silnika ze skrzynią nie ma potów, bo ślizgać to się może od oilu wyciekającego z simeringu na wale korbowym, górnej uszczelki michy( ty masz 95 to masz chyba jedną uszczelkę bez górnej) lub wyciek ze skrzyni od strony silnika, lub sama tarcza ma dość.:D No ale wilgoć??:masakra::jump: A nie świeci ci się pomarańczowy piorunek?

#4 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 września 2013 - 10:30

Przy jednoczęściowej misce jest taki element kolego, ale jeśli masz 2-częściową lub Vkę to tego nie ma bo miska olejowa jest wyprofilowana żeby osłonic całe sprzęgło, jeśli nie ma tej osłony to jest opcja że dostaje się tam woda.

Dodany obrazek


#5 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 16 września 2013 - 12:52

:Dhehe :D no to skok w kanał i trzeba sprawdzić:D czekamy na wieści z poziomu -1

#6 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 16 września 2013 - 17:46

:Dhehe :D no to skok w kanał i trzeba sprawdzić:D czekamy na wieści z poziomu -1


no to musimy poczekać do soboty bo w sobotę mam dopiero czas. A oma narazie stoi na parkingu. Teraz nią przejechałem i nic się nie działo....


Kuźwa aż dziwne. A że sprzęgło LUK to wiem;) każdy mi to mówi.


ewentualnie jak docisk masz w porządku to nabij sobie tarczę


Nabijanie tarczy? Tzn? i czy to trwały zabieg? tzn dobry?


aros na firleju gościu mi powiedział za używkę w bdb stanie ori gm 150 pln. Tarcza + docisk. Brać ori używkę w bdb stanie czy nowe?


A no i najważniejsze, na alledrogo szukałem sprzęgła i znalazłem zwykłe sprzęgło i dwamas.... Co w omie siedzi?

#7 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 września 2013 - 18:25

Dwumas siedzi w naszych omegach, jak w bdb stanie i komplet to bierz, moja jeździ już 2gi miesiąc i jest ok nic się nie ślizga. Sprawdź od razu łożysko wysprzęglik i to łożysko które w wale korbowym siedzi.

Dodany obrazek


#8 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 września 2013 - 18:27

Panowie o tym wszystkim już jest kilka tematów na forum!!
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#9 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 16 września 2013 - 18:44

Dwumas siedzi w naszych omegach, jak w bdb stanie i komplet to bierz, moja jeździ już 2gi miesiąc i jest ok nic się nie ślizga. Sprawdź od razu łożysko wysprzęglik i to łożysko które w wale korbowym siedzi.


to w piątek biorę wolne w robocie i robię ome;)

#10 OFFLINE   Stomega

Stomega
  • 8 postów
  • Dołączył: 12-04-2013

Napisany 17 września 2013 - 15:02

Skoro sprzęgło się ślizga, trzeba je wymienić prędzej czy później i innej metody nie ma...
I lepiej załóż nowe, z tą regeneracją to różnie bywa.
Ja czytałem, że to średnio polecany zabieg http://bit.ly/18rnnqq

#11 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 17 września 2013 - 18:14

Skoro sprzęgło się ślizga, trzeba je wymienić prędzej czy później i innej metody nie ma...
I lepiej załóż nowe, z tą regeneracją to różnie bywa.
Ja czytałem, że to średnio polecany zabieg http://bit.ly/18rnnqq


Ta, no to na pewno. Właśnie wróciłem z rundki po mieście i dałem omie porządnie popalić i sprzęgło nawet się nie ślizgnęło ani razu !! !! Więc nie wiem co to może być. Jutro mam wolne to podjadę do mechanika i rozbierzemy i wtedy będę wiedział co i jak ze sprzęgłem się dzieje.

#12 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 września 2013 - 19:39

a stan płynu hamulcowego? może tam jest wyciek

#13 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 września 2013 - 20:55

Skoro sprzęgło się ślizga, trzeba je wymienić prędzej czy później i innej metody nie ma...
I lepiej załóż nowe, z tą regeneracją to różnie bywa.
Ja czytałem, że to średnio polecany zabieg http://bit.ly/18rnnqq


No tak, tylko... Ja poszedłem do IC i kupiłem cały zestaw. Docisk, łożysko i tarcza, LUK oczywiście. I co, i w środku dostałem regenerowany zestaw przez Niemca. Wróciłem się z reklamacją. Wciągneli 4 zestawy z magazynu i tylko w jednym było nowe sprzęgło, we wszystkich nowe łożysko i regenerowany docisk. Mam gdzieś dorabiać helmuta, wolę dać zarobić naszemu.

#14 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 18 września 2013 - 09:26

a stan płynu hamulcowego? może tam jest wyciek

Bez zmian, cały czas na max w zbiorniczku.

A co do wymiany to poczekam, pojeżdżę i zobaczę czy się będzie ślizgać czy nie. Czas pokaże