Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] silnik 2.5 dti czy dobry wybor


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rafi82

rafi82

    omega

  • 67 postów
  • Dołączył: 31-05-2009
  • Skąd: śrem

Napisany 14 września 2013 - 16:24

witam koledzy
jak mozna z zapytaniem mam prosbe o opinie silnika 2.5 dti 150 konny prosze o opinie pozdrawiam auto z roku 2003

#2 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2013 - 18:06

Opinii jest wiele, wystarczy sobie poszukać na forum ;)

#3 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 września 2013 - 19:40

bardzo dobry wybór:D

#4 OFFLINE   artek1602

artek1602
  • 54 postów
  • Dołączył: 26-08-2013
  • Skąd: Jarosław
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 września 2013 - 13:37

... zależy jak trafisz ... głównie zależy od poprzedniego właściciela/użytkownika ... jak dla mnie bardzo paliwożerny ...

#5 OFFLINE   krzysiek123232

krzysiek123232

    Redukcja, But i odcięcie!

  • 168 postów
  • Dołączył: 04-04-2011
  • Skąd: CGD

Napisany 17 września 2013 - 15:21

mnie tez to intersuje, bo nastepna omega moze bedzie z tym silnikiem, chociaz sie zarzekałem ze nigdy diesla nie kupie chcialbym sprobowac:)

#6 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 września 2013 - 15:26

bedziesz płakać :p bardziej będzie bolało na stacji litr 5.54 a 2.30 :)

#7 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 września 2013 - 15:58

Zależy co kto lubi. Ja swoją tankuję co 600-800km, więc nie jestem po imieniu z każdym pracownikiem stacji ;)
A poza tym łatwiej znaleźć ON w niższej cenie, więc koszty mogą być porównywalne, bagażnik jest cały do dyspozycji, a ja nie muszę co chwilę szukać stacji.

#8 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 września 2013 - 22:07

Kolega Rafi82 pyta o opinie o silniku y25dt który już mam od kilku lat i nie mogę narzekać na komfort pracy, bezawaryjność i frajdę z jazdy Omegą z takim silnikiem. Spalanie to już zupełnie inne kwestia, bo jest to zakres od 6,5-11l/100, średnio na trasie na odcinku 3000km w odcinkach górzystych po autobanie 7,2l/100. Ogólnie jest to fajne autko z dobrym silnikiem, który musi być zadbany, wtedy odpłaci bezawaryjną jazdą.
Pozdrawiam:)

#9 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 września 2013 - 09:56

Kolega Rafi82 pyta o opinie o silniku y25dt który już mam od kilku lat i nie mogę narzekać na komfort pracy, bezawaryjność i frajdę z jazdy Omegą z takim silnikiem. Spalanie to już zupełnie inne kwestia, bo jest to zakres od 6,5-11l/100, średnio na trasie na odcinku 3000km w odcinkach górzystych po autobanie 7,2l/100. Ogólnie jest to fajne autko z dobrym silnikiem, który musi być zadbany, wtedy odpłaci bezawaryjną jazdą.
Pozdrawiam:)


Najbardziej optymalna opinia...Mimo że mi się silnik rozleciał uważam że jest to jak na owe czasy bardzo dobry silnik..ale niestety wymagający....dynamika spoko,zużycie jak na takie gabaryty jest w normie...jest to cr więc trzeba dbać o czystość układu paliwowego..i na paliwie dobrej jakości jest odczuwalna lepsza dynamika niż na podrzędnym paliwie..silnik praktycznie nie do zarżnięcia jeżeli wszystko jest tak jak powinno...blaszki i wtryskiwacze to wg mnie są najbardziej newralgicznymi punktami...to tak na szybko..bardzo dużo jest na forum o tym motorze rzeczy o których mechanicy w oplu nie mają pojęcia...Krótko: Polecam:D

 


#10 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 września 2013 - 13:15

wybór dobry, ale drogi w serwisie
ostatnio żonie wymienialem 3 rolki od napinaczy i 300 zł poszło ( nie chińskie)
co do spalania to u niej jest 7,8l - praktycznie cały czas miasto ( jazda na emeryta)
więcej nie powiem bo jest od kwietnia i raptem ok 5 tyś km zrobione
a i kupiłem auto po wymianie silnika - blaszki....:-)
Kuba

#11 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 września 2013 - 13:55

co do spalania to u niej jest 7,8l - praktycznie cały czas miasto ( jazda na emeryta)


w to nigdy nie uwierzę:D

według mnie motor bardziej się opłaca niż 2.2 DTI gdyż spalanie nie wiele większe a mocy jest naprawdę dużo, choć nie przekreślam 2.2, bo nie jeździłem takim osobiście

#12 OFFLINE   artek1602

artek1602
  • 54 postów
  • Dołączył: 26-08-2013
  • Skąd: Jarosław
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 września 2013 - 21:59

... mieście na automacie ok. 12-14 litrów ropy ... bez wciskania pedału do oporu, na trasie do 110km/h ok. 8-9 litrów ... benzyna o tej samej pojemności zdecydowanie mniej żłopie i przyspiesza jako tako ... na manualu oczywiście ...

#13 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2013 - 22:54

... mieście na automacie ok. 12-14 litrów ropy ... bez wciskania pedału do oporu, na trasie do 110km/h ok. 8-9 litrów ... benzyna o tej samej pojemności zdecydowanie mniej żłopie i przyspiesza jako tako ... na manualu oczywiście ...

Coś Ci dużo żłopie ropy... Też trzeba brać pod uwagę, że spalanie w takiej Warszawie będzie inne niż np w Opolu gdzie mieszkam, ale 14l to mi nigdy nie spaliła
Jeszcze mi przyszedł do głowy jeden duży plus 2.5dti, piękny dżwięk pracującej rzędowej szóstki :)

#14 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 września 2013 - 14:10

w to nigdy nie uwierzę:D

według mnie motor bardziej się opłaca niż 2.2 DTI gdyż spalanie nie wiele większe a mocy jest naprawdę dużo, choć nie przekreślam 2.2, bo nie jeździłem takim osobiście


wskazanie wg komputera :-)
pewnie w rzeczywistości jest troszkę więcej...
poprzedni 2,5td (jazda 7 lat) brał mi średnio 8,6 l/km
ten silnik nowszy więc i ekonomiczniejszy musi być :-)
Kuba

#15 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 września 2013 - 14:53

Po wyliczeniu średniej z "kosmicznych" ;) wyników spalania diabelskiego paliwa kolegów robaczek i artek1602, wychodzi ziemskie 10-11l miasto, 8-do bólu l trasa :p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#16 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 września 2013 - 16:06

[quote name='czeladnik']Po wyliczeniu średniej z "kosmicznych" ;) wyników spalania diabelskiego paliwa kolegów robaczek i artek1602, wychodzi ziemskie 10-11l miasto, 8-do bólu l trasa :p[/QUOTE

10-11 to miałem w starym tds-e automat zimą
tu na bank jet poniżej 9 l
wszystko zależy od stylu jazdy
Kuba

#17 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 września 2013 - 16:25

tu na bank jest poniżej 9 l


No już bliżej prawdy, niż poniżej 8 l/100 km w mieście.

wszystko zależy od stylu jazdy


Bardziej od miasta, po którym się poruszamy.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#18 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 września 2013 - 19:18

A mi przed rozsypaniem się silnika paliła 10-11l. Teraz nie wychodzi z 9 l. Do Chorwacji z całej trasy 7.2 l. Nie oszukujmy się na 6 l nie ma co liczyć to nie tdi i nie waży 1 tonę:D

wybór dobry, ale drogi w serwisie
ostatnio żonie wymienialem 3 rolki od napinaczy i 300 zł poszło ( nie chińskie)
co do spalania to u niej jest 7,8l - praktycznie cały czas miasto ( jazda na emeryta)
więcej nie powiem bo jest od kwietnia i raptem ok 5 tyś km zrobione
a i kupiłem auto po wymianie silnika - blaszki....:-)


a co ile rolki wymieniasz...a czy drogi? Ja do silnika kupuję tylko w serwisach buni..i o wiele taniej wychodzi niż w oplu.