

[OB & OBFL] silnik 2.5 dti czy dobry wybor
#1
OFFLINE
Napisany 14 września 2013 - 16:24
jak mozna z zapytaniem mam prosbe o opinie silnika 2.5 dti 150 konny prosze o opinie pozdrawiam auto z roku 2003
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 17 września 2013 - 13:37
#5
OFFLINE
Napisany 17 września 2013 - 15:21
#6
OFFLINE
Napisany 17 września 2013 - 15:26


#7
OFFLINE
Napisany 17 września 2013 - 15:58

A poza tym łatwiej znaleźć ON w niższej cenie, więc koszty mogą być porównywalne, bagażnik jest cały do dyspozycji, a ja nie muszę co chwilę szukać stacji.
#8
OFFLINE
Napisany 18 września 2013 - 22:07
Pozdrawiam:)
#9
OFFLINE
Napisany 19 września 2013 - 09:56
Kolega Rafi82 pyta o opinie o silniku y25dt który już mam od kilku lat i nie mogę narzekać na komfort pracy, bezawaryjność i frajdę z jazdy Omegą z takim silnikiem. Spalanie to już zupełnie inne kwestia, bo jest to zakres od 6,5-11l/100, średnio na trasie na odcinku 3000km w odcinkach górzystych po autobanie 7,2l/100. Ogólnie jest to fajne autko z dobrym silnikiem, który musi być zadbany, wtedy odpłaci bezawaryjną jazdą.
Pozdrawiam:)
Najbardziej optymalna opinia...Mimo że mi się silnik rozleciał uważam że jest to jak na owe czasy bardzo dobry silnik..ale niestety wymagający....dynamika spoko,zużycie jak na takie gabaryty jest w normie...jest to cr więc trzeba dbać o czystość układu paliwowego..i na paliwie dobrej jakości jest odczuwalna lepsza dynamika niż na podrzędnym paliwie..silnik praktycznie nie do zarżnięcia jeżeli wszystko jest tak jak powinno...blaszki i wtryskiwacze to wg mnie są najbardziej newralgicznymi punktami...to tak na szybko..bardzo dużo jest na forum o tym motorze rzeczy o których mechanicy w oplu nie mają pojęcia...Krótko: Polecam:D
#10
OFFLINE
Napisany 19 września 2013 - 13:15
ostatnio żonie wymienialem 3 rolki od napinaczy i 300 zł poszło ( nie chińskie)
co do spalania to u niej jest 7,8l - praktycznie cały czas miasto ( jazda na emeryta)
więcej nie powiem bo jest od kwietnia i raptem ok 5 tyś km zrobione
a i kupiłem auto po wymianie silnika - blaszki....:-)
#11
OFFLINE
Napisany 19 września 2013 - 13:55
co do spalania to u niej jest 7,8l - praktycznie cały czas miasto ( jazda na emeryta)
w to nigdy nie uwierzę

według mnie motor bardziej się opłaca niż 2.2 DTI gdyż spalanie nie wiele większe a mocy jest naprawdę dużo, choć nie przekreślam 2.2, bo nie jeździłem takim osobiście
#12
OFFLINE
Napisany 19 września 2013 - 21:59
#13
OFFLINE
Napisany 19 września 2013 - 22:54
Coś Ci dużo żłopie ropy... Też trzeba brać pod uwagę, że spalanie w takiej Warszawie będzie inne niż np w Opolu gdzie mieszkam, ale 14l to mi nigdy nie spaliła... mieście na automacie ok. 12-14 litrów ropy ... bez wciskania pedału do oporu, na trasie do 110km/h ok. 8-9 litrów ... benzyna o tej samej pojemności zdecydowanie mniej żłopie i przyspiesza jako tako ... na manualu oczywiście ...
Jeszcze mi przyszedł do głowy jeden duży plus 2.5dti, piękny dżwięk pracującej rzędowej szóstki

#14
OFFLINE
Napisany 20 września 2013 - 14:10
w to nigdy nie uwierzę
według mnie motor bardziej się opłaca niż 2.2 DTI gdyż spalanie nie wiele większe a mocy jest naprawdę dużo, choć nie przekreślam 2.2, bo nie jeździłem takim osobiście
wskazanie wg komputera :-)
pewnie w rzeczywistości jest troszkę więcej...
poprzedni 2,5td (jazda 7 lat) brał mi średnio 8,6 l/km
ten silnik nowszy więc i ekonomiczniejszy musi być :-)
#15
OFFLINE
Napisany 20 września 2013 - 14:53


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#16
OFFLINE
Napisany 20 września 2013 - 16:06


10-11 to miałem w starym tds-e automat zimą
tu na bank jet poniżej 9 l
wszystko zależy od stylu jazdy
#17
OFFLINE
Napisany 20 września 2013 - 16:25
tu na bank jest poniżej 9 l
No już bliżej prawdy, niż poniżej 8 l/100 km w mieście.
wszystko zależy od stylu jazdy
Bardziej od miasta, po którym się poruszamy.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#18
OFFLINE
Napisany 20 września 2013 - 19:18

wybór dobry, ale drogi w serwisie
ostatnio żonie wymienialem 3 rolki od napinaczy i 300 zł poszło ( nie chińskie)
co do spalania to u niej jest 7,8l - praktycznie cały czas miasto ( jazda na emeryta)
więcej nie powiem bo jest od kwietnia i raptem ok 5 tyś km zrobione
a i kupiłem auto po wymianie silnika - blaszki....:-)
a co ile rolki wymieniasz...a czy drogi? Ja do silnika kupuję tylko w serwisach buni..i o wiele taniej wychodzi niż w oplu.