

[OB & OBFL] Stag 300 ISA Poprawnosc podłaczenia wtryskiwaczy??
#1
OFFLINE
Napisany 12 września 2013 - 23:00
Samochód to MV6 Caravan ASB 1997r
LPG: Stag 300-6 Isa 2 valtek 3 ohm BFC Silver 200KM
Mój problem to nie jestem pewny czy instalacja jest prawidłowo zainstalowana poniewaz przy cewkach LPG patrzac od prawej głowicy mam (Przód)1-2-3(tył)
(przód)4-5-6(tył)
Przód - zderzak wiazke mam wlutowana wiec bez grzebania nie wiem jak sprawdzic oczywiscie interfejs i wiedze ogóla mechaniki mam a mówi mi ona ze liczac od lewej głowicy mamy cilindry 1-3-5 oraz prawa 2-4-6 problemem jest to ze kazdemy wtryskiwaczowi ben powinien odpowiadac wtryskiwacz gaz
ma ktos pomysł jak to sprawdzic ??
Objawy gorzej chodzi na LPG spalanie 23 litry na miescie i nierówna praca na wolnych...
#2
OFFLINE
Napisany 12 września 2013 - 23:09
Test wtryskiwaczy zrob w programie bo valteki nie sa zbyt trwałymi wynalazkami, a dwa ze reduktor może już się konczyc albo po prostu jest za slaby (zasilanie reduktora masz fi6 czy fi8?).Objawy gorzej chodzi na LPG spalanie 23 litry na miescie i nierówna praca na wolnych...
EDIT: a generalnie chodzi gorzej bo pewnie jest zdecydowanie za ubogo na lpg.
#3
OFFLINE
Napisany 12 września 2013 - 23:36
Po drugie - masz coś bardzo nie halo - mi 3.0 kombi (co prawda w manualu, ale za to po Warszawie) pali 15-17l LPG na Valtekach i starej włoskiej elektronice której nie da się poprawnie wystroić (sonda szerokopasmowa zamontowana na stałe w samochodzie i do momentu osiągnięcia przez silnik temperatury roboczej jest na gazie bardzo bogato, przy gwałtownych manewrach pedałem gazu też jest zdecydowanie zbyt bogato)
#4
OFFLINE
Napisany 14 września 2013 - 10:42
#5
OFFLINE
Napisany 16 września 2013 - 12:49
rozjechane mapy benzynowe,padniete jakieś czujniki (temp.wody,p.wałków rozrządu,p.wału), cewka,sprawny multiram, jest dużo rzeczy które mogą mieć mniejszy lub większy wpływ na spalaniea prosze o kreatywna odpowdz co odpowada zxa spalanie Kabl WN swiece sondy pzepływka i szczelnosc układów dolotowego i wydechowgo tak czy cos jeszcz
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 17 września 2013 - 20:34
Oryginalne wiązki od staga mają cylindry 1-2-3 i 4-5-6. Nie bardzo rozumiem dlaczego tak robią skoro większość pojazdów 6 cyl. ma układ V6, no poza BMW i mercedesem. Ja rozciąłem wiązkę i zrobiłem jak należy. Miedź 6 mm jest wystarczająca przy tej mocy. Sprawdzone i nawet wyliczone. Na domiar wszystkiego kupując KME dostałem go z filtrem, a wszystko na miedź 8mm. Po rozebraniu filtra okazało się że na wejściu i wyjściu jest zwężenie do 3.8mm ( miedź 6mm ma w środku 4mm!) więc robienie zasilania 8mm ( wewnątrz 6mm) to bezsens.
Przykład: Przy założeniu przelotu autostradą z prędkością 260km/h średnie spalanie gazu może dochodzić do 30l/100km, czyli w godzinę spalamy 30l.
Ile trwa tankowanie 30l gazu przez miedź 8mm?? Max 5 min, wiec przez miedź 6mm będzie 10min. (2 razy mniejszy przekrój)
W Twoim przypadku problemem jest najpewniej złe ustawienie sterownika, za małe dysze, lub za słaby reduktor.
Rozwiązanie: kupić interface na usb do staga (ok. 100zł)i pobrać program ze strony ac.com.pl podłączyć i zobaczyć co się dzieje. Razem z programem masz dokładną instrukcję montażu i ustawienie w zakładce "dokumentacja" Jak coś więcej pisz na PW
#9
OFFLINE
Napisany 17 września 2013 - 21:57
Mam taką instalację, zakładałem sam, reduktor KME gold. Zestrojenie jest dość kłopotliwe.
Oryginalne wiązki od staga mają cylindry 1-2-3 i 4-5-6. Nie bardzo rozumiem dlaczego tak robią skoro większość pojazdów 6 cyl. ma układ V6, no poza BMW i mercedesem. Ja rozciąłem wiązkę i zrobiłem jak należy. Miedź 6 mm jest wystarczająca przy tej mocy. Sprawdzone i nawet wyliczone. Na domiar wszystkiego kupując KME dostałem go z filtrem, a wszystko na miedź 8mm. Po rozebraniu filtra okazało się że na wejściu i wyjściu jest zwężenie do 3.8mm ( miedź 6mm ma w środku 4mm!) więc robienie zasilania 8mm ( wewnątrz 6mm) to bezsens.
Przykład: Przy założeniu przelotu autostradą z prędkością 260km/h średnie spalanie gazu może dochodzić do 30l/100km, czyli w godzinę spalamy 30l.
Ile trwa tankowanie 30l gazu przez miedź 8mm?? Max 5 min, wiec przez miedź 6mm będzie 10min. (2 razy mniejszy przekrój)
W Twoim przypadku problemem jest najpewniej złe ustawienie sterownika, za małe dysze, lub za słaby reduktor.
Rozwiązanie: kupić interface na usb do staga (ok. 100zł)i pobrać program ze strony ac.com.pl podłączyć i zobaczyć co się dzieje. Razem z programem masz dokładną instrukcję montażu i ustawienie w zakładce "dokumentacja" Jak coś więcej pisz na PW
numeracja wtyczek jest po to, żeby podpiąć wtyczkę wtrysku benzyny oznaczoną nr 1 z wtryskiwaczem gazu nr 1 do tego samego cylindra (niezależnie czy to będzie cylinder nr 1, 2 czy 12). Numeracja cylindrów dokonana przez opla przecież nie ma tu nic do rzeczy... Jak komuś trudno to ogarnąć, to może sobie mazakiem ponumerować cylindry jak mu się podoba, a nawet nadać cylindrom imiona :-P
Druga rzecz to średnica przewodu zasilającego... Idź do castoramy na dział ogrodniczy i spróbuj mocno dmuchnąć w kłębek węża ogrodowego o długości powiedzmy 25 m. Okaże się że wcale nie jest to łatwe. Dmuchanie przez wąż tej samej średnicy o długości 10 cm nie sprawia natomiast żadnego problemu.
Przewężenie światła przewodu na krótkim odcinku nie ma większego znaczenia, ale na długim już owszem, i nie chodzi o prosto rozumianą "przepustowość" tylko o zjawisko tarcia (opór hydrodynamiczny). Wracając do castoramy - łatwiej wydmuchać całą zawartość płuc przez 10 cm rurkę średnicy 1 cm niż przez 25 m węża średnicy 2,5 cm.
Na długim prawie na 5 m wężyku miedzianym 6 mm opór będzie istotnie zmniejszał ciśnienie gazu w reduktorze. A ciśnienie fazy lotnej na wyjściu reduktora jest pochodną ciśnienia na zasilaniu. Inaczej mówiąc gdy ciśnienie na zasilaniu spadnie, zawór regulujący nie będzie w stanie tego skompensować (nie będzie działał liniowo) i spowoduje to pogłębienie spadku ciśnienia na wyjściu.
#10
OFFLINE
Napisany 18 września 2013 - 10:01
numeracja wtyczek jest po to, żeby podpiąć wtyczkę wtrysku benzyny oznaczoną nr 1 z wtryskiwaczem gazu nr 1 do tego samego cylindra (niezależnie czy to będzie cylinder nr 1, 2 czy 12). Numeracja cylindrów dokonana przez opla przecież nie ma tu nic do rzeczy... Jak komuś trudno to ogarnąć, to może sobie mazakiem ponumerować cylindry jak mu się podoba, a nawet nadać cylindrom imiona :-P
Druga rzecz to średnica przewodu zasilającego... Idź do castoramy na dział ogrodniczy i spróbuj mocno dmuchnąć w kłębek węża ogrodowego o długości powiedzmy 25 m. Okaże się że wcale nie jest to łatwe. Dmuchanie przez wąż tej samej średnicy o długości 10 cm nie sprawia natomiast żadnego problemu.
Przewężenie światła przewodu na krótkim odcinku nie ma większego znaczenia, ale na długim już owszem, i nie chodzi o prosto rozumianą "przepustowość" tylko o zjawisko tarcia (opór hydrodynamiczny). Wracając do castoramy - łatwiej wydmuchać całą zawartość płuc przez 10 cm rurkę średnicy 1 cm niż przez 25 m węża średnicy 2,5 cm.
Na długim prawie na 5 m wężyku miedzianym 6 mm opór będzie istotnie zmniejszał ciśnienie gazu w reduktorze. A ciśnienie fazy lotnej na wyjściu reduktora jest pochodną ciśnienia na zasilaniu. Inaczej mówiąc gdy ciśnienie na zasilaniu spadnie, zawór regulujący nie będzie w stanie tego skompensować (nie będzie działał liniowo) i spowoduje to pogłębienie spadku ciśnienia na wyjściu.
Prawie masz rację, napewno dotyczącą oporu hydrodynamicznego. Jeśli nie wierzysz to wykręć filtr fazy ciekłej, podłącz zasilanie pod zaworki i sprawdź w ile czasu opróżnisz zbiornik. Jeśli 30litrów ubędzie w więcej niż godzinę przez 6mm miedź to stawiam dobrą wódkę.

Co do wtyczek to juz nie. Pdłaczyć można, ale zapamietanie potem w programie staga który cylinder jest który po np. kilku miesiacach może stwarzać problem. Chcesz wyłączyć 2 cylinder i który masz numerek odhaczyć w programie??? 4 ??
Przecież taki montaż to partyzantka!

W dwóch omegach V6 mam zrobione na miedzi 6mm i jest ok. Brak spadku ciśnienia przy dużej prędkości ( jest niewielka ale nie postępuje).
6 mm łatwiej ułożyć, można robić mniejsze łuki bez obawy o zagięcie.
#11
OFFLINE
Napisany 20 września 2013 - 21:12
Jak dostaniesz się do tych przewodów to :
http://forum.omegakl...ead.php?t=43770
tu masz opis który kolor który wtrysk
http://www.ac.com.pl... instrukcja.pdf
strona 6 masz opis koloru jaki ma być do wtrysku i jesli masz połączone zgodnie z tym to wtryskiwacze powinny byc połączone w takiej kolejności jak są opisne np na pokrywie zaworów.
Jednak ostatnio robiłem omege która miala nie staga a jakąś inną instalacje i podłączona była w układzie
PB1-LPG1
PB2-LPG4
PB3-LPG2
PB4-LPG5
PB5-LPG3
PB6-LPG6
i działało to bez problemu jednak nie wiem czy takie połączenie ruszy na stagu czy tam można coś więcej zrobić w menu i dopisać sobie poszczególne wtryski LPG do PB.