Dym spod bagnetu czy to grozne ???
#1 OFFLINE
Napisany 26 października 2007 - 11:06
jest to moj pierwszy post wiec mam nadzieje ze mi cos poradzicie.
Mianowicie kupilem niedawno opelka omege 2.5 v6 i mam "maly"problem.jak podniose bagnet do gory na zapalonym motorze wychodzi pod cisnienien do gory jakby para sam nie wiem co to jest ale nie zyga olejem.Auto jezdzi na gazie sprzedajacy mowi ze to wina swiec dawno nie wymienianych i jeszcze na wolnych obrotach strasznie faluje i trzesie.co to moze byc ?uszczelka pod glowica zekomo wymieniona , uszczelniacze tez.
prosze o pomoc bo jeszcze moge oddac auto.
Dziekuje z gory !
#2 OFFLINE
Napisany 26 października 2007 - 12:30
no takiego czegoś to jeszcze nie słyszałem - dymi bo ma przedmuchy z cylindrów - zużyte pierścienie -sprzedajacy mowi ze to wina swiec dawno nie wymienianych
za obroty jałowe odpowiedzialny jest silnik krokowyjeszcze na wolnych obrotach strasznie faluje i trzesie
sprawdź błędy http://forum.omegakl... i zaprzyjaźnij sie z SZUKAJką
#3 OFFLINE
Napisany 26 października 2007 - 13:26
#4 OFFLINE
Napisany 26 października 2007 - 19:44
a jesli chodzi o bagnet, to latwo odroznic czy tam jest zwykle cisnienie , czy tez dymi spalinami
odkrec korek wlewu oleju , przegazuj , jesli pojdzie b, lekki dymek , to ok , jak duzo dymu od spalonego leju , to "maly"
jesli masz tylko cisnienie, kompreske , to 100% zatkana odma , a efektem tego beda za chwile wycieki na uszczelnieniach , a wyjsciem jest wyczyscic odme , aa przy zatkanej na amen odmie obroty tez lekko faluja
u mnie tak bylo wiec wisze z autopsji , ale musisz wziasc pod uwage wszystkie rzeczy o ktorych pisza koledzy ,
jesli odma jest dlugo zatkana to napewno juz sa wycieki na uszczelnieniach silnika , tylko trzeba dobrze popatrzec
pozdrawiam i zycze powodzenia
#5 OFFLINE
Napisany 26 października 2007 - 21:15
Ale luz... Sprawdz kompresje na poszczególnych cylindrach. Wykaże który jest nieszczelny. Może nie bedzie tak źle.
Powodzenia
#6 OFFLINE
Napisany 27 października 2007 - 21:00
#7 OFFLINE
Napisany 27 października 2007 - 21:13
#8 OFFLINE
Napisany 28 października 2007 - 01:13
dzieki z gory !
#9 OFFLINE
Napisany 28 października 2007 - 08:34
na kolektorze dolotowym masz 4 wezyki , dwa grube i dwa cienkie
grube schodza sie w jeden , ktory idzie do odmy , cienki od strony pasazera tez idzie do odmy
odma ma 4 sruby po bokach z tym ze dwie zewnetrzna od strony pasazera sa czesciowo przykryte oslona kolektora wydechowego , jednej napewno nie odkrecisz nie sciagajac oslony kolektrora
aha bardzo czesto nie sama odma jest zapchana tylko wezyki
gruby waz idacy na odme jest na opasce zaciskowej , wiec nie targaj za niego , bo urwiesz go
aa pod odma najprawdopodobniej jest uszczelka , wiec tez na nia uwazaj
a poza tym zeby miec dobry dostep najlepiej sciagnac cala gore tzn podszybie i dolot powietrza
#10 OFFLINE
Napisany 13 marca 2009 - 01:09
W mojej Omedze 2.5 V6 te 2 cienkie wężyki co ida do odmy pośrodku są zatkane metalowymi kulkami więc nic tam przez nie na bank nie przejdzie... niedawno kupilem i tak juz było, wiec stad kieruje pytanie czy to ma byc zatkane czy musze wyciągnąc kulki???
dodam że cieknie mi olej spod pokrywy zaworów z prawej strony osiadając na kolektorze i powodując dymienie... uszczelke juz kupilem pod pokrywe i bede wymieniał... ponadto stan oleju w silniku jest ze 4mm ponad maximum a silnik chodzi bez zarzutów...
odetkac te wężyki?????
pozdro!
#11 OFFLINE
Napisany 13 marca 2009 - 08:06
#12 OFFLINE
Napisany 13 marca 2009 - 16:27
ale tak orientacyjnie to co oprocz wody moglo by trafiac tam?? paliwo??
#13 OFFLINE
Napisany 13 marca 2009 - 17:15
#14 OFFLINE
Napisany 13 marca 2009 - 17:31
No niech te kulki jeszcze wpadną gdzie nie trzeba to będzie wesoło. Wyciągaj to szybko.pośrodku są zatkane metalowymi kulkami
#15 OFFLINE
Napisany 13 marca 2009 - 17:48
a co moze sie dostawac do oleju ze jest ponad stan a wycieka on spod uszczelki pokrywy zaworów??? powinno go raczej być mniej...
Przemek 217 - ja np jeszcze nie wymieniałem to nie wiem ale może koledzy pomogą))
#16 OFFLINE
Napisany 15 marca 2009 - 16:05
u mnie spod pokrywy zaworów z prawej strony cieknie troche olej i dostaje sie na kolektor no i dymi - ja myśle ze od tego właśnie dymi... koleś dzisiaj był oglądnac moją omege (taki młody) i mowil mi ze mam pęknietą glowicę że mi tak dymi...
co o tym myslicie? silnik dobrze chodzi, pali bez problemów, nie grzeje się, ne bierze płynu chłodniczego, stan oleju sie utrzymuje, na wolnych obrotach wogole prawie nie ma dymu zadnego - dopiero jak sie dogazuje to widac ze coś z rury leci (dym)
z góry wielkie dzieki za info
#17 OFFLINE
Napisany 22 marca 2014 - 19:17
Omega mi dymi z bagnetu. Przedmuchow po zatkaniu palcem nie czuje. Nie kopci z wydechu i nie zauwazylem brania oleju. Dodam,ze ostatnio mialem dziwny dzwiek w silniku taki stuki/cykanie wzrastajace z wcisnieciem gazu ale tego juz nie ma. Moc jest taka sama. Wyczytalem ze moze pierscien ale zdaje mi sie ze bralby wtedy olej i dymil z wydechu. Te dymienie zauwazylem przypadkiem gdy chcialem dolac oleju przez bagnet poniewaz mialem wymienione pokrywy na alumioniowe a nie chcialem rozbierac podszybia zeby dolac 100ml
#18 OFFLINE
Napisany 22 marca 2014 - 21:09
#19 OFFLINE
Napisany 22 marca 2014 - 21:43
jeszcze nie opracowali silnika żeby spaliny nie przechodziły do komory korbowej
Moja ciągnie przez bagnet bo działa odma .
#20 OFFLINE
Napisany 22 marca 2014 - 21:51