

[OB & OBFL] Wygłuszenie Auta
#1
OFFLINE
Napisany 02 września 2013 - 21:43
#2
OFFLINE
Napisany 02 września 2013 - 22:39
#3
OFFLINE
Napisany 03 września 2013 - 00:03
Koszty nie duże a różnica naprawdę warta tych pieniędzy, przy okazji można skontrolować stan blach, pomyc plastiki i uprać podsufitkę

#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 03 września 2013 - 10:24
#6
OFFLINE
Napisany 03 września 2013 - 11:12
Przy okazji jak znosiłem z domu do samochodu podfutitkę to tak zawial wiatr że podsufitka okręciła się wokół mnie, balem się że będzie widać jakieś załamanie ale materiał do którego ona jest przykeljona jest dosyć elastyczny, choć wygląda jak sklejka.
Co do mat to kupowałem u tego sprzedawcy http://allegro.pl/ma...3503560711.html dwie sztuki, czyli 2x2m (cztery metry kwadratowe).
zdejmując podsufitkę będzie widać ramę na której trzyma się dach, ja naklejałem matę bezpośrednio do blachy dachu, nie wypełniałem każdej możliwej szparki itp, dawałem kawałek o dlugości około 90cm i tak we wszystkich miejscach (jak zdejmiesz podufitkę to zobaczysz o co chodzi) na to dawałem już lepiej dopasowane kawałki filcu, dobrze jest je podkleić na taśmę dwustronną, ułatwi to zakładanie pofsufitki bo nic nie będzie luźno latać. Taśma byle jaka, byle by wytrzymała te 10min, potem filc będzie trzymać się między dachem a podsufitką.
Taka tasma starczyła mi na dach, tylne nadkola, przednie drzwi i mały kawałek podłogi u kierowcy http://allegro.pl/so...3491766953.html Do dostania w każdej castoramie, praktikerze, obi, leroy merlin itp w tej cenie
filcu została mi około jedna trzecia tak więc też na podłogę akurat starczy.
W wygłuszaniu nie jest najwazniejsze aby obkleic czy obłożyć w 100% dany element ale aby go usztywnić tak więc nie ma sensu marnować rolki taśmy na obklejenie całego dachu na szczelno skoro dając tyle ile ja pisałem efekt jest bardzo dobry.
Sprawdzałem głośność miernikiem dźwięku z oryginalnym wygłuszeniem, kompletnie bez wygłuszeń (została tylko podłoga pod fotelami, reszta wybebeszona) oraz po zmontowaniu z wygłuszeniem i przy 100km/h po wygłuszeniu jest dwa razy ciszej niż w samochodzie bez wygłuszenia. na standardowym wskaźnik był gdzieś w połowie.
Robota na wolną sobote, koszt okolo 120zł, efekt bardzo dobry a przy okazji można skontrolować stan blach, okablowania, przesmarować zamki i prowadnice szyb. Po całym zabiegu aż chce się jeździć

#7
OFFLINE
Napisany 03 września 2013 - 12:50

#8
OFFLINE
Napisany 03 września 2013 - 13:20
#9
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2014 - 22:33
A gdzie to kładłeś i ile mniej więcej arkuszy wychodzi na kombiaka? Też się zaczynam za to brać, i myślałem zacząć od bagażnika przy okazji jak będę boczki wymieniał.Ja tam użyłem do wygłuszania kombiaka takich mat: http://allegro.pl/ma...3452116951.html i jeszcze innych o tym samym wymiarze ale o strukturze plastrów miodu. Została mi do wygłuszenia tylko podłoga
Tak myślałem, żeby tylne błotniki i drzwi od wewnątrz zrobić tą taśmą Soudala i potem całość "zamknąć" (tak jak jest fabrycznie folia) z wierzchu właśnie takimi matami.
#10
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2014 - 13:14
Dach jest bez szybru wiec jest łatwiej. Maty przyklejałem pomiędzy "użebrowania" dachu. Wyszło więcej niż 12 mat 50x25 cm. Niestety nie zrobiłem fotki po położeniu mat. :sad: Podłoga to kolejne conajmniej 12 mat - ja wygłuszyłem razem z miejscem pod tylna kanapą i tunelem i drzwi po jakieś 5 mat na sztukę. I bagażnik jakieś 8 mat. Wychodzi conajmniej 50 mat, a zostało mi jeszcze kilka miejsc do wygłuszenia. Prace trwały etapami - od czerwca do października.
#11
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2014 - 13:48
#12
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2014 - 14:47
Łatwiej będzie napisać gdzie nie kładłem. :-)
Dach jest bez szybru wiec jest łatwiej. Maty przyklejałem pomiędzy "użebrowania" dachu. Wyszło więcej niż 12 mat 50x25 cm. Niestety nie zrobiłem fotki po położeniu mat. :sad: Podłoga to kolejne conajmniej 12 mat - ja wygłuszyłem razem z miejscem pod tylna kanapą i tunelem i drzwi po jakieś 5 mat na sztukę. I bagażnik jakieś 8 mat. Wychodzi conajmniej 50 mat, a zostało mi jeszcze kilka miejsc do wygłuszenia. Prace trwały etapami - od czerwca do października.
To trochę kg. przybyło:p

782-214-578
884-777-999

#13
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2014 - 15:01
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#14
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2014 - 18:05
Jesli kiedyś znajdę wolne 2-3 stówki to na pewno wygluszę jeszcze matami tylne drzwi i całą podłogę razem z bagażnikiem. No i ściany tych schowków w bagażniku jak zostanie kilka mat.
Robota łatwa, przyjemna i efekty są bardzo dobre

jeśli chodzi o wagę to na pewno nie więcej niż waży skrzynka z narzędziami.
#15
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2014 - 21:50
Czesiek a jest faktyczna różnica po wygłuszeniu w cichszej jeździe?
Trochę jest różnica :yes:
To trochę kg. przybyło
to prawda, waży to troszeczkę
a podacie ile mniej wiecej wychodzi metrów kwadratowych do wygłuszenia podłogi i drzwi w sedanie ?
Podłoga w sedanie - bez bagażnika - ok 4-5m2
drzwi w sedanie (to zależy ile warstw i jak się wygłusza, ale przy moim bardzo starannym wygłuszaniu poszło...)- ok 7m2
#16
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2014 - 23:13
Pod tym względem opłaca się ponaklejać te maty
