

Co sadzicie o zaslepieniu erg
#1
OFFLINE
Napisany 25 października 2007 - 11:07
Co sadzicie o zaslepieniu zaworu ERG wyczytałem ze jak jest walniety to spalanie wzrasta niejestem zwolennikiem kombinowania ale co o tym sadzicie i jaki ma to wpłytw na silnik jak macie tak przerobione to ile natym jezdzicie wyczytałem tez ze mozna to zrobic moneta 2 zł i bedzie gicio
Czekam na sugestie i przemyslenia :looz:
#2
OFFLINE
Napisany 25 października 2007 - 11:17
Może to juz było gdzies na forum ale sie z tym niespotkałem
Co sadzicie o zaslepieniu zaworu ERG wyczytałem ze jak jest walniety to spalanie wzrasta niejestem zwolennikiem kombinowania ale co o tym sadzicie i jaki ma to wpłytw na silnik jak macie tak przerobione to ile natym jezdzicie wyczytałem tez ze mozna to zrobic moneta 2 zł i bedzie gicio
Czekam na sugestie i przemyslenia :looz:
zacznij od tego zeby w profilu http://forum.omegakl...ode=editprofile
wpisac rok i silnik. Szklanej kuli dalem urlop.
#3
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 20:18
#4
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 22:20
#5
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 12:14
Jesli zawor jest sprawny to oszczedniosci beda na granicy bledu statystyczmego (jesli beda). Jesli jest on uszkodzony to silnik bedzie pracowal gorzej. Zawiesi sie w pozycji otwartej i spaliny beda wracaly do tlokow. Wtedy silnik bedzie mocno drgal, mial malo mocy.
Zaslepianie ma sens jesli zawor jest rzeczywiscie uszkodzony. Niestety, mialem taki przypadek w 2.0 16V, ze na benzynie pracowal poprawnie, zawor zamykal sie. Na gazie (sekwencja BRC) trzeslo silnikiem, nie wchodzil dobrze na obroty, powoli schodzi, czuc bylo gaz i przy okreslonych obrotach mocno trzeslo silnikiem.
Przez przypadek odlacylem EGR (sam wezyk, nie zaslepialem) i wszystko wrocilo do normy. Silnik pracuje tak samo na benzynie jak i na gazie.
W przypadku diesli zawor dosc czesci potrafi sie zapchac sadza, ale to juz taki urok klekotow.
#6
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 12:32
Zawór ten łączy stronę wydechową ze ssącą i został stworzony z myślą o oszczędzaniu paliwa i środowiska przez szybsze dogrzewanie się silnika..
Kiedy silnik jest zimny nie spala całej ilości paliwa - wtedy zawór ten się otwiera i na stronę ssącą podawane są spaliny zawierające sporą ilość niespalonego paliwa.. Dodatkowo te spaliny mają wyższą temperaturę niż zimny silnik, dlatego ich zadaniem jest również szybsze dogrzanie silnika - a tym samym zaoszczędzeniu paliwa..
Jakie są te oszczędności - ktoś kto codziennie rano odpala auto (tym bardziej w zimie) aby przejechać 5 km do pracy i tak 24 dni w miesiącu inaczej to odczuje niż inny ktoś, kto odpala auto raz w tygodniu, żeby przejechać 400 km..
Zawór ten jest też otwarty przy hamowaniu silnikiem..
Zaślepienie tego zaworu ma na celu nie oszczędność paliwa, a zwiększenie mocy - powoduje, że silnik dostaje samo świeże powietrze przez co mamy efektywniejsze spalanie.. Nie zawsze jednak da się to osiągnąć - podejrzewam, że jeśli zaślepimy sam zawór egr w czasie gdy powinien on być otwarty, komputer auta odczytuje z przepływki masę powietrza oraz uzupełnia to o masę spalin (która powinna w tym czasie również napływać) i wylicza dawkę paliwa - czyli teoretycznie silnik dostanie więcej paliwa niż może spalić..
P.S. - Zawór egr nie puszcza spalin tylko na 4 układ tylko na wszystkie po równo - inaczej przy otwartym zaworze mielibyśmy kulawą pracę motoru..
Wiele było opinii - jednym coś to dawało - innym przeciwnie.. Dużo roboty z tym nie ma - jeśli kogoś korci - niech próbuje - nic się nie popsuje, jeśli oczywiście te 2 zł nie wpadną do środka

#7
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 16:05
Na końcu widać wydech 4 cylindra, a kolejna, mniejsza dziura to EGR. Wygląda to tak jakby pobierał spaliny z 4 cylindra, ale oczywiście może być jeszcze jakaś inna wersja.
Ja po odłączeniu (nie zaślepieniu) nie odczułem żadnej różnicy. Tak jak piszesz, jednym pomogło, innym zaszkodziło, dla wielu nie miało żadnego wpływu.
#8
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 16:38
Nie wiem czy dobrze pamietam, ale spaliny sa wracane chyba tylko do 4 cylindra.
Na początku twierdziłeś, że spaliny są kierowane (bo tak zrozumiałem "zawracane") do 4 układu, teraz piszesz i pokazujesz zdjęcia, że są też "pobierane" z czwartego układu..
Jaki to miałoby sens ? Cyrkulacja spalin tylko dla jednego cylindra ? Nie wydaje mi się..
Tak samo brak logiki jest w przypadku gdyby zawrócone spaliny dawać tylko na część układów a nie na wszystkie jednocześnie - silnik nie pracowałbym równomiernie jak i bez sensu jest też druga opcja, gdybyśmy brali spaliny tylko z części układów - bo co wtedy? Połowa spalin byłaby wykorzystywana, a druga połowa już nie?
Może się mylę - miałem kiedyś 2,0 16V, ale niestety bałem się jeszcze wtedy przy nim majstrować

Chyba nie rozbierałeś specjalnie silnika, żeby zrobić zdjęcie co ? :razz:
#9
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 21:45
#10
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2008 - 19:24
Zawór ten łączy stronę wydechową ze ssącą i został stworzony z myślą o oszczędzaniu
Zaślepienie tego zaworu ma na celu nie oszczędność paliwa, a zwiększenie mocy - powoduje, że silnik dostaje samo świeże powietrze przez co mamy efektywniejsze spalanie.. Nie zawsze jednak da się to osiągnąć - podejrzewam, że jeśli zaślepimy sam zawór egr w czasie gdy powinien on być otwarty, komputer auta odczytuje z przepływki masę powietrza oraz uzupełnia to o masę spalin (która powinna w tym czasie również napływać) i wylicza dawkę paliwa - czyli teoretycznie silnik dostanie więcej paliwa niż może spalić..
A gdyby zaworowi EGR podawać powietrze z filtra (powietrza ) zamiast spaliny. Czy mogła by wzrosnąć moc silnika?
#11
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2008 - 21:50
Nie wiem czy dobrze pamietam, ale spaliny sa wracane chyba tylko do 4 cylindra.
Na początku twierdziłeś, że spaliny są kierowane (bo tak zrozumiałem "zawracane") do 4 układu, teraz piszesz i pokazujesz zdjęcia, że są też "pobierane" z czwartego układu..
Jaki to miałoby sens ? Cyrkulacja spalin tylko dla jednego cylindra ? Nie wydaje mi się..
Tak samo brak logiki jest w przypadku gdyby zawrócone spaliny dawać tylko na część układów a nie na wszystkie jednocześnie - silnik nie pracowałbym równomiernie jak i bez sensu jest też druga opcja, gdybyśmy brali spaliny tylko z części układów - bo co wtedy? Połowa spalin byłaby wykorzystywana, a druga połowa już nie?
Może się mylę - miałem kiedyś 2,0 16V, ale niestety bałem się jeszcze wtedy przy nim majstrowaćU mnie w 2,5 TD spaliny są podawane centralnie - przy wejściu przewodu z turbiny do kolektora ssącego, na wszystkie układy jednakowo..
Chyba nie rozbierałeś specjalnie silnika, żeby zrobić zdjęcie co ? :razz:
http://picasaweb.goo...544654367066018
http://picasaweb.goo...784346582790434
Zobacz na otwór na końcu - tym właśnie otworem spaliny wracają do EGR. Jak widzisz jest z 4 cylindra.
http://picasaweb.goo...544246345172642
A tutaj kolektor wydechowy dochodzący do 4 cylindra - widac gdzie jest kanał i obejście do EGR.
http://picasaweb.goo...783740992401506
Tutaj po lewej stronie jest mały, czarny otworek którym wychodza wrócone spaliny (po lewej od ostatniego kanału ssącego, lekko przysłonięty wiązka kabli.)
Nie wiem jak wygląda kolektor w 2.0, ale w 2.2, paradokslanie tez otwór nie ma ujścia -
http://picasaweb.goo...784015870308546 Może nie zwróciłem uwagi, bo miałem mało czasu, ale wygląda jakby w starszej wersji łaczył się z wlotem 4 cylindra/
Teraz juz wiesz dlaczego tak napisałem?
#12
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2008 - 09:14
Zaślepienie tego zaworu ma na celu nie oszczędność paliwa, a zwiększenie mocy - powoduje, że silnik dostaje samo świeże powietrze przez co mamy efektywniejsze spalanie.. Nie zawsze jednak da się to osiągnąć - podejrzewam, że jeśli zaślepimy sam zawór egr w czasie gdy powinien on być otwarty, komputer auta odczytuje z przepływki masę powietrza oraz uzupełnia to o masę spalin (która powinna w tym czasie również napływać) i wylicza dawkę paliwa - czyli teoretycznie silnik dostanie więcej paliwa niż może spalić..
A może komp dostaje odpowiednią dawkę powietrza, przecież sondy chyba odczytają że jest za dużo paliwa w spalinach i komputer ustali prawidłową mieszankę. Tak sobie tylko myślę, co otym sądzicie?
#13
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2008 - 10:09
Teraz juz wiesz dlaczego tak napisałem?
Powody Twojego myślenia znałem od początku - z tego pojedynczego zdjęcia można było wywnioskować to samo, ale sam przyznaj - jaki sens pobierania spalin i ich cyrkulacji tylko w obszarze jednego cylindra?? Silnik ewidentnie by kulał przy czymś takim..
A może komp dostaje odpowiednią dawkę powietrza, przecież sondy chyba odczytają że jest za dużo paliwa w spalinach i komputer ustali prawidłową mieszankę. Tak sobie tylko myślę, co otym sądzicie?
Jasne - jeśli tylko sondy masz w idealnym stanie, że to wyłapią

Poza tym... Możemy sobie tak gdybać i gdybać - tymczasem najlepiej będzie jak ktoś z x20xev lub x22xev po prostu zaślepi ten otwór egr, pomierzy spalanie, dynamikę i przedstawi to w jakiejś przejrzystej formie - przecież to nie jest aż tyle roboty.
#14
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2008 - 16:02
Teraz moje pytanie – jak pracuje EGR podczas przyspieszania? Pytam sie poniewaz u mnie jest zamkniety na niskich obrotach, ale po zwiekszeniu obrotow bez obciazenia otwiera sie nawet do 50-70%. Nie wiem jak jest podczas jazdy, ale mysle, ze podobnie.