Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co sadzicie o zaslepieniu erg


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2007 - 11:07

Może to juz było gdzies na forum ale sie z tym niespotkałem
Co sadzicie o zaslepieniu zaworu ERG wyczytałem ze jak jest walniety to spalanie wzrasta niejestem zwolennikiem kombinowania ale co o tym sadzicie i jaki ma to wpłytw na silnik jak macie tak przerobione to ile natym jezdzicie wyczytałem tez ze mozna to zrobic moneta 2 zł i bedzie gicio
Czekam na sugestie i przemyslenia :looz:

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 października 2007 - 11:17

Może to juz było gdzies na forum ale sie z tym niespotkałem
Co sadzicie o zaslepieniu zaworu ERG wyczytałem ze jak jest walniety to spalanie wzrasta niejestem zwolennikiem kombinowania ale co o tym sadzicie i jaki ma to wpłytw na silnik jak macie tak przerobione to ile natym jezdzicie wyczytałem tez ze mozna to zrobic moneta 2 zł i bedzie gicio
Czekam na sugestie i przemyslenia :looz:



zacznij od tego zeby w profilu http://forum.omegakl...ode=editprofile
wpisac rok i silnik. Szklanej kuli dalem urlop.




 


#3 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 08 listopada 2007 - 20:18

Ja spróbowalem ale widocznie zawór byl jeszcze w porządku więc oszczędności w paliwie nie zauważylem.

#4 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 08 listopada 2007 - 22:20

a gdzie się najuduje taki zawór w v6 może ktoś wie ?
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#5 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2007 - 12:14

Zawor generalnie sluzy do powrotu nadmiernej ilosci spalin do spalenia. Otwiera sie jesli silnik jest obciazony (przyspieszanie od niskich obrotow it). Nie wiem czy dobrze pamietam, ale spaliny sa wracane chyba tylko do 4 cylindra.
Jesli zawor jest sprawny to oszczedniosci beda na granicy bledu statystyczmego (jesli beda). Jesli jest on uszkodzony to silnik bedzie pracowal gorzej. Zawiesi sie w pozycji otwartej i spaliny beda wracaly do tlokow. Wtedy silnik bedzie mocno drgal, mial malo mocy.
Zaslepianie ma sens jesli zawor jest rzeczywiscie uszkodzony. Niestety, mialem taki przypadek w 2.0 16V, ze na benzynie pracowal poprawnie, zawor zamykal sie. Na gazie (sekwencja BRC) trzeslo silnikiem, nie wchodzil dobrze na obroty, powoli schodzi, czuc bylo gaz i przy okreslonych obrotach mocno trzeslo silnikiem.
Przez przypadek odlacylem EGR (sam wezyk, nie zaslepialem) i wszystko wrocilo do normy. Silnik pracuje tak samo na benzynie jak i na gazie.
W przypadku diesli zawor dosc czesci potrafi sie zapchac sadza, ale to juz taki urok klekotow.

#6 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 10 listopada 2007 - 12:32

Ehh.. Było to już na forum..

Zawór ten łączy stronę wydechową ze ssącą i został stworzony z myślą o oszczędzaniu paliwa i środowiska przez szybsze dogrzewanie się silnika..

Kiedy silnik jest zimny nie spala całej ilości paliwa - wtedy zawór ten się otwiera i na stronę ssącą podawane są spaliny zawierające sporą ilość niespalonego paliwa.. Dodatkowo te spaliny mają wyższą temperaturę niż zimny silnik, dlatego ich zadaniem jest również szybsze dogrzanie silnika - a tym samym zaoszczędzeniu paliwa..
Jakie są te oszczędności - ktoś kto codziennie rano odpala auto (tym bardziej w zimie) aby przejechać 5 km do pracy i tak 24 dni w miesiącu inaczej to odczuje niż inny ktoś, kto odpala auto raz w tygodniu, żeby przejechać 400 km..

Zawór ten jest też otwarty przy hamowaniu silnikiem..

Zaślepienie tego zaworu ma na celu nie oszczędność paliwa, a zwiększenie mocy - powoduje, że silnik dostaje samo świeże powietrze przez co mamy efektywniejsze spalanie.. Nie zawsze jednak da się to osiągnąć - podejrzewam, że jeśli zaślepimy sam zawór egr w czasie gdy powinien on być otwarty, komputer auta odczytuje z przepływki masę powietrza oraz uzupełnia to o masę spalin (która powinna w tym czasie również napływać) i wylicza dawkę paliwa - czyli teoretycznie silnik dostanie więcej paliwa niż może spalić..

P.S. - Zawór egr nie puszcza spalin tylko na 4 układ tylko na wszystkie po równo - inaczej przy otwartym zaworze mielibyśmy kulawą pracę motoru..

Wiele było opinii - jednym coś to dawało - innym przeciwnie.. Dużo roboty z tym nie ma - jeśli kogoś korci - niech próbuje - nic się nie popsuje, jeśli oczywiście te 2 zł nie wpadną do środka :)

#7 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2007 - 16:05

Tu mam zdjęcie. http://picasaweb.goo...544654367066018
Na końcu widać wydech 4 cylindra, a kolejna, mniejsza dziura to EGR. Wygląda to tak jakby pobierał spaliny z 4 cylindra, ale oczywiście może być jeszcze jakaś inna wersja.

Ja po odłączeniu (nie zaślepieniu) nie odczułem żadnej różnicy. Tak jak piszesz, jednym pomogło, innym zaszkodziło, dla wielu nie miało żadnego wpływu.

#8 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 10 listopada 2007 - 16:38

Nie wiem czy dobrze pamietam, ale spaliny sa wracane chyba tylko do 4 cylindra.


Na początku twierdziłeś, że spaliny są kierowane (bo tak zrozumiałem "zawracane") do 4 układu, teraz piszesz i pokazujesz zdjęcia, że są też "pobierane" z czwartego układu..

Jaki to miałoby sens ? Cyrkulacja spalin tylko dla jednego cylindra ? Nie wydaje mi się..

Tak samo brak logiki jest w przypadku gdyby zawrócone spaliny dawać tylko na część układów a nie na wszystkie jednocześnie - silnik nie pracowałbym równomiernie jak i bez sensu jest też druga opcja, gdybyśmy brali spaliny tylko z części układów - bo co wtedy? Połowa spalin byłaby wykorzystywana, a druga połowa już nie?

Może się mylę - miałem kiedyś 2,0 16V, ale niestety bałem się jeszcze wtedy przy nim majstrować ;) U mnie w 2,5 TD spaliny są podawane centralnie - przy wejściu przewodu z turbiny do kolektora ssącego, na wszystkie układy jednakowo..

Chyba nie rozbierałeś specjalnie silnika, żeby zrobić zdjęcie co ? :razz:

#9 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 10 listopada 2007 - 21:45

Gdzieś na forum czytalem że część spalin wraca przez, wlaśnie,zawór i w ten sposób zostaje ponownie wykorzystana w zamian za czyste powietrze.Chodzi o ekologię.Wraca do kolektora ssącego a więc do calego ukladu a nie 4-tego cylindra.

#10 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 13 czerwca 2008 - 19:24

[quote name='"omegarules"']Ehh.. Było to już na forum..

Zawór ten łączy stronę wydechową ze ssącą i został stworzony z myślą o oszczędzaniu
Zaślepienie tego zaworu ma na celu nie oszczędność paliwa, a zwiększenie mocy - powoduje, że silnik dostaje samo świeże powietrze przez co mamy efektywniejsze spalanie.. Nie zawsze jednak da się to osiągnąć - podejrzewam, że jeśli zaślepimy sam zawór egr w czasie gdy powinien on być otwarty, komputer auta odczytuje z przepływki masę powietrza oraz uzupełnia to o masę spalin (która powinna w tym czasie również napływać) i wylicza dawkę paliwa - czyli teoretycznie silnik dostanie więcej paliwa niż może spalić..



A gdyby zaworowi EGR podawać powietrze z filtra (powietrza ) zamiast spaliny. Czy mogła by wzrosnąć moc silnika?

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 czerwca 2008 - 21:50

Nie wiem czy dobrze pamietam, ale spaliny sa wracane chyba tylko do 4 cylindra.


Na początku twierdziłeś, że spaliny są kierowane (bo tak zrozumiałem "zawracane") do 4 układu, teraz piszesz i pokazujesz zdjęcia, że są też "pobierane" z czwartego układu..

Jaki to miałoby sens ? Cyrkulacja spalin tylko dla jednego cylindra ? Nie wydaje mi się..

Tak samo brak logiki jest w przypadku gdyby zawrócone spaliny dawać tylko na część układów a nie na wszystkie jednocześnie - silnik nie pracowałbym równomiernie jak i bez sensu jest też druga opcja, gdybyśmy brali spaliny tylko z części układów - bo co wtedy? Połowa spalin byłaby wykorzystywana, a druga połowa już nie?

Może się mylę - miałem kiedyś 2,0 16V, ale niestety bałem się jeszcze wtedy przy nim majstrować ;) U mnie w 2,5 TD spaliny są podawane centralnie - przy wejściu przewodu z turbiny do kolektora ssącego, na wszystkie układy jednakowo..

Chyba nie rozbierałeś specjalnie silnika, żeby zrobić zdjęcie co ? :razz:


http://picasaweb.goo...544654367066018
http://picasaweb.goo...784346582790434
Zobacz na otwór na końcu - tym właśnie otworem spaliny wracają do EGR. Jak widzisz jest z 4 cylindra.
http://picasaweb.goo...544246345172642
A tutaj kolektor wydechowy dochodzący do 4 cylindra - widac gdzie jest kanał i obejście do EGR.

http://picasaweb.goo...783740992401506
Tutaj po lewej stronie jest mały, czarny otworek którym wychodza wrócone spaliny (po lewej od ostatniego kanału ssącego, lekko przysłonięty wiązka kabli.)
Nie wiem jak wygląda kolektor w 2.0, ale w 2.2, paradokslanie tez otwór nie ma ujścia -
http://picasaweb.goo...784015870308546 Może nie zwróciłem uwagi, bo miałem mało czasu, ale wygląda jakby w starszej wersji łaczył się z wlotem 4 cylindra/
Teraz juz wiesz dlaczego tak napisałem?

#12 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 22 czerwca 2008 - 09:14

Zaślepienie tego zaworu ma na celu nie oszczędność paliwa, a zwiększenie mocy - powoduje, że silnik dostaje samo świeże powietrze przez co mamy efektywniejsze spalanie.. Nie zawsze jednak da się to osiągnąć - podejrzewam, że jeśli zaślepimy sam zawór egr w czasie gdy powinien on być otwarty, komputer auta odczytuje z przepływki masę powietrza oraz uzupełnia to o masę spalin (która powinna w tym czasie również napływać) i wylicza dawkę paliwa - czyli teoretycznie silnik dostanie więcej paliwa niż może spalić..


A może komp dostaje odpowiednią dawkę powietrza, przecież sondy chyba odczytają że jest za dużo paliwa w spalinach i komputer ustali prawidłową mieszankę. Tak sobie tylko myślę, co otym sądzicie?

#13 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 22 czerwca 2008 - 10:09

Teraz juz wiesz dlaczego tak napisałem?


Powody Twojego myślenia znałem od początku - z tego pojedynczego zdjęcia można było wywnioskować to samo, ale sam przyznaj - jaki sens pobierania spalin i ich cyrkulacji tylko w obszarze jednego cylindra?? Silnik ewidentnie by kulał przy czymś takim..

A może komp dostaje odpowiednią dawkę powietrza, przecież sondy chyba odczytają że jest za dużo paliwa w spalinach i komputer ustali prawidłową mieszankę. Tak sobie tylko myślę, co otym sądzicie?



Jasne - jeśli tylko sondy masz w idealnym stanie, że to wyłapią :) To samo się tyczy przepływki i wielu innych czujników..

Poza tym... Możemy sobie tak gdybać i gdybać - tymczasem najlepiej będzie jak ktoś z x20xev lub x22xev po prostu zaślepi ten otwór egr, pomierzy spalanie, dynamikę i przedstawi to w jakiejś przejrzystej formie - przecież to nie jest aż tyle roboty.

#14 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2008 - 16:02

Mialem znow kolektor w rekach I otwor w ssacym idzie w glab. Jak zwykle za malo czasu, zeby sprawdzac, ale wyglada jakby wychodzil gdzies wyzej. Tak wiec mozliwe, ze “rozpyla” na 4, ale wszystko wskazuje na to, ze ciagnie z jednego.
Teraz moje pytanie – jak pracuje EGR podczas przyspieszania? Pytam sie poniewaz u mnie jest zamkniety na niskich obrotach, ale po zwiekszeniu obrotow bez obciazenia otwiera sie nawet do 50-70%. Nie wiem jak jest podczas jazdy, ale mysle, ze podobnie.