Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

po wymianie świec i kabli WN więcej pali!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Fritz

Fritz
  • 22 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Włocławek

Napisany 25 października 2007 - 08:03

Witam, niedawno wymieniałem świece (NGK nr 23) oraz kable WN (Janmor) i samochód zaczął więcej palić! jak jezdze do pracy codziennie po 3 km to spalanie srednie na komputerze potrafi byc nawet na poziomie 21 l/100 km LPG!!! Mój samochód zawsze dużo palił,bo w trasie nawet 12 l/100km. Szukałem przyczyny w świecach i kablach, ale niestety to chyba nie to. Co może być przyczyną tego stanu rzeczy? Już dawno zauważyłem dużą różnice w spalaniu na gazie i na benzynie...tylko o co moze chodzic? Mam instalacje gazową z wtryskiem wielopunktowym.
W momencie jak wymieniłem świece i kable i odpaliłem samochód to po jakis dwóch sekundach pojawiła się literka F na komputerze, wiec domyslam sie ze to jakiś błąd. Później zniknęła. Co to może oznaczać? przeciez silnik 2,0 8V nie powinien tyle palić....może to sonda lambda? No ale przeciez jakby ona byla uszkodzona to na benzynie tez by duzo palił..

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2007 - 08:13

jedź do gazowników na regulacje, zamień filtr od gazu i filtr powietrza - komputer na gazie przekłamuje więc sie nie sugeruj jego wskazaniem tylko faktycznym zużyciem km na litry

#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2007 - 08:25

Fritz - odpal silnik w nocy (bez pelni) albo super ciemny garaz - i mocno gazuj, tzn. otwieraj przepustnice na max. (nie musisz czekac az silnik sie wkreci na wysokie obroty) wazne ze by wciskac pedal w podloge i puszczac - jednoczesnie nalezy obserwowac kable czy nie maja przebicia lub nie swieca jak swietlowki. To nic ze masz nowe kable - ale to jest Janmor - juz kilka razy sie na nich przewiozlem ( i nie tylko ja, poczytaj na forum). Ostatnio zakladajac do Scenica, kable byly juz do bani, bo jak ruszalem kablami to silnik przerywal prace itp. Generalnie lipa, przebicia byly takie ze je w dzien widzialem !!!
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#4 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2007 - 13:39

A jakie miales wczesniej kable? Janmor jest bardzo krytykowany jesli chodzi o kable, szczegolnie do Opla. Zaloz stare i sprawdz jak silnik bedzie pracowal. Zakladam, ze trzymasz stare elementy przez pewien czas, gdyby nowe jednak byly gorsze (co sie niestety czesto zdarza)

#5 OFFLINE   Fritz

Fritz
  • 22 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Włocławek

Napisany 25 października 2007 - 13:45

Miałem jakieś włoskie nie wiem co to za kable, dziwne były :) Samochód pracuje tak samo na tych Janmorach i na tych poprzednich...jakiejs różnicy nie odczułem...moze mam filtry gazu pozapychane? albo powietrza? nie mam pojęcia...Spróbuje przetestowac te kable w nocy i sprawdzić czy nie ma dyskoteki...ale cos mi sie wydaje ze to nie to moze byc przyczyną, bo na poprzednich kablach tez duzo palił...wlasnie dlatego zmienilem je na nowe

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2007 - 13:54

Fritz - soory ale teraz doczytalem szczegoly. Jak rozumiem benzyny spala normalnie ale lpg spala wiecej, jesli tak zaloz post w dziale lpg, napisz od kiedy co od tamtego momentu sie dzieje - wszystko i jaka masz instalke a wlasciwie elektornike. Pisz bracie pisz , bedziemy radzic a sukcesow jest troche. Pozdrawiam

#7 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2007 - 13:56

a te filtry kiedykolwiek zmieniałeś ???

#8 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2007 - 13:59

Fritz, napisz w koncu ile Ci pali i czego i jak silnik pracuje na gazie i benzynie! Sprawdzales czy nie masz peknietego kolektora, albo luznych przewodow podcisnienia? U mnie przy peknietym palil ok 10 na trasie.
Widzisz, jestes kolejna ofiara wymieniania wszystkiego po kolei az sie znajdzie przyczyne. Czemu jak cokolwiek jest z autem to zaraz ludzie pisza, zeby zmienic kable i swiece, filtry...bo akurat moze pomoze.

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2007 - 16:17

mkaminski100:
po piersze czy gdzies w tym poscie widzisz aby ktokolwiek radzil koledze wymienic kable i swieczki???????? - ja jakos nie widze
po drugie gdybys m9ial choc odrobine wiedzy i doswiadczenia wiedzialbys jak bardzo zla iskra wplywa na plomien w cylindrze a to z przeklada sie na SPALANIE
po trzecie - kolega zalozy posta w dziale lpg i dojdziemy co i jak (wszyscy wspolnie)
Po czwarte jestem przeciwnikiem zmieniania w "ciemno" dlatego napisalem prosty sposob na sprawdzenie kabli i swieczek (choc nie zawsze skuteczny) ale przy jakosci firmy Janmor - zawsze pokaze czy te kable jeszcze dzialaja prawidlowo
P.S. Filtr gazu fazy cieklej moze miec nawet 60 000 przejechane i zabity na max i nie ma to nic wspolnego z duzym spalaniem - doswiadczenie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2007 - 16:46

Kczech: Przepraszam jesli tak to odczytales. A czy Ty w moim poscie gdzies widzisz, abym napisal cos o poradzie z forum? Jesli zmienil kable, a dopiero potem placze, ze mu nie spala mniej to chyba ktos tak doradzil wczesniej (zreszta na kiepskie kable). Nie napisalem przeciez, ze tutaj, ale zobacz sam jak wielu jest "mechanikow" ktorzy zawsze zaczynaja od zmieny swiec i przewodow.

Jesli zamienil przewody i niewiele to pomoglo to pewnie tamte byly dobre.

Wskazalem tylko na problem, ze wiele osob zamiast szukac powodu usterki, rzuca tylko "zmien swiece i przewody, a potem napisz czy pomoglo"...przeciez nie ich pieniadze, a jesli nie pomoze to bedzie chlop mial nowe.

Wiem jaki wplyw ma swieca i kabel i uwierz mi, ze jesli silnik pracuje stabilnie to ani jedno ani drugie nie ma az takiego wplywu na spalanie benzyny. Przynajmniej tutaj nie ma...

P.S. Kchech: A skad wiesz ile mam wiedzy skoro tak oceniasz?

#11 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 października 2007 - 18:48

A moze kolega zmienial przewody jak temp na zewnątrz był jeszcze letnia a teraz jest raczej zimowa ( minusy lub kolo zera) a wiemy ze przy zimnych dniach zuzycie paliwa jest wieksze. Malo jezdzi na benie a na gsazie mu sie to odbilo.Poza tym mysle ze nie ma potrzeby oceniac wiedzy kolegi kczecha - jest zawsze bardzo dokladny w wypowiedziach i doswiadczony w instalacjach lpg dlatego kolego mkaminski mysle ze niepotrzebnie sie nerwujesz - wyluzuj. Zwroccie uwage ze dojezdza 3 km - silnik nie ma szans nawet dobrze złapac temperature. Co do 8 zaworowych silników pekniecie kolektora nie wystepuje - no chyba ze sie myle :wink:

#12 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2007 - 19:00

Czemu jak cokolwiek jest z autem to zaraz ludzie pisza, zeby zmienic kable i swiece, filtry...bo akurat moze pomoze.

zatkaj szmatą filtr powietrza i pojeździj i napisz ile ci pali - czasem podstawy które sa pomijane okazuja sie problemem, nie zawsze jest to wina map wtrysku czy kompa a te podstawy sa najtańsze bo filtry kosztuja raptem 50 zł

#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2007 - 19:07

Powiem tak: ten silnik szału nie robi - jest prosty i skuteczny. II gen instalacji dla tego silnika to wypas. Kolega twierdzi ze ma wtrysk, wiec jesli ma tak od poczatku (od momentu zalozenia instalki ten motor pali jak smok) to proponuje szukac w lpg. Jesli zas cos nagle sie stalo.............. no to dokladny opis co kiedy i jak. Im wiecej info wlasnych spostrzezen tym trafniejsza bedzie diagnoza. Koleg atez twietrdzi ze benzyny spala w normie, wiec nalezy szukac przyczyny w lpg. Niech kolega zalozy tam posta - dokladnie opisze i bedziemy wyslec.
Podobno pekniety kolektor to problemy ze spalaniem i obrotami - osobiscie nie mailem peknietego kolektora ale wydmuchana uszczelke na 1 garze (i to dosc powaznie) , jezdzilem z tym chwile i obroty jak drut a spalanie w normie
Dobra - mam plan , nie wymyslajmy tylko kolega zalozy posta w lpg i zaprosi do rozmowy.
P.S.mkaminski100: szacunek dla Ciebie, nie chcielem w zaden sposob Cie obrazic, ponioslo mnie............

Gachu a co ma dac zatkanie szmatą filtra powietrza??? - rozjasnij prosze temat. Wyciagniecie filtra - rozumiem ale przytkanie.....

{scaliłem posty]

#14 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2007 - 19:30

Kczechu, Gachu do mnie pił...
Gachu, widzisz, znasz mechanikę i wiesz dobrze, że usterka jest powiązana z powodem który wiedzą, doświadczeniem i myśleniem można znaleźć, a nie wymieniać, aż się w końcu trafi. Mi chodzi o ludzi którzy na wszystko proponują wymianę przewodów i świec która bardzo możliwe, że okazała się bezsensowna. Właśnie podałeś świetny przykład ze szmatą. Ilu "mechaników" zwęża dolot, bo to ponoć lepiej dla gazu?
Gachu, akurat wiem jaką masz wiedzę i dlatego na pewno nie było to do Ciebie :piwo2:

Gdyby kolega zgłosił się przed wymianą, to bardzo możliwe, że obyłoby się bez tej wymiany i wydatków. Ale cóż, wszyscy uczymy się na błędach :)

Niech ktoś może scali te dwa wątki o silniku, bo nie wiem który to o gazie i do tej pory nie wiem ile pali gazu a ile benzyny.

#15 OFFLINE   Fritz

Fritz
  • 22 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Włocławek

Napisany 25 października 2007 - 21:34

Nie spodziewałem sie, że az tak można na Was tutaj liczyć:) Pozytywnie mnie zaskoczyliście! Jeśli chodzi o spalanie, to dzisiaj sobie jezdzilem po miescie na samej benzynce i komputer wskazywał 10,5 - 11 l /100 km ! czyli malutko tak naprawde. Narazie to mi sie bardziej opłaca jezdzic na benzynie, bo i samochod ma jakies takie lepsze troche przyspieszenie. Filtrów nigdy nie wymieniałem, poniewaz ten samochod mam dopiero 3 miesiąc :) Mam założonego chipa Autoseby, ale to chyba nie to ma wplyw na spalanie gazu, bo na benzynie jest idealnie. Na wolnych obrotach spalanie na benzynie przy rozgrzanym silniku: 1,1 l/h , a na gazie 1,3-1,4 l/h. Czyli co mam robic? wymienic filtry czy jak?

Ps. Czy mógłby mi ktoś przenieść ten temat do działu LPG?:) Podobno tak można bez tworzenia nowego posta.

#16 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2007 - 21:51

Mam założonego chipa Autoseby, ale to chyba nie to ma wplyw na spalanie gazu, bo na benzynie jest idealnie.

Czy po zalozeniu Chpsa, ktos sprawdzal ci ustawienia mapy gazowej ??? Bo przeciez na benzynie sie napewno cos zmienilo po chipie to i na gazie moze trzeba sprawdzic, czy nie potrzebujesz jakiejs korekty.

Zastanow sie czy przed chipem mniej palil gazu :?:

#17 OFFLINE   Fritz

Fritz
  • 22 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Włocławek

Napisany 26 października 2007 - 07:38

Jak sobie przypominam to pozniej odrazu po wymianie chipa (dwa miesiace temu) byłem w trasie i spalił mi w trasie 9,5 l gazu z czteroma osobami na pokladzie...czyli tyle ile palił wcześniej.Bylem na regulacji jakos 2 tygodnie temu i troche obniżyła sie ilosc kroków na silniczku krokowym (ustawianie map gazu?) To za bardzo nie obnizylo spalania..teraz w trasie pali mi 12...może uszkodził mi sie czujnik temperatury płynu chłodzącego? I przez to tak instalacja wzbogaca mieszanke?

A własnie, wczoraj dosłownie na sekunde podczas jazdy na benyznie zapaliła mi sie żółta lampka układu wtryskowego (silniczek z piorunem), pozniej odrazu zgasła. Co to moze byc przyczyną? gdyby uszkodził się układ wtryskowy to chyba by sie non-stop paliła tak? To cos groźnego?

[scaliłem posty]

#18 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 października 2007 - 08:03

zaswiecenie sie tej kontorlki to sygnal o awarii w ukladzie zaplonowo - wtryskowym. Opel z tego roku co Twoj posiada mozliwosc zczytania bledu w warunkach domowych. Zczytany jest bardzo pomocny w szukaniu przyczyny a wiec dobrze poczytaj tutaj: http://forum.omegakl...hread.php?t=202 a nastepnie napisz jakie cyferki "wyczytales"