Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Porównanie omegi do wcześniej posiadanych lub innych samochodów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mishaq

mishaq
  • 325 postów
  • Dołączył: 01-08-2012
  • Skąd: wawa

Napisany 25 sierpnia 2013 - 19:23

Cześć.

Witam jako omegowicz już drugi raz. Moje dziewictwo z omegą zostało stracone gdy sprzedawałem swoją e klasę i potrzebowałem "czegoś taniego, dużego, w automacie, gazie, klimatroniku na miesiąc góra dwa" omega przeżyła ze mną chyba pół roku po czym zmarła. Piszcie prosze PLUSY i MINUSY AUTA

PLUSY:

O mojej omedze możecie poczytać w googlach wpisując "złomcia is dead". Ale wracając do tematu. Moją złomcię kupiłem za chyba 2700. Rdza była, jednak auto proste i wszystkie elementy (prócz zderzaka przód) w jednym lakierze. Wszystko w środku działało. Auto miało jedynie problem z sondą lambda, z tą usterką nie uporałem się aż do śmierci auta.

Ja chciałbym porównać to auto do droższego kilkukrotnie mercedesa e klasy- przesiadając się widziałem jedynie inne wnętrze i kształty. Rozmiar i klasa auta bardzo podobne, wyposażenie mega bogate. Praktycznie od pierwszego dnia jeździłem złomcią tak jak mercem, a auto było nawet bardziej komfortowe- bo wyższe, lepsze na polskie drogi.

MINUSY:
- w kombii roleta bagażnika (te żebra mnie dobijają)

Podsumowując- omega jest wysokiej klasy samochodem, dość prostym w serwisowaniu za rozsądną cenę. Dlatego kupiłem kolejną.

Proszę piszcie porównania z innymi modelami zarówno pozytywne jak i negatywne.
Pozdrawiam Michał;)

#2 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 sierpnia 2013 - 20:11

Ja osobiście przesiadłem się z Audi 80 B4.
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Powiem wam tak, byłem mega zadowolony z tej przesiadki bo Omega jeszcze mniej mnie kosztowała jak omega. A frajda z jazdy zupelnie inna.

teraz porównanie miedzy tymi modelami

PLUSY
- o wiele wieksze wyposażenie
- wieksza frajda z jazdy
- bardziej stabilniejsze i bezpieczne auto
- i wiele wiele innych które długoby wymieniać

MINUSY
- korozja !!! w audi nie mialem żadnego problemu z rdza mimo że był to rocznik 91 a opel ??? woła o pomste do nieba jeśli chodzi o blacharke...

#3 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 25 sierpnia 2013 - 21:09

Same plusy a minus jeden: ruda.
Zaczynałem od Omegi A, później była Omega Bfl następnie Omega B a potem odszedłem od marki i miałem BMW E36, Mercedesa W124, Audi A6 C4, BMW E38, był też Fiat Panda VAN i Golf Mk2 ale ostatecznie w tym roku powróciłem do Omegi Bfl. Oczywiście prawie wszystkie furmanki miały silniki 6 cylindrowe bo lubię a do Omegi wróciłem bo jeżeli chodzi o całokształt to z tych wszystkich jest najlepsza. Powtórzę:całokształt. Zostanę z nią na pewno kilka lat a za te kilka lat już Omeg nie będzie i wtedy będę miał problem...
Zasadniczo furmanka musi mieć napęd na tył i ponad 200km, wtedy jest fajnie, czyli zostanie mi Mercedes albo BMW, ewentualnie Audi ale tylko i wyłącznie jeżeli będzie napęd Quattro jak w mojej starej C4

#4 OFFLINE   mishaq

mishaq
  • 325 postów
  • Dołączył: 01-08-2012
  • Skąd: wawa

Napisany 25 sierpnia 2013 - 21:19

Mnie wręcz zadziwił fakt, że przesiadłem się z dość nowego auta za kawałek kasy (e klasa w210 po lifcie prawie full opcja) do samochodu za kasę rzędu golf 2 góra 3 i miałem praktycznie to samo (no wiadomo, że wnętrze troszkę mniej nowoczesne, ale i tak ma swój urok)

Oplowi nigdy nie daruje tej cholernej rolety bagażnika kombii

#5 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 25 sierpnia 2013 - 22:49

miałem jednocześnie Peugeota 405 i Mercedesa E S210 ;)

Pugot Omega
Plusy:
wyposażenie
prowadzenie
napęd na tył
Minusy
nie wiem czy to jakiś ogromny minus ale pugot palil mniej ;p jeśli to ma jakieś tam znaczenie;p

Mercedes Omega
Plusy
wnętrze ładniejsze
koszta utrzymania
cena zakupu

Minusy?
Mercedes palil jak smok 2.0 136 koni paiło mi tam 16-17 litrów benzyny
Prestiż (jednak mimo że mietek był stary to ludziska i tak bardziej utożsamiają go z komfortem a niestety błędnie;) )

#6 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 26 sierpnia 2013 - 09:39

Oplowi nigdy nie daruje tej cholernej rolety bagażnika kombii

Taaaaak, tragedia...totalny hałas, też mnie to fest denerwowało.

#7 OFFLINE   jmaciek

jmaciek

    gaz do dechy

  • 5 postów
  • Dołączył: 27-08-2013
  • Skąd: Sieradz

Napisany 27 sierpnia 2013 - 13:46

Omega B'97 Pb+LPG – to mój drugi samochód w życiu, wcześniej posiadałem Nissana Almere z tego samo rocznika i również z instalacją gazową. Oba samochody nie były awaryjne, jednak jeżeli chodzi o komfort jazdy to Omega bije na głowę Nissana. Również wyposażenie dużo bardziej mi odpowiada.

#8 OFFLINE   slawek6811

slawek6811
  • 0 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: wieniec k. włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 sierpnia 2013 - 21:21

Witam. Ja przesiadłem się ze Scorpio 2.0 EFI 86' do Omegi 96'. Pod względem komfortu i prowadzenia Scorpio było lepsze, bardziej przestronne i z porządnym amerykańskim, fordowskim automatem. Przez 8 lat użytkowania jedna drobna awaria skrzyni,usunięta w 15 minut, pękła ze starości membrana modulatora podciśnienia. Wyposażenie omegi jest bogatsze, w Scorpio tylko centralny(nie zamarzający w zimie) i klima. Jeszcze ciekawostka: centralny w Scorpio był prawie niesłyszalny, słychać było tylko "zzzzz" a nie "łup" jak w Omedze. Ogólnie nie mam powodów do narzekania na Omegę, oprócz pojawiającej się rudej oczywiście ;)
Pozdrawiam :)

#9 OFFLINE   mishaq

mishaq
  • 325 postów
  • Dołączył: 01-08-2012
  • Skąd: wawa

Napisany 27 sierpnia 2013 - 21:56

akurat ja lubię jak centralny konkretnie strzeli żebym wiedział że zaskoczył

dziwi mnie tak pozytywne porównanie do forda scorpio z plusem w kierunku forda scorpio, bo miałem styczność z tym samochodem 3 lata jednak z rocznika 91 ale wersja ghia i dobra opcja- elektryka, klima i reszta. Auto na prawdę przestronne- z tyłu tyle miejsca co mają to chyba u mnie w e klasie nie mieli, ale jeśli chodzi o komfort- rozumiany przeze mnie jako cisza i tłumienie nierówności to nie dorasta do pięt omedze. Oma sunie jak krążownik, w fordzie niestety to wszystko czuć, plus wnętrze i plastyki z lat 80.


Ale oczywiście scorpio uznaje jako niezłe auto, tylko moim zdaniem oma ma większego plusa;)

#10 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 sierpnia 2013 - 07:54

a ja? ja do Omegi wsiadłem z forda escorta 1.6 16v.. bardzi fajny silnik, w super stanie, troszke głupkowatych drobnych awarii, ale super autko było, niestety facet mi wjechał i poszedł na handel. Po nim była długo wymarzona Omega. 2.0 16v. Troche mocniejsza od forda, bardziej wygodna, komfort, tylko dłuższy czas był problem z gaśnięciem, ruda zżerała, paliła sporo.. tylko wygląd cudowny. W trakcie kupione 2.5td na części.. bez porównania lepiej chodziła jak w benzynie. No i teraz omegi obie poszły, jest Audi A6 C6 2.5TD. Sztywniejsze dużo od Omegi, ale prowadzi sie niesamowicie precyzyjnie. Jestem za Audi.

#11 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 28 sierpnia 2013 - 15:35

Audi jest fajne ale jednak BMW je przebija. W Audi widzę jeden duży minus: CENA!! Trochę lepszy fałwej a cena jak za BMW czy Mercedesa...według mnie, nieporozumienie.

#12 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 sierpnia 2013 - 21:35

Omega 1998r. 3.0V6 vs Chrysler Grand Voyager 2000r. 2.5TD
oba samochody w pełnej opcji ze skórą

Omega:
+ RWD
+ spalanie dość tanie
+ dobra przyczepność
+ wyposażenie bogate
- Korozja
- cieknące pokrywy i pompa DX
- klima jest dobra, ale rewelacji to nie ma. Tym bardziej jak na auto tej klasy

Chrysler:
+ duża przestrzeń
+ potężny moment obrotowy
+ blacharka (zero jakichkolwiek problemów z rudą)
+ super mocna klima, momentalnie schładzała (a miała trochę powietrza do chłodzenia)
- nadsterowność (co jest dość dziwne przy FWD)
- awaryjność silnika
- słabe światła mijania i drogowe
- awaryjność elektryki

Podsumowując omega to wygodny samochód, przyjemny w prowadzeniu i bardzo tani w utrzymaniu (w porównaniu do innych maszyn w swojej klasie). Żal będzie się rozstawać z omegą, tym bardziej że nawet nie widać perspektyw czegoś ciekawego w nieco większych pieniądzach. Chyba zostaje odłożyć na E60 albo czekać aż stanieje

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#13 OFFLINE   mishaq

mishaq
  • 325 postów
  • Dołączył: 01-08-2012
  • Skąd: wawa

Napisany 28 sierpnia 2013 - 22:29

piszcie proszę na końcu porównania (bo to nie jest oczywiste), który samochód dla Was "wygrywa" starcie

pozdro!!!!!!

#14 OFFLINE   Franc

Franc

    Aptekarz Też Lekarz :)

  • 79 postów
  • Dołączył: 06-03-2009
  • Skąd: EL
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2013 - 23:37

Omega B - Fiesta Mk4
+ komfort
+ prezencja
+ wyposażenie

Omega B - Matiz
+ wszystko

Omega B - Cinquecento
+ wszystko prócz spalania i cen części :)

Omega B - Omega B wcześniejsza
+ nie psuje się w tej wszystko tak jak w tamtej
+ mam jeszcze nadkola i ranty drzwi :)

Omega B - Skoda Felicja
- awaryjność

Podsumowując, większość jest na + dla aktualnej Omegi

#15 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 sierpnia 2013 - 10:10

Porownanie to bedzie bardzo wg mnie bliskiej klasy aut, rzeklbym wrecz ze tych samych. Jest to opel omega b oraz lancia thesis, obie falki.

Omega b:

+ duzo miejsca dla wszystkich nawet w 5 osob (sedan)
+ dobry komfort zawieszenia, oryginal nie jest plywajacy, zas sztywny w zakretach
+ dobre prowadzenie
+ mimo uplywu lat dalej atrakcyjna sylwetka auta, nie jest siekiera siekana
+ koszt oryginalnych czesci znosny, zamiennikow ok
+ tyl naped

- automat, mysli bardzoooo dlugo, jazda na manualu (1,2,3) nie ma w ogole zadnego sensu oprocz palenia kapcia ale niestety to sa uroki lat 90tych
- klima bardzo slabo sobie daje rade pomimo regeneracji sprezarki i sprawnego calego ukladu
- przeokruty dostep do niektorych czesci np nagrzewnica badz termostat
- wycieki spod pokryw i zbyt czeste czyszczenie odmy raz badz dwa razy na czas wymiany oleju
- blacharka

Lancia Thesis 3.2 v6 230 km:
+ bardzo dobre przyspieszenie, do 2 paczek od stowki ciagnie rowno
+ skrzynia jezeli sprawna ma super kickdown oraz tip tronic
+ klima super, sok mi kiedys zamarzl w podlokietniku po 5h jazdy (wlosi robia najlepsze klimy wg mnie, ilosc srodka chlodzacego jaka wchodzi mi do ukladu to 1200 ml)
+ zawieszenie wielowahaczowe bardzo sprawdza sie w zakretach, nadaje sztywnosci autu choc gorzej sprawdza sie na dziurach
+ zawieszenie sky-hook
+ 12 glosnikow bose ze wzmacniaczem bose w bagazniku
+ kontrowersyjny przod, lampy tyl zaciagnal do swojego projektu aero max
+ blacha ocynk
+ pieknie wykonane wnetrze (wlosi najpierw projektuja bude, potem srodek, pozniej karoserie, na koncu mysla jak silnik wsadzic)

- bardzo slaba dostepnosc czesci nowych jak i uzywanych (malo powypadkow)
- koszt czesci (za nominalny wal korbowy z wloch placilem 5,5k)
- brak zakladow mechanicznych ogarniajacych to auto oprocz lancia team pod poznaniem
- duzo awaryjnej elektroniki
- upchana falka, aby wymienic rozrzad trzeba sie postarac a przede wszystkim podniesc silnik
- drogie koszta napraw


Rasumujac: omega jak na swoje lata bardzo dobrze trzyma sie przy thesisie w domu, nie poddaje sie bez walki. Wygrywa z elektronika w thesisie. Jadac thesisem w trase nieraz mam choinke checkow, a po wyciagnieciu laptopa i polaczeniem sie kompem przez bluetooth nie ma zadnego. Czujnik czujniczka szaleje robiac nieraz niezly przeswiew w glowie, dlatego z tym omega wygrywa. Omega wygrywa rowniez jezeli chodzi o przod auta, wlosi niestety tutaj nie zablysneli jezeli chodzi o thesisa, zas przod omegi jest dosc pospolity i moze kazdemu sie spodobac. Kolejna rzecza to tyl naped w omedze. Przednie kola maja skrecac tylne napedzac. Thesis naped przod. Thesis zas wygrywa w prowadzeniu dzieki wielowahaczowemu zawieszeniu i amortyzatorom sky-hook, dzieki czemu jeden amor w aso to koszt 2.5 tysiaca, wiec omega z prowadzeniem tutaj nie ma polotu. Omega rowniez przegrywa jezeli chodzi o wykonczenie wnetrza. Wlosi dla mnie sa mistrzami w projektowaniu wnetrz a mozna to powietrdzic chociazby lancia thema 2, przerobili srodek chryslera (pustego i plastikowegp amerykanca) na naprawde cos pieknego. Termostat w thesisie nie wymaga wyjecia calego ukladu dolotowego zas weza od chlodnicy, zas jest to tylko sam wklad termostatu. Na szczescie nie musze tutaj pisac co bym wybral bo na szczescie mam oba w garazu i kazdym jezdze, wiec samochody uzupelniaja sie nawzajem brakami i oba niekiedy denerwuja mnie tak samo a niekiedy oba daja mi duzo szczescia z ich posiadania i duzo frajdy z tych dwoch flagowych limuzyn w wykonaniu wloch jak i niemcow.


Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2