

interpretacja błędów BFL 2.2
#1
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2013 - 22:41
Dzisiaj udało mi się zczytać błędy. Przetłumaczyłem je już (część) i potrzebowałbym pomocy w techniczny aspekcie: co mogło paść i jak to naprawić...
Poniżej kody:
P1327 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 2
P1329 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 4
P0340 Czujnik polożenia wału rozrządu - usterka
P1326 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra l
P0325 Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - usterka
P1328 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 3
P0136 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka
B3410 Sygnał czujnika poziomu przodu pojazdu
B3406 Źródło mocy czujnika położenia prawego serwomotora poza wymaganym zakresem
B3416 Czujnik wzniosu przodu nadwozia źródło mocy poza wymaganym zakresem
18 tu nie wiem....
Ktoś wie jak się do tego zabrać i o co chodzi?
#2
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 20:29
dzisiaj doszedł błąd 0170.
#3
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 21:02
nikt nie potrafi/nie chce pomóc?
dzisiaj doszedł błąd 0170.
a co to za silnik?? bo według AD są inne kody dla 2,2 z 2000 roku Y22XE
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 21:56
#6
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 22:08
#7
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 22:34
#8
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 22:35

jeszcze na bordzie przy zapłonie pojawia się poziom płynu chłodzącego (na dobrym poziomie jest) i czasem od poziomowania świateł...

#9
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 22:57
#10
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 22:59
#11
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 23:07
#12
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2013 - 20:34
Zakupilem pare dni temu omege b fl ze silnikiem benzynowym 2.2 l. Po przekreceniu kluczyka nie gasnie mi serwisowka na zaplonie ktora wyswietla mi dwa kody 136 i 1405. Pierwszy kod to sonda ale nie wiem ktora a drugi to nie wiem. Posiadacze tych omeg z ktorymi rozmawialem mowia ze to normalka i ma to zwiazek z kolektorem ze i w ogole. Jeszcze jedno pytanie bo moja omega b miala taki bajer jak domykanie szyb z kluczyka a ta b fl tego nie ma. Cos sie popsulo czy nie wszystkie wersje to mialy?
Profil zaktualizuje jak ja zarejestruje :-)
#13
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2013 - 23:41
Zawór EGR: 1405 Uszkodzenie zaworu EGR
#14
OFFLINE
Napisany 01 września 2013 - 00:54
Witajcie!
Zakupilem pare dni temu omege b fl ze silnikiem benzynowym 2.2 l. [...]Jeszcze jedno pytanie bo moja omega b miala taki bajer jak domykanie szyb z kluczyka a ta b fl tego nie ma. Cos sie popsulo czy nie wszystkie wersje to mialy?
...
Jak nie domyka szyb to sprawdź wiązkę pod dywanikiem kierowcy. Prawdopodobnie poszła kostka która łączy 5 brązowych kabelków. Ja w swojej miałem zaśniedziałe kable i musiałem ok 5cm obciąć i dolutować nowe kabelki.
Musisz odkręcić listwę progową wewnętrzną i zdjąć osłonę wtyczek w słupku aby się do tego dostać.
Pozdro

#15
OFFLINE
Napisany 01 września 2013 - 08:56
#16
OFFLINE
Napisany 01 września 2013 - 10:25
#17
OFFLINE
Napisany 05 września 2013 - 04:42
Sonda lambda: 136 obwód drugi, za wysoki sygnał.
Zawór EGR: 1405 Uszkodzenie zaworu EGR
To która to konkretnie jest sonda bo chyba są dwie.
#18
OFFLINE
Napisany 11 października 2013 - 19:41
Wczoraj zagazowałem swoją omegę. Oddawałem ją gazownikowi bez żadnych ukrytych i wyświetlających się błędów. Dziś wybrałem się w trasę na testy, zrobiłem ponad 400 km. Wszystko grało i w sumie gra. Jak wróciłem postawiłem ją na parkingu. Po 3 godzinach wyskoczyłem do cpn'u i tu o dziwo przekręcam kluczyk i serwisówka nie gaśnie. Pokazuje jeden błąd 0170. Trochę o tym temacie "rzeka" poczytałem. Gazownik mówił że jeśli coś zacznie wyskakiwać co jest związane z gazem to on będzie próbował to skorygować (naprawić) w ramach gwarancji ;-) Stąd moje pytanie właśnie czy to może być związane ze złą regulacją bądź ustawieniami gazu?? Nie odczułem żadnych jakiś zmian w mocy auta czy w obrotach. Zaznaczę że na z tych dokładnie 410 km wyszło mi, że spaliła gazu 8,75 litra na 100 km. Nie za mało jak na ten silnik?
#19
OFFLINE
Napisany 11 października 2013 - 20:12
Witajcie.
Wczoraj zagazowałem swoją omegę. Oddawałem ją gazownikowi bez żadnych ukrytych i wyświetlających się błędów. Dziś wybrałem się w trasę na testy, zrobiłem ponad 400 km. Wszystko grało i w sumie gra. Jak wróciłem postawiłem ją na parkingu. Po 3 godzinach wyskoczyłem do cpn'u i tu o dziwo przekręcam kluczyk i serwisówka nie gaśnie. Pokazuje jeden błąd 0170. Trochę o tym temacie "rzeka" poczytałem. Gazownik mówił że jeśli coś zacznie wyskakiwać co jest związane z gazem to on będzie próbował to skorygować (naprawić) w ramach gwarancji ;-) Stąd moje pytanie właśnie czy to może być związane ze złą regulacją bądź ustawieniami gazu?? Nie odczułem żadnych jakiś zmian w mocy auta czy w obrotach. Zaznaczę że na z tych dokładnie 410 km wyszło mi, że spaliła gazu 8,75 litra na 100 km. Nie za mało jak na ten silnik?
tu masz opis:)
#20
OFFLINE
Napisany 11 października 2013 - 20:21
jedź do gazownika niech sprawdzipróbował to skorygować (naprawić) w ramach gwarancji
możeczy to może być związane ze złą regulacją bądź ustawieniami gazu
to zależy jaka to była "trasa"? jeśli trasa to taki wynik jest ok, jeśli przewaga miasta to taka średnia powinna być 12l/100kmspaliła gazu 8,75 litra na 100 km. Nie za mało jak na ten silnik?