Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

kiedy przełączam na D to trzeba dać mu sporo gazu aby ruszył


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   blady80

blady80
  • 3 postów
  • Dołączył: 23-10-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 października 2007 - 13:47

Zakupiłem w Holandii samochód Opel Omega b 2.5tds 1998r, skrzynia automatyczna, problem polega na tym, że kiedy przełączam się na D to na pierwszym biegu trzeba dać mu sporo gazu aby ruszył z miejsca, i do 30 km\h idzie opornie, a potem już normalnie, jak by nigdy nic.

Pytanie mam do was, co to może być, auto właśnie wraca do kraju i nie wiem czy mam szukać nowej skrzyni czy po prostu może być mało oleju w skrzyni albo filterek się zapchał.

Proszę o pomoc z góry dziękuję.

#2 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2007 - 13:48

do 30 km\h idzie opornie



moja tez do 30 w ogole nie idzie :hehe:

#3 OFFLINE   blady80

blady80
  • 3 postów
  • Dołączył: 23-10-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 października 2007 - 13:56

tylko u mnie nie reaguje na gaz tak jak powinna, czyli jak dasz pedał w podłogę to nie rusza odrazu tylko tak jak by automat po sprzęgle ślizgał się, jak by trzymał na sprzęgle.

I mam jedno pytanko ile Ci pali ten klekocik ?? Masz w automacie ?? i czy miałeś jakieś problemy z tym silnikiem ??

#4 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2007 - 14:02

I mam jedno pytanko ile Ci pali ten klekocik ?? Masz w automacie ?? i czy miałeś jakieś problemy z tym silnikiem ??


mam w automacie ;) jedyny problem jaki mam z motorkiem to ze duzo pali w miescie ze 12-14 czasem i wiecej ;) ale w trasie jest git-8

#5 OFFLINE   blady80

blady80
  • 3 postów
  • Dołączył: 23-10-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 października 2007 - 14:15

to troche tapi, moj tata ma voyagera 2.5 td 115ps i w mieście pali do 12:)

a powiedz mi jak z dynamiką ?? idzie tym sobie pośmigać ??

#6 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2007 - 14:18

to troche tapi, moj tata ma voyagera 2.5 td 115ps i w mieście pali do 12:)

a powiedz mi jak z dynamiką ?? idzie tym sobie pośmigać ??



zalezy co kto lubi mnie tam wystarczy ;) ile z pod swiatel to nawet z maluchem ciezko :smiech: i to jest powazny minus

#7 OFFLINE   dziobek220

dziobek220
  • 14 postów
  • Dołączył: 29-02-2008
  • Skąd: Warta
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 04 lipca 2008 - 13:23

Witam mam problem z omega 2.5td sprowadzilem ja w zeszlym roku z holandii wszystko bylo ok ale do czasu w ostatnim tygodniu pokazal mnie sie komunikat na komputerze automaat versn.-bak - w dokladnym tlumaczenie znaczy to automatyczna skrzynia biegow, ale nie oto chodzi problem polega na tym ze komunikat pokazuje sie podczas jazdy. Jadac na drugim biegu skrzynia ma problem z przelozeniem na kolejne biegi trzeci i czwarty tzn. przeklada przy dluzszym przeciagnieciu na wyższych obrotach powyzej 3000 po jakims czasie zmienia na trzeci z lekkim szarpnieciem i dalej jest ok tyle ze pojawia sie komunikat. Czy ktos z Was orientuje sie dlaczego tak sie dzieje? czy skrzynia jest uszkodzona mechanicznie czy elektrycznie bo tez sie spotkalem z takim okresleniem?

#8 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lipca 2008 - 13:29

To znaczy, że skrzynia jest niesprawna i aby uchronić się przed dalszym uszkodzeniem wchodzi w tryb serwisowy. Komputer skrzyni rozpoznaje co jest uszkodzone, włącza kontrolkę i zapisuję błąd w pamięci
Musisz podłączyć auto do komputera (serwis lub ktoś kto ma kabel) i odczytać BŁĘDY SKRZYNI (nie tylko samego silnika).
To pomoże w ustaleniu usterki.

#9 OFFLINE   dziobek220

dziobek220
  • 14 postów
  • Dołączył: 29-02-2008
  • Skąd: Warta
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 24 lipca 2008 - 14:04

jakie modele skrzyni wychodzily do opla omegi 2.5 td ??

#10 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2008 - 14:11

Rodzaj: 4L30E, dwa modele AR25 do 98 lub 99 roku I AR35 po tym roku. Pasuje wlasciwie kazda automatyczna od Omegi do 2000 roku. Wystarczy tylko zamienic element do montazu do silnika

#11 OFFLINE   sanka

sanka
  • 180 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: Opole

Napisany 26 lipca 2008 - 10:46

Ja własnie napotkalem na podobny problem jak zalozyciel wątku. Mój kolega zafascynowany omega kupil ostatnio 2.5td w automacie i wystepuje taki problem, ze samochod bardzo slabo przyspiesza - asb bardzo ospale zmienia biegi - zeby jako tako przyspieszal trzeba trzymac go na co najmniej 2500 - 3000 obr/min. Wogole zanim tym autem ruszy sie z postoju to masakra - dopiero od 2000obr/min zaczyna sie w miare toczyc - o zrywnym ruszeniu nie ma mowy. ASB zmienia biegi wszystkie bez szarpniec, bez problemowo - jak sie dotoczy do czwórki i zalapie ją na sztywno to ciągnie juz ok. Skrzynia ma wymieniony komplet tarczek ciernych, zmieniony filrt i olej. Co to do cholery moze byc? Nawet przy ostrej jedzie nie wywala zadnego bledu. Podpielismy ostatnio skaner i wszystko wyglada ok przy diagnozie skrzyni.
Podsumowujac - skrzynia chodzi gladko - ale uczucie jest takie jakby polowa momentu silnika byla przekazywana na kola.
Bardzo prosze o jakies sugestie co z tym fantem zrobic...

#12 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 26 lipca 2008 - 11:32

A może problem tkwi w samym silniku a nie w skrzyni , ja też mam TD i przyspieszenie ma zacne . Jeżeli ASB zmienia biegi ładnie bez szarpnięć i przy właściwych obrotach to przyczyna musi być gdzie indziej . Wiele razy na forum było opisane co powoduje spadek mocy w tym silniczku . tak dla spokojności radze te rzeczy posprawdzać .


PS opcja 2 (lepsza :twisted: ) wyminić skrzynie na "normalną" :lol:

#13 OFFLINE   sanka

sanka
  • 180 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: Opole

Napisany 26 lipca 2008 - 13:01

S silnikiem jest ok, brak bledow, chodzi jak zegarek. Skrzynia zmienia biegi plynnie ale co z tego jak podczas przyspieszenia uczucie jest takie jak... cholera.. porownac to mozna do tego jak w manulu jest sjechana tarcza sprzegla i sie slizga podczas przyspieszania. Wyglada jakby skrzynia miala "za duzy uślizg".
Czekam na propozycje...co dzialac? Czyzby sprzeglo hydrokinetyczne bylo zajechane? Ale czy jest to mozliwe?

#14 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 26 lipca 2008 - 13:12

A jak wbijesz np. na skrzyni pozycje "1" zamiast D to efekt ten sam ? W sumie tak się zastanawiam bo żeby wina leżała po stronie skrzyni to sama skrzynia musiałaby gdzieś coś blokować i to mechanicznie co jest dość dziwne . Gadałem przed chwilą z gościem od ASB , który w zasadzie powiedział to samo , że skrzynia nie powinna mieć wpływu na brak mocy i słabe przyspieszenie . Sam jestem ciekaw rozwiązania .

porownac to mozna do tego jak w manulu jest sjechana tarcza sprzegla i sie slizga podczas przyspieszania

czyli co efekt taki , że obroty wzrastają a auto nie jedzie ??

#15 OFFLINE   sanka

sanka
  • 180 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: Opole

Napisany 26 lipca 2008 - 15:46

Tak to mniej wiecej wyglada, obroty ida do gory a auto w "zółwim" tempie zaczyna przyspieszac. I tak praktycznie na kazdym biegu chyba ze walnie sie mu ostro ale to ostro po gazie. Jak czworka zapnie juz na stale powyzej 80 to wtedy czuc ze przyspiesza jak sie depnie

#16 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2008 - 09:58

Powodów może być kilka:
- uszkodzony przekaźnik mocy (skrzynia do zdjęcia)
- uszkodzony główny zawór ciśnienia (miska do zdjęcia)
- połamany "ślizg" (słynny plastik w misce - skrzynia do zdjęcia)
- tarczki - (również skrzynia do zdjęcia)

Trudno coś wywnioskować z opisu. Można ewentualnie podmienić zawór jeśli macie możliwość kupna użwanego w dobrej cenie. To oczywiście jest tylko propozycja i może to nie być powodem. Piszę o tym, bo aby zmienić zawór trzeba jedynie odkręcić małą miskę.

#17 OFFLINE   sanka

sanka
  • 180 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: Opole

Napisany 27 lipca 2008 - 12:38

Dzieki za wszelka pomoc. Tarczki zmienione, zawor podmieniony, plastików w misce nie bylo - slizg ok, zostaje przekaznik mocy - czy to sprzeglo hydrokinetyczne?

#18 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2008 - 12:56

Przekaźnik mocy = sprzęgło hydrokinetyczne = Torque Converter. Wszystko to samo. Może być uszkodzony lub od innego silnika. Niestety sprawdzenie tylko na maszynie lub podmiana

#19 OFFLINE   sanka

sanka
  • 180 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: Opole

Napisany 27 lipca 2008 - 13:12

Ciekawe jak sprawdzaja sie regenerowane sprzegla np z samko, dzieki za wszelkie wskazowki, poszukamy w takim razie srzegla:/

#20 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2008 - 13:25

Jest jeszcze www.vmtp.com Jak kiedyś sprawdzałem to chyba bardziej się opłacało kupic w UK i wysłać.