Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Jak działa sprawny amortyzator olejowy?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   yayacek

yayacek
  • 29 postów
  • Dołączył: 31-03-2010

Napisany 30 lipca 2013 - 18:13

Panowie, wymieniłem tylne amortyzatory na nowe olejowe. Pojechałem na stację diagnostyczną i okazało się, że jeden amortyzator nie był dobrze dokręcony (partacz w serwisie źle zamontował).
Pojechałem więc do innego serwisu na dokręcenie amortyzatora i przy okazji kazałem spojrzeć na to, jak są zamocowane. Zamocowane były karygodnie. Więc odbył się demontaż i ponowne założenie tych samych amortyzatorów + nowe mocowanie górne (te wszystkie gumy)

W trakcie montażu amortyzatorów okazało się, że jeden amortyzator odbija a drugi nie odbija w ogóle. W jednym amortyzatorze po wciśnięciu tłoku, tenże tłok pozostaje w pozycji wciśniętej. Drugi amortyzator po wciśnięciu tłoku powoli odbija.

Co jest więc grane? Czy to oznacza, że jeden amortyzator jest totalnie zły? Czy amortyzator powinien odbijać czy też nie ma to znaczenia?
Amortyzatory są nowe i są to zwykłe amortyzatory olejowe.
Markę pomijam - uważam, że nie ma to znaczenia.

Chodzi mi o zasadę działania amortyzatora olejowego i jego poprawne zachowanie.

#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2013 - 18:59

Panowie, wymieniłem tylne amortyzatory na nowe olejowe. Pojechałem na stację diagnostyczną i okazało się, że jeden amortyzator nie był dobrze dokręcony (partacz w serwisie źle zamontował).
Pojechałem więc do innego serwisu na dokręcenie amortyzatora i przy okazji kazałem spojrzeć na to, jak są zamocowane. Zamocowane były karygodnie. Więc odbył się demontaż i ponowne założenie tych samych amortyzatorów + nowe mocowanie górne (te wszystkie gumy)

W trakcie montażu amortyzatorów okazało się, że jeden amortyzator odbija a drugi nie odbija w ogóle. W jednym amortyzatorze po wciśnięciu tłoku, tenże tłok pozostaje w pozycji wciśniętej. Drugi amortyzator po wciśnięciu tłoku powoli odbija.

Co jest więc grane? Czy to oznacza, że jeden amortyzator jest totalnie zły? Czy amortyzator powinien odbijać czy też nie ma to znaczenia?
Amortyzatory są nowe i są to zwykłe amortyzatory olejowe.
Markę pomijam - uważam, że nie ma to znaczenia.

Chodzi mi o zasadę działania amortyzatora olejowego i jego poprawne zachowanie.


może jeden jest wadliwy, powinien się powoli wysuwać (rozprężać)

#3 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2013 - 19:02

może jeden jest wadliwy, powinien się powoli wysuwać (rozprężać)


olejowy nie.Wysuwaja się tylko gazowe i gazowo-olejowe

#4 OFFLINE   yayacek

yayacek
  • 29 postów
  • Dołączył: 31-03-2010

Napisany 30 lipca 2013 - 19:10

Haha, dwie odpowiedzi sprzeczne z sobą :)
Widzę, że problem jest złożony :)

A może w przypadku amortyzatora olejowego nie ma znaczenia czy się on samoczynnie wysuwa?

Mam dwa nowe amortyzatory olejowe:
- pierwszy się sam wysuwa
- drugi pozostaje w pozycji wciśniętej

Czy teraz:
1) jeden z nich jest uszkodzony - jeśli tak to który?
2) oba są sprawne bo efekt samoczynnego wysuwania (rozprężania) nie ma znaczenia.

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2013 - 21:09

Wysuwaja się tylko gazowe

takowych niema do aut naszego typu, zwykle olejowe powinny satwiac duzy opor przy rozciyaganiu a gazowo-olejowe powinny samoczynie wyciskac sie do gory

#6 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 lipca 2013 - 19:04

Haha, dwie odpowiedzi sprzeczne z sobą :)
Widzę, że problem jest złożony :)

A może w przypadku amortyzatora olejowego nie ma znaczenia czy się on samoczynnie wysuwa?

Mam dwa nowe amortyzatory olejowe:
- pierwszy się sam wysuwa
- drugi pozostaje w pozycji wciśniętej

Czy teraz:
1) jeden z nich jest uszkodzony - jeśli tak to który?
2) oba są sprawne bo efekt samoczynnego wysuwania (rozprężania) nie ma znaczenia.

jak wyjmowałeś te amortyzatory z pudełka to były spięte taśmą aby się nie rozprężały??

#7 OFFLINE   yayacek

yayacek
  • 29 postów
  • Dołączył: 31-03-2010

Napisany 31 lipca 2013 - 23:16

jak wyjmowałeś te amortyzatory z pudełka to były spięte taśmą aby się nie rozprężały??


Nie mam pojęcia. Amortyzatory przyszły do serwisanta a ja nie widziałem ich w pudełku.

Zresztą chyba warto temat zakończyć.
Byłem dziś na stacji diagnostycznej. Zbadałem amortyzatory (w Tychach jest stacja diagnostyczna full wypas i zrobili mi test za darmo) i okazało się, że oba są w takim samym stopniu sprawne. Sprawność 76% i 74%.

Wynika z tego, że nie ma żadnego znaczenia czy odbija czy też nie odbija. Skoro są sprawne to nie ma się nad czym zastanawiać.

#8 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 sierpnia 2013 - 05:00

Świadczy to o tym, że masz sprawne sprężyny i nic więcej. U mnie taki test pokazał podobne wartości, a miałem jeden amor wylany, a drugi w stnie agonalnym. Oba z przebiegiem blisko 300
tys km. Jak zakładałem nowe, to oba bardzo ciężko było ugiąć, a odbijały bardzo szybko.

#9 OFFLINE   yayacek

yayacek
  • 29 postów
  • Dołączył: 31-03-2010

Napisany 01 sierpnia 2013 - 09:32

Na starych amortyzatorach miałem wartości 47/45%
Teraz, po wymianie sprawność amortyzatorów jest o wiele wyższa - jak na nowe przystało.

Gdyby to była tylko kwestia sprężyn to na starych amortyzatorach również dostałbym wysokie wartości na teście.

Tak więc nie ma się czym przejmować. Jest sprawne i można jeździć.

Co ciekawe to nikt w tym temacie nie wyjaśnił jak ma się zachowywać amortyzator olejowy - musi odbijać / nie musi odbijać / nie ma to znaczenia

#10 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2013 - 09:40

nikt w tym temacie nie wyjaśnił jak ma się zachowywać amortyzator olejowy

Może nikt na takich nie jeździ, tylko na olejowo-gazowych.

#11 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 sierpnia 2013 - 10:04

Co ciekawe to nikt w tym temacie nie wyjaśnił jak ma się zachowywać amortyzator olejowy - musi odbijać / nie musi odbijać / nie ma to znaczenia



zwykle olejowe powinny satwiac duzy opor przy rozciyaganiu a gazowo-olejowe powinny samoczynie wyciskac sie do gory


Jak Ty czytasz te odpowiedzi, przecież czarno na białym jest napisane

#12 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 01 sierpnia 2013 - 13:57

Wcześniej jest wszystko ładnie już opisane, od siebie dodam tylko, żebyście nigdy nie sugerowali się wskazaniami % na diagnostyce...prędzej sprawdzisz amory jadąc po dziurach lub "wachlując" tyłkiem na drodze jeśli zaczyna nosić wiadomo, że już jest po amorach