

[OB & OBFL] Jak działa sprawny amortyzator olejowy?
#1
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2013 - 18:13
Pojechałem więc do innego serwisu na dokręcenie amortyzatora i przy okazji kazałem spojrzeć na to, jak są zamocowane. Zamocowane były karygodnie. Więc odbył się demontaż i ponowne założenie tych samych amortyzatorów + nowe mocowanie górne (te wszystkie gumy)
W trakcie montażu amortyzatorów okazało się, że jeden amortyzator odbija a drugi nie odbija w ogóle. W jednym amortyzatorze po wciśnięciu tłoku, tenże tłok pozostaje w pozycji wciśniętej. Drugi amortyzator po wciśnięciu tłoku powoli odbija.
Co jest więc grane? Czy to oznacza, że jeden amortyzator jest totalnie zły? Czy amortyzator powinien odbijać czy też nie ma to znaczenia?
Amortyzatory są nowe i są to zwykłe amortyzatory olejowe.
Markę pomijam - uważam, że nie ma to znaczenia.
Chodzi mi o zasadę działania amortyzatora olejowego i jego poprawne zachowanie.
#2
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2013 - 18:59
Panowie, wymieniłem tylne amortyzatory na nowe olejowe. Pojechałem na stację diagnostyczną i okazało się, że jeden amortyzator nie był dobrze dokręcony (partacz w serwisie źle zamontował).
Pojechałem więc do innego serwisu na dokręcenie amortyzatora i przy okazji kazałem spojrzeć na to, jak są zamocowane. Zamocowane były karygodnie. Więc odbył się demontaż i ponowne założenie tych samych amortyzatorów + nowe mocowanie górne (te wszystkie gumy)
W trakcie montażu amortyzatorów okazało się, że jeden amortyzator odbija a drugi nie odbija w ogóle. W jednym amortyzatorze po wciśnięciu tłoku, tenże tłok pozostaje w pozycji wciśniętej. Drugi amortyzator po wciśnięciu tłoku powoli odbija.
Co jest więc grane? Czy to oznacza, że jeden amortyzator jest totalnie zły? Czy amortyzator powinien odbijać czy też nie ma to znaczenia?
Amortyzatory są nowe i są to zwykłe amortyzatory olejowe.
Markę pomijam - uważam, że nie ma to znaczenia.
Chodzi mi o zasadę działania amortyzatora olejowego i jego poprawne zachowanie.
może jeden jest wadliwy, powinien się powoli wysuwać (rozprężać)
#3
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2013 - 19:02
może jeden jest wadliwy, powinien się powoli wysuwać (rozprężać)
olejowy nie.Wysuwaja się tylko gazowe i gazowo-olejowe
#4
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2013 - 19:10

Widzę, że problem jest złożony

A może w przypadku amortyzatora olejowego nie ma znaczenia czy się on samoczynnie wysuwa?
Mam dwa nowe amortyzatory olejowe:
- pierwszy się sam wysuwa
- drugi pozostaje w pozycji wciśniętej
Czy teraz:
1) jeden z nich jest uszkodzony - jeśli tak to który?
2) oba są sprawne bo efekt samoczynnego wysuwania (rozprężania) nie ma znaczenia.
#5
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2013 - 21:09
takowych niema do aut naszego typu, zwykle olejowe powinny satwiac duzy opor przy rozciyaganiu a gazowo-olejowe powinny samoczynie wyciskac sie do goryWysuwaja się tylko gazowe
#6
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2013 - 19:04
jak wyjmowałeś te amortyzatory z pudełka to były spięte taśmą aby się nie rozprężały??Haha, dwie odpowiedzi sprzeczne z sobą
Widzę, że problem jest złożony
A może w przypadku amortyzatora olejowego nie ma znaczenia czy się on samoczynnie wysuwa?
Mam dwa nowe amortyzatory olejowe:
- pierwszy się sam wysuwa
- drugi pozostaje w pozycji wciśniętej
Czy teraz:
1) jeden z nich jest uszkodzony - jeśli tak to który?
2) oba są sprawne bo efekt samoczynnego wysuwania (rozprężania) nie ma znaczenia.
#7
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2013 - 23:16
jak wyjmowałeś te amortyzatory z pudełka to były spięte taśmą aby się nie rozprężały??
Nie mam pojęcia. Amortyzatory przyszły do serwisanta a ja nie widziałem ich w pudełku.
Zresztą chyba warto temat zakończyć.
Byłem dziś na stacji diagnostycznej. Zbadałem amortyzatory (w Tychach jest stacja diagnostyczna full wypas i zrobili mi test za darmo) i okazało się, że oba są w takim samym stopniu sprawne. Sprawność 76% i 74%.
Wynika z tego, że nie ma żadnego znaczenia czy odbija czy też nie odbija. Skoro są sprawne to nie ma się nad czym zastanawiać.
#8
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2013 - 05:00
tys km. Jak zakładałem nowe, to oba bardzo ciężko było ugiąć, a odbijały bardzo szybko.
#9
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2013 - 09:32
Teraz, po wymianie sprawność amortyzatorów jest o wiele wyższa - jak na nowe przystało.
Gdyby to była tylko kwestia sprężyn to na starych amortyzatorach również dostałbym wysokie wartości na teście.
Tak więc nie ma się czym przejmować. Jest sprawne i można jeździć.
Co ciekawe to nikt w tym temacie nie wyjaśnił jak ma się zachowywać amortyzator olejowy - musi odbijać / nie musi odbijać / nie ma to znaczenia
#10
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2013 - 09:40
Może nikt na takich nie jeździ, tylko na olejowo-gazowych.nikt w tym temacie nie wyjaśnił jak ma się zachowywać amortyzator olejowy
#11
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2013 - 10:04
Co ciekawe to nikt w tym temacie nie wyjaśnił jak ma się zachowywać amortyzator olejowy - musi odbijać / nie musi odbijać / nie ma to znaczenia
zwykle olejowe powinny satwiac duzy opor przy rozciyaganiu a gazowo-olejowe powinny samoczynie wyciskac sie do gory
Jak Ty czytasz te odpowiedzi, przecież czarno na białym jest napisane
#12
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2013 - 13:57