Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Stag 300 gubi mapy wtrysków


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 czerwca 2013 - 12:54

Witam

Podpowiedzcie mi coś, bo jeszcze trochę i wywalę to lpg :p Od jakiegoś czasu mam taki problem, że sterownik LPG nie pamięta map... otóż pojeżdżę na Pb, narysują się ładne mapy, przełącze na gaz - rysują się ładne mapy, zgaszę auto i przy następnym odpaleniu już ich nie ma. Efekt jest taki, że po postoju jak odpalam auto to muszę pokręcić z 4-5sek identycznie jak przy rozjechanych mapach, ale podłączam kabel a map żadnych nie ma.... i tak w koło Macieju... :masakra:

Przywracałem już komputer do ustawień fabrycznych - efekt żaden, a nawet ujemny bo po tym zaczął mi się przełączać na lpg dopiero po ok 8km jak temp silnika jest już normalna


Czyżby skończył się komputer LPG??

#2 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 26 czerwca 2013 - 13:10

Hmm a nie masz przez przypadek podłączonego zasilania pod + po stacyjce? Wygląda na problem z zasilaniem. Generalnie mapy do jazdy są nie potrzebne, rozumiem, że mnożnika nie gubi?

Zmień typ czujnika reduktora na taki jaki masz zamontowany i ustaw temperature przełączanie to Ci się będzie szybciej przełączał.

#3 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 czerwca 2013 - 14:57

Sprawdź dokładnie zasilanie komputera, + - i + po stacyjce. Co do przełanczania nie wybrałeś właściwego czujnika :)

#4 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 czerwca 2013 - 17:17

Dobra, przełączanie to faktycznie się machnąłem i nie ten czujnik wybrałem.....


to teraz powiedzcie mi..... są dwa bezpieczniki:
jeden 20A to pewnie zasilanie komputera, powinien być podpięty.... gdzie??
drugi 1A, nie wiem co to jest..... i gdzie powinien być podpięty??

wydaję mi się, że znalazłem ale chcę się upewnić :)

EDIT: Dobra, z tego prostego schematu staga którym dysponuje wynika, że miałem podpięte na odwrót :D 20A powinno być pod akumulator, a 1A po stacyjce... muszę mocno ukochać pana który przekladał mi komputer gazu :D:p
ale to nie koniec :D muszę dojść i zrobić porządnie tak jak być powinno.... otóż jak podłącze 1A po stacyjce to wskaźniku od przełączania gazu diody poziomu gazu pojawiają się po stacyjce - czyli prawidłowo, ale ta jedna dioda która sygnalizuje czy auto chodzi na lpg czy na pb cały czas mruga, nawet po zamknięciu auta - tutaj raczej coś jest nie tak :hmmm:
Ma ktoś jakiś lepszy schemat ??

i jeszcze nie jestem pewien ustawień wszystkich czujników :hmmm:

#5 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 27 czerwca 2013 - 22:30

Jeśli już masz 2 bezpieczniki to ten 20A powinien być podpięty pod stałego plusa z akumulatora, a ten 1A pewnie ktoś założył do plusa po stacyjce. Jeśli ci się swieci kontrolka cały czas to plus po stacyjce jest źle wpięty, czytaj jest "aktywny" na stałe.

#6 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 czerwca 2013 - 06:42

Jeśli już masz 2 bezpieczniki to ten 20A powinien być podpięty pod stałego plusa z akumulatora


do tego już doszedłem :yes: :)

a ten 1A pewnie ktoś założył do plusa po stacyjce


właśnie nie... miałem go podpięte też pod stałego plusa i cały czas świeciły mi się diody na przełączniku od LPG. Teraz jak go podpiąłem pod plusa po stacyjce to diody od poziomu gazu zapalają się po stacyjce - czyli rozumiem, że prawidłowo?, ale ta jedna dioda informująca czy auto jest na lpg czy w trybie automatycznym cały czas mruga (całą noc), a raczej powinna też się zapalać po stacyjce? i teraz coś tu jest jeszcze pomieszane.

Z czujnikiem ciśnienia gazu nie ma problemu - jest ładnie opisane jaki to jest,
ale nie jestem pewien czy trzy pozostałe są wybrane ok?? jest jakiś sposób żeby to sprawdzić bo żadnych oznaczeń na nich nie widzę?? Niby ustawiłem tak jak było, ale wolę to sprawdzić po tym co miałem namieszane

#7 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 28 czerwca 2013 - 07:50

ale ta jedna dioda informująca czy auto jest na lpg czy w trybie automatycznym cały czas mruga (całą noc), a raczej powinna też się zapalać po stacyjce?

Też powinna się zapalać po stacyjce.

ale nie jestem pewien czy trzy pozostałe są wybrane ok jest jakiś sposób żeby to sprawdzić bo żadnych oznaczeń na nich nie widzę

Podepnij się po nocy i ustaw czujniki temperatury tak, żeby wskazywały temperaturę otoczenia.