Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

niskie obroty i gaśnie, check, błąd 0100


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ww998

ww998
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 21 czerwca 2013 - 11:34

Witam szanownych forumowiczów. Zaglądam na to Forum od przeszło 3 lat (chyba). Jak dotąd wszystko załatwiałem przez "szukajkę" i działało. Teraz niestety ręce mi opadły - naczytałem się i wymiękłem, ale do rzeczy:
Za niskie wolne obroty i gaśnięcie silnika (obojętnie czy zimny czy ciepły),
Zapala się i gaśnie check podczas jazdy - błąd przepływomierza - odczytany na spinacz (0100) i 3 razy kasowany za pomocą op-coma.
1. znaleziona nieszczelność w układzie dolotowym pomiędzy przepływką a przepustnicą (pęknięta gumowa rura-wymieniona na nową).
2. wyczyszczona przepustnica i zawór pod nią.
3. drożne połączenia pomiędzy odmą, pokrywą zaworów i kolektorem dolotowym
4. świece i kable NGK oraz filtr powietrza mają ok. 20kkm, rozrząd zmieniony razem z pompą wody ok 1 kkm temu
5. wymieniony czujnik wału korbowego na oryginał siemens - przy starym rozsypała się izolacja przewodów.
6. wymieniony silniczek krokowy na nowy zamiennik - na 2 starych czyszczonych (oryginał i zamiennik) te same objawy.
7. posiadam 2 szt. przepływomierzy - oryginał siemens i zamiennik - na obu te same objawy z wyjątkiem odczytu na op-comie (za wysokie napięcie na przepływomierzu lub za niskie)
8. EGR zaślepiony 1,5 roku temu po podobnych problemach (wtedy pęknięta uszczelka pod kolektorem ssącym).

Poniżej odczyt z op-coma.

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,13.8 V
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
Sygnał urządzenia unieruchamiającego,Odebrane
Prędkość silnika,864 obr/min
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.72 V
Przepływomierz powietrza,0.49 V
Przepływomierz powietrza,7.84 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,1.50 V
Temperatura cieczy chłodzącej,76 °C
Temperatura powietrza wlotowego,0.97 V
Temperatura powietrza wlotowego,48 °C
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Unieruchomiony
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Nieaktywne 12V
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor,312 mV
O2 Pętla sensora,Zamknięte
Stosunek powietrze/paliwo,Uboga
O2 Integrator,118 kroki
O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),112
O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),107
Pożądane jałowe,912 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,187 kroki
IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),243 kroki
IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,149 kroki
Kontrola momentu obrotowego,0 %
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Lampka kontrolna,Wył 12V
Przeł. sym. pozycji jałowej,Aktywny
Przełącznik symulowanego położenia części,Nieaktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,9 CA
Limit prędkości silnika,Nieaktywny
Impuls wtrysku,2.79 ms
Zużycie paliwa,2 %
żądanie migania,Nieaktywne 12V

Dodam, że silnik normalne reaguje na dodanie gazu i wkręca się powyżej 5000 obr/min.

Nie czaje o co chodzi?????
Pomóżcie MISTRZOWIE :(

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2013 - 11:38

Kompa się podpina na silniku nagrzanym do temp roboczej a tu masz 76* tylko.
A przeplywke masz uwalona albo ciągniesz lewiznę - norma jest 9-11 kg/h a opcom pokazuje 7 costam.

#3 OFFLINE   76lolek

76lolek
  • 2 postów
  • Dołączył: 21-06-2013

Napisany 21 czerwca 2013 - 14:04

witaj tez mam te same objawy ale na gazie jest wszystko ok i nie ma kozakow do naprawy auta jeszcze sprawdze u siebie pompe paliwowa niewiem jak u ciebie pozdrawiam

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2013 - 19:37

mam te same objawy ale na gazie jest wszystko

LPG rozjechalo mapy. Reszta w szukajce.

#5 OFFLINE   ww998

ww998
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 23 czerwca 2013 - 15:26

Kompa się podpina na silniku nagrzanym do temp roboczej a tu masz 76* tylko.
A przeplywke masz uwalona albo ciągniesz lewiznę - norma jest 9-11 kg/h a opcom pokazuje 7 costam.


Jak to dobrze kogoś mądrego posłuchać:). Przepływka wymieniona, check się nie świeci ale na zimnym silniku dalej niskie obroty i gaśnie, na ciepłym stojąc na światłach też potrafi zgasnąć. Dodam że obroty nie falują "stoją jak drut". Na dniach jeszcze raz podjadę do kolegi na op-coma tym razem na rozgrzanym silniku :) i sprawdzimy jak błędy. A co sądzisz o czujniku płynu może on bruździ albo czujnik temp. powietrza ten przed przepływką?? Byłby wtedy błąd? I jeszcze pompa paliwa zostaje - czy tylko poprzez pomiar ciśnienia można ją sprawdzić, czy może ją wykluczyć bo prócz tych wolnych obrotów wszystko niby ok.

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2013 - 15:39

o czujniku płynu może on bruździ Byłby wtedy błąd

Tylko jak czujnik będzie miał zwarcie albo przerwe w obwodzie. Jak zaniza albo zawyza temp to tylko na kompie wyjdzie podczas obserwacji wskazania od zimnego startu do zalaczenia wiatrakow.
Pompe sprawdzisz teoretycznie tylko poprzez pomiar ciśnienia ale możesz zdjąć i zaslepic podciśnienie na regulatorze cisnienia na listwie (grzybek przy pierwszym garze na listwie) i jak przestanie gasnac to znak ze pompa umiera.
Co do gasniecia to jeszcze mozecie kompem skasowac autoadaptacje bo ECU się moglo "nauczyć" jezdzic z walnieta przeplywka i sprobowac ustawić poziom wolnych obrotow (komp a nie sruba na przepustnicy).

#7 OFFLINE   ww998

ww998
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 23 czerwca 2013 - 15:52

Dzięki za szybką odpowiedź, tak zrobię jak radzisz i dam znać. :)

Walki ciąg dalszy:
Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,13.9 V
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
Prędkość silnika,864 obr/min
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.72 V
Przepływomierz powietrza,0.52 V
Przepływomierz powietrza,5.29 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,1.03 V
Temperatura cieczy chłodzącej,94 °C
Temperatura powietrza wlotowego,1.01 V
Temperatura powietrza wlotowego,47 °C
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Unieruchomiony
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Nieaktywne 12V
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor,195 mV
O2 Pętla sensora,Zamknięte
Stosunek powietrze/paliwo,Uboga
O2 Integrator,55 kroki
O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),112
O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),99
Pożądane jałowe,912 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,185 kroki
IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),243 kroki
IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,149 kroki
Kontrola momentu obrotowego,0 %
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Lampka kontrolna,Wył 12V
Przeł. sym. pozycji jałowej,Aktywny
Przełącznik symulowanego położenia części,Nieaktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,8 CA
Limit prędkości silnika,Nieaktywny
Impuls wtrysku,2.78 ms
Zużycie paliwa,2 %

Z tego wynika że mam 2 przepływomierze i oba walnięte??
Co do pompy paliwa to zdjęcie i zaślepienie podciśnienia z regulatora ciśnienia na listwie nie wpływa na pracę silnika tzn. dalej gaśnie. :(

#8 OFFLINE   ww998

ww998
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 25 czerwca 2013 - 16:56

Co do gasniecia to jeszcze mozecie kompem skasowac autoadaptacje bo ECU się moglo "nauczyć" jezdzic z walnieta przeplywka i sprobowac ustawić poziom wolnych obrotow (komp a nie sruba na przepustnicy).


Niestety nie udało się odnaleźć autoadaptacji i ustawić wyższych wolnych obrotów - nie aktywna opcja w opcomie (jakiś błąd wywala).
Dzisiaj kupiłem i założyłem nową przepływkę (zamiennik). Czy ECU musi się jakoś "oswoić" z tym nowym ustroistwem, czy powinno być od razu dobrze?

I jeszcze zauważyłem że jak na postoju włączę klimę to obroty spadają poniżej 500 i tak stoją. ???

#9 OFFLINE   Omusia

Omusia
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-06-2013

Napisany 25 czerwca 2013 - 20:13

U mnie po założeniu nowej przepływki (oryginał Siemens) w mieście spalanie w trakcie jazdy pokazywało 25-35 litrów/100km (byłem przerażony), na szczęście po ok 5-6 km, wszystko wróciło do normy :p

ECU na pewno musi się oswoić i najszybciej będzie pewnie na trasie..

Nie wiem gdzie Ty widzisz dwa przepływomierze u siebie ja widzę wartość w mV oraz na podstawie tego przelicznik przepływu masy powietrza w kg na godzine :)

#10 OFFLINE   ww998

ww998
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 27 czerwca 2013 - 09:31

Nie wiem gdzie Ty widzisz dwa przepływomierze u siebie ja widzę wartość w mV oraz na podstawie tego przelicznik przepływu masy powietrza w kg na godzine :)


:D Napisałem że posiadam 2 przepływomierze tzn jeden w samochodzie oryginał i drugi w pudełku zamiennik :) - teraz już trzy bo kupiłem jeszcze nowy zamiennik :)
Zauważyłem, że przy niższej temp. otoczenia 13-15 st. oma odzyskała rano wolne obroty - na ssaniu coś ok. 950 i nie zgasła. Po przejechaniu ok. 300 m obroty spadły poniżej 500.

#11 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwca 2013 - 10:20

Zauważyłem, że przy niższej temp. otoczenia 13-15 st. oma odzyskała rano wolne obroty - na ssaniu coś ok. 950 i nie zgasła. Po przejechaniu ok. 300 m obroty spadły poniżej 500.

Podepnij kompa na zimnym silniku i zobacz czy temp silnika jest zblizona do temp otoczenia bo to wygląda jakby czujnik zawyzal od pewnego momentu w gore.

#12 OFFLINE   ww998

ww998
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 29 czerwca 2013 - 09:27

Podepnij kompa na zimnym silniku i zobacz czy temp silnika jest zblizona do temp otoczenia bo to wygląda jakby czujnik zawyzal od pewnego momentu w gore.


Dziś rano podpiąłem się z kompem do zimnego i temp. silnika była o 4 st. wyższa od otoczenia. Po odpaleniu i rozgrzaniu silnika wskazania temp. na wskaźniku i w op-comie troszkę się różnią tzn na desce jest więcej niż na kompie. silnik utrzymuje obroty 832-864 obr/min a po włączeniu klimy spada do 512 (odczyt z kompa). Może to znak że przyciera się sprężarka od klimy i nadmiernie obciąża silnik?? Jak sądzisz??

#13 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2013 - 11:37

Dziś rano podpiąłem się z kompem do zimnego i temp. silnika była o 4 st. wyższa od otoczenia. Po odpaleniu i rozgrzaniu silnika wskazania temp. na wskaźniku i w op-comie troszkę się różnią tzn na desce jest więcej niż na kompie

Czujnik na ECU masz dobry. A ze na desce jest drobna roznica to wynika z faktu ze odczyt na deske jest z drugiego czujnika temp.
Co do spadku obrotow na klimie można zrobić prosty eksperyment na potwierdzenie/wykluczenie zacierania kompresora - zdejmij pasek wielorowkowy i po wlaczeniu klimy obroty powinny na chwile wzrosnąć powyżej ustalonych i utrzymywac staly poziom. Jak zejda znowu na 500 pomimo braku obciążenia silnika sprezarka to nie jest to wina sprężarki.

#14 OFFLINE   ww998

ww998
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 20 lipca 2013 - 14:45

Całkiem przypadkiem znalazłem wreszcie rozwiązanie. W moim przypadku był to wężyk łączący dekiel zaworów z dyszą wkręconą w kolektor dolotowy tuż pod przepustnicą. Pod wpływem temperatury i ogólnego zużycia sklejał się i zatykał (był już tak miękki jak guma do żucia). Nowy kupiony w serwisie (koszt 30 PLN) wyleczył auto z wszelkich dolegliwości. :) Dzięki wszystkim za wszelkie sugestie i polecam przyjrzeć się dokładnie tym wszystkim piep...... wężykom. Pozdrawiam.