Za niskie wolne obroty i gaśnięcie silnika (obojętnie czy zimny czy ciepły),
Zapala się i gaśnie check podczas jazdy - błąd przepływomierza - odczytany na spinacz (0100) i 3 razy kasowany za pomocą op-coma.
1. znaleziona nieszczelność w układzie dolotowym pomiędzy przepływką a przepustnicą (pęknięta gumowa rura-wymieniona na nową).
2. wyczyszczona przepustnica i zawór pod nią.
3. drożne połączenia pomiędzy odmą, pokrywą zaworów i kolektorem dolotowym
4. świece i kable NGK oraz filtr powietrza mają ok. 20kkm, rozrząd zmieniony razem z pompą wody ok 1 kkm temu
5. wymieniony czujnik wału korbowego na oryginał siemens - przy starym rozsypała się izolacja przewodów.
6. wymieniony silniczek krokowy na nowy zamiennik - na 2 starych czyszczonych (oryginał i zamiennik) te same objawy.
7. posiadam 2 szt. przepływomierzy - oryginał siemens i zamiennik - na obu te same objawy z wyjątkiem odczytu na op-comie (za wysokie napięcie na przepływomierzu lub za niskie)
8. EGR zaślepiony 1,5 roku temu po podobnych problemach (wtedy pęknięta uszczelka pod kolektorem ssącym).
Poniżej odczyt z op-coma.
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,13.8 V
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
Sygnał urządzenia unieruchamiającego,Odebrane
Prędkość silnika,864 obr/min
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.72 V
Przepływomierz powietrza,0.49 V
Przepływomierz powietrza,7.84 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,1.50 V
Temperatura cieczy chłodzącej,76 °C
Temperatura powietrza wlotowego,0.97 V
Temperatura powietrza wlotowego,48 °C
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Unieruchomiony
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Nieaktywne 12V
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor,312 mV
O2 Pętla sensora,Zamknięte
Stosunek powietrze/paliwo,Uboga
O2 Integrator,118 kroki
O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),112
O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),107
Pożądane jałowe,912 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,187 kroki
IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),243 kroki
IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,149 kroki
Kontrola momentu obrotowego,0 %
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Lampka kontrolna,Wył 12V
Przeł. sym. pozycji jałowej,Aktywny
Przełącznik symulowanego położenia części,Nieaktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,9 CA
Limit prędkości silnika,Nieaktywny
Impuls wtrysku,2.79 ms
Zużycie paliwa,2 %
żądanie migania,Nieaktywne 12V
Dodam, że silnik normalne reaguje na dodanie gazu i wkręca się powyżej 5000 obr/min.
Nie czaje o co chodzi?????
Pomóżcie MISTRZOWIE
