Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Astra g p0505


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 maja 2013 - 19:01

Witam. Z racji że nie wiedziałem gdzie umieścić temat piszę tutaj. Jeśli jest stosowniejsze miejsce proszę o przeniesienie. Walczę z Astrą g coupe 2000 rok. Silnik x18xe1. Problem się zaczął od zgubienia wolnych obrotów. Błąd raz się pojawiał raz nie p0505. Po umyciu zaklejonej przepustnicy wolne obroty wróciły ale podwyższone trochę powyżej 900. Po wkręceniu na obroty i trzymaniu np. na 2500 faluja i to znacznie. Przepływka pokazuje na wolnych na rozgrzanym około 17kg/h. Po wypięciu przepływki obroty się ustabilizowały i po ponownym wpięciu wszystko wróciło do normy, czyli obroty około 800-820, przepływka około 11kg/h. Jazda testowa ok. Kumpel wziął auto na jazdę po 10 minutach znowu zapalił się CE. Oczywiście p0505. Wszystko wróciło do stanu jak przed odpięciem przepływki. Wiem że sterowniki lubią się "sypać" przy tym silniku. Jak definitywnie wykluczyć że to sterownik?

#2 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 maja 2013 - 19:28

Witam. Z racji że nie wiedziałem gdzie umieścić temat piszę tutaj. Jeśli jest stosowniejsze miejsce proszę o przeniesienie. Walczę z Astrą g coupe 2000 rok. Silnik x18xe1. Problem się zaczął od zgubienia wolnych obrotów. Błąd raz się pojawiał raz nie p0505. Po umyciu zaklejonej przepustnicy wolne obroty wróciły ale podwyższone trochę powyżej 900. Po wkręceniu na obroty i trzymaniu np. na 2500 faluja i to znacznie. Przepływka pokazuje na wolnych na rozgrzanym około 17kg/h. Po wypięciu przepływki obroty się ustabilizowały i po ponownym wpięciu wszystko wróciło do normy, czyli obroty około 800-820, przepływka około 11kg/h. Jazda testowa ok. Kumpel wziął auto na jazdę po 10 minutach znowu zapalił się CE. Oczywiście p0505. Wszystko wróciło do stanu jak przed odpięciem przepływki. Wiem że sterowniki lubią się "sypać" przy tym silniku. Jak definitywnie wykluczyć że to sterownik?


Sterowniki lubia sie sypac, ale wpierw sprawdz przepustnice. Jak masz od kogo to podmien. No i adaptacja po czyszczeniu bo to elektroniczna jest przepustnica :)

#3 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 maja 2013 - 19:48

No właśnie jak jest z tą adaptacja? Znalazłem informację że przy rozgrzanym silniku włączyć zapłon na 15 sekund, wyłączyć i koniec adaptacji. Robiłem tak od razu i takie później były efekty. Niepokoi mnie ten przepływomierz że przy lekko podniesionych obrotach zaczął pokazywac 17kg/h ale później wróciło do normy.

#4 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 maja 2013 - 19:57

Sorry bo niedopatrzylem oznaczenia silnika:

Silnik x18xe1


Tam jest linka czy elektroniczne sterowanie polozeniem??

#5 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 maja 2013 - 19:59

Linka, bez silniczka krokowego, elektroniczne sterowanie wolnymi obrotami przepustnicą.