Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2.5v6 czujnik położenia wału korbowego - jak wymienić


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Wasiol

Wasiol
  • 10 postów
  • Dołączył: 08-10-2011

Napisany 05 maja 2013 - 11:00

Witam, ostatnio Omka dość mocno mi zdycha i szukając przyczyny najpierw wymieniłem uszczelki pod pokrywami zaworow bo zalewalo swiece, zespawalem peknieta rurke odprowadzajaca spaliny do kolektora i schodzac do kanalu zobaczylem ze jedna czesc sobie dynda, teraz sprawdzam ze jest to czujnik polozenia walu i pewnie to jest problemem, moje pytanie bo nie znalazlem nigdzie porady dotyczacej tego motoru, jak wymienic samemu ten czujnik i czy ma ktos na zdjeciu w ktorym miejscu sie znajduje, bylbym bardzo wdzieczny bo juz jakis czas walcze o moja omege i choc byly chwile slabosci nie poddaje sie ;)

#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2013 - 11:02

czujnik przykręcony jest obok filtra oleju na jedną śrubkę a wtyczka pod podszybiem

#3 OFFLINE   Wasiol

Wasiol
  • 10 postów
  • Dołączył: 08-10-2011

Napisany 05 maja 2013 - 11:10

wiec czy trzeba cos wymontować aby się do niego dostać ??

#4 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 maja 2013 - 11:20

Zależy od zręczności czasami by dostać sie do wtyczki trzeba sciągnąć podszybie co do czujnika nie ma problemu z dostępem

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#5 OFFLINE   Wasiol

Wasiol
  • 10 postów
  • Dołączył: 08-10-2011

Napisany 05 maja 2013 - 11:25

A jak powinien zachowywac sie samochod po odlaczeniu wtyczki z tego czujnika ?? i czy miejsce gdzie jest zamontowany jest wazne bo za bardzo nie znam zasady dzialania tego czujnika i jedynie sugeruje sie tym ze jesli sobie dynda kolo miski oleju to znaczy ze to nie jego miejsce choc objawy by sie zgadzaly

#6 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 maja 2013 - 11:35

A jak powinien zachowywac sie samochod po odlaczeniu wtyczki z tego czujnika ?? i czy miejsce gdzie jest zamontowany jest wazne bo za bardzo nie znam zasady dzialania tego czujnika i jedynie sugeruje sie tym ze jesli sobie dynda kolo miski oleju to znaczy ze to nie jego miejsce choc objawy by sie zgadzaly


Jezeli czujnik odłączony to auto nie odpali

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#7 OFFLINE   Wasiol

Wasiol
  • 10 postów
  • Dołączył: 08-10-2011

Napisany 05 maja 2013 - 11:55

a piszemy o tym samym czujniku bo w innych miejscach czytam ze wymiana to niezla akrobatyka http://allegro.pl/op...3153282624.html ?? sory ze jestem taki upierdliwy ale wole sie dobrze przygotowac zanim rusze do garazu ;)

#8 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 05 maja 2013 - 12:28

Tak to ten czujnik. Pamiętaj że jest kilka rodzai tych czujników. Różnią się OPORNOŚCIĄ, kształtem wtyczki (owalna lub kwadratowa). Ja również wymieniałem ten czujnik. Warto zadzwonić do serwisu opla i podać numer silnika (po lewej stronie blisko łączenia ze skrzynią). Podadzą Ci odpowiedni nr. części i wg niego szukaj. Co do wymiany robiłem z kolegą przy ściągniętym podszybiu. Stary przewód ciężko wyciągnąć (u mnie kawałek osłony termicznej ze starego czujnika został).

#9 OFFLINE   Wasiol

Wasiol
  • 10 postów
  • Dołączył: 08-10-2011

Napisany 05 maja 2013 - 12:33

dzieki, a mam pytanie czy miejsce w ktorym jest zamontowany czujnik ma znaczenie ?? bo jesli u mnie samochod chodzi (o ile mozna to tak nazwac) a czujnik wisi sobie gdzies przy misce olejowej to jesli by to nie mialo znaczenia to przy wymianie bym go zamontowal gdzies indziej, pewnie to glupie pytanie ale w omegach juz takie cuda widzialem ze nie wacham sie zadac takiego pytania ;)

#10 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 05 maja 2013 - 12:39

Jak zauważyłeś w linku, który podałeś czujnik jest podłużny i wchodzi w odpowiedni otwór silniku. Nie ma możliwości przeniesienia go. Z tego co czytałem to bardzo ważna jest siła przykręcenia czujnika, która powinna wynosić 8 Nm.

#11 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 maja 2013 - 12:39

Z tego co piszesz to wnioskuje ze auto masz sprawne, a jesli tam gdzies wisi jakiś czujnik to po prostu ktoś wymienił a nie usunoł starego

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#12 OFFLINE   Wasiol

Wasiol
  • 10 postów
  • Dołączył: 08-10-2011

Napisany 05 maja 2013 - 12:53

no sprawny to duzo powiedziane, odpala na dotyk ale pozniej zero mocy, mocno szarpie i gasnie, jeśli to bylby zostawiony stary czujnik to by chyba był szczyt lenistwa, wydaje mi sie jednak że to z niego odkręciła się śrubka i po prostu wypadł, lampa silnika się świeci więc możliwe że sie uszkodził tak mi się wydaje, choć na początek może poprostu wstawie go na swoje miejsce zanim zakupie nowy

A jeszcze jedno - Hunter o ile dojście od podszybia jest proste do wtyczki to żeby zamontować go na dole robie to z kanału czy też jakoś od góry ??

#13 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 05 maja 2013 - 15:05

Jak masz kanał to z kanału, jak nie to autko na lewarku i ZABEZPIECZYĆ!! W sumie rozchodzi się z podszybiem o to by namierzyć wtyczkę rozpiąć ją i jak będziesz wkładał nowy czujnik żebyś widział co robisz bo w tych okolicach jest cewka WN i przewody WN i bardzo dobrze jest jak przewód od czujnika jest możliwie jak najdalej od przewodów WN.

#14 OFFLINE   Wasiol

Wasiol
  • 10 postów
  • Dołączył: 08-10-2011

Napisany 05 maja 2013 - 15:15

dzieki w tym tygodniu to opanuje ;)

#15 OFFLINE   tedico

tedico
  • 93 postów
  • Dołączył: 09-09-2012
  • Skąd: koczała
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 05 maja 2013 - 22:14

z wypadniętym czujnikiem nie odpali po drugie przy wymianie czujnika trzeba go mocno wcisnąc aż usłyszy się charakterystyczne pykniecie bez tego klik czujnik może snie dawać prewidłowych impulsów o polożeniu wału i silnik będzie kulawil tak że włożyć czujnik do końca i mocno popchnąć do klikniecia i powinno być ok poza tym jak by ci czujnik wypadł to przy kręceniu by ci cały olej wywaliło po dłuższej chwili kolego

#16 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2013 - 22:32

dzieki, a mam pytanie czy miejsce w ktorym jest zamontowany czujnik ma znaczenie ?? bo jesli u mnie samochod chodzi (o ile mozna to tak nazwac) a czujnik wisi sobie gdzies przy misce olejowej to jesli by to nie mialo znaczenia to przy wymianie bym go zamontowal gdzies indziej, pewnie to glupie pytanie ale w omegach juz takie cuda widzialem ze nie wacham sie zadac takiego pytania ;)


może zrób zdjęcie to zweryfikujemy co to za czujnik wisi, bo może to nie czujnik wału tylko czujnik stukowy albo jeszcze coś innego:D