


[OB & OBFL] Rozrusznik lub silnik, problem.
#1
OFFLINE
Napisany 02 maja 2013 - 11:40

#2
OFFLINE
Napisany 02 maja 2013 - 20:22
Jeśli się obraca a silnik nie odpala - pasek rozrządu powiedział "dziękuję" i wypluł zęby
Jeśli nie - rozrusznik skończył żywot - samochód na kanał - łapa silnika prawa demontaż , rozrusznik demontaż - do naprawy - montaż w odwrotnej kolejności
Jeśli nie masz do tego warunków - pozostaje holowanie do warsztatu - można holować samochody z automatyczną skrzynią biegów
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#3
OFFLINE
Napisany 02 maja 2013 - 21:01
Pierwsza czynność - podnosisz maskę i ktoś kręci rozrusznikiem - Ty patrzysz czy obraca się koło pasowe na dole
Jeśli nie - pasek rozrządu powiedział "dziękuję" i wypluł zęby
marku ale rozrusznik bedzie obracal walem to kolo bedzie sie krecic chyba ze wal sie ukrecil.
#4
OFFLINE
Napisany 02 maja 2013 - 21:05
Już poprawiam się
Pierwsza czynność - podnosisz maskę i ktoś kręci rozrusznikiem - Ty patrzysz czy obraca się koło pasowe na dole
Jeśli się obraca a silnik nie odpala - pasek rozrządu powiedział "dziękuję" i wypluł zęby
Tak miało być
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#5
OFFLINE
Napisany 03 maja 2013 - 11:08
#6
OFFLINE
Napisany 03 maja 2013 - 13:55
ale ja wymieniałem ostatnio rozruch bez kanału i da rade.
dwa lewarki demontaż łapy silnika i poduchy będziesz miał więcej miejsca, wyciągnąć rozrusznik. jak poleciały szczotki to bendix będzie odbijał, może czasem zakręci, ale nie obróci walu, moim zdaniem to rozrusznik, i zaczolbym od tego. nie wielki koszt w porównaniu z tym co opisałeś. i sam to zrobisz.
klucze 15 długi
nasadka krótka 15,10
płaskie oczko 16
łapa 4 śruby
poducha dwie do całkowitego osunięcia
rozrusznik dwie
zero filozofii
unosisz silnik jakimś słupkowym lewarkiem
#7
OFFLINE
Napisany 03 maja 2013 - 14:10
dziękuję za odpowiedź. Wczoraj obejrzałem ten pasek i nie kręci a i rozrząd stoi w miejscu. Byłem z omcią w warsztacie i z tego co usłyszał mechanik (po kręceniu rozrusznikiem) i spojrzeniu na rozrząd, ze się nie obraca stwierdził "rozrząd uszkodzony, silnik do remontu, koszt zaczyna się od 3 tys. pln." no i mi się gorąco zrobiło. Czy to może być pęknięty pasek rozrządu czy faktycznie rozrusznik? Aha, jakieś 3 m-ce temu miałem pare razy problem z rozrusznikiem ( efekt tzw. miksera) po przekręceniu w zapłon przygasały lampki i rozrusznik wydawał dziwny dzwięk po kilku kręceniach zaskakiwał. Jeszcze zapytam przy okazji odnosnie holowania. Rozumiem, że dźwignia w pozycję "N" i mozna holować?
jesli to rozrusznik nie bedzie sie krecilo kolo pasowe na wale. jesli sie kreci to rozrusznik dziala. oczywiscie mogl sie silnik o zawory zablokowac wtedy bedzie tylko proba ruszenia walem i rozrusznik stanie. musisz to zweryfikowac
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 08 maja 2013 - 17:35

Do Administratora. Myślę, że temat można zamknąć.