

Problem z odpaleniem po zalaniu inną ropą. 2.5TD
#1
OFFLINE
Napisany 01 maja 2013 - 14:36
Mam problem ze odpaleniem swojej omegi. Ostatnio nagle musiałem wyjechać w trasę, jako, że omega była już na rezerwie takiej, że nie dojechałbym do najbliższej stacji pożyczyłem od sąsiada 8l ropy, nie wiem co to była za ropa ale po wyjechaniu tej rezerwy, silnik po prostu stanął! Rozrusznik kręci, silnik chodzi jakby mocniej, troszkę mocniej rzuca samochodem podczas próby odpalania niż jak wcześniej, dodam, że sąsiad ściągał tą ropę z ciągnika - Ursusa.
Według mnie i sąsiada ropa to ropa i powinno pociągnąć, co może być przyczyną? Kolor miała niemalże jak z CPNu
Musze ją spuszczać i zalać nową? Wymienić po prostu pompę paliwa? Proszę o pomoc
Błędy jakie wywala to:
23
84
92
#2
OFFLINE
Napisany 03 maja 2013 - 19:33
#3
OFFLINE
Napisany 13 maja 2013 - 21:49
Gdy poziom ropy dochodzi do rezerwy (ale jeszcze kontrolka sie nie zapala) to silnik wyraźnie dłużej musi kręcić żeby odpalić.
Jak jest więcej paliwa to zimny i ciepły pali od strzała natentychmiast. Pompka w baku wymieniana - inaczej by pewnie na ciepłym nie chciał tak odpalać.
To tak normalne? Boje sie że jak gdzieś pojade i odpukać zastanie mnie rezerwa i bede musiał na niej dojechac do stacji to....

#4
OFFLINE
Napisany 15 maja 2013 - 12:36
U mnie też się to działo jak jeszcze auto było sprawne.
Wymieniłem pompkę paliwa. Sprawdziłem wtryskiwacze, ropa normalnie jest podawana ale dalej nie chce odpalic.
Wyskakuje błąd nr. 23 czyli odzywa sie czujnik spalania stukowego
Spalanie stukowe występuję miedzy innymi dlatego, że paliwo ma za mało oktanów
Może to być w związku ze słabą ropą w baku?
Jakbym dolał z 10l normalnego paliwa to mogłoby się coś zmienić?
#5
OFFLINE
Napisany 15 maja 2013 - 16:52
w tym silniku(2.5td) nie ma takiego czujnika,tu rozpiska http://forum.omegakl...hread.php?t=202Wyskakuje błąd nr. 23 czyli odzywa sie czujnik spalania stukowego
#6
OFFLINE
Napisany 15 maja 2013 - 18:11
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
chyba nie trzeba błędu tłumaczyć

#7
OFFLINE
Napisany 15 maja 2013 - 20:39
Na te chwile nie leje do baku nic innego niż ropy ze stacji (statoil/bp), chyba że ktoś z okolic Łodzi ma czymś tańszym poratowac

#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 19 maja 2013 - 12:25
Wydaje mi sie, że to on jest w silniku. Jak opróżnić silnik całkowicie? Tak, żeby usunąć ten shit i niech pobierze czystą ropę z baku?
#10
OFFLINE
Napisany 19 maja 2013 - 20:45
przewody paliwowe przedmuchac, filtr paliwa zmienić, pompę wtryskową przepompować czystym paliwem, w przypadku gdy pompa wtryskowa zassie jakiś syf, należy rozkręcić i wymyć pompę, następnie złożyć pompę i zamontować
#11
OFFLINE
Napisany 21 maja 2013 - 16:35
Może pójdzie bez wymontowywania .. mam nadzieję.
Słownictwo,omijanie automatu/robert3012
#12
OFFLINE
Napisany 21 maja 2013 - 17:39
#13
OFFLINE
Napisany 23 maja 2013 - 20:34
nie z silnika lecz z układu paliwowego, silnik nie napełnia się paliwem,
przewody paliwowe przedmuchac, filtr paliwa zmienić, pompę wtryskową przepompować czystym paliwem, w przypadku gdy pompa wtryskowa zassie jakiś syf, należy rozkręcić i wymyć pompę, następnie złożyć pompę i zamontować
Wydaje mi sie, że to wodę zassało..
Muszę w tym wypadku wymontować pompę czy wystarczy, że ją przepompuję ropą?
Wtryski też odkręcać?
#14
OFFLINE
Napisany 24 maja 2013 - 09:52
sam bym nie ryzykował, pompa na warsztat, czyszczenie i zakładasz i latasz sobie spokojnie
#15
OFFLINE
Napisany 24 maja 2013 - 15:09
Problem znika gdy jak już pisałem jest przynajmniej 1/8 baku, ale dzisiaj komputer pokazuje mi 130km zasięgu, rezerwa sie jeszcze nie zapaliła a auto na łuku mi po prostu zgasło, po czym nie można go było odpalić. Postało kilka minut i odpaliło w bólach. O co chodzi?
#16
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2013 - 14:20

Nie wyciągałem pompki wtryskowej. Odkręciłem dwie śrubki i za pomocą pompki rowerowej dostarczałem wielkokrotnie sprężone powietrze aż zrobiło się czysto w środku. Zamontowałem spowrotem kolektory itd. i fura śmiga

Zaniepokoiło mnie jedynie to, że w kolektorze dolotowym były ślady oleju

#17
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2013 - 15:38
Zasadniczo dość normalne przy jakimś tam przebiegu i wieku auta.Zaniepokoiło mnie jedynie to, że w kolektorze dolotowym były ślady oleju