Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z odpaleniem po zalaniu inną ropą. 2.5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   valadi07

valadi07
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-05-2013

Napisany 01 maja 2013 - 14:36

Witam

Mam problem ze odpaleniem swojej omegi. Ostatnio nagle musiałem wyjechać w trasę, jako, że omega była już na rezerwie takiej, że nie dojechałbym do najbliższej stacji pożyczyłem od sąsiada 8l ropy, nie wiem co to była za ropa ale po wyjechaniu tej rezerwy, silnik po prostu stanął! Rozrusznik kręci, silnik chodzi jakby mocniej, troszkę mocniej rzuca samochodem podczas próby odpalania niż jak wcześniej, dodam, że sąsiad ściągał tą ropę z ciągnika - Ursusa.
Według mnie i sąsiada ropa to ropa i powinno pociągnąć, co może być przyczyną? Kolor miała niemalże jak z CPNu
Musze ją spuszczać i zalać nową? Wymienić po prostu pompę paliwa? Proszę o pomoc

Błędy jakie wywala to:
23
84
92

#2 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 03 maja 2013 - 19:33

na początek sprawdź czy pompka w zbiorniku działa, ewentualnie odpal na krótko z bańki i będziesz wiedział co się dzieje, możesz też zalać do pełna i nie będziesz musiał spuszczać tego paliwa

#3 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 13 maja 2013 - 21:49

Mam podobne pytanie.
Gdy poziom ropy dochodzi do rezerwy (ale jeszcze kontrolka sie nie zapala) to silnik wyraźnie dłużej musi kręcić żeby odpalić.

Jak jest więcej paliwa to zimny i ciepły pali od strzała natentychmiast. Pompka w baku wymieniana - inaczej by pewnie na ciepłym nie chciał tak odpalać.

To tak normalne? Boje sie że jak gdzieś pojade i odpukać zastanie mnie rezerwa i bede musiał na niej dojechac do stacji to....:)

#4 OFFLINE   valadi07

valadi07
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-05-2013

Napisany 15 maja 2013 - 12:36

@maestro

U mnie też się to działo jak jeszcze auto było sprawne.


Wymieniłem pompkę paliwa. Sprawdziłem wtryskiwacze, ropa normalnie jest podawana ale dalej nie chce odpalic.

Wyskakuje błąd nr. 23 czyli odzywa sie czujnik spalania stukowego
Spalanie stukowe występuję miedzy innymi dlatego, że paliwo ma za mało oktanów
Może to być w związku ze słabą ropą w baku?
Jakbym dolał z 10l normalnego paliwa to mogłoby się coś zmienić?

#5 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 15 maja 2013 - 16:52

Wyskakuje błąd nr. 23 czyli odzywa sie czujnik spalania stukowego

w tym silniku(2.5td) nie ma takiego czujnika,tu rozpiska http://forum.omegakl...hread.php?t=202

#6 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 maja 2013 - 18:11

a dokładniej to
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
chyba nie trzeba błędu tłumaczyć :)

#7 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 15 maja 2013 - 20:39

Pompke mam wymieniona w baku, pompa niby wyregulowana. jak jest tak ćwiartka paliwa i wiecej to odpala z pół obrotu. Czy ciepły czy gorący. Wiec gitara.

Na te chwile nie leje do baku nic innego niż ropy ze stacji (statoil/bp), chyba że ktoś z okolic Łodzi ma czymś tańszym poratowac :p

#8 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 maja 2013 - 08:40

spróbujcie pozakładać zaworki zwrotne...

 


#9 OFFLINE   valadi07

valadi07
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-05-2013

Napisany 19 maja 2013 - 12:25

Spuszczałem ropę z omegi i na 20l paliwa było z 2litry jakiegoś syfu co nawet nie chciał się palić a w baniaku zostawał na dnie. Wyleciał z pompy jako pierwszy.
Wydaje mi sie, że to on jest w silniku. Jak opróżnić silnik całkowicie? Tak, żeby usunąć ten shit i niech pobierze czystą ropę z baku?

#10 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 maja 2013 - 20:45

nie z silnika lecz z układu paliwowego, silnik nie napełnia się paliwem,
przewody paliwowe przedmuchac, filtr paliwa zmienić, pompę wtryskową przepompować czystym paliwem, w przypadku gdy pompa wtryskowa zassie jakiś syf, należy rozkręcić i wymyć pompę, następnie złożyć pompę i zamontować

#11 OFFLINE   valadi07

valadi07
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-05-2013

Napisany 21 maja 2013 - 16:35

Z pompą wtryskową troche roboty będzie :<

Może pójdzie bez wymontowywania .. mam nadzieję.

Słownictwo,omijanie automatu/robert3012

#12 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 21 maja 2013 - 17:39

Ja sie nawet nie zabieram bo problem nie wystepuje jeżeli jest przynajmniej 1/8 paliwa na wskaźniku.

#13 OFFLINE   valadi07

valadi07
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-05-2013

Napisany 23 maja 2013 - 20:34

nie z silnika lecz z układu paliwowego, silnik nie napełnia się paliwem,
przewody paliwowe przedmuchac, filtr paliwa zmienić, pompę wtryskową przepompować czystym paliwem, w przypadku gdy pompa wtryskowa zassie jakiś syf, należy rozkręcić i wymyć pompę, następnie złożyć pompę i zamontować


Wydaje mi sie, że to wodę zassało..
Muszę w tym wypadku wymontować pompę czy wystarczy, że ją przepompuję ropą?
Wtryski też odkręcać?

#14 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 maja 2013 - 09:52

twoja sprawa, woda zawsze jest na dole jesli zmiesza się z ropą, wyobraź sobie że w pompie jest woda, woda jest na samym dole pompy, na dole pompy jest przestawiacz kąta wtrysku, samo przepompowanie daje ci 50% pewności że pompy nie skończysz,
sam bym nie ryzykował, pompa na warsztat, czyszczenie i zakładasz i latasz sobie spokojnie

#15 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 24 maja 2013 - 15:09

Pytanie niby podobne.

Problem znika gdy jak już pisałem jest przynajmniej 1/8 baku, ale dzisiaj komputer pokazuje mi 130km zasięgu, rezerwa sie jeszcze nie zapaliła a auto na łuku mi po prostu zgasło, po czym nie można go było odpalić. Postało kilka minut i odpaliło w bólach. O co chodzi?

#16 OFFLINE   valadi07

valadi07
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-05-2013

Napisany 01 czerwca 2013 - 14:20

Odpalone :)

Nie wyciągałem pompki wtryskowej. Odkręciłem dwie śrubki i za pomocą pompki rowerowej dostarczałem wielkokrotnie sprężone powietrze aż zrobiło się czysto w środku. Zamontowałem spowrotem kolektory itd. i fura śmiga :)

Zaniepokoiło mnie jedynie to, że w kolektorze dolotowym były ślady oleju :/

#17 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 01 czerwca 2013 - 15:38

Zaniepokoiło mnie jedynie to, że w kolektorze dolotowym były ślady oleju :/

Zasadniczo dość normalne przy jakimś tam przebiegu i wieku auta.