Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak silniki V6 znosza gaz sekwencyjny :)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2006 - 15:21

Ogolnie oprocz opini ze gaz niszczy silnik itd. dodatkowo slyszalem ze silniki < opla V6 > nie lubia gazu.
Chodzi mi o dobra instalacje , czyli gaz sekwencyjny, ktory ma ustawiona odpowiednio mieszanke i raczej nie ma mowy o jakims przykrecaniu " sruby" co wypala wtedy gniazda zaworow.
Dodatkowo kazdy silnik przystosowany do benzyny bezolowiowej ma utwardzane gniazda zaworow a gaz nie ma spalania stukowego tak jak benzyna.
wiem ze temperatora pracy na gazie jest wyzsza, ale przeciez od tego jest uklad chlodzenia i utrzymuje dobra tempreture.

Wiec po jakim przebiegu na gazie silnik sie zuzywa < chodzi o V6 tak jak w temacie >??? np zakladam gaz do auta z przebiegiem 100tys km instalacja sekwencyjna dobrej firmy zalozona poprawnie <nie u jakis partaczy >

Moze ktos sobie to wyssal z palca ze np. 2.0 xev jest dobry do gazu a V6 juz nie.
Oczywiscie tak jak napisalem ze warunkiem jest dobrze zalozona instalacja wysokiej klasy.

czekam na wasze opinie ??
Pozdrawiam



#2 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2006 - 15:49

No cóż na forum jest sporo osób jeżdżących V6 z gazem i zapewne jakoś jeżdżą.

Ja tylko myślę że jest mało osób która przejechał silnikiem V6 na gazie odpowiednią ilość kilometrów aby obiektywnie się wypowiedzieć. I myślę że mało kto zrobi swoją omegą która zazwyczaj ma już swoje na karku. Następne xxx tysi Km

Po za tym moje zdanie jest inne (nie chcę tu zaczynać sprzeczki na temat zakładania Gazu pozwólcie że wyrażę tylko moje zdanie) Jak można zakładać Gaz warty prawie połowę wartości samochodu (mówię tu o rocznikach 94-96) I jak znam życie pojeździ on u nas ze 2 lata góra.

Po drugie zaczyna się zmiana poglądów u potencjalnych kupców i samochody z Gazem zaczynają być trudno od sprzedawane. Nie licząc że na pojemność po wyżej 2 litrów trzeba znaleźć amatora ,który w dodatku nasłuchał się o partoleniu GAZOWNIKÓW i innych tego typu bzdurek i będzie szukał silnika nie tkniętego Gazem i jak to on będzie twierdził ma wujka fachowca i założy mu za kilka groszy super Gazik akurat pod opla.

Wszystko trzeba przemyśleć i zobaczyć jak się na tym wyjdzie. Bo przepłacić żadna sztuka.

Jest to moja opinia z którą nie muszą się wszyscy zgadzać

 


#3 OFFLINE   Cichy

Cichy
  • 210 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Lubin

Napisany 12 września 2006 - 15:58

silnik to nie baba i nei jest kaprysny, nawet mozesz zalozyc do tego silnik instalke drugiej generacji i jezeli jest dobrze zalozona to musi to jezdzic, oczywiscie trzeba si eliczyc z ograniczeniami takiej instalacji.

sekwencja jak wiadomo jezdzi dobrze ale kosztuje
bylo milo ale sie i to skonczylo

#4 OFFLINE   Rafał S

Rafał S
  • 27 postów
  • Dołączył: 29-08-2006
  • Skąd: Piotrków Tryb.

Napisany 12 września 2006 - 16:04

Silniki opla tak samo reagują na gaz jak każde inne. Problem jest z wielkością V6. Ze względu na to, że kolektor jest z góry obudowany rurki trza mocować od spodu. Przez takie rozwiązanie rurki te mają ok 30 cm a zaleca się, żeby przy sekwencji były max 20 cm. Ale nie słyszałem żeby ktokolwiek narzekał na sekwencję w swojej Omie więc ja bym się tym nie przejmował.

#5 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2006 - 16:04

Panowie jest odpowiedni dział do rozmów o LPG

Temat przeniosłem.

A teraz do rzeczy - ja mam 3,0 V6 mam sekwencje, co prawda nei długo ale mam i założenie oparłem na opiniach innych.
Dobra sekwencyjna instalka bedzie chodzić bezproblemowo.

#6 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2006 - 17:39

Sory ze wrzucilem ten temat na forum ogolne :cry: :???:
Tak mi internet kulal ze pisal dwa, albo trzy razy zeby utworzyc watek i przez to cos popiepieprzylem.

#7 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2006 - 17:42

Sory ze wrzucilem ten temat na forum ogolne :cry: :???:
Tak mi internet kulal ze pisal dwa, albo trzy razy zeby utworzyc watek i przez to cos popiepieprzylem.


ok, jest przeniesiony we właściwe miesce i można dyskotowac, jednak zrobiłeś też
1. Dublowałeś post
2. Ten wątek dubluje inny, który już tu jest .. a opisuje 'jaka instalka do jakiej omegi'

Wiec tak na dobry początek - najpierw czytać, potem pisać.

ps. miłego forumowania, pozdrawiam

#8 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2006 - 17:52

Omega16v, ...........czyli reasumując tylko TDI maja rację bytu??
zawsze mnie się wydawało,ze jak ktoś chce duzy silnik to raczej z gazem..........mówię o benzyniakach

#9 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2006 - 17:55

Jest to moja opinia z którą nie muszą się wszyscy zgadzać


no to sie nie zgadzam
i to jest moje zdanie, z którym nie wszyscy muszą sie zgadzac.

ps. a dlaczego sie nie zgadzam - bo to bzdury - w mojej subiektywnej ocenie. Pytacie co konkretnie - wszystko od początku do konca.

ps. nie jedno auto z LPG miałem (i choc pierwsze V6 opla, to nie pierwsze V6 w ogole)

#10 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2006 - 18:07

he he czyli pozostajemy przy swoich zdaniach . Nie chcę rozpocząć dyskusji he he he

W tej kwesti nie musimy się zgadzać . i tyle he he

 


#11 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2006 - 18:12

i chyba tak to zostawmy.........pozdro :mrgreen:

#12 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2006 - 18:24

@ piotr027 tak bo po nabijamy postów i temat zacznie zbaczać na tematy od wideł do powideł he he

I kto jakimi samochodami jeżdził i co tam ni zakładał i co lał i wiecie sami jakie bzdety będą he he

 


#13 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2006 - 18:29

@ piotr027 tak bo po nabijamy postów i temat zacznie zbaczać na tematy od wideł do powideł he he

I kto jakimi samochodami jeżdził i co tam ni zakładał i co lał i wiecie sami jakie bzdety będą he he


Więc po co sam ciągniesz OT

Nie krzycze od razu, gdy pojawi sie mały ocik .. ale trzy posty o tym, zeby go skonczyć to przesada....
ps. bardzo prosze juz nie komentować i wrocic do tematu, albo spamowac w Offie

#14 OFFLINE   juby_p

juby_p
  • 82 postów
  • Dołączył: 02-09-2006
  • Skąd: Płock

Napisany 02 października 2006 - 22:15

jeżdże V6 3.0 od prawie 4 tgodni zrobiłem około 4-5tyś km i nie zauwazam problemów związanych z gazem mam sekwencje OMVL, czasem ma podwyższone obroty silnik na jałowym ale to tylko sie zdazało jak gaz sie kończył i nie zawsze niewiem czy to ma związek a krokowy był czyszczony. Od tych 4-5tyś oleju niewzioł ani kropli a ma 210tyś na liczniku a gaz podobno jest od 30 jak kupowałem czyli od 34 tyś.

Tylko mam jeszcze pytanie troche OT ile wam palą te silniki gazu bo ja sie kręce wokół 16-16,5 cykl mieszany jazda średnia raczej bym powiedzial delikatna jak na mozliwości tego silnika. raz jak miałem wiekszość tras zszedłem do około 14 czy to normalne spalanie???
Dyslektyk - prosze o wyrozumiałość:)
Pozdrawiam Piotrek

#15 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2006 - 07:18

Tylko mam jeszcze pytanie troche OT ile wam palą te silniki gazu bo ja sie kręce wokół 16-16,5 cykl mieszany jazda średnia raczej bym powiedzial delikatna jak na mozliwości tego silnika. raz jak miałem wiekszość tras zszedłem do około 14 czy to normalne spalanie???


zapraszam do tego wątku
Poza tym masz TU uniwersalną strone ze spalaniem

ps. moja 3,0 pali 13 LPG w 100% trasie, i 18-20 LPG w 100% dużego miasta (BRC Sequent56)

Reszta o spalaniu we właściwym wątku prosze.

#16 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 18 stycznia 2007 - 10:24

No cóż na forum jest sporo osób jeżdżących V6 z gazem i zapewne jakoś jeżdżą.

Ja tylko myślę że jest mało osób która przejechał silnikiem V6 na gazie odpowiednią ilość kilometrów aby obiektywnie się wypowiedzieć. I myślę że mało kto zrobi swoją omegą która zazwyczaj ma już swoje na karku. Następne xxx tysi Km

Po za tym moje zdanie jest inne (nie chcę tu zaczynać sprzeczki na temat zakładania Gazu pozwólcie że wyrażę tylko moje zdanie) Jak można zakładać Gaz warty prawie połowę wartości samochodu (mówię tu o rocznikach 94-96) I jak znam życie pojeździ on u nas ze 2 lata góra.

Po drugie zaczyna się zmiana poglądów u potencjalnych kupców i samochody z Gazem zaczynają być trudno od sprzedawane. Nie licząc że na pojemność po wyżej 2 litrów trzeba znaleźć amatora ,który w dodatku nasłuchał się o partoleniu GAZOWNIKÓW i innych tego typu bzdurek i będzie szukał silnika nie tkniętego Gazem i jak to on będzie twierdził ma wujka fachowca i założy mu za kilka groszy super Gazik akurat pod opla.

Wszystko trzeba przemyśleć i zobaczyć jak się na tym wyjdzie. Bo przepłacić żadna sztuka.

Jest to moja opinia z którą nie muszą się wszyscy zgadzać


tak ja mam instalke 2 generacje i jest ok i moje zdanie jest takie że każdy silnik pojedzie na każdej instalce zależy kto i co i jak założy , co jeden gazownik wybrzydza instalke 2 generacji i mówi że na tym nie pojedzie tylko że pare lat temu jak nie było sekwencji to 2 generacja była ach och idealna do wszystkiego .

wiadomo sekwencja jes lepsza ale samochód warty około 10/15 tyś zł. i zakładać sekwencje za 3000/4000 zł ??? no nie wiem wolałbym dołożyć i kupić młodzego disla :bad:
mój sąsiad ma mv6 i chyba w 2000roku założył 2 generacje i jeżdzi do dziś bez problemu
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#17 OFFLINE   rafal_04

rafal_04
  • 113 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Gniezno

Napisany 18 stycznia 2007 - 22:44

powiem tak:

3,0 v6 na gazie w sekwencji zrobila juz ponad 50.000 km, jak narazie z czy mialem problemy to z wyciekami oleju, no i moze kolektory nieco glosniej chodza ale auto ma juz nakulane 203 tys km i raczej nie byly wymieniane od poczatku istnienia tego samochodu.
Rok 97/98


zreszta poprzednie swoje auta tez mialem w gazie jedno w 2 generacji a drogie w sekwencji, i z zadnym z nich nie mialem problemow :)

#18 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 19 stycznia 2007 - 11:32

powiem tak:

3,0 v6 na gazie w sekwencji zrobila juz ponad 50.000 km, jak narazie z czy mialem problemy to z wyciekami oleju, no i moze kolektory nieco glosniej chodza ale auto ma juz nakulane 203 tys km i raczej nie byly wymieniane od poczatku istnienia tego samochodu.
Rok 97/98


zreszta poprzednie swoje auta tez mialem w gazie jedno w 2 generacji a drogie w sekwencji, i z zadnym z nich nie mialem problemow :)


jakie korektory?? nie wymieniane???
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#19 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 stycznia 2007 - 12:35

powiem tak:

3,0 v6 na gazie w sekwencji zrobila juz ponad 50.000 km, jak narazie z czy mialem problemy to z wyciekami oleju, no i moze kolektory nieco glosniej chodza ale auto ma juz nakulane 203 tys km i raczej nie byly wymieniane od poczatku istnienia tego samochodu.
Rok 97/98


zreszta poprzednie swoje auta tez mialem w gazie jedno w 2 generacji a drogie w sekwencji, i z zadnym z nich nie mialem problemow :)


jakie korektory?? nie wymieniane???


chyba chodziło o kolektory wydechowe i uszczelki pod nimi :wink:

#20 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 19 stycznia 2007 - 15:14

no właśnie nie wiem i a jak korektory chodzą ???????wydechowe?????ssące????

rozkminka będzie dłóga niech rafał 04 sprecyzuje o co tu chodzi

:?: :?: :?:
v6 i wiesz co mruczy pod machą