

[OB & OBFL] Omega B 3.0 V6 gaśnie podczas jazdy
#1
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2013 - 22:30
Powiedzcie mi czy ten błąd może odpowiadać za gaśnięcie auta podczas jazdy?
Może wiecie co może być jeszcze przyczyna takiego stanu rzeczy?
Ja rozumiem, że nikt nie jest jasnowidzem, ale teraz każdy mechanik którego odwiedzam odsyła mnie z kwitkiem bo są zawaleni robotą zawieszenia po zimie:masakra:
Dlatego każda rada jest mi cenna. Jeżeli ktoś jest z okolic MIĘDZYRZECZA i chciałby pomóc osobiście (wiadomo, że nie za darmo) to w ogóle było by super.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Dodam jeszcze, że tydzień temu wymieniałem automat
#2
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2013 - 08:44
Witam. Panowie mam problem. Ostatnio po wymianie rozrządu i filtra paliwa silnik w moim aucie zaczął "cykać" i gdy stoi dłuższy czas to odpala za drugim razem tak jakby paliwo nie dochodziło. Dziś podczas jazdy auto mi zgasło dwa razy i samo się odpaliło po czym znowu zgasło i nie mogłem go odpalić. Chcąc odpalić auto i przekręcając kluczyk w położenie "2" nie zapaliły się kontrolki. Kontrolki zapalają się dopiero wtedy gdy już chcę odpalić auto. Po kilkukrotnym kręceniu auto w końcu odpaliło i dojechałem do pracy. Dziś w dzień na OP-COM'ie odczytałem błąd 19. Znalazłem na forum, że jest to Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał.
Powiedzcie mi czy ten błąd może odpowiadać za gaśnięcie auta podczas jazdy?
Może wiecie co może być jeszcze przyczyna takiego stanu rzeczy?
Ja rozumiem, że nikt nie jest jasnowidzem, ale teraz każdy mechanik którego odwiedzam odsyła mnie z kwitkiem bo są zawaleni robotą zawieszenia po zimie:masakra:
Dlatego każda rada jest mi cenna. Jeżeli ktoś jest z okolic MIĘDZYRZECZA i chciałby pomóc osobiście (wiadomo, że nie za darmo) to w ogóle było by super.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Dodam jeszcze, że tydzień temu wymieniałem automat
Jeżeli sprawdzałeś błędy przy wyłączonym silniku to ten błąd jest normalny.
Jeżeli sprawdzałeś natomiast podczas gdy silnik pracował to błąd sygnału z czujnika położenia wału zdecydowanie wpływa na to ,że silnik Ci gaśnie lub nie odpala.
#3
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2013 - 09:06
Tak sprawdziłem przy wyłączonym silniku i wtedy kluczyk był przekręcony w położeniu "2" i kontrolki się wszystkie paliły i gasły tak jak powinny.Jeżeli sprawdzałeś błędy przy wyłączonym silniku to ten błąd jest normalny.
#4
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2013 - 09:28
Tak sprawdziłem przy wyłączonym silniku i wtedy kluczyk był przekręcony w położeniu "2" i kontrolki się wszystkie paliły i gasły tak jak powinny.
To sprawdź przy włączonym.
#5
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2013 - 10:25
To sprawdź przy włączonym.
To nie ma chyba różnicy. Błąd 19 to błędny sygnał, a nie jego brak i będzie występował na włączonym jak i sgaszonym silniku.
Tak więc albo przewód gdzieś uszkodzony albo cały czujnik do wymiany.
#6
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2013 - 11:10
To nie ma chyba różnicy. Błąd 19 to błędny sygnał, a nie jego brak i będzie występował na włączonym jak i sgaszonym silniku.
Tak więc albo przewód gdzieś uszkodzony albo cały czujnik do wymiany.
Nie ma różnicy.Jak jest włączony zapłon ,ale silnik nie jest uruchomiony, błąd czujnika położenia wału jest normalny ze względu na fakt iż po prostu silnik się nie obraca i ECU nie odbiera sygnału z czujnika.
Po odpaleniu silnika błąd znika automatycznie.
Jeżeli po odpaleniu silnika i powiedzmy jakimś jego dziwnym zachowaniu lub czasem nawet nie pojawi się ten błąd to mamy do czynienia z usterką czujnika lub jego instalacji.
#7
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2013 - 12:09
#8
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2013 - 12:31
Nie chciał bym się mądrzyć, a przy tym nikogo niechcący nie wprowadzić kogoś w błąd.Nie ma różnicy.Jak jest włączony zapłon ,ale silnik nie jest uruchomiony, błąd czujnika położenia wału jest normalny ze względu na fakt iż po prostu silnik się nie obraca i ECU nie odbiera sygnału z czujnika.
Po odpaleniu silnika błąd znika automatycznie.
ale sytuacja o której opowiadasz się tyczy błędu 31:hmm:
#9
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2013 - 14:25
Nie chciał bym się mądrzyć, a przy tym nikogo niechcący nie wprowadzić kogoś w błąd.
ale sytuacja o której opowiadasz się tyczy błędu 31:hmm:
Zgadza się, ale efekt jest ten sam. Tak czy siak będzie czujnik do wymiany.
#10
OFFLINE
Napisany 01 maja 2013 - 17:09
#11
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2013 - 22:32
Jakiś czas temu omega gasła podczas jazdy, wymieniłem czujnik położenia wału korbowego i na 250 km był spokój, po czym problem jakby powrócił lecz teraz auto zanim zgaśnie zaczyna się dławić i trochę nim poszarpuje. Jeżeli zdążę dodać gazu to auto pojedzie dalej lecz jak tylko stanę czy puszczę gaz to auto się dławi i zaczyna gasnąć.
Po tym jak zgaśnie ciężko pali, lecz zazwyczaj odpala ale jak nie będę trzymał obrotów powyżej 1000 to znowu gaśnie. Do tego dochodzi dziwna sytuacja z temperaturą silnika.
Podczas jazdy temperatura zazwyczaj utrzymuje się na poziomie 90 stopni lecz jak ostatnio włączyłem klimę to temperatura podskoczyła do 100, wystraszyłem się wyłączyłem klimę i włączyłem ciepły nawiew i temperatura spadła do 95. Dziś podczas jazdy zauważyłem, że temperatura z 95-97 stopni spadła na 90 w przeciągu dosłownie 2 sekund. kolejnym problemem jest to ze jadąc powoli nie mogę przekroczyć 3 tys obrotów. Żeby je przekroczyć muszę wciśnąć gaz do końca i wtedy ciągnie porządnie tak jak powinno.
W aucie jest wymieniona pompa wody, świece i kable (NGK). Rok temu były wymienione chłodnice.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów, co prawda jakiś tydzień temu pokazał się błąd EGR lecz po skasowaniu nie powraca. Parę dni temu byłem u gazownika niby wszystko OK. Dodam jeszcze, że obroty silnika troszkę falują, na prawdę minimalnie.
Zdarza się też tak, że auto nie zgaśnie i jadę normalnie ale to rzadko.
Jutro będę czyścił EGR i przejrzę chłodnice.
Poradźcie mi Panowie co robić bo większość mechaników jak słyszy Omega 3.0 to odmawia w ogóle przyjęcia a mi powoli brakuje już sił i pieniędzy na nią.

Powiedzcie czy z tą temperaturą to wszystko ok, czy zmieniać czujniki?
#12
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2013 - 13:45
Witam. Znowu mam problem z moją omegą.
Jakiś czas temu omega gasła podczas jazdy, wymieniłem czujnik położenia wału korbowego i na 250 km był spokój, po czym problem jakby powrócił lecz teraz auto zanim zgaśnie zaczyna się dławić i trochę nim poszarpuje. Jeżeli zdążę dodać gazu to auto pojedzie dalej lecz jak tylko stanę czy puszczę gaz to auto się dławi i zaczyna gasnąć.
Po tym jak zgaśnie ciężko pali, lecz zazwyczaj odpala ale jak nie będę trzymał obrotów powyżej 1000 to znowu gaśnie. Do tego dochodzi dziwna sytuacja z temperaturą silnika.
Podczas jazdy temperatura zazwyczaj utrzymuje się na poziomie 90 stopni lecz jak ostatnio włączyłem klimę to temperatura podskoczyła do 100, wystraszyłem się wyłączyłem klimę i włączyłem ciepły nawiew i temperatura spadła do 95. Dziś podczas jazdy zauważyłem, że temperatura z 95-97 stopni spadła na 90 w przeciągu dosłownie 2 sekund. kolejnym problemem jest to ze jadąc powoli nie mogę przekroczyć 3 tys obrotów. Żeby je przekroczyć muszę wciśnąć gaz do końca i wtedy ciągnie porządnie tak jak powinno.
W aucie jest wymieniona pompa wody, świece i kable (NGK). Rok temu były wymienione chłodnice.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów, co prawda jakiś tydzień temu pokazał się błąd EGR lecz po skasowaniu nie powraca. Parę dni temu byłem u gazownika niby wszystko OK. Dodam jeszcze, że obroty silnika troszkę falują, na prawdę minimalnie.
Zdarza się też tak, że auto nie zgaśnie i jadę normalnie ale to rzadko.
Jutro będę czyścił EGR i przejrzę chłodnice.
Poradźcie mi Panowie co robić bo większość mechaników jak słyszy Omega 3.0 to odmawia w ogóle przyjęcia a mi powoli brakuje już sił i pieniędzy na nią.
Powiedzcie czy z tą temperaturą to wszystko ok, czy zmieniać czujniki?
Zaślep sobie ten EGR puszką po piwie

#13
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2013 - 13:10
Silniczek krokowy wyczyściłem. Przepustnice oczyściłem bez jej ściągania.
A z EGR jest problem taki, że on jest już zaślepiony i nie wiem dlaczego wyskoczył mi błąd już dwa razy?
Dostrzegłem dziś też, że jeden z węży od podciśnienia wyskoczył z trójnika. Założyłem go i teraz czekam aż wyschnie silniczek krokowy.
Powiedzcie czy skręcić EGR tak jak był czyli zaślepiony, czy wyczyścić go i od ślepić aby był jak w oryginale?
#14
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2013 - 18:04
Dziś miałem w końcu chwile czasu aby zajrzeć do auta.
Silniczek krokowy wyczyściłem. Przepustnice oczyściłem bez jej ściągania.
A z EGR jest problem taki, że on jest już zaślepiony i nie wiem dlaczego wyskoczył mi błąd już dwa razy?
Dostrzegłem dziś też, że jeden z węży od podciśnienia wyskoczył z trójnika. Założyłem go i teraz czekam aż wyschnie silniczek krokowy.
Powiedzcie czy skręcić EGR tak jak był czyli zaślepiony, czy wyczyścić go i od ślepić aby był jak w oryginale?
Wyczyść go i zaślep jak był w oryginale, jeszcze wyczyść wtyk(może się utlenił)

#15
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2013 - 18:36