

[OB & OBFL] Dziwne stuki.
#1
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2013 - 16:57
Po wymianie silnika na 3.0 D słyszalne są stuki.
Silnik po kapitalnym remoncie.
-panewki
-pierścienie
-głowica dotarta i splanowana
-blok honowany
-wał sprawdzony mikrometrem stan idealny
-zero luzu na na tłokach
-części wszystkie z górnej półki
wczoraj wywaliłem popychacze które uznałem z uszkodzone i nic.
Stuk jest dosłownie identyczny jak na tym nagraniu
Nie chodzi mi o klepanie a ten stuk w tle.
Jakieś pomysły?
Bo mi brak:D
Z góry dzięki.
#2
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2013 - 21:15
#3
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2013 - 21:41
skoro podstawowe elementy masz ok to może sprawdź czy któryś wtrysk nie klepie. u mnie w 2,5TD też tak stuka, ale jakos nie miałem kiedy tego sprawdzić.
wtryski są po regeneracji w Stalowej Woli i po wyważaniu tak że odpada..pisałem z chłopakiem z BMW i napisał żebym zmienił olej na full syntetyk bo wlałem do pierszego płukania 10w30 a to jest za gęsty olej..
Zobaczę czy coś to da.

#4
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2013 - 22:15
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#5
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2013 - 08:46
Bardzo znajomy stukot;). W silniku "mojej" winny był wtryskiwacz (6kkm po regeneracji).
czeladnik a to jest dopiero 500 km:D i stuka od początku..jak byłem na wyważaniu wtryskiwaczy to facio stwierdził że to usterka mechaniczna i że to nie wtryski ale ja im nie wierzę..
#6
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2013 - 09:07
co do klepania, korekty wtrysków i kompresja w cylindrach do sprawdzenia, pojawia sie dym z tłumika?
ile kosztowała cię ta regeneracja wtryskiwaczy i co było w nich robione??
#7
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2013 - 09:45
olej zalałeś ze względu na oszczędnosci?? silnik po takim remoncie i 10w????
co do klepania, korekty wtrysków i kompresja w cylindrach do sprawdzenia, pojawia sie dym z tłumika?
ile kosztowała cię ta regeneracja wtryskiwaczy i co było w nich robione??
w sumie z oszczędności bo wlanie oleju powiedzmy z 300 zł po to żeby go wylać za 500 km to chyba jest trochę mało ekonomiczne ale sam sobie teraz w brodę pluje,zamysł jest taki żeby przepłukać silnik z nieczystości montażowych na tym oleju,płukanka i na gotowo 0W40.
Korekty dawek zrobione na Tech 2.
Za regenerację wtryskiwaczy dałem 2680 zł w Bosch Service Stalowa Wola..Mam protokoły parametrów i gwarancja na 12 miechów.
Po odpaleniu zero dymu,dopiero przy max depnięciu w górnych obrotach delikatnie dmuchnie ale prawie nie widać.
4 wtryski zrobione w 2 ej fazie a 2 wtryskiwacze w 3 ej fazie tzn tylko korpus mój a całe bebechy nowe.
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2013 - 14:53
czeladnik a to jest dopiero 500 km i stuka od początku..
Wtryski odłączałeś po kolei podczas pracy silnika??
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#10
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2013 - 15:01
czyli jakie korekty na wtryskiwaczch masz??
nie było mnie przy tym...ale różnica jest odczuwalna po tym zabiegu w spalaniu i pracy silnika,oczywiście na plus...nie rozumiem Twoich pytań odnośnie korekt,chcesz się czymś pochwalić?w serwisie stwierdzili ewidentnie że to jest usterka mechaniczna,po wywaaniu wtryskiwaczy ten odgłos się nie zmienił,więc jam masz jakieś pomysły w tym kierunku to chętnie przyjmę do wiadomości.:pokoj:
Wtryski odłączałeś po kolei podczas pracy silnika??
odłączałem,bez zmian.
#11
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2013 - 15:32
w serwisie stwierdzili ewidentnie że to jest usterka mechaniczna
I pewnie żaden mechanik nie powiedział który mechanizm silnika "dał ciała".
Zanim wymieniłem wadliwy wtryskiwacz sprawdziłem/wymieniłem:
- koło pasowe wału korbowego
- tulejkę ustalającą "koło zamachowe" (choć w automacie nim nie jest:))
- na koniec wymieniłem panewki korbowodowe, a potem główne
Nim wykonałem te czynności, w większości nie potrzebne, co najmniej 10-ciu mechaników słuchało stuków w silniku mojego auta. Każdy stawiał na układ korbowo-tłokowy.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#12
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2013 - 16:06
#13
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2013 - 16:56
I pewnie żaden mechanik nie powiedział który mechanizm silnika "dał ciała".
Zanim wymieniłem wadliwy wtryskiwacz sprawdziłem/wymieniłem:
- koło pasowe wału korbowego
- tulejkę ustalającą "koło zamachowe" (choć w automacie nim nie jest:))
- na koniec wymieniłem panewki korbowodowe, a potem główne
Nim wykonałem te czynności, w większości nie potrzebne, co najmniej 10-ciu mechaników słuchało stuków w silniku mojego auta. Każdy stawiał na układ korbowo-tłokowy.
Znam historie Twoich problemów z autkiem,czytałem:D
Jestem pewien że jest problem z sterowaniem głowicy.
Ja w sobotę wymieniłem 6 popychaczy i co zauważyłem że ten odgłos przeniósł się z lewej strony na prawą silnika i teraz słychać go bardziej po środku a przedtem z tyłu silnika.
Stukot rozpędza się wraz z dodaniem gazu i zwalnia gdy się gazu odejmuje..wiadomo że panewki i swożeń tłokowy przy odpuszczeniu gazu się wyciszają.
Auto po za tym chodzi bajecznie,moc,dynamika,spalanie spadło o 1.5 l w porównaniu do poprzedniego silnika i przed wyważaniem wtrysków..nie generuje żadnych błędów...przydymi przy gwałtownym wdepnięciu ale nie widziane w lusterku tylko jak ktoś jedzie za autem.
sprawdź na słuch jaka jest częstotliwość stukania, tzn. ze wzrostem obrotów czy stuka 1do1 (obroty wału korbowego) lub 1do2 (obroty wałka rozrządu) przynajmniej będzie wiadomo czy to góra czy dół silnika szwankuje.
jest to stuk generowany z góry,po za tym gdyby spód to nasilało by się to przy dodawaniu gazu a wyciszało przy odjęciu,zastanawia mnie czy aby jest odpowiednie ciśnienie w głowicy..po demontażu popychaczy olej w kanałach olejowych był,i krzywki i cała głowica w oleju...
#14
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2013 - 19:05
następnie słuchałbym oscyloskopem, nieraz daje sie w 90% stwierdzić z kąd generuje sie klapot,
korekty wtryskiwaczy też coś znaczą, chociaż jak kompresja będzie słaba na jednym cylindrze to korekta skoczy nawet na dwóch cylindrach,
jeśli nic nie stwierdze po takich próbach to kompresje sprawdzam
ostatnio w 2.2dcdi 2011r był stukot jakby tłok pękł, korekty na dwóch cylindrach(tych co jeden po drugim ma suw pracy) były dosyć znaczne, po tescie kompresji okazało sie ze 3 cyl miały w normie a jeden miał o 7barów więcej, dla potwierdzenia zamieniałem wtryskiwacze i korekty dalej były na tych samych cylindrach
np bmw 2.0d 150KM CR stukot w silniku, korekty na 2 cylindrach znaczne od reszty, po teście kompresji na jednym cylindrze o 7barów za mało, głowica w górę a tu tłok ztopiony
#15
OFFLINE
Napisany 03 maja 2013 - 18:24
#16
OFFLINE
Napisany 03 maja 2013 - 21:16
i dodatkowo w czasie jazdy stychać cykanie podobne do cykania przekaźnika ale częstotliwość jest wysoka, cichnie i maleje po zdjęciu nogi z gazu, moje podejrzenia padły na ukł paliwow, jak sprawdzić czy i który to wtryskiwacz?
Dam rękę uciąć że to przepalona rurka egr, a nie wtryski. Sprawdź najpierw to.
#17
OFFLINE
Napisany 04 maja 2013 - 05:53
Wtryskiwacze
Koło pasowe
Łańcuch rozrządu albo któraś rolka
Popychacze zaworowe
Albo jakiś inny obrotowy element osprzętu albo silnika, wykluczam wstępnie obrotową panewkę

Chwilowe na ciepłym to ok 0,7 litra chyba trochę mało. Auto trochę muli jak na te zadeklarowane 130km ale silnik jest bardzo elatyczny na piątce można sobie zejść do 60kmh i nie protestuje. Odpala normalnie, dodam że uruchomiłem tą omege po 4 miesięcznym postoju odpaliła przy 4tym 5 sekundowym zakręceniu rozrusznikiem. Chcę wziąć to auto od kolegi któremu już nie jest potrzebne bo po powrocie z afganistanu powozi passatem b6. Cena wstępna to 2tyś. Wiele ognisk rdzy tak ze dwa lata jeszcze pośmiga, podłoga zdrowa, zawieszenie igła, klima działa wnetrze spoko do wymiany heble i serwo bo fatalnie hamuje. Poprzednio turlałem sie sierrą 1,8td docelowo chcę kupić BFL z benzą 3.0 ale to w przyszlym roku albo za dwa. Teraz ta omega mi się napatoczyła i cena kusi. Ogólnie jestem zachwycony tym autem, tylko silnik mnie martwi bo pracuje za głośno, pprzednikowi też tak chodził ale się nie zna to nie grzebał. Dzisiaj prawdopodobnie podepnę u ziomka do opcoma zrobimy testing statyczny dynamiczny i może się temat trochę rozświetli...
#18
OFFLINE
Napisany 04 maja 2013 - 07:35
Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk
#19
OFFLINE
Napisany 04 maja 2013 - 07:48
#20
OFFLINE
Napisany 05 maja 2013 - 10:32