1
" Suszarki " są nielegalne
Rozpoczęte przez
Rafke
, 25 kwi 2013, 21:07
8 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 25 kwiecień 2013 - 21:07
ciekawy artykuł.
może komuś się przyda gdy Police nagle wyskoczy za krzaka
http://www.wykop.pl/...ma-procesowego/
w razie czego treść arytkułu
"...
Przed chwilą w 3 Programie Polskiego Radia wyemitowany został materiał „Nielegalne Suszarki„. Reportaż dotyczy naszego odkrycia, o którym poinformowaliśmy świat za pośrednictwem tego serwisu w dniu 12 marca 2013. W artykule „Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka” podnosiliśmy kwestię niespełniania przez ręczne mierniki radarowe używane przez polską policję wymogu formalnego zawartego w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 20.01.2004 w sprawie wymagań metrologicznych, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym. Nadmienić pragniemy, że mimo usilnych starań z naszej strony zainteresowania tematem ogólnokrajowych stacji telewizyjnych, nikt nie odważył się zająć tematem. „Bez wyroku sądowego nie ma o czym mówić” – słyszeliśmy oficjalnie, nieoficjalnie jeden z dziennikarzy prywatnych mediów – wstępnie żywo zainteresowany – powiedział, że dostał zakaz od przełożonych zajmowania się tematem. Pozostawił nas jednakże w domysłach odmawiając wyjaśnienia dlaczego. Na szczęście jest jeszcze Trójka. W jej historię niejako wpisany jest bunt przeciw systemowi i chyba nie zaprzeczy temu stwierdzeniu nikt, kto choć pobieżnie zna historię tej stacji. Temat podjął Tomasz Jeleński. Ten sam dziennikarz, którzy już wcześniej zajmował się tematem Iskier. Podjął i co ważniejsze potwierdził stawiane przez nas zarzuty
Artykuł i zapis reportażu na stronie Polskiego Radia
Zapis reportażu w postaci pliku mp3
Przy okazji emisji materiału postanowiliśmy opublikować wzór pisma procesowego. Aby każdy kierowca, mógł po odmowie przyjęcia mandatu i złożeniu sprzeciwu do wyroku nakazowego jakim niechybnie aparat ucisku nas na pierwszym etapie sporu uszczęśliwi złożyć takowy we właściwej sprawie. Pismo dotyczy najpopularniejszej w tej chwili Iskry-1, ale po drobnej edycji nadawać się będzie również do spraw gdzie podstawą do ukarania oprócz widzimisię policjanta będzie pomiar dokonany innymi miernikami jak np. Rapid 1a, 2, 2-Ka czy starszymi K-15.
Pismo procesowe
W związku z niemożnością jednoznacznego przypisania mi prędkości wykazanej podczas pomiaru miernikiem radarowym Iskra-1 oraz faktem, poświadczenia nieprawdy w dokumencie nadania Zatwierdzenia Typu nr 150/2006 a tym samym wedle zasad ogólnych prawa nieważności zarówno samego dokumentu nadania Zatwierdzenia Typu, jak i wydanych na jego podstawie dokumentów legalizacyjnych wnoszę o oddalenie zarzutów z art. 92a KW względem mojej osoby.
Uzasadnienie
W Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 20.01.2004 w sprawie wymagań metrologicznych, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym w §13 pkt. 1 przeczytać możemy, że konstrukcja przyrządu radarowego powinna umożliwić identyfikację pojazdu, którego prędkość jest mierzona. Radarowy miernik do pomiaru prędkości w ruchu drogowym Iskra-1 jest prostym miernikiem wykorzystującym efekt Dopplera. Jego konstrukcja uniemożliwia na podstawie pomiaru nim dokonanym bez dodatkowych przyrządów zarówno na podanie tylko odległości z jakiej dokonano pomiaru, jak i uniemożliwia jednoznaczną identyfikację pojazdu którego prędkość została wykazana.
Dowodzi powyższego m.in. załączony protokół badań NR 5977-LB7-415.b-13/557/13/JS/05, gdzie dokładnie w punkcie 3.3 stwierdzą się, że analiza zarejestrowanych zdarzeń (serii zdjęć) przyrządem o nazwie handlowej ISKRA-VIDEO pozwala na jednoznaczną identyfikację pojazdu którego prędkość jest mierzona. Wymieniony zestaw ISKRA-VIDEO to miernik radarowy Iskra-1 doposażony w rejestrator wideo. Dokument nadania Zatwierdzenia Typu nr 150/2006 zatwierdza zaś miernik Iskra-1 bez obowiązku stosowania go wraz z kamerą. W przeciwieństwie do mierników laserowych, gdzie policjant celuje w konkretny obiekt, w przypadku mierników radarowych bez analizy serii zarejestrowanych zdjęć jednoznaczna identyfikacja pojazdu, którego prędkość została zmierzona nie jest możliwą. Tym samym w w/w dokumencie ZT poświadczono nieprawdę i zgodnie z ogólnymi zasadami prawa traci on swą moc prawną. Bez tego kluczowego dokumentu, każdą późniejszą legalizację wystawioną na jego podstawie wedle tych samych ogólnych zasad prawa uznać należy za równie nieważną. Zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 11 maja 2001 roku „Prawo o Miarach” mierniki do pomiaru prędkości w ruchu drogowym podlegają prawnej kontroli metrologicznej, a co za tym idzie nie mogą być stosowane bez ważnych dokumentów legalizacyjnych.
Również sama instrukcja obsługi miernika Iskra-1 wbrew temu co twierdzi część najwyraźniej niezaznajomionych z jej treścią policjantów, wyraźnie mówi, że prędkość wskazana należy do najszybszego obiektu w zasięgu miernika, a nie pierwszego, czy największego pojazdu w polu widzenia.
Przepisy zawarte w §13 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 20.01.2004 w sprawie wymagań metrologicznych, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym zgodne są ponadto w swej intencji z art. 97 § 1 pkt. 3 kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia wedle którego mandat karny można nałożyć jedynie wówczas, gdy nie zachodzi wątpliwość co do sprawcy czynu.
Załączniki
Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 20 stycznia 2004 roku w sprawie wymagań metrologicznych…
Protokół badania w sprawie w/w zatwierdzenia typu (…) ISKRA-1
Zatwierdzenie Typu nr. 150/2006
Polskie tłumaczenie Instrukcji Obsługi Iskra-1 (dla Videoradar.eu)
Przypomnę (bo nie każdy czytał pierwszy wpis na ten temat), na rozprawie należy poprosić policjanta o demonstracje lub opisanie w jaki sposób konstrukcja urządzenia umożliwiła identyfikację naszego pojazdu jako tego przekraczającego prędkość i na czym policjant opiera swoje przekonanie, że to właśnie my ją przekroczyliśmy, a nie pojazd jadący na sąsiednim pasie lub 100-200m za nami. Oczywiście by później jego zapewne cudownym opowieściom przeciwstawić instrukcję urządzenia (której większość z nich nie miała nawet w ręku). Powodzenia
Powyższe w całości dedykujemy pewnemu funkcjonariuszowi drogówki z Gniezna. Pan Adam R. nie dość, że dokonał pomiaru Iskrą-1 na grupie 3 pojazdów (na drodze dwujezdniowej) to jeszcze twierdził, że Iskra-1 pokazuje zawsze prędkość pierwszego pojazdu. Na pytanie czy czytał instrukcję obsługi stwierdził, że żaden „gówniarz” (to dosłowny cytat) nie będzie uczył go jak ma mierzyć, a nawet mścił się później próbując oskarżać kierowcę o – uwaga – grożenie policjantowi złożeniem skargi do prokuratury. Oczywiście przełożeni pomimo skarg nie dostrzegli w zachowaniu policjanta nic złego, ale to już opowieść na inną okazję.
"
pzdrw
może komuś się przyda gdy Police nagle wyskoczy za krzaka
http://www.wykop.pl/...ma-procesowego/
w razie czego treść arytkułu
"...
Przed chwilą w 3 Programie Polskiego Radia wyemitowany został materiał „Nielegalne Suszarki„. Reportaż dotyczy naszego odkrycia, o którym poinformowaliśmy świat za pośrednictwem tego serwisu w dniu 12 marca 2013. W artykule „Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka” podnosiliśmy kwestię niespełniania przez ręczne mierniki radarowe używane przez polską policję wymogu formalnego zawartego w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 20.01.2004 w sprawie wymagań metrologicznych, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym. Nadmienić pragniemy, że mimo usilnych starań z naszej strony zainteresowania tematem ogólnokrajowych stacji telewizyjnych, nikt nie odważył się zająć tematem. „Bez wyroku sądowego nie ma o czym mówić” – słyszeliśmy oficjalnie, nieoficjalnie jeden z dziennikarzy prywatnych mediów – wstępnie żywo zainteresowany – powiedział, że dostał zakaz od przełożonych zajmowania się tematem. Pozostawił nas jednakże w domysłach odmawiając wyjaśnienia dlaczego. Na szczęście jest jeszcze Trójka. W jej historię niejako wpisany jest bunt przeciw systemowi i chyba nie zaprzeczy temu stwierdzeniu nikt, kto choć pobieżnie zna historię tej stacji. Temat podjął Tomasz Jeleński. Ten sam dziennikarz, którzy już wcześniej zajmował się tematem Iskier. Podjął i co ważniejsze potwierdził stawiane przez nas zarzuty
Artykuł i zapis reportażu na stronie Polskiego Radia
Zapis reportażu w postaci pliku mp3
Przy okazji emisji materiału postanowiliśmy opublikować wzór pisma procesowego. Aby każdy kierowca, mógł po odmowie przyjęcia mandatu i złożeniu sprzeciwu do wyroku nakazowego jakim niechybnie aparat ucisku nas na pierwszym etapie sporu uszczęśliwi złożyć takowy we właściwej sprawie. Pismo dotyczy najpopularniejszej w tej chwili Iskry-1, ale po drobnej edycji nadawać się będzie również do spraw gdzie podstawą do ukarania oprócz widzimisię policjanta będzie pomiar dokonany innymi miernikami jak np. Rapid 1a, 2, 2-Ka czy starszymi K-15.
Pismo procesowe
W związku z niemożnością jednoznacznego przypisania mi prędkości wykazanej podczas pomiaru miernikiem radarowym Iskra-1 oraz faktem, poświadczenia nieprawdy w dokumencie nadania Zatwierdzenia Typu nr 150/2006 a tym samym wedle zasad ogólnych prawa nieważności zarówno samego dokumentu nadania Zatwierdzenia Typu, jak i wydanych na jego podstawie dokumentów legalizacyjnych wnoszę o oddalenie zarzutów z art. 92a KW względem mojej osoby.
Uzasadnienie
W Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 20.01.2004 w sprawie wymagań metrologicznych, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym w §13 pkt. 1 przeczytać możemy, że konstrukcja przyrządu radarowego powinna umożliwić identyfikację pojazdu, którego prędkość jest mierzona. Radarowy miernik do pomiaru prędkości w ruchu drogowym Iskra-1 jest prostym miernikiem wykorzystującym efekt Dopplera. Jego konstrukcja uniemożliwia na podstawie pomiaru nim dokonanym bez dodatkowych przyrządów zarówno na podanie tylko odległości z jakiej dokonano pomiaru, jak i uniemożliwia jednoznaczną identyfikację pojazdu którego prędkość została wykazana.
Dowodzi powyższego m.in. załączony protokół badań NR 5977-LB7-415.b-13/557/13/JS/05, gdzie dokładnie w punkcie 3.3 stwierdzą się, że analiza zarejestrowanych zdarzeń (serii zdjęć) przyrządem o nazwie handlowej ISKRA-VIDEO pozwala na jednoznaczną identyfikację pojazdu którego prędkość jest mierzona. Wymieniony zestaw ISKRA-VIDEO to miernik radarowy Iskra-1 doposażony w rejestrator wideo. Dokument nadania Zatwierdzenia Typu nr 150/2006 zatwierdza zaś miernik Iskra-1 bez obowiązku stosowania go wraz z kamerą. W przeciwieństwie do mierników laserowych, gdzie policjant celuje w konkretny obiekt, w przypadku mierników radarowych bez analizy serii zarejestrowanych zdjęć jednoznaczna identyfikacja pojazdu, którego prędkość została zmierzona nie jest możliwą. Tym samym w w/w dokumencie ZT poświadczono nieprawdę i zgodnie z ogólnymi zasadami prawa traci on swą moc prawną. Bez tego kluczowego dokumentu, każdą późniejszą legalizację wystawioną na jego podstawie wedle tych samych ogólnych zasad prawa uznać należy za równie nieważną. Zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 11 maja 2001 roku „Prawo o Miarach” mierniki do pomiaru prędkości w ruchu drogowym podlegają prawnej kontroli metrologicznej, a co za tym idzie nie mogą być stosowane bez ważnych dokumentów legalizacyjnych.
Również sama instrukcja obsługi miernika Iskra-1 wbrew temu co twierdzi część najwyraźniej niezaznajomionych z jej treścią policjantów, wyraźnie mówi, że prędkość wskazana należy do najszybszego obiektu w zasięgu miernika, a nie pierwszego, czy największego pojazdu w polu widzenia.
Przepisy zawarte w §13 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 20.01.2004 w sprawie wymagań metrologicznych, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym zgodne są ponadto w swej intencji z art. 97 § 1 pkt. 3 kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia wedle którego mandat karny można nałożyć jedynie wówczas, gdy nie zachodzi wątpliwość co do sprawcy czynu.
Załączniki
Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 20 stycznia 2004 roku w sprawie wymagań metrologicznych…
Protokół badania w sprawie w/w zatwierdzenia typu (…) ISKRA-1
Zatwierdzenie Typu nr. 150/2006
Polskie tłumaczenie Instrukcji Obsługi Iskra-1 (dla Videoradar.eu)
Przypomnę (bo nie każdy czytał pierwszy wpis na ten temat), na rozprawie należy poprosić policjanta o demonstracje lub opisanie w jaki sposób konstrukcja urządzenia umożliwiła identyfikację naszego pojazdu jako tego przekraczającego prędkość i na czym policjant opiera swoje przekonanie, że to właśnie my ją przekroczyliśmy, a nie pojazd jadący na sąsiednim pasie lub 100-200m za nami. Oczywiście by później jego zapewne cudownym opowieściom przeciwstawić instrukcję urządzenia (której większość z nich nie miała nawet w ręku). Powodzenia
Powyższe w całości dedykujemy pewnemu funkcjonariuszowi drogówki z Gniezna. Pan Adam R. nie dość, że dokonał pomiaru Iskrą-1 na grupie 3 pojazdów (na drodze dwujezdniowej) to jeszcze twierdził, że Iskra-1 pokazuje zawsze prędkość pierwszego pojazdu. Na pytanie czy czytał instrukcję obsługi stwierdził, że żaden „gówniarz” (to dosłowny cytat) nie będzie uczył go jak ma mierzyć, a nawet mścił się później próbując oskarżać kierowcę o – uwaga – grożenie policjantowi złożeniem skargi do prokuratury. Oczywiście przełożeni pomimo skarg nie dostrzegli w zachowaniu policjanta nic złego, ale to już opowieść na inną okazję.
"
pzdrw
#2 OFFLINE
Napisany 26 kwiecień 2013 - 08:58
Ciekawy art,ale jak to jest w życiu ...pewnie jak zwykle ,po kieszeni i do domu:masakra:
Lepiej ważyć słowa,niż słowa lekce sobie ważyć!
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 13 luty 2015 - 18:33
Tak jak wyżej, jak strzelają iskrą można nie przyjąć mandatu sprawa idzie do sądu sąd przyznaje rację bo iskra nie ma legalizacji
#5 OFFLINE
Napisany 13 luty 2015 - 18:37
Tak jak wyżej, jak strzelają iskrą można nie przyjąć mandatu sprawa idzie do sądu sąd przyznaje rację bo iskra nie ma legalizacji
u mnie pprzyznali moja wine i zapalcilem,mialem dwa wykroczenia brak pasow i predkosc, co zrobil sad ??pasy anulowal,predkosc dowalil i tak wyszedlem tak samo,wiec juz sobie dalem na luz.Pierwsze posiedzenie jestes winny,potem musisz jezdzic i sie odwolywac w jakim miescie to bylo
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 14 luty 2015 - 16:52
Każdemu, kto liczy na to, że się wyślizga z mandatu na takiej podstawie życzę miłego noszenia różowych okularów.
#8 OFFLINE
#9 OFFLINE
Napisany 07 sierpień 2015 - 16:00
Artykuły z wykopu to nie najlepsze źródło rzetelnych informacji ;p no i nie pomoże to uciec przed mandatem
Dobre pozycjonowanie Warszawa http://www.pozycjonerstron.pl jest wyzwaniem, czynnością wymagającą solidności, rzetelności i wiedzy. Dobra jakość pozycjonowania ma ogromną wartość. Firmy dbają o takie działania, bo widzą w nich zysk. I to jest najważniejsze.