

[OB & OBFL] czujniki klimatyzacji
#1
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2013 - 22:13
czy ktoś wie jak wygląda sprawa czujników na przewodzie klimatyzacji w 2.2 dti ?
Mam u siebie 2 czujniki - jeden to na pewno czujnik ciśnienia - 4 piny. Obok niego mam drugi czujnik , teraz nie pamiętam 4 albo 6 pinowy, lub 6 pinów z których 4 są "uzbrojone". Nie mogę znaleźć na schematach tego drugiego czujnika, a chciałbym wiedzieć czym on steruje.
A problem z klimatyzacją mam taki, że po napełnianiu w zeszłym roku klimatyzacja zaczynała działać dopiero dzień - dwa dni po nabiciu czynnika, nabijałem 2 razy bo okazało się że chłodnica była nieszczelna i za każdym razem bezpośrednio po nabiciu sprężarka milczała.
Czy dobrze myślę, że sprawę załatwi wymiana owego czujnika ciśnienia ?
#2
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2013 - 22:26
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#3
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2013 - 23:12
a jednak w tym modelu jest inaczej. Na tej aukcji widać - z prawej jest czujnik ciśnieniowy (z niebieskim złączem) a z lewej - tajemniczy niewiadomy czujnik
#4
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2013 - 06:43
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#5
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2013 - 07:43
jest sprawa co do klimatyzacji ,a mianowicie climatronik oma b 2,0 16v 98r wszystko jest czynnik 950g załadowany czujniki lataja w zeszlym roku był wymieniany ten 4 piny ten drugi został stary (2 piny) prad dochodzi wszedzie ,przekazniki sprawne, ale działalo wszystko latało no i teraz po tegorocznej zimie dupka po właczeniu klawisza auto włanczaja sie wentylatory ale nie zalancza spręzarki (przekazniki sprawne prad dochodzi) i własnie pytanie czy ktos miał taka sytuacje bo mam zamiar zainwestowac w spręzarke używana tylko pytanie czy to bedzie to ?
#6
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2013 - 15:51
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#7
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2013 - 20:47
Podłącz sprężarkę na krótko i sprawdź. Jeśli wszystko było ok to nie warto kupować całej bo to jednak kot w worku. Wymień cewkę i będzie śmigać.
no i na krótko działa chłodzi ładnie , no ale tak jakby teraz we wtyczce na sprężarke nie ma prądu juz glupi jestem .
odilozowałem troche tamtej starej izolacji pod jakby grubszą izolacja byl tak jakby jakis opornik czy raczej jakis rezystor.... przylutowany z zielonego przewodu na brązowy nie wiem ,ale tak chyba powinno byc.
orjentuje sie ktos moze ktorys z tych czujnikow jest uszkodzony i przez to nie ma pradu na sprężarke.
ten mniejszy nie był wymieniany...
może ktoś ma jakiś schemat do tej instalacji na climatronic?
#8
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2013 - 22:46
Prawy jest na 4 piny, steruje pracą wentylatorów. Lewy na ile by nie był pinów to powinien być wyłącznik ciśnieniowy, awaryjny - rozłącza klimę gdyby było zbyt wysokie ciśnienie. W EPC pokazuje to samo i nigdy się z innym nie spotkałem.
Ok, dzisiaj poleżałem pod autem, zidentyfikowałem czujniki i przypasowałem do schematów.
A więc dla posiadaczy 2.2 DTI:
4-pinowy czujnik: na pinach 1-2 (przewody czarno-białe) są szeregowo wyłączniki ciśnieniowe wysokiego i niskiego ciśnienia, i tylko te dwa piny odpowiadają za uruchamianie się klimatyzacji, jeśli ciśnienie w układzie nie jest za niskie ani za wysokie między pinami 1 i 2 jest przejście. Pozostałe piny 3 i 4 to ciśnieniowy włącznik wyższej prędkości wentylatora.
6-pinowy czujnik: piny 1, 5, 6 to włączniki ciśnieniowe kolejnych stopni włączania wentylatorów, zwierane po kolei do masy (na pinie nr 4) w zależności od ciśnienia włączają kolejne konfiguracje prędkości obrotowych wentylatorów. Ten czujnik nie ma żadnego elektrycznego powiązania ze sprężarką, nie ma wpływu na to czy klimatyzacja się uruchamia czy nie.
warjat500 bierz miernik w dłoń i sprawdzaj:
Otwierasz maske, puszke przekaźników, wyciągasz przekaźnik piąty od przodu auta (z reguły zielony) i w gnieździe przekaźnika:
na pinach oznaczonych cyframi 2 i 4 musi być 12V (czarny przewód miernika do - aku, czerwony po kolei do pinu 2 i 4)
teraz pin nr 6 przyłóż przewód miernika, kiedy włączysz silnik i włączysz klimatyzację na tym pinie powinna pojawić się masa (na mierniku 0V) - jeśli tak jest to komputer chce włączyć sprężarkę, jeśli nie pojawia się masa to komputerowi nie pasują odczyty z czujników. Lecimy dalej:
Ustawiasz na mierniku pomiar rezystancji (najmniejszy zakres) albo lepiej tester przejścia (z bzyczkiem w większości mierników):
Jeden przewód miernika do pinu nr 8 w podstawce przekaźnika, drugi przewód do zielonego przewodu przy sprężarce - musi być przejście (bzyczenie lub 0 na mierniku)
Teraz jeden przewód miernika do przewodu brązowo-czarnego przy sprężarce, drugi gdzieś do masy - musi być przejście.
Możesz przy okazji sprawdzić przekaźnik - miernik dalej na test przejścia podłączasz go do pinów 30 i 87 na przekaźniku, a na piny 85 - masa, 86 +12V. Ma być tyknięcie, miernik bzyczy albo pokazuje 0.
Jeśli sprawdzisz powyższe będziemy wiedzieć gdzie siedzi usterka