Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Niesamowity problem z czujnikiem polozenia walkow rozrzadu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 22 kwietnia 2013 - 20:12

Witam.

problem z czujnikiem polozenia walkow rozrzadu. podmienilem na 4 inne w tym 2 napewno sprawne i nic dalej blod 92 odciecie zaplonu przy 4500rpm. myslalem ze powalona instalacja elektryczna silnika zmianilem na idalana bez LPG i to samo ciaglosc kabli itd 100% Ok. 2 ecu i to samo rozrzad idealnie ustawiony... co to moze byc? gdzie szukac przyczyny? czy moze byc to modul zaplonowy DIS walniety? i zakluca sygnal czujnika?
nie mam zadnych zamienników juz glupieje samochod dziala idealnie ladnie pali i wkreca sie na obroty... Prosze o pomoc bo juz rece zalamuje.

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 kwietnia 2013 - 22:11

podmień czujnik wału... i zapewne da się zrobić utuutututututtut
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 23 kwietnia 2013 - 08:19

czujnik walu zostal zmieniony zarowno stary jak i nowy dobre. podmienialem ze wzgledu ze byl to zamiennik, a ja zalozylem oryginal.

ni8c nie pomaga jedyne co jeszcze zostaje to modul dis... i blad tylko czujnika walka rozrzadu

#4 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 24 kwietnia 2013 - 07:19

a nie dawałeś czasem cewki WN do przodu?? Ja tak zrobiłem i przewody WN idą mi obok czujnika efekt jak u Ciebie odcięcie przy około 4 tyś a jak odsunąłem przewody WN wkręcił się wyżej. Muszę dać cewkę po staremu. Może Tobie przewody WN leżą na przewodzie od czujnika wału albo wałka.

#5 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 24 kwietnia 2013 - 10:07

nie cewka jest z tyly na mostku wodnym a kable ida w obudowie pokrywy zaworow i nie ma zadnej stycznosci.

ma ktos jeszcze jakies pomysly bo ja juz nie daje rady

gdzies czytalem na necie ze moze to zdarzyc sie jak zle jest zamontowane kolo zebate na walku rozrzadu ponoc z tego co tam przeczytalem jest taka mozliwosc. czy jest taka mozliwosć.
dodam ze ssacy idealnie na Intake wydechowy na exhaust
na gorze znaki sa ok tylko tak widac bo tel. pod katem.
zastanawiaja mnie tylko ze na rysunkach widac jak zeby na obu kolach sie zazebiaja a tu nie czy to wreszcie bedzie powod tego ustrojstwa??? ze zle kola ustawione na walkach????


Dodany obrazek

#6 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 16 marca 2014 - 19:03

Witam.
Niestety dalej mam problem z czujnikiem położenia wałków rozrządu Omega B 1995r. ECU Simtec 56.1 2.0 16V X20XEV. Czujników zamieniałem kilka dosłownie nowe używki z owalna i kwadratową wtyczką nowy oryginalny VDO Simens wsadzony za 330zł i dalej nic błędy kasowane i zaraz po skasowaniu od nowa. Żadnych innych brak u nie jednego mechanika byłem i wymyślają bo sami nie wiedzą co to może być oscyloskopy itd. i d...a.

Błąd tylko jeden czujnik położenia wałków rozrządu.
Autko na PB pali od tyla fakt muł i odcinka 4500RPM.

Co zmienione:
Rozrząd: pasek Getz, pompa Hepu, napinacz Ina, rolki Ina.
Świece NGK 23, przewody WN Sentech ale tez byly inne...
Moduł Dis z mojej poprzedniej omegi 100% sprawny jak i inne części takie jak np. TPS, CWK, Przepływomierz, Sonda Lambda NTK, Podmiana ECU, wymaina wiązki elektrycznej silnika w stanie idealnym. Ciągle bez efektów

Krzywki wałków w bardzo dobrym stanie koła wałków wyczyszczone, odpowiednio ustawione ssący na IN, wydechowy na EX. rozrząd również idealnie.

Koła są identyczne i tych samych numerach ale z tego co wiem są całkowicie zamienne choć w starej koło na ssącym było inne niezamienne.

Piny na CWR według tej foto:


Dodany obrazek

Wszystkie czujniki podczas sprawdzania podpięte oprócz ECU.
Pin 1- 8,9,18,19,24,28,28,30,35,38,40,41,47,48,49,50,51
Pin 2- 34
Pin 3- 26

Wartości Czujnika to:
Pin 1-2 - 12,6 Ohm
Pin 2-3 - 0,7 Ohm

Zasilanie na samej wtyczce odpiętej od czujnika:
Pin 1-2 - 5,03V
Pin 1-3 - 4,88V

Po podpięciu czujnika:
Pin 1-2 - 1.22V
Pin 1-3 - 1,21V

Wszystkie czujniki jak i cała elektryka oryginalna, brak zamienników i podróbek.

Najlepsze jest to, że po odpaleniu i wyłączeniu i szybkim włączeniem zapłonu zanim silnik zgaśnie błędu nie ma i odcinka przy ok 7000RPM but i wszystko jest jak powinno.


Prosze o pomoc sugestie. bo już ręce załamuje...

#7 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 16 marca 2014 - 19:49

A rozrząd jest dobrze ustawiony ? A czujnik dokręcony odpowiednim Nm ? A komputer w blokach pomiarowych co pokazuje ?




 


#8 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 marca 2014 - 19:52

masz dwie mozliwosci:
- uszkodzony czujnik polozenia walu korbowego (moze on generowac takze blad 93)
- oraz to co u mnie bylo przyczyny: USZKODZONY ECU. U mnie wszystko bylo ok do momentu odpalenia, brak napiecia 5V na czujnik polozenia walka rozrzadu. Cala diagnoza trwala 4 dni. Nastepnie zakup nowego kompa (100 zł) i przelutowanie epromu, zgranie go ze starym imo etc (100 zł). Auto dziala teraz swietnie.

EDIT:
Auto odebralem od mechanika z wczwartek - tak wiec swieza sprawa. Nie wiem tylko na ktorym pinie powinno byc napiecie.

#9 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 16 marca 2014 - 19:56

powiem tak bloki pomiarowe mialem OS ale padł nie mogę sie połączyc z ecu ale tzw. serwisanci Bosha mówią ze wszystko ok na dniach kupie techa 2 i popatrzymy

Pisalem juz ze mam 2 100% sprawny ecu bez immo i jest to samo

Prosze czytac ze zrozumieniem

#10 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 marca 2014 - 20:05

kolega wcześniej dobrze napisał! jedna z dwóch możliwości ! czyli czujnik wału na 100%sprawny (nie wałków!)? bo z tego wynika , że wszystko inne gitara !

#11 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 16 marca 2014 - 20:06

Nie mam pewności ale takie cyrki komuś robił CWK




 


#12 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 16 marca 2014 - 20:06

100% sprawdzałem nawet u kumpla w Vectrze B.
Jutro zamówie jeszcze nowy oryginał CWK na podmianke ale watpie. bo ta by przy uszkodzonym nie odpaliła.

#13 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 16 marca 2014 - 20:08

jaką siłą dokręcasz czujnik ?




 


#14 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 16 marca 2014 - 20:22

ooo tak ok 6-8Nm nie na max
akurat bede zmienial sprezarke klimy na dniach to sprawdze ale jak ja kupilem niby z padnietym CWR to zmienialem CWK bo byla jakas chinszczyzna na Ori moja uzywke i to samo. Black magic. zaraz sprawdze rezystancje CWK 5min.

CWK:
Pin 1-2 -12,5 Ohm
Pin 1-3 - 12,9 Ohm
Pin 2-3 - 0,8 Ohm

#15 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 19 marca 2014 - 14:42

i zmienilem czujnik polozenia walu na nowy firmy era, drugi swoj jakis zamiennik i dalej problem siedzi, wiec zostawilem stary oryginalny. czy sa ewentualnie jakies mechaniczne przyczyny powodujace ten blad??

#16 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 19 marca 2014 - 20:45

Mechaniczne, uszkodzony przewód łączący czujnik z ECU, uszkodzona kostka łącząca, zaśniedziałe styki w kostce ECU od tego konkretnie czujnika;) Przez forum za wiele nie da się w takiej sprawie powiedzieć :)




 


#17 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 marca 2014 - 01:30

Najlepsze jest to, że po odpaleniu i wyłączeniu i szybkim włączeniem zapłonu zanim silnik zgaśnie błędu nie ma i odcinka przy ok 7000RPM but i wszystko jest jak powinno.



Wiem, ecu masz niby sprawne,
Tez z tym problemem walczylem, tez kombinowalem i mialem identyczne objawy. Wymienialem kilka czujnikow walkow, od tanich zamiennikow przez uzywki na ori konczac, czujnik walu tez wymienilem, kable, kostki,wszystko sprawdzone,

W koncu inne ecu zalatwilo sprawe

smartniete tapfonem
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#18 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 21 marca 2014 - 06:51

Jeszcze dzis poszukam nowego ecu. Moze mi ktos wyjasnic czy jakbym zalozyl simtec 56.5 zmienil czujnik polozenia walu i wiazke to normalnie by auto palilo? Mam simteca 56.1 a wiem ze napewno roznia sie cwk. Ale sam silnik to to samo tylko inny uklad steruje. No chyba ze jest inna koronka na wale dajaca sygnal na cwk.

#19 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 marca 2014 - 19:49

56.5 chyba bedzie miec juz immo w sobie
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#20 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 25 marca 2014 - 22:40

Podepnę się pod temat, bo też mam ostatnio spore problemy z moim xev'em - mam u siebie instalację LPG II generacji i po odpaleniu auta jest spokój, ale jak przełączę na gaz i przejadę trochę to wywala mi błąd 092 czyli CWR. Błąd był wielokrotnie kasowany, ale mimo to powraca, więc wymieniłem CWK na nowy ori ( był przytarty kabel), CWR nowy ori, silniczek krokowy nowy zamiennik, przepływka używka ori ( starą rozwaliło przy próbie odpalenia i był błąd przepływki).
Kilka razy zdarzyło mi się w trakcie jazdy, że nagle wskazówka obrotomierza spadła w dół i za chwilę podskoczyła, a za chwilę auto zaczynało szarpać i gasnąć na wolnych obrotach. Po rozpięciu aku na ok.15 min sytuacja wracał do normy, ale na krótko. Czasem jak nie odpali od razu, w sensie nie dostanie odpowiedniej dawki paliwa ( przy odpalaniu bez wciskania pedału gazu) to potem kręci, ale nie załapuje- paliwo jest wtryskiwane, ale nie może wystartować.
Na dniach chcę jeszcze wymienić świece, bo możliwe że pływają w oleju, bo trochę cieknie spod pokrywy, mam w zapasie używaną cewkę, ale zastanawia mnie ten nieszczęsny CWR-za co on odpowiada? Co jest przyczyną błędu CWR? Nie pytam tu już o mój przypadek, ale o normalną sytuację kiedy wywala błąd CWR. Jakie parametry mierzy? Jakie są dokładnie objawy jego uszkodzenia oprócz check'a na desce? W jakich warunkach powinien pracować - ciepło, zimno? Czy wyciek spod simmeringu koło rozrządu może niekorzystnie wpływać na jego pracę?