

Niesamowity problem z czujnikiem polozenia walkow rozrzadu
#1
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2013 - 20:12
problem z czujnikiem polozenia walkow rozrzadu. podmienilem na 4 inne w tym 2 napewno sprawne i nic dalej blod 92 odciecie zaplonu przy 4500rpm. myslalem ze powalona instalacja elektryczna silnika zmianilem na idalana bez LPG i to samo ciaglosc kabli itd 100% Ok. 2 ecu i to samo rozrzad idealnie ustawiony... co to moze byc? gdzie szukac przyczyny? czy moze byc to modul zaplonowy DIS walniety? i zakluca sygnal czujnika?
nie mam zadnych zamienników juz glupieje samochod dziala idealnie ladnie pali i wkreca sie na obroty... Prosze o pomoc bo juz rece zalamuje.
#2
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2013 - 22:11

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#3
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2013 - 08:19
ni8c nie pomaga jedyne co jeszcze zostaje to modul dis... i blad tylko czujnika walka rozrzadu
#4
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2013 - 07:19
#5
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2013 - 10:07
ma ktos jeszcze jakies pomysly bo ja juz nie daje rady
gdzies czytalem na necie ze moze to zdarzyc sie jak zle jest zamontowane kolo zebate na walku rozrzadu ponoc z tego co tam przeczytalem jest taka mozliwosc. czy jest taka mozliwosć.
dodam ze ssacy idealnie na Intake wydechowy na exhaust
na gorze znaki sa ok tylko tak widac bo tel. pod katem.
zastanawiaja mnie tylko ze na rysunkach widac jak zeby na obu kolach sie zazebiaja a tu nie czy to wreszcie bedzie powod tego ustrojstwa??? ze zle kola ustawione na walkach????

#6
OFFLINE
Napisany 16 marca 2014 - 19:03
Niestety dalej mam problem z czujnikiem położenia wałków rozrządu Omega B 1995r. ECU Simtec 56.1 2.0 16V X20XEV. Czujników zamieniałem kilka dosłownie nowe używki z owalna i kwadratową wtyczką nowy oryginalny VDO Simens wsadzony za 330zł i dalej nic błędy kasowane i zaraz po skasowaniu od nowa. Żadnych innych brak u nie jednego mechanika byłem i wymyślają bo sami nie wiedzą co to może być oscyloskopy itd. i d...a.
Błąd tylko jeden czujnik położenia wałków rozrządu.
Autko na PB pali od tyla fakt muł i odcinka 4500RPM.
Co zmienione:
Rozrząd: pasek Getz, pompa Hepu, napinacz Ina, rolki Ina.
Świece NGK 23, przewody WN Sentech ale tez byly inne...
Moduł Dis z mojej poprzedniej omegi 100% sprawny jak i inne części takie jak np. TPS, CWK, Przepływomierz, Sonda Lambda NTK, Podmiana ECU, wymaina wiązki elektrycznej silnika w stanie idealnym. Ciągle bez efektów
Krzywki wałków w bardzo dobrym stanie koła wałków wyczyszczone, odpowiednio ustawione ssący na IN, wydechowy na EX. rozrząd również idealnie.
Koła są identyczne i tych samych numerach ale z tego co wiem są całkowicie zamienne choć w starej koło na ssącym było inne niezamienne.
Piny na CWR według tej foto:

Wszystkie czujniki podczas sprawdzania podpięte oprócz ECU.
Pin 1- 8,9,18,19,24,28,28,30,35,38,40,41,47,48,49,50,51
Pin 2- 34
Pin 3- 26
Wartości Czujnika to:
Pin 1-2 - 12,6 Ohm
Pin 2-3 - 0,7 Ohm
Zasilanie na samej wtyczce odpiętej od czujnika:
Pin 1-2 - 5,03V
Pin 1-3 - 4,88V
Po podpięciu czujnika:
Pin 1-2 - 1.22V
Pin 1-3 - 1,21V
Wszystkie czujniki jak i cała elektryka oryginalna, brak zamienników i podróbek.
Najlepsze jest to, że po odpaleniu i wyłączeniu i szybkim włączeniem zapłonu zanim silnik zgaśnie błędu nie ma i odcinka przy ok 7000RPM but i wszystko jest jak powinno.
Prosze o pomoc sugestie. bo już ręce załamuje...
#7
OFFLINE
Napisany 16 marca 2014 - 19:49
#8
OFFLINE
Napisany 16 marca 2014 - 19:52
- uszkodzony czujnik polozenia walu korbowego (moze on generowac takze blad 93)
- oraz to co u mnie bylo przyczyny: USZKODZONY ECU. U mnie wszystko bylo ok do momentu odpalenia, brak napiecia 5V na czujnik polozenia walka rozrzadu. Cala diagnoza trwala 4 dni. Nastepnie zakup nowego kompa (100 zł) i przelutowanie epromu, zgranie go ze starym imo etc (100 zł). Auto dziala teraz swietnie.
EDIT:
Auto odebralem od mechanika z wczwartek - tak wiec swieza sprawa. Nie wiem tylko na ktorym pinie powinno byc napiecie.
#9
OFFLINE
Napisany 16 marca 2014 - 19:56
Pisalem juz ze mam 2 100% sprawny ecu bez immo i jest to samo
Prosze czytac ze zrozumieniem
#10
OFFLINE
Napisany 16 marca 2014 - 20:05
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 16 marca 2014 - 20:06
Jutro zamówie jeszcze nowy oryginał CWK na podmianke ale watpie. bo ta by przy uszkodzonym nie odpaliła.
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 16 marca 2014 - 20:22
akurat bede zmienial sprezarke klimy na dniach to sprawdze ale jak ja kupilem niby z padnietym CWR to zmienialem CWK bo byla jakas chinszczyzna na Ori moja uzywke i to samo. Black magic. zaraz sprawdze rezystancje CWK 5min.
CWK:
Pin 1-2 -12,5 Ohm
Pin 1-3 - 12,9 Ohm
Pin 2-3 - 0,8 Ohm
#15
OFFLINE
Napisany 19 marca 2014 - 14:42
#16
OFFLINE
Napisany 19 marca 2014 - 20:45

#17
OFFLINE
Napisany 20 marca 2014 - 01:30
Najlepsze jest to, że po odpaleniu i wyłączeniu i szybkim włączeniem zapłonu zanim silnik zgaśnie błędu nie ma i odcinka przy ok 7000RPM but i wszystko jest jak powinno.
Wiem, ecu masz niby sprawne,
Tez z tym problemem walczylem, tez kombinowalem i mialem identyczne objawy. Wymienialem kilka czujnikow walkow, od tanich zamiennikow przez uzywki na ori konczac, czujnik walu tez wymienilem, kable, kostki,wszystko sprawdzone,
W koncu inne ecu zalatwilo sprawe
smartniete tapfonem
#18
OFFLINE
Napisany 21 marca 2014 - 06:51
#19
OFFLINE
Napisany 21 marca 2014 - 19:49
#20
OFFLINE
Napisany 25 marca 2014 - 22:40
Kilka razy zdarzyło mi się w trakcie jazdy, że nagle wskazówka obrotomierza spadła w dół i za chwilę podskoczyła, a za chwilę auto zaczynało szarpać i gasnąć na wolnych obrotach. Po rozpięciu aku na ok.15 min sytuacja wracał do normy, ale na krótko. Czasem jak nie odpali od razu, w sensie nie dostanie odpowiedniej dawki paliwa ( przy odpalaniu bez wciskania pedału gazu) to potem kręci, ale nie załapuje- paliwo jest wtryskiwane, ale nie może wystartować.
Na dniach chcę jeszcze wymienić świece, bo możliwe że pływają w oleju, bo trochę cieknie spod pokrywy, mam w zapasie używaną cewkę, ale zastanawia mnie ten nieszczęsny CWR-za co on odpowiada? Co jest przyczyną błędu CWR? Nie pytam tu już o mój przypadek, ale o normalną sytuację kiedy wywala błąd CWR. Jakie parametry mierzy? Jakie są dokładnie objawy jego uszkodzenia oprócz check'a na desce? W jakich warunkach powinien pracować - ciepło, zimno? Czy wyciek spod simmeringu koło rozrządu może niekorzystnie wpływać na jego pracę?