

[OB & OBFL] Pasek klinowy silnik 2,2 DTI
#1
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2013 - 19:17
#2
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2013 - 10:36
#3
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2013 - 18:44
Luzu i oporu tez nie mam ponieważ już któryś raz z kolej zdejmowałem pasek i sprawdzałem każde koło. A mam też pytanie czy jak jest założony pasek to go możecie normalnie zdjąć ręką ???
#4
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2013 - 19:00
A mam też pytanie czy jak jest założony pasek to go możecie normalnie zdjąć ręką ???
Nie ma takiej opcji pasek dopiero można zdjąć po "odciągnięciu" napinacza
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 22 maja 2013 - 19:46
a teraz mi pasek na wolnych obrotach drga.
Na pewno nie wina ani napinacza ani koła, podejrzewam że pompa wody lub wspomagania ze wskazaniem na wspomaganie, po polaniu płynnym smarem drgania ustąpiły całkowicie, a podczas obciążenia pompy wspomagania (skręceniu kuł na max) stanęło wspomaganie.
Jak smar wyparował, po ponownym obciążeniu pompy ewidentnie marszczył się pasek przed pompą wspomagania.
Co wy o tym sądzicie ???? pilnie potrzebuje porady.
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 22 maja 2013 - 21:15
Koło mam kupione tanie jak nie najtańsze

może inaczej się zapytam, jak sprawdzić pompę wody i jak sprawdzić pompę wspomagania, kręcąc ręką koła pasowe kręcą się lekko bez wyraźnych zahamowań.
#9
OFFLINE
Napisany 24 maja 2013 - 15:11
#10
OFFLINE
Napisany 24 maja 2013 - 17:43

Pompę wody można łatwo sprawdzić zdejmij pasek i poruszaj kołem od pompy wyczuj jaki jest luz ( u mnie był luz ledwo wyczuwalny) . Ja sprawdzałem tak każde koło i miałem dobrze, a teraz nawet nie zawracam uwagi jak coś sie urwie to bedzie prosto szukać moze tak jest w każdej omedzie tylko nik tego nie słyszy jak im silnik stuka jak stary traktor heh i nie widza jak pasek chodzi
#11
OFFLINE
Napisany 25 maja 2013 - 06:57
http://allegro.pl/cz...3255512674.html
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 27 maja 2013 - 14:58
#14
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2013 - 16:08
Zastanawiam się tylko czemu u mnie tak się stało, dopiero jak urwało się koło pasowe wału ???? wcześniej przed urwaniem tak ze dwa tyg. oglądałem to koło tak proforma i nic się nie działo.
hannibal1989 powiedz mi jakie masz założone koło pasowe, z małą ilością gumy

czy z dużą.

ja wcześniej miałem z dużą a teraz kupiłem z małą i zastanawiam się czy to tu czasem nie leży problem.
kolega podpowiedział mi jeszcze żebym sprawdził "sprzęgło alternatora", czy w naszych omegach coś takiego występuje bo on nie był pewien.
podobno zepsute sprzęgło altka może dawać takie objawy.
możesz jeszcze sprawdzić bicie kół przy pomocy czujnika,pożyczyć lub kupić, coś takiego
http://allegro.pl/cz...3255512674.html
mam takie cudeńko w pracy, ale jak pisał hannibal1989 to dzieje się tylko na wolnych obrotach.
#15
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2013 - 20:49
Bo może jest mniejsze koło to pasek jest słabiej napinany. Jeszcze jedno CI powiem jak odpalę omegę i założę klucz na napinacz , napnę go ręcznie parę milimetrów to jest dobrze. Myślałem też o kupnie krótszego paska i już ale nie wiem czym nie będzie zbyt obciążony alternator. Jeszcze słyszałem jedna teorie jak silnik pracuje na wolnych obrotach to jak stuka ten pasek może byś nie równa praca silnika( może jest słabsze ciśnienie na jednym cylindrze, wtrysk któryś słabiej podaje ropę) ale ja już sam nie wiem co myśleć... Może sprawdzę kiedyś ciśnienie

Ja już tak jeździe od 26.10.2011 i odpukać ci się samo nie urwało czy też zepsuło...
#16
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2013 - 08:27
Wiesz lojes założyłem koło z mało ilością gumy ponieważ taki mi doradzili ze to koło jest bardziej wytrzymałe niż stare, nawet w późniejszych rocznikach OPEL takie dawał ( mam pytanie do ciebie lojes czy sprawdziłeś jaki miałeś średnice zewnętrzną w starym kole pasowym?? bo ja co kupiłem to było troszkę większe niż stare.) A jak chodzi o sprzęgło alternatora to tez o tym myślałem ale my tego nie mamy. Byłem dzisiaj w ASO OPLA pytałem się co to jest nie wiedzieli co(normalne). Jeszcze jedno pytanie jak masz napięty pasek to zdejmiesz pasek ręka???? BO ja tak HEH twierdza że się nie da, zdjąłem też tak samo u brata w fordzie mondeo mk3 i u kolegi w Vectrze C każdy ma napinacz hydrauliczny a pasek im lata normalnie.
Bo może jest mniejsze koło to pasek jest słabiej napinany. Jeszcze jedno CI powiem jak odpalę omegę i założę klucz na napinacz , napnę go ręcznie parę milimetrów to jest dobrze. Myślałem też o kupnie krótszego paska i już ale nie wiem czym nie będzie zbyt obciążony alternator. Jeszcze słyszałem jedna teorie jak silnik pracuje na wolnych obrotach to jak stuka ten pasek może byś nie równa praca silnika( może jest słabsze ciśnienie na jednym cylindrze, wtrysk któryś słabiej podaje ropę) ale ja już sam nie wiem co myśleć... Może sprawdzę kiedyś ciśnienie
Ja już tak jeździe od 26.10.2011 i odpukać ci się samo nie urwało czy też zepsuło...
to jak tak opisujesz to wymienił bym napinacz, bo ja ręką nie zdejmę, chociaż jak się bym zaparł ? ale lekko by nie było
i ja się poddałem i na siłę nie będę szukał

#17
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2013 - 20:08
#18
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2013 - 20:55
#19
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2013 - 10:47