Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Pasek klinowy silnik 2,2 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   hannibal1989

hannibal1989
  • 8 postów
  • Dołączył: 06-11-2011

Napisany 22 kwietnia 2013 - 19:17

Na wolnych obrotach pasek klinowy zaczyna podskakiwać jak był by słabo napięty dodam też że wymieniłem napinacz, pasek. Nawet założyłem nowe koło pasowe i nic to nie dało. Były sprawdzane koła na pompie wody,pompie od wspomagania,klima i też na alternatorze. Wszystkie są równe nie maja luzu. Może ktoś miał podobne problemy, proszę o wiadomość...

#2 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 23 kwietnia 2013 - 10:36

Ale masz podróbę napinacza i za słabo napina albo któreś z kół ma jakiś opór lub luz. Innej opcji chyba nie ma.

#3 OFFLINE   hannibal1989

hannibal1989
  • 8 postów
  • Dołączył: 06-11-2011

Napisany 24 kwietnia 2013 - 18:44

Napinacz kupiłem cały nowy z SKF pasek marki Bosch długość na pewno jest dobra ponieważ sprawdzałem w ASO OPLA pasek jest nadal dobry sprawdzałem go nie jest poszarpany czy tez popękany. Tłumik drgań na kole pasowym nie jest popękane...

Luzu i oporu tez nie mam ponieważ już któryś raz z kolej zdejmowałem pasek i sprawdzałem każde koło. A mam też pytanie czy jak jest założony pasek to go możecie normalnie zdjąć ręką ???

#4 OFFLINE   ccrriiss

ccrriiss

    czizero DTi in progress..

  • 281 postów
  • Dołączył: 26-11-2011
  • Skąd: Pstrążna/Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 kwietnia 2013 - 19:00

A mam też pytanie czy jak jest założony pasek to go możecie normalnie zdjąć ręką ???


Nie ma takiej opcji pasek dopiero można zdjąć po "odciągnięciu" napinacza

#5 OFFLINE   hannibal1989

hannibal1989
  • 8 postów
  • Dołączył: 06-11-2011

Napisany 25 kwietnia 2013 - 15:40

Aha dzięki

#6 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 22 maja 2013 - 19:46

mam tą samą przypadłość, wymieniłem koło pasowe bo poprzednie nowe (2 lata pochodziło) i rozleciało się, napinacz nowy INA (bo tłumik drgań w poprzednim wyciekł),

a teraz mi pasek na wolnych obrotach drga.

Na pewno nie wina ani napinacza ani koła, podejrzewam że pompa wody lub wspomagania ze wskazaniem na wspomaganie, po polaniu płynnym smarem drgania ustąpiły całkowicie, a podczas obciążenia pompy wspomagania (skręceniu kuł na max) stanęło wspomaganie.

Jak smar wyparował, po ponownym obciążeniu pompy ewidentnie marszczył się pasek przed pompą wspomagania.

Co wy o tym sądzicie ???? pilnie potrzebuje porady.

#7 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 22 maja 2013 - 20:53

koło pasowe orginał czy podróba? (http://forum.omegakl...)

#8 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 22 maja 2013 - 21:15

nic ten wątek (link) nie wnosi do sprawy, czytałem go wcześniej.

Koło mam kupione tanie jak nie najtańsze :) ale nie doszukiwał bym się tu problemu, napinacz porusza się z takim skokiem (ok 1 - 2 cm.) że koło nie może wywołać takich odchyleń, musiało by być jajem.

może inaczej się zapytam, jak sprawdzić pompę wody i jak sprawdzić pompę wspomagania, kręcąc ręką koła pasowe kręcą się lekko bez wyraźnych zahamowań.

#9 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 24 maja 2013 - 15:11

wymienione koło pasowe na oryginał + nowy pasek i nadal to samo,

#10 OFFLINE   hannibal1989

hannibal1989
  • 8 postów
  • Dołączył: 06-11-2011

Napisany 24 maja 2013 - 17:43

Ja jak włączę nawet klimatyzacje i kręcie kierownica to tak samo stuka. Z moja omega bawię się już ponad rok z tym :) A smar nic nie daje w moim przypadku....
Pompę wody można łatwo sprawdzić zdejmij pasek i poruszaj kołem od pompy wyczuj jaki jest luz ( u mnie był luz ledwo wyczuwalny) . Ja sprawdzałem tak każde koło i miałem dobrze, a teraz nawet nie zawracam uwagi jak coś sie urwie to bedzie prosto szukać moze tak jest w każdej omedzie tylko nik tego nie słyszy jak im silnik stuka jak stary traktor heh i nie widza jak pasek chodzi

#11 OFFLINE   whn9

whn9
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-11-2010
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 25 maja 2013 - 06:57

możesz jeszcze sprawdzić bicie kół przy pomocy czujnika,pożyczyć lub kupić, coś takiego
http://allegro.pl/cz...3255512674.html

#12 OFFLINE   hannibal1989

hannibal1989
  • 8 postów
  • Dołączył: 06-11-2011

Napisany 25 maja 2013 - 14:32

Ok dobry pomysł

#13 OFFLINE   hannibal1989

hannibal1989
  • 8 postów
  • Dołączył: 06-11-2011

Napisany 27 maja 2013 - 14:58

Nie pamiętam czy pisałem jak dodam gazu to pasek się wyrównuje i nie puka. To jak chodzi o ten czujnik to i tak lipa bo jak na wolnych obrotach miałbym bicie koła to na wysokich obrotach by chyba chciało aż wyskoczyć. A po drugie bym zobaczył jakieś zmiany na pasu a jest taki sam jak nowy ze sklepu

#14 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 04 czerwca 2013 - 16:08

hannibal1989 no to mamy ten sam problem.

Zastanawiam się tylko czemu u mnie tak się stało, dopiero jak urwało się koło pasowe wału ???? wcześniej przed urwaniem tak ze dwa tyg. oglądałem to koło tak proforma i nic się nie działo.

hannibal1989 powiedz mi jakie masz założone koło pasowe, z małą ilością gumy
Dodany obrazek
czy z dużą.
Dodany obrazek
ja wcześniej miałem z dużą a teraz kupiłem z małą i zastanawiam się czy to tu czasem nie leży problem.


kolega podpowiedział mi jeszcze żebym sprawdził "sprzęgło alternatora", czy w naszych omegach coś takiego występuje bo on nie był pewien.

podobno zepsute sprzęgło altka może dawać takie objawy.

możesz jeszcze sprawdzić bicie kół przy pomocy czujnika,pożyczyć lub kupić, coś takiego
http://allegro.pl/cz...3255512674.html


mam takie cudeńko w pracy, ale jak pisał hannibal1989 to dzieje się tylko na wolnych obrotach.

#15 OFFLINE   hannibal1989

hannibal1989
  • 8 postów
  • Dołączył: 06-11-2011

Napisany 04 czerwca 2013 - 20:49

Wiesz lojes założyłem koło z mało ilością gumy ponieważ taki mi doradzili ze to koło jest bardziej wytrzymałe niż stare, nawet w późniejszych rocznikach OPEL takie dawał ( mam pytanie do ciebie lojes czy sprawdziłeś jaki miałeś średnice zewnętrzną w starym kole pasowym?? bo ja co kupiłem to było troszkę większe niż stare.) A jak chodzi o sprzęgło alternatora to tez o tym myślałem ale my tego nie mamy. Byłem dzisiaj w ASO OPLA pytałem się co to jest nie wiedzieli co(normalne). Jeszcze jedno pytanie jak masz napięty pasek to zdejmiesz pasek ręka???? BO ja tak HEH twierdza że się nie da, zdjąłem też tak samo u brata w fordzie mondeo mk3 i u kolegi w Vectrze C każdy ma napinacz hydrauliczny a pasek im lata normalnie.

Bo może jest mniejsze koło to pasek jest słabiej napinany. Jeszcze jedno CI powiem jak odpalę omegę i założę klucz na napinacz , napnę go ręcznie parę milimetrów to jest dobrze. Myślałem też o kupnie krótszego paska i już ale nie wiem czym nie będzie zbyt obciążony alternator. Jeszcze słyszałem jedna teorie jak silnik pracuje na wolnych obrotach to jak stuka ten pasek może byś nie równa praca silnika( może jest słabsze ciśnienie na jednym cylindrze, wtrysk któryś słabiej podaje ropę) ale ja już sam nie wiem co myśleć... Może sprawdzę kiedyś ciśnienie :masakra:

Ja już tak jeździe od 26.10.2011 i odpukać ci się samo nie urwało czy też zepsuło...

#16 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 05 czerwca 2013 - 08:27

Wiesz lojes założyłem koło z mało ilością gumy ponieważ taki mi doradzili ze to koło jest bardziej wytrzymałe niż stare, nawet w późniejszych rocznikach OPEL takie dawał ( mam pytanie do ciebie lojes czy sprawdziłeś jaki miałeś średnice zewnętrzną w starym kole pasowym?? bo ja co kupiłem to było troszkę większe niż stare.) A jak chodzi o sprzęgło alternatora to tez o tym myślałem ale my tego nie mamy. Byłem dzisiaj w ASO OPLA pytałem się co to jest nie wiedzieli co(normalne). Jeszcze jedno pytanie jak masz napięty pasek to zdejmiesz pasek ręka???? BO ja tak HEH twierdza że się nie da, zdjąłem też tak samo u brata w fordzie mondeo mk3 i u kolegi w Vectrze C każdy ma napinacz hydrauliczny a pasek im lata normalnie.

Bo może jest mniejsze koło to pasek jest słabiej napinany. Jeszcze jedno CI powiem jak odpalę omegę i założę klucz na napinacz , napnę go ręcznie parę milimetrów to jest dobrze. Myślałem też o kupnie krótszego paska i już ale nie wiem czym nie będzie zbyt obciążony alternator. Jeszcze słyszałem jedna teorie jak silnik pracuje na wolnych obrotach to jak stuka ten pasek może byś nie równa praca silnika( może jest słabsze ciśnienie na jednym cylindrze, wtrysk któryś słabiej podaje ropę) ale ja już sam nie wiem co myśleć... Może sprawdzę kiedyś ciśnienie :masakra:

Ja już tak jeździe od 26.10.2011 i odpukać ci się samo nie urwało czy też zepsuło...


to jak tak opisujesz to wymienił bym napinacz, bo ja ręką nie zdejmę, chociaż jak się bym zaparł ? ale lekko by nie było

i ja się poddałem i na siłę nie będę szukał:) tak jak ty to napisałeś jak się coś urwie to będzie wiadomo, ale mnie to trochę irytuje te stukanie

#17 OFFLINE   hannibal1989

hannibal1989
  • 8 postów
  • Dołączył: 06-11-2011

Napisany 05 czerwca 2013 - 20:08

Jak kupiłem napinacz to go założyłem i był zły oddałem na reklamacje, dostałem niby dobry było troszkę lepiej ale to jeszcze nie to...

#18 OFFLINE   zubrin

zubrin
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-03-2012

Napisany 09 lipca 2013 - 20:55

Też miałem takie objawy. Dzisiaj wymieniłem łożysko w alternatorze(tylnej kapy) i wszystko jest ok

#19 OFFLINE   czaki666

czaki666
  • 10 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Pielgrzymowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 lipca 2013 - 10:47

Też kiedyś miałem podobny problem, po wymianie koła pasowego pasek podskakiwał na wolnych obrotach, jak koło wymieniłem na "Febi" problem znikł. jeszcze w międzyczasie pękła mi śruba mocująca napinacz, także radziłbym ją również wymienić, bo później może być problem z jej wykręceniem.