

[OB & OBFL] Przewody hamulcowe i ich wymiana
#1
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 08:03
Z góry przepraszam, jeśli te informacje jednak da się znaleźć gdzieś na forum - szukałem, ale natknąłem się tylko na porozrzucane i szczątkowe wiadomości.
Sprawa jest prosta: podczas przeglądu okazało się, że przewody hamulcowe są na tyle skorodowane, że w każdej chwili może się wydarzyć coś złego. Innymi słowy, Omega hamuje sprawnie, ale do czasu...aż stanie się tragedia. Chodzi o te metalowe rurki, które idą po każdej obu stronach podwozia.
Rozwiązanie jest oczywiste: wymienić. Tu jednak zaczynają się schody, stąd kilka moich pytań.
1. Gdzie w ogóle znaleźć takie przewody? Gdy wpiszę na Allegro "Opel Omega przewody hamulcowe" pojawia się kilka aukcji, ale chyba żadna nie dotyczy tego, o co mi chodzi. Czy to się po prostu kupuje jako rurkę stalową / miedzianą na metry i do tego jakieś końcówki?
2. Jaki będzie przybliżony ich koszt? Mowa tu nie o najlepszym na rynku towarze z nie wiadomo jakich materiałów, lecz czymś o rozsądnej relacji ceny do jakości.
3. Ile warsztat może mniej więcej krzyknąć za wymianę?
Przyznam, że z powodu trudności w znalezieniu w sieci tych przewodów / rurek myślałem nad tym, czy by po prostu nie odstawić samochodu do warsztatu, powiedzieć im, żeby się tym zajęli i już, ale choć rozwiązanie to jest wygodne, boję się, że za tę wygodę przyjdzie mi jęczeć z bólu, gdy wycenią wszystkie swoje starania.
#2
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 08:40
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#3
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 08:51

Natomiast co do roboty we własnym zakresie, odpada. Nie podejmę się tego.
A zatem ile "powinni" z grubsza sobie zażyczyć za samą wymianę?
#4
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 08:54
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#5
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 08:55
Tylko upewnij się jak wygląda sprawa końcówek w pompie ABS (średnica gwintu)Wymiary sztywnych przewodów hamulcowych na tył to informuję że przy pompie ABS/TC z oznaczeniem DX na lewe koło miedź 350cm i gwint zewnętrzny końcówek jeden M12 i drugi M10, na prawe koło miedź 435cm i gwint zewnętrzny końcówek 2x M10. Przy pompie ABS/TC są dwie średnice gwintu M10 i M12
#6
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 09:20
Tak czy siak, dzięki wielkie za pomoc, wiadomość do Noska poszła.
#7
OFFLINE
Napisany 01 maja 2013 - 09:33
Myślę więc nad tym, by nabyć potrzebne części jednak przez Allegro.
Czy będzie OK, jeśli kupię 10m rurki miedzianej...
http://allegro.pl/ru...3189524820.html
...i do tego kilka końcówek M10 i M12...
http://allegro.pl/ko...3147131244.html ??
W moim warsztacie cena za wymianę przewodu to 50zł/mb, a tu metrów wychodzi, według tego, co pisał Ziutek50, niemal osiem. Czy znaczy to po prostu tyle, że łykną ze 400zł za tę operację?
#8
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2013 - 19:07
#9
OFFLINE
Napisany 11 października 2013 - 20:55
Nie orientuje sie ktos jakie potrzeba długosci przewodów hamulcowych, moje sa juz w fatalnym stanie.
W pierwszej kolejnosci zamierzam wymienic:
Od elastycznego przewodu tył do trojnika prawa i lewa strona
oraz
od trojnika do pompy (przewod centralny)?
znalazlem sklep w zabrzu, gdzie takie dorabiaja ale nie znaja dlugosci:/
i jeszcze jakie maja miec parametry?
wiem jedynie ze potrzebuje 10x1
z gory dzieki za wszelkie porady
#10
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2013 - 22:13
#11
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2013 - 12:37
#12
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 13:38
Prośba dla zaznajomionych z tematem o podanie danych - zbierzmy informacje w jednym miejscu - poniższe dotyczy Omegi B - sedan MV6, '96 ze starym układem:
1) rurka o średnicy - X,X mm
2) długości przewodów halulcowych:
a) sztywne:
[element (końcówka) - element (konńcówka) => dług mm]:
pompa (M ) - przód lewy (M ) =>
pompa (M ) - przód prawy (M ) =>
pompa (M ) - trójnik tył (M ) =>
trójnik tył (M ) - tył lewy (M ) =>
trójnik tył (M ) - tył prawy (M ) =>
b) elastyczne:
przód (M10) =>
tył (M10) =>
3) odpowietrzniki:
jakiej firmy elastyczne polecacie?
Z góry dzięki za pomoc!
#13
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 14:14
miedź to bym wymierzył drutem wiązałkowym, tzn puścił bym tak jak ma być, pomierzył i dał do zakucia końcówki na wzór oryginalnych
#14
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 14:23
będzie ciężko, bo trochę na forum juz jest:zbierzmy informacje w jednym miejscu
http://forum.omegakl...ewody hamulcowe
http://forum.omegakl...ewody hamulcowe
i gotowiec:
http://forum.omegakl...ewody hamulcowe
jak resztę dopiszą koledzy, to tylko podsumować :ok:
#15
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 15:15