Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Przewody hamulcowe i ich wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pink

Pink
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 21 kwietnia 2013 - 08:03

Witam,

Z góry przepraszam, jeśli te informacje jednak da się znaleźć gdzieś na forum - szukałem, ale natknąłem się tylko na porozrzucane i szczątkowe wiadomości.

Sprawa jest prosta: podczas przeglądu okazało się, że przewody hamulcowe są na tyle skorodowane, że w każdej chwili może się wydarzyć coś złego. Innymi słowy, Omega hamuje sprawnie, ale do czasu...aż stanie się tragedia. Chodzi o te metalowe rurki, które idą po każdej obu stronach podwozia.

Rozwiązanie jest oczywiste: wymienić. Tu jednak zaczynają się schody, stąd kilka moich pytań.

1. Gdzie w ogóle znaleźć takie przewody? Gdy wpiszę na Allegro "Opel Omega przewody hamulcowe" pojawia się kilka aukcji, ale chyba żadna nie dotyczy tego, o co mi chodzi. Czy to się po prostu kupuje jako rurkę stalową / miedzianą na metry i do tego jakieś końcówki?
2. Jaki będzie przybliżony ich koszt? Mowa tu nie o najlepszym na rynku towarze z nie wiadomo jakich materiałów, lecz czymś o rozsądnej relacji ceny do jakości.
3. Ile warsztat może mniej więcej krzyknąć za wymianę?

Przyznam, że z powodu trudności w znalezieniu w sieci tych przewodów / rurek myślałem nad tym, czy by po prostu nie odstawić samochodu do warsztatu, powiedzieć im, żeby się tym zajęli i już, ale choć rozwiązanie to jest wygodne, boję się, że za tę wygodę przyjdzie mi jęczeć z bólu, gdy wycenią wszystkie swoje starania.

#2 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2013 - 08:40

nie musisz szukać na allegro, z forum mogę polecić http://forum.omegakl...ead.php?t=52256 kupowałem u niego przewody miedziane, koszt śmieszny a robota we własnym zakresie bez kanału tylko z podniesionym na koziołkach autem

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#3 OFFLINE   Pink

Pink
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 21 kwietnia 2013 - 08:51

O, i to jakby rozwiązuje (mam nadzieję) kwestię pierwszych dwóch punktów. Bardzo dziękuję za cynk :)

Natomiast co do roboty we własnym zakresie, odpada. Nie podejmę się tego.
A zatem ile "powinni" z grubsza sobie zażyczyć za samą wymianę?

#4 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2013 - 08:54

w Katowicach jak się pytałem to koszt ok 600zł i jest to cena (jak ją usłyszałem to wyśmiałem gościa w serwisie) niby za :materiał, wymianę, odtłuszczanie całego układu, napełnienie, w razie potrzeby wymianę odpowietrzników. Jak dla mnie cena nie do przyjęcia, dlatego wymieniałem sam.

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#5 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2013 - 08:55

Ja też brałem przewody od Noska86 za komplet z przesyłką nie przekroczyłem kwoty 100z (+ giętarka do rurek miedzianych)

Wymiary sztywnych przewodów hamulcowych na tył to informuję że przy pompie ABS/TC z oznaczeniem DX na lewe koło miedź 350cm i gwint zewnętrzny końcówek jeden M12 i drugi M10, na prawe koło miedź 435cm i gwint zewnętrzny końcówek 2x M10. Przy pompie ABS/TC są dwie średnice gwintu M10 i M12

Tylko upewnij się jak wygląda sprawa końcówek w pompie ABS (średnica gwintu)

#6 OFFLINE   Pink

Pink
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 21 kwietnia 2013 - 09:20

Około 100zł za przewody to kwota jak najbardziej akceptowalna - 600zł za wymianę, absolutnie nie. No nic, czas pokaże, jak to wszystko wyjdzie.

Tak czy siak, dzięki wielkie za pomoc, wiadomość do Noska poszła.

#7 OFFLINE   Pink

Pink
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 01 maja 2013 - 09:33

Pozwolę sobie odświeżyć nieco temat, gdyż niestety Nosek86 nie odpowiada.
Myślę więc nad tym, by nabyć potrzebne części jednak przez Allegro.

Czy będzie OK, jeśli kupię 10m rurki miedzianej...

http://allegro.pl/ru...3189524820.html

...i do tego kilka końcówek M10 i M12...

http://allegro.pl/ko...3147131244.html ??

W moim warsztacie cena za wymianę przewodu to 50zł/mb, a tu metrów wychodzi, według tego, co pisał Ziutek50, niemal osiem. Czy znaczy to po prostu tyle, że łykną ze 400zł za tę operację?

#8 OFFLINE   sebek1

sebek1

    OMEGOS SEDANOS

  • 69 postów
  • Dołączył: 25-02-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 04 lipca 2013 - 19:07

kto wie jaki jest długi przewód hamulcowy ten co idzie prawdopodobnie od pompy hamulcowej aż do tyłu do trójnika czyli po całej długości auta dane do Omegi B z 94r dziękuję z góry za odp.

#9 OFFLINE   elmer84

elmer84
  • 9 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Zabrze

Napisany 11 października 2013 - 20:55

Witam

Nie orientuje sie ktos jakie potrzeba długosci przewodów hamulcowych, moje sa juz w fatalnym stanie.

W pierwszej kolejnosci zamierzam wymienic:

Od elastycznego przewodu tył do trojnika prawa i lewa strona
oraz
od trojnika do pompy (przewod centralny)?

znalazlem sklep w zabrzu, gdzie takie dorabiaja ale nie znaja dlugosci:/

i jeszcze jakie maja miec parametry?

wiem jedynie ze potrzebuje 10x1

z gory dzieki za wszelkie porady

#10 OFFLINE   siwy831

siwy831
  • 1 postów
  • Dołączył: 14-05-2012

Napisany 02 grudnia 2013 - 22:13

Czy mógłby mi ktoś napisać konkretną długość tylnego prawego przewodu od trójnika do przewodu elastycznego

#11 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 03 grudnia 2013 - 12:37

65 cm, niedawno wymienialem. 12 zl placilem za przewod z koncowkami.

#12 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 stycznia 2014 - 13:38

Mam zamiar wymienić przewody hamulcowe sztywne zarabiając je we własnym zakresie. Planuję zakup zestawu YT-2180 i tutaj pojawia się pytanie - czy takimi narzędziami będę w stanie uzyskać prawidłową kompletna końcówkę a w szczególności czy zarobiony stożek będzie pasował we wszystkie łączenia (trójnik, pompa itd)?

Prośba dla zaznajomionych z tematem o podanie danych - zbierzmy informacje w jednym miejscu - poniższe dotyczy Omegi B - sedan MV6, '96 ze starym układem:

1) rurka o średnicy - X,X mm
2) długości przewodów halulcowych:
a) sztywne:
[element (końcówka) - element (konńcówka) => dług mm]:
pompa (M ) - przód lewy (M ) =>
pompa (M ) - przód prawy (M ) =>
pompa (M ) - trójnik tył (M ) =>
trójnik tył (M ) - tył lewy (M ) =>
trójnik tył (M ) - tył prawy (M ) =>
b) elastyczne:
przód (M10) =>
tył (M10) =>
3) odpowietrzniki:

jakiej firmy elastyczne polecacie?

Z góry dzięki za pomoc!

#13 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 stycznia 2014 - 14:14

giętkie ATE albo w oplocie stalowym
miedź to bym wymierzył drutem wiązałkowym, tzn puścił bym tak jak ma być, pomierzył i dał do zakucia końcówki na wzór oryginalnych

#14 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 10 stycznia 2014 - 14:23

zbierzmy informacje w jednym miejscu

będzie ciężko, bo trochę na forum juz jest:
http://forum.omegakl...ewody hamulcowe
http://forum.omegakl...ewody hamulcowe
i gotowiec:
http://forum.omegakl...ewody hamulcowe
jak resztę dopiszą koledzy, to tylko podsumować :ok:

#15 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 stycznia 2014 - 15:15

Trochę jest, to fakt ale niestety nie ma wszystkich niezbędnych informacji. Tym bardziej, że pytanie było w kwestii własnego zarabiania z użyciem konkretnego narzędzia, sposobu wykonania.