

[OB & OBFL] OMVL Dream XXI - duze spalanie, nie rowna praca na jalowym
#1
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2013 - 18:15
Od ponad roku posiadam ta omege co w opisie, kupilem ja z zalozona juz instalacja OMVL Dream XXI N-G.
Instalacja ta spala ponad 21l w jezdzie mieszanej, troche miasto, troche trasa.
Drugi problem to taki ze na biegu jalowym do 1100obr/sek silnik pracuje nierowno. Z tego powodu jezdze na benzynie.
Posiadam wlasny interface, takze moge sam ustawiac mapy. Uzywalem autokalibracji ktora niestety nic nie zmienia, objawy Ciagle sa te same. Nie bede sie rozpisywal na temat instalacji tylko wrzuce poprostu zdjecia.
Dzisiaj zmieniejszylem dysze do ok. 2.25mm z 2.5mm - nie zuwazylem po tym zabiegu aby brakowalo mu gazu nawet powyzej 6tys.obr. W sumie to po tym zabiegu nie przetestowalem ile teraz spala - watpie aby cos sie zmienilo. Jade w trase 160km - zobacze co z tego wyjdzie.
Wiecej zdjec:
#2
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2013 - 19:24
#3
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2013 - 20:39
#4
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2013 - 21:15
Dolacze jeszcze kilka zdjec z programu - czy mapa, cisnienia, czasy wtryskow itp. sa dobre? Zdjecia sa opisane, jedynie te z wolnych obrotow nie sa opisane.
I jeszcze to
#5
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2013 - 21:42
U mnie nie przełączał po prostu nie pracował na jeden gar.Raczej zaciskać przewody od lpg bo po odłączeniu wtyczki przełączy na pb
To są screeny z postoju ? Czy nie przełącza Ci od czasu do czasu na bp ? Jeśli to są foty na postoju to prawdopodobnie reduktor masz do wymiany nie trzyma ciśnienia.Ma za duże spadki.
#6
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2013 - 21:46
A spalanie dlaczego jest takie wysokie, moze byc spowodowane tym ze reduktor nie trzyma Cisnienia?
#7
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2013 - 21:54
reduktor siadł.Czasami pprzelacza sie ale tylko na wolnych obrotach
Bez sprawnego reduktora nie wyregulujesz porządnie instalacji ani nie zrobisz chociaż autokalibracji instalacji. Może to być powodem tak dużego spalania.
#8
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2013 - 22:36
Jakie cisnienie powinno byc w granicach 3000obr.?
#9
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2013 - 22:53
Samochod sie telepie do 1500obr, a pozniej do konca orotow ladnie sie wkreca... Nie przelacza sie na PB gdy mu przygazowuje ostro, to chyba by oznaczalo ze reduktor daje odpowiednie cisnienie, mam racje? Czy cisnienie na wolnych obrotach nie jest za duze?
Jakie cisnienie powinno byc w granicach 3000obr.?
Takie jakie jest ustawione w programie. Ten reduktor nowy był już zbyt mały do tego silnika , więc teraz to jest zbędna dyskusja bo już padł ,,, wtryski będą dobre ale należy je zregenerować kupując zestaw naprawczy ,,,,będą chodzić jak nowe ,,, są metalowe i trwalsze od tych plastikowych,,,,brak odczytu z podciśnienia map.. odczyt przydałby się do oceny i regulacji:) te silniki często biorą lewe powietrze.Silnik jest zalewany gazem co świadczy o brudnych lub padniętych wtryskach.
#10
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2013 - 23:28
#11
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 04:29
Nie mam pojecia jaki reduktor mial bym wybrac, jaki bedzie pasowac itp. niech ktos cos doradzi - wtryski wydaja sie pracowac dobrze - nie sa glosne, nie klekacza zabardzo. Czy jesli wtryski nie sa w najlepszym stanie to moga puszczac gaz nawet jak sa zamkniete? Bo ciagle sie zastanawiam dlaczego jest tak duze spalanie.
Ja mam nap. AC-R01 czarny i jeszcze mnie nie zawiódł .Może i są dobre ale leją jak z wiadra bo ecu skraca czasy pb na jednym ze zrzutów nawet do 2ms co świadczy że korekty dla czasów wtryskiwaczy poleciały w kosmos.Możliwe że są żle sparowane wtryskiwacze.Gdyby cały czas puszczały to byłby problem z zapalaniem.

#12
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 10:33
W jaki sposob wybrac odpowiedni, na co musze zwrocic uwage podczas wyboru?
http://www.ebay.co.u...=item3a7fc1df7b
Czy ten byl by odpowiedni?
#13
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 11:01
Czy warto ryzykowac z uzywanym reduktorem?
W jaki sposob wybrac odpowiedni, na co musze zwrocic uwage podczas wyboru?
http://www.ebay.co.u...=item3a7fc1df7b
Czy ten byl by odpowiedni?
Używany przecież masz , kup zestaw naprawczy i po problemie.Ten z linka jest malo wydajny do tego silnika , a poza tym jest bardzo zawodny.
wymień na coś sprawdzonego KME Gold lub coś z AC R01 150 lub z zapasem 250
http://www.drypa.pl/..._REDUKTORY.html
#14
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 11:29
"Też posiadam instalację omvl i miałem podobne objawy że telepało autem i nie równo pracował. Winny okazał się reduktor który nie trzymał ciśnienia, próbowałem go regenerować zestawem naprawczym niestety strata pieniędzy bo nic to nie dało"
"Ten reduktor nowy był już zbyt mały do tego silnika, więc teraz to jest zbędna dyskusja bo już padł"
Warto go regenerowac w takim razie, nie chce wyzucac pieniedzy w bloto...
"wtryski będą dobre ale należy je zregenerować kupując zestaw naprawczy" - jesli zrobie test cisnieniowy polegajacy na wytworzeniu cisnienia 1.2bar w listwie, i nie bedzie zadnych przeciekow tzn. ze wszystko jest wporzadku? W srodku wygladaja dobrze - wklad sie rusza bez zadnych oporow - nie ma luzow.
A moze wszystko przez to ze nie ma odczytow z Map Sensora? (przynajmniej w programie)
Nie rozumiem - Ten reduktor co pokazalem ma oznaczenie HP czyli jest mocniejszy od mojego o oznaczeniu MP "Ten z linka jest malo wydajny do tego silnika" , "kup zestaw naprawczy i po problemie".
#15
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 12:37
Tylko jaka mam gwarancje ze po kupieniu zestawu naprawczego wszystko bedzie dobrze?
"Też posiadam instalację omvl i miałem podobne objawy że telepało autem i nie równo pracował. Winny okazał się reduktor który nie trzymał ciśnienia, próbowałem go regenerować zestawem naprawczym niestety strata pieniędzy bo nic to nie dało"
"Ten reduktor nowy był już zbyt mały do tego silnika, więc teraz to jest zbędna dyskusja bo już padł"
Warto go regenerowac w takim razie, nie chce wyzucac pieniedzy w bloto...
"wtryski będą dobre ale należy je zregenerować kupując zestaw naprawczy" - jesli zrobie test cisnieniowy polegajacy na wytworzeniu cisnienia 1.2bar w listwie, i nie bedzie zadnych przeciekow tzn. ze wszystko jest wporzadku? W srodku wygladaja dobrze - wklad sie rusza bez zadnych oporow - nie ma luzow.
A moze wszystko przez to ze nie ma odczytow z Map Sensora? (przynajmniej w programie)
Nie rozumiem - Ten reduktor co pokazalem ma oznaczenie HP czyli jest mocniejszy od mojego o oznaczeniu MP "Ten z linka jest malo wydajny do tego silnika" , "kup zestaw naprawczy i po problemie".
Ja nic nie sugeruje ,,to jest moje zdanie ,,,a , ty i tak zrobisz co zechcesz ,,, poczekaj na rady innych forumowiczów .,,, jeżeli wtryski nie wymagaj regeneracji to zacznij od wymiany reduktora , możliwe że duże skoki ciśnienia powodują to że wtryskiwacze mają problem z zamknięciem i otwarciem przepływu gazu.
#16
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 12:45

#17
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 15:27
Mały OT. Ja mam taką samą instalacje, w takim samym silniku, ale skrzynia automat. Na święta wielkanocne byłem w Dortmundzie. W obie strony zrobiłem 1420km, spaliłem 145litrów gazu. Na pokładzie 3 osoby, pies i mnóstwo bagażu. Ze względu na zapakowanie prędkość na autostradzie to 140kmh. Do pracy mam 6,5km w jedną stronę, z czego 4,5 przez centrum-światła, skrzyżowania. I średnio wychodzi mi 13litrów na 100km
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 19:25
#20
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 19:46