Od jakiegoś czasu auto wywala mi kontrolkę poduszki, a OPCOM mówi, że:
00088 - Za niska rezystancja obwodu zapłonnika bocznej poduszki powietrznej kierowcy
Pierwszy trop miałem taki, ze to czujnik w drzwiach - zaraz po zakupie auto było w naprawie blacharskiej i blacharz zdejmował drzwi. Przy odbieraniu kontrolka poduszki świeciła, ale jeszcze u blacharza podłączyłem opcoma i było si. Jeździłem przez parę tygodni i nic nie świeciło, aż zapaliło znowu. Ostatnio w końcu zdjąłem boczek drzwi i doszedłem go wniosku, że to nie czujnik (po jego odpięciu wartość rezystancji zapłonnika nie zmienia się, jedynie sam czujnik zmienia status z "Okay" na nie okay).
Wartości zwrócone przez opcoma:
Kodowanie wariantowe 0C
Wersja SAB6x
Napięcie systemu 12.55 V
Status napięcia systemu Okay
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy 2.92 Ohm
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera 1.97 Ohm
Rezystancja obwodu napinacza pasów kierowca 2.28 Ohm
Rezystancja obwodu napinacza pasów pasażer 2.48 Ohm
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy 2.28 Ohm
Status komunikatu SAS kierowcy (Sensora poduszki powietrznej) Okay
Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera 0.47 Ohm
Status komunikatu SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej) Okay
Nastaw mechanizmy napinające po akty- wacji (DTC67) Nieaktywny
Nastaw poduszkę powietrzną kierowcy po aktywacji (DTC68) Nieaktywny
Nastaw poduszkę powietrzną pasażera po aktywacji Nieaktywny
Błąd w komunikacji SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej) żadne
Błąd w komunikacji SAS kierowcy (Senso- ra żadne
Status inicjalizacji SAS kierowcy (Sensora poduszki powietrznej) Okay
Status inicjalizacji SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej) Okay
Kody usterek DTC ustawione od 240
Gdzie szukać problemu? Gdyby to była za wysoka rezystancja, to bym zrozumiał, że mam zaśniedziałe styki, albo przerwę w obwodzie, a za niska? Zapewne chodzi o tę, która zwraca 0,47 Ohm.
WTF? Hilfe, bo oczopląsu dostanę

pozdrówki
yahoo