Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] "brudny" płyn chłodzący (olej?)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 11 kwietnia 2013 - 17:33

Witam!

Szukałem podobnego wątku ale bez skutku.

Jestem tu nowy a Omke mam od poniedziałku :jump: Omega B Caravan, 96r., 2.5td (96kw), przebiegu nie podam bo i tak pewnie krecony :p w PL od '06r..

Po zakupie omki postanowiłem postawić ja na warsztat bo szykuje mi sie trasa do pokonania. W stacji diagnostycznej kazali mi wymienić tulejki przy wahaczach i przewody hamulcowe bo były skorodowane. To zrobiłem.

Dalej zaprowadziłem ją do mechanika żeby rzucił okiem na silnik. Po kilku godzinach dostałem telefon, żebym przyjechał. Dowiedziałem się, że w płynie chłodzącym jest olej (mechanik wlożył palec do wlewu płynu chłodzącego i wyjął go całego czarnego). Zdiagnozował, że to chłodnica oleju albo głowica :oonie: Nie wiem czy to ma znaczenie ale Omega nie wywaliła mi jak narazie błędu, ładnie pali na zimnym i ciepłym, ma moc, nie kopci (przy rozruchu troszkę ale spoko). Mechanik zdemontował chłodnice oleju zamykając obwód jakąś rurką :o Mam z tym pojezdzic przez weekend i wrócić, żeby sprawdzić czy to chłodnica.

Macie jakieś rady dla mnie?

#2 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 11 kwietnia 2013 - 19:39

o ile kojarzę to w 2,5td olej jest chłodzony powietrzem, chłodnica oleju jest pod zderzakiem i nie ma połączenia z płynem, więc nie wiem po co ją demontować jeżeli w płynie jest olej, poza tym jak olej miesza się z wodą to ma kolor siwy - brudny żółty a czarny to raczej spaliny- sadza
gta77

#3 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 11 kwietnia 2013 - 20:39

w 2.5 td olej z silnika jest chłodzony dodatkową chłodnicą oleju w lewym nadkolu,poza tym jest dodatkowa,niezależna chłodnica oleum wspomagania kiery-rurka, odrębna pod chłodnicą wody i jeżeli skrzynia automat, to jeszcze dodatkowa chłodnica oleju ze skrzyni scalona z (inną) wtedy chlodnicą wody silnika,w prawym nadkolu znajduje się intercooler-chłodnica powietrza z turbosprężarki.tyle jak chodzi pobieżnie z mechaniki-jeszcze pozostają elektryczne(i "mechaniczny" )wiatraki...

#4 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 11 kwietnia 2013 - 20:51

Kolego masz pękniętą głowice, tak się niestety dzieje w tych silnikach sam to przechodziłem.

#5 OFFLINE   intruz

intruz
  • 122 postów
  • Dołączył: 09-11-2012
  • Skąd: KIELCE

Napisany 11 kwietnia 2013 - 23:00

Olej w płynie uszczelka pod głowicą walnięta przykre ale prawdziwe i to nie tylko w omedze ale w każdym aucie.

#6 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 kwietnia 2013 - 08:40

Szukaj teraz dodadkowych dudków na poszerzony pakiet startowy:p

Przy robocie głowicy pewnie się okaże że trzeba by od razu rozrząd zmienić.
Ile dałeś za tą omegę bo możliwe że naprawa głowicy będzie więcej kosztować.

A jeśli chcesz głowicę robić to na pewno nie u tego mechanika u którego stoi auto.
Jeśli gość widzi przyczynę w odrębnej chłodnicy oleju to się minął z powołaniem.

No chyba ze to nie olej.
Jest jeszcze wersja optymistyczna, że się gdzieś z układu chłodzenia sączyło i ktoś ratował się uszczelniaczami.
Ale mało prawdopodobne.

#7 OFFLINE   intruz

intruz
  • 122 postów
  • Dołączył: 09-11-2012
  • Skąd: KIELCE

Napisany 12 kwietnia 2013 - 13:39

Jest bardzo prosty sposób żeby to sprawdzić wywal płyn wlej wodę. Woda wypłuka ewentualne uszczelniacze i pokże wycieki. To wersja optymistyczna. Ta druga wersja woda nic nie wypłuka a pojawi się olej co za tym idzie remont. Swoja drogą co daje wymontowanie chłodnicy oleju i zaślepienie, bez wymiany czynnika chłodzącego silnik który jest już brudny.... Będzie sprawdzał czy zwiększyła się zawartość oleju w płynie drugim palcem?
Sprawdzi chłodnice oleju powie że ok i każe robić głowice.... zmień mechanika.

#8 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 12 kwietnia 2013 - 20:33

Poszedłem po rozum do głowy i zmieniłem mechanika :) Zasięgnąłem opinii koleżki po mechaniaku i okazało się, że na moim wygwizdowiu (Suwałki) jest warsztat w którym goście robią tylko takie silniki. Pogadałem z całym 'bosem' i okazało się, że zna te Omege. Gość, kótry miał ją przede mna rozwalił głowice a potem wystawił auto na sprzedaż. Głowice maja na miejscu w warsztacie i w poniedziałek odstawiam Omcie w ręcę (miejmy nadzieję) fachowców.

Za Omege dałem 4k i juz 1k wsadziłem w nią (olej, filtry, hamulce, tulejki etc). Szykuje furkę bo czeka ją trasa 3kkm. Za głowice zapłace +/- 1500. Dojdzie jeszcze OC i kosmetyka.. Myślę, że w 8k zamknę się ze wszystkim.. Oby.. :D

Zapomniałem dodać. Głowica jest po regeneracji. Osoboście zdążyłem już zauważyć, że z dostępnością fabrycznie głowic jest delikatnie mówiąc ciężko.. Zgodzić się na tą regenerowaną od "fachowców" czy szukać na upartego nowej??

#9 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 12 kwietnia 2013 - 22:40

ja bym brał tą od fachowców co jest po regeneracji. gwarancje napewno daja od 3-6miesięcy.
a na temat nowej głowicy to sie nie odzywam bo ja bym nie kupił chyba żeby mój ojciec sie nazywał Jan Kulczyk. za nowa głowice zapłacisz prawie tyle co za auto:D wiec daruj sobie.

#10 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2013 - 06:40

Nowa, goła głowica kosztuje około 2200zł.
Bierz tą naprawianą. I jak to mówią "Będzie Pan zadowolony"
I dopilnuj żeby Ci zalali układ dobrym płynem chłodniczym na przykład Dynagelem a nie jakimś gównem w koncentracie od którego się silnik będzie przegrzewał albo nowa uszczelka będzie korodować.

Po całym zabiegu Zainteresuj się tym czy Visco jest sprawne bo przy niesprawnym łatwo przegrzać silnik.

Szerokiej drogi życzę i wiele zadowolenia z tego silnika:D

#11 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 14 sierpnia 2013 - 18:03

Reanimuje temat.. Otóż.. od naprawy mineły 4m-ce i 12kkm. Ostatnio przy rutynowej kontroli poziomow płynów (wymiana oleju) odkryłem że zbiorniczek wyrównawczy jest z powrotem za*******ny olejem i to na grubo. Myślałem, że problem mały bo głowica mimo że używka to na gwarancji. Zajeżdżam do mechanika, opisuje sytuacje a on mi mówi, że to dziwne. Potem w trakcie rozmowy wyszło na jaw, że stara głowica, którą wymienił była dobra. Uszczelkę wsadził markową, grubą więc to raczej odpada.. Gdzie jeszcze może przedostawać się olej do obiegu płynu chłodzącego? Sprawdziłem odmę, IC, nawet filtr paliwa czy przypadkiem nie jest chłodzony (nie jest). W głowie mam tylko blok silnika i boję się o nim myśleć. POMOCY!