Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Gaz, mnożnik, ustawianie - pytania łopatologiczne


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 kwietnia 2013 - 22:07

Czy możecie mi prostymi słowami rozjaśnić kilka kwestii z ustawiania gazu?
Bawię się już który raz. Silnik działa, ale nie rozumiem do końca co robię :)
Oto one:

Co to jest mnożnik i co robi, jak łączy temat gazu z benzy ? Jaki jest sens mnożnika ?

Jak daję mnożnik do góry to jak się porusza mapa gazu / w którą stronę ?

Jak daję mnożnik do góry to czy ustawiam większe czy mniejsze spalanie gazu ?

Czy autoadaptacja przesuwa mnożnik / punkty mnożnika aby dopasować do mapy benzyny ? Czy moze robi coś innego ?


z góry dzięki

#2 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2013 - 22:26

Czy możecie mi prostymi słowami rozjaśnić kilka kwestii z ustawiania gazu?
Bawię się już który raz. Silnik działa, ale nie rozumiem do końca co robię :)
Oto one:

Co to jest mnożnik i co robi, jak łączy temat gazu z benzy ? Jaki jest sens mnożnika ?

Jak daję mnożnik do góry to jak się porusza mapa gazu / w którą stronę ?

Jak daję mnożnik do góry to czy ustawiam większe czy mniejsze spalanie gazu ?

Czy auto adaptacja przesuwa mnożnik / punkty mnożnika aby dopasować do mapy benzyny ? Czy moze robi coś innego ?


z góry dzięki


1 mnożnik jest wartością o jaką przesunięty jest czas wtryskiwacza dla gazu np czas dla benzyny wynosi 5ms mnożnik wynosi 1,2 to czas dla wtryski gazu będzie wynosił 5x1,2=6 jest to czas otwarcia wtryskiwacza ale zalezy on od tego co wyliczy sterownik benzynowy.Mnożnik jest po to aby za jego pomocą dostroić gaz do pb czyli oszukać ecu.

2 podnosząc mnożnik zwiększasz czasy wtrysku czyli mapa gazu wędruje do góry w stronę bogatej mieszanki

3 do góry dajesz więcej gazu ...... i często mniejsze spalanie

4 auto adaptacja nie przesuwa mnożnika zależnie od zastosowanego algorytmu,,,, wpływa na korekty po obrotach natomiast auto kalibracja oblicza początkowe czasy dla wtryskiwaczy gazu po to aby silnik jakoś palił na gazie:masakra:

Ustawienie na mnożnik oraz mapki jest tylko ustawieniem z grubsza a jego dokładność i trafność zależy od wielu czynników

#3 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 03 kwietnia 2013 - 08:20

2 podnosząc mnożnik zwiększasz czasy wtrysku czyli mapa gazu wędruje do góry w stronę bogatej mieszanki

Zgadza się, ale w STAGach. W KME już jest inaczej (zamienione osie mapki) i mapa zachowuje się odwrotnie niż w STAGu.

Ustawienie na mnożnik oraz mapki jest tylko ustawieniem z grubsza a jego dokładność i trafność zależy od wielu czynników

Jakiś czas temu robiłem testy w 300+/ISA2. Stroiłem na mapki i dopiero podglądałem korekty. Powiem Ci, że wyniki mnie zaskoczyły, bo zazwyczaj było już akceptowalnie :)

#4 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2013 - 08:45

Zgadza się, ale w STAGach. W KME już jest inaczej (zamienione osie mapki) i mapa zachowuje się odwrotnie niż w STAGu.

Jakiś czas temu robiłem testy w 300+/ISA2. Stroiłem na mapki i dopiero podglądałem korekty. Powiem Ci, że wyniki mnie zaskoczyły, bo zazwyczaj było już akceptowalnie :)


Zgadzam się co do KME , różnie to wygląda u różnych producentów sterowników , zawsze najpierw strojenie zaczynamy od przeczytania instrukcji i zapisania poprzednich ustawień sterownika.

Strojenie na mapki będzie akceptowalne przez ecu jeżeli auto jest sprawne technicznie podczas strojenia nic mu nie dolega.Takie auto można wystroić na drodze i będzie dobrze ale zawsze lepiej sprawdzić korekty czy czasy wtrysków.Może to zrobić każdy gazmen jak oddajemy auto tylko on nigdy nie ma czasu , więc uczymy się i robimy to sami z różnym skutkiem:jump:

#5 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 kwietnia 2013 - 21:41

Dziekuje za konkretną odpowiedź :)

#6 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 kwietnia 2013 - 19:23

Mam jeszcze jedno pytanie.
Chodzi o autoadaptacja i korekty, ktore robi po obrotach i czymś jeszcze (?).

Co to znaczy, że jest korekta po obrotach ?
Co tak praktycznie jest korygowane ? Mnożnik jest mnożony przez korekte czy jak ??

#7 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2013 - 20:45

Mam jeszcze jedno pytanie.
Chodzi o autoadaptacja i korekty, ktore robi po obrotach i czymś jeszcze (?).

Co to znaczy, że jest korekta po obrotach ?
Co tak praktycznie jest korygowane ? Mnożnik jest mnożony przez korekte czy jak ??


Algorytmy obsługujące korekty są tajemnicą firmy. W tym wszystkim chodzi aby dostosować odpowiednią dawkę lpg do potrzeb silnika a wiadomo że ta jest zależna od zmiennych warunków takich jak wydajność wtryskiwaczy i całego systemu jaki jest zainstalowany w samochodzie, przy rożnych prędkościach czyli czasach wtrysku.

Autoadaptacja jest właśnie takim algorytmem którego zadaniem jest dobranie korekt po obrotach aby zapewnić optymalne zasilanie.Ale aby działała prawidłowo silnik powinien być pozbawiony jakichkolwiek usterek , w przeciwnym wypadku wyjdzie :masakra::masakra::hihi:.. Sonda powinna być podłączona i sprawna w 100%

Największym błędem jest robienie autokalibracji oraz ustawienie autoadaptacji i po broblemie , klient jest zadowolony.:D Korektyprawdopodobnie są obliczane w procentach ale tego nikt nie zdradza .:)

#8 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 kwietnia 2013 - 10:02

A to teraz rozumie. Tzn wiem dlaczego nic nie rozumiałem z korekt :D

A jeśli sondy nie są podłączone to będzie to działać dobrze ?
Czy można sprawdzić czy autoadaptacja działa dobrze ?

#9 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2013 - 10:29

A to teraz rozumie. Tzn wiem dlaczego nic nie rozumiałem z korekt :D

A jeśli sondy nie są podłączone to będzie to działać dobrze ?
Czy można sprawdzić czy autoadaptacja działa dobrze ?


Autoadaptacje należ wyłączyć jeżeli zaczyna zle działać i miesza przeciągając korekty.Bez podłączonych sond też będzie działać tylko tak na 50% Można sprawdzić czy korekty są prawidłowe sprawdzając korekty jakie zastosował ecu benzyny.

#10 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 kwietnia 2013 - 11:16

Autoadaptacje należ wyłączyć jeżeli zaczyna zle działać i miesza przeciągając korekty.Bez podłączonych sond też będzie działać tylko tak na 50% Można sprawdzić czy korekty są prawidłowe sprawdzając korekty jakie zastosował ecu benzyny.


Brak sondy wydedukowałem po info prze włączniu autoadaptacji: "z podłaczoną sondą lambda autoadaptacja działa lepiej"czy coś takiego
Ale z drugiej strony w oknie AC widzę zmieniające sie wartości sond ? Ska ona są ciągnięte ?

Jak sprawdzić korekty ecu benzyny ? Opelscanerem ?

#11 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2013 - 11:36

Brak sondy wydedukowałem po info prze włączniu autoadaptacji: "z podłaczoną sondą lambda autoadaptacja działa lepiej"czy coś takiego
Ale z drugiej strony w oknie AC widzę zmieniające sie wartości sond ? Ska ona są ciągnięte ?

Jak sprawdzić korekty ecu benzyny ? Opelscanerem ?


Masz sondy 1V czyli ustawienie w Stagu Sonda napięciowa 0 V ubogo
Napięcie ma oscylować od 0,10 do 0,90 zależnie od kondycji sond
Na niepodłączonych sondach do staga też będzie widać jakieś wartości kecz są one przypadkowe.Korekty można sprawdzić opelskanerem w zakladce parametry od 28 do 40