Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] po wymianie wtryskiwacza nadal kuleje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Wojtek242

Wojtek242
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-03-2013
  • Skąd: Imielin

Napisany 27 marca 2013 - 19:26

Witam problem polega na tym że Omega kulała mi na 1 z cylindrów, po odłączeniu kostki wtrysku nie było żadnej różnicy. Wymieniłem wtrysk lecz nadal to samo, kostka od danego wtrysku jest sprawna ponieważ podłączałem pod nią inny z wtrysków i działa, więc sterownik jest ok. Wtryski zavoli sterownik DIEGO oraz reduktor ZAVOLI. Proszę o jakąś pomoc.. przerabiałem już temat świec, kabli zapłonowych oraz gazu wydostającego się z podciśnienia reduktora. Nic z tego, wszystko jest ok.

#2 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2013 - 19:37

Nic nie kumam .....wtrysk zawodzi na jednym garnku więc zamieniasz wtryski miejscami więc w tym garnku powinien być sprawny wtrysk i co też nie działa:pokoj:

#3 OFFLINE   Wojtek242

Wojtek242
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-03-2013
  • Skąd: Imielin

Napisany 27 marca 2013 - 19:41

łopatologicznie stwierdziłem że padł wtrysk bo nie było reakcji silnika po rozpięciu kostki, więc wziąłem się za jego wymiane, no i po wsadzeniu nowego wtrysku nadal jest to samo, wiem że sygnał od sterownika idzie na 100% więc nie mam już więcej pomysłów.

#4 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2013 - 19:47

Sygnał sygnałem ale czy wtrysk się otwiera,Weż kawałek wężyka załóż na wtrysk a koniec wsadz do szklanki lub butelki z wodą , powinny być ostre bomble :) może masz ciśnienie przewalone i wtryskiwacze mogą mieć problemy z otwarciem

#5 OFFLINE   Wojtek242

Wojtek242
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-03-2013
  • Skąd: Imielin

Napisany 27 marca 2013 - 19:49

ściągając z wtrysku gumowy przewód prowadzący gaz do kolektora dolotowego słychać stuk z wtrysku tzn że bije gaz no i czuć oczywiście. Może za małe ciśnienie? ale to byłoby dziwne żeby obydwa wtryski były felerne.. stary i ten którego założyłem teraz.:szpital:

#6 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2013 - 19:53

ściągając z wtrysku gumowy przewód prowadzący gaz do kolektora dolotowego słychać stuk z wtrysku tzn że bije gaz no i czuć oczywiście. Może za małe ciśnienie? ale to byłoby dziwne żeby obydwa wtryski były felerne.. stary i ten którego założyłem teraz.:szpital:


Z tym cisnieniem to może być odwrotnie skoro masz tam zavoli:) Wtryski jak wtryski to tylko mechanizm ale to ciśnienie to mógłbyś sprawdzić. Tydzień temu wyciągałem z Hanki skrawki gumy z węża które skutecznie blokowały przepływ gazu do jednego wtryskiwacza , było trudne do znalezienia ale dobrze że Hanki mają sitka.

#7 OFFLINE   Wojtek242

Wojtek242
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-03-2013
  • Skąd: Imielin

Napisany 27 marca 2013 - 20:02

nie mam pojęcia co już robić mam pełną głowe tego wszystkiego. A może to cewka zapłonowa? jest za słaba iskra albo coś? przewód i świeca zmieniona, nic nie pomogło

#8 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2013 - 20:07

nie mam pojęcia co już robić mam pełną głowe tego wszystkiego. A może to cewka zapłonowa? jest za słaba iskra albo coś? przewód i świeca zmieniona, nic nie pomogło



Sprawdz czy ten wtryskiwacz na pewno daje gaz w odpowiedniej ilości może być uszkodzony sterownik który daje słaby impuls prądowy i nie otworzy wtryskiwacza na ful.:)

#9 OFFLINE   remszir

remszir
  • 14 postów
  • Dołączył: 19-02-2013
  • Skąd: Serock/Legionowo

Napisany 27 marca 2013 - 22:50

zdejmij wężyk za wtryskiwaczem, który działa prawidłowo i dmuchnij w stronę kolektora. Później zdejmij wężyk za wtryskiwaczem, który nie działa i też dmuchnij do kolektora. Zobacz czy jest taki sam opór, bo może przy składaniu zagniótł się wężyk.

#10 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2013 - 23:04

zdejmij wężyk za wtryskiwaczem, który działa prawidłowo i dmuchnij w stronę kolektora. Później zdejmij wężyk za wtryskiwaczem, który nie działa i też dmuchnij do kolektora. Zobacz czy jest taki sam opór, bo może przy składaniu zagniótł się wężyk.


Kolega Beast już któryś raz z kolei mówi o przygniecionych przewodach od gazu i ciągle się to powtarza , ale wszyscy są pewni że jest na pewno dobrze :jump: tylko nie działa :masakra: ciekawe czy od pisania postów samo się sprawdzi:oonie:

#11 OFFLINE   Wojtek242

Wojtek242
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-03-2013
  • Skąd: Imielin

Napisany 28 marca 2013 - 18:55

Witam po wymianie wtryskiwacza gazu, kabli oraz świec WN omega nadal kuleje na jeden z cylindrów, sprawdzałem iskre i zauważyłem że w porównaniu do innych na tym właśnie cylindrze jest strasznie słaba iskra. Po wypięciu kostki wtrysku gazu nie ma kompletnie różnicy. Czy to może być właśnie przez to? no i najważniejsze czy może temu być winna cewka zapłonowa? bo podobno jak cewka padnie to nie pali wogóle na jeden cylinder np.
na benzynie chodzi w miare ok, nie kuleje bynajmiej chociaż troche nie równo pracuje.

#12 OFFLINE   Chrome

Chrome
  • 53 postów
  • Dołączył: 07-03-2013
  • Skąd: Płock

Napisany 28 marca 2013 - 19:06

może sprawdz ciśnienie na cylindrach

#13 OFFLINE   Wojtek242

Wojtek242
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-03-2013
  • Skąd: Imielin

Napisany 28 marca 2013 - 19:13

Miałem to w planach ale stwierdziłem że to bez sensu w sumie, bo Oma chodziłaby źle na benzynie gdyby nie było ciśnienia. Chodzi mi tylko o pracę na gazie.

#14 OFFLINE   remszir

remszir
  • 14 postów
  • Dołączył: 19-02-2013
  • Skąd: Serock/Legionowo

Napisany 28 marca 2013 - 20:12

gaz jest bardziej czuły od beny na kulejący zapłon. Tam gdzie na benie nie zauważysz żadnych problemów to na gazie mogą wypadać zapłony.

#15 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2013 - 21:32

Miałem to w planach ale stwierdziłem że to bez sensu w sumie, bo Oma chodziłaby źle na benzynie gdyby nie było ciśnienia. Chodzi mi tylko o pracę na gazie.


Tam jest cewka podwójna jedna zespolona na dwa cylindry i dlatego nawet uszkodzona świeca lub przewód na cylindrze równoległym potrafi osłabić przeskok iskry na tym pracującym w jednej parze jest to szczególnie widoczne na gazie bo iskra inaczej rozchodzi się w gazie a inaczej w rozpylonej cieczy, po prostu w gazie jest trudniej i dlatego musi być większa energia.:)

#16 OFFLINE   kifffor

kifffor
  • 80 postów
  • Dołączył: 07-08-2012
  • Skąd: Jasło
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 marca 2013 - 21:33

witam mi jak tak kulał silnik to normalnie wziołem swiece z kablem i wpinałem po kolei do cewki i na jednym wyjściu niebyło wogule iskry :/ zakupiłem używana za 120zł i wszystko wróciło do normy :)

#17 OFFLINE   Wojtek242

Wojtek242
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-03-2013
  • Skąd: Imielin

Napisany 29 marca 2013 - 10:08

Więc myślicie że to może być wina cewki zapłonowej?