

[OB & OBFL] Opóźniona reakcja na pedał gazu
#1
OFFLINE
Napisany 13 marca 2013 - 18:53
Proszę o pomoc. A może jest to normalna sprawa?
#2
OFFLINE
Napisany 13 marca 2013 - 21:41
#3
OFFLINE
Napisany 13 marca 2013 - 22:02
#4
OFFLINE
Napisany 13 marca 2013 - 22:13
#5
OFFLINE
Napisany 13 marca 2013 - 23:19
#6
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 06:53
Ale za każdym razem tak Ci raguje? U mnie losowo-raz odrazu a raz chwike musze zaczekać.
Za każdym razem. Nie miałem wcześniej możliwości jeździć 2.5 dti ale czyżby turbo-dziura była aż tak wielka? Jeździłem innymi np. 1.9 tdi vw lub bmw 2.5 tds automat i nic takiego nie zauważyłem. W bmw na ASB szło gumy palić

#7
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 07:04

#8
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 07:34
Poza tym turbodziura występuje w pewnym zakresie obrotów. Jak możn mieć turbodziurę przy ruszaniu z miejsca jak turbina przy niskich odrotach nie pompuje.Gdyby był to objaw turbo dziury,to nie działo by Ci się to co jakiś czas !Tylko ciągle odczuwałbyś ten sam efekt.
leisman a czy w przypadku kiedy ruszasz, dodając gazu odbroty rosną a auto dostaje kopa dopiero po 2-3 sekundach? Czy może wciskasz gaz, 2-3 sek. nic i dopiero potem obroty rosną i auto idzie?
#9
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 14:23
dodam że u mnie powstały efekt występuje tylko przy pełnym wciśnięciu pedału gazu-przy normalnej jeździe nic takiego jak opóźniona reakcja na gaz nie występuje.
#10
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 15:25
miałem coś podobnego u mnie po wizycie u mechanika okazało się że miałem zabrudzony nastawnik, po wyczyszczeniu problem znikł
nastawnik w 2.5 DTI?
wspomniane wcześniej blaszki mają też wpływ właśnie na reakcję autka na niskich obrotach a przynajmiej tak można wywnioskować z postów na forum. U mnie tych blaszek nie ma i nieraz właśnie przy ruszaniu a już tym bardziej takim dynamicznym omcia nieraz musi mieć chwilkę zanim dostanie kopa-przypomina mi to właśnie turbo dziurę-poza tym nie mam do tego silnika żadnych zastrzeżeń.
dodam że u mnie powstały efekt występuje tylko przy pełnym wciśnięciu pedału gazu-przy normalnej jeździe nic takiego jak opóźniona reakcja na gaz nie występuje.
ja blaszki wywaliłem to nie odczułem żadnej różnicy.
Podciśnienia do ogarnięcia i czyszczenie zaworów sterujących pracą łopatek turbiny i pracą egr-u....cały dolot do sprawdzenia...wałkowane sto razy na forum...
Za każdym razem. Nie miałem wcześniej możliwości jeździć 2.5 dti ale czyżby turbo-dziura była aż tak wielka? Jeździłem innymi np. 1.9 tdi vw lub bmw 2.5 tds automat i nic takiego nie zauważyłem. W bmw na ASB szło gumy palić
Zdefiniuj pojęcie "turbo-dziura...jak chcesz gumy palić to kup bmw...omega jest cięższa..
#11
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 15:58
leisman a czy w przypadku kiedy ruszasz, dodając gazu odbroty rosną a auto dostaje kopa dopiero po 2-3 sekundach? Czy może wciskasz gaz, 2-3 sek. nic i dopiero potem obroty rosną i auto idzie?
Ani obrotów ani mocy!
Zdefiniuj pojęcie "turbo-dziura...jak chcesz gumy palić to kup bmw...omega jest cięższa..
Turbodziura- to chyba każdy wie o co chodzi, a co do bm-ki, to jak bym chciał to bym kupił - też mi się podobają

#12
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 17:15
#13
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 18:38
Ani obrotów ani mocy!
Turbodziura- to chyba każdy wie o co chodzi, a co do bm-ki, to jak bym chciał to bym kupił - też mi się podobająale omega to omega. Miałem wcześniej B X20XEV i nie dam sobie nic złego na te autka powiedzieć. Co do palenia gum.... nie stać mnie na to, ale jak każdy facet- lubię czasami depnąć i pokazać niedowiarkom że moja ociężała kombica wcale nie jest ociężała- ale nie często się zdaża, bo jeżdżę z żoną i dzieciakami :pokoj: sami wiecie jak jest
Turbo dziura a niedomaganie układu podciśnienia to dwie różne sprawy! Jeżeli masz takie objawy(większość z nas z tym silnikiem miała) to nic innego jak ogarnięcie podciśnień....ja mam X20XEV i wiem na co ją stać więc wykład mi nie potrzebny...zrób co Ci się sugeruje i będziesz śmigał...I moja rada..jak masz klapy to jej wypieprz..aprops palenia gum...ja nic o tym nie wspominałem tylko przytoczyłem twoje słowa...zakasj rękawy i do roboty...i jak masz od niedawna omę to lepiej upewnij się że masz wtryski dobre..to podstawa...
#14
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 20:46
#15
OFFLINE
Napisany 14 marca 2013 - 21:46
Jesli kogoś uraziłem to sorki, nie chcę nikomu robić wykładów bo zdaję sobie sprawę z tego że doskonale znacie swoje bryczki. Ja też swojej nie zajeżdżam- omcia to moje oczko w głowie.
A tak nawiasem to padło wcześniej pytanie o kondycję mojego silnika a więc; nie kopci, chodzi równiutko jak zegarek, żadnychproblemów z odpalaniem (na zimno i na ciepło), jeździ na półsyntetyku i ma przejechane niecałe 260tyś (potwierdzone) i w związku z tym zapytam jeszcze o rozrząd, niewiem kiedy i czy wogóle był robiony, czy w przypadku łańcucha są jakieś oznaki że trzeba wymienić i na jakie koszty mam się nastawić?
#16
OFFLINE
Napisany 15 marca 2013 - 01:13
#17
OFFLINE
Napisany 15 marca 2013 - 08:44
Dzieki wszystkim za porady. Zdaje się że bez pomocy jakiegoś fachowca się nie obędzie i pewno pod kompa trza podpiąć. Chciałem mieć ogólnie jakieś pojęcie jak już do fachury podjadę.
Jesli kogoś uraziłem to sorki, nie chcę nikomu robić wykładów bo zdaję sobie sprawę z tego że doskonale znacie swoje bryczki. Ja też swojej nie zajeżdżam- omcia to moje oczko w głowie.
A tak nawiasem to padło wcześniej pytanie o kondycję mojego silnika a więc; nie kopci, chodzi równiutko jak zegarek, żadnychproblemów z odpalaniem (na zimno i na ciepło), jeździ na półsyntetyku i ma przejechane niecałe 260tyś (potwierdzone) i w związku z tym zapytam jeszcze o rozrząd, niewiem kiedy i czy wogóle był robiony, czy w przypadku łańcucha są jakieś oznaki że trzeba wymienić i na jakie koszty mam się nastawić?
Powiem tak..podepnij pod kompa i podaj co wyszło i na pewno poradzimy coś...ale sprawdz wtryski!

