Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Opóźniona reakcja na pedał gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 marca 2013 - 18:53

Witam sznownych kolegów. Mam problem ze swoim 2.5 DTI, a mianowicie po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np. ze startu silnik reaguje z pewnym opóźnieniem- samochód jedzie ale swoją moc uzyskuje tak po ok. 2-3sek. Jest to nie tyle irytujące co niebezpieczne np. przy włączaniu się do ruchu na ruchliwym skrzyżowaniu. Po tych 3 sek. dostaje dużego kopa. Przy delikatnym nacciskaniu na pedał reaguje prawidłowo ale ciężko wyskoczyć na drogę (próbowałem też z wyłączonym ESP i tak samo). Dodam że mam automata. Czy może to miec coś wspólnego z dolotem powietrza a w zasadzie z klapkami czy coś w tym stylu w kolektorze? Gdzieś no forum coś takiego wpadło mi w oko- że sie nieprawidłowo otwierają i nie dostarcza odpowiedniej ilości powietrza.
Proszę o pomoc. A może jest to normalna sprawa?

#2 OFFLINE   arczi80

arczi80
  • 8 postów
  • Dołączył: 31-01-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 marca 2013 - 21:41

Witam. Mam taką samo konfguracje jak ty z tym że nie mam klapek w kolektorze. A czy to nie jest przypadkiem objaw turbo dziury? U mnie nieraz muszę chwile (tzn.sekunde,dwie) poczekać aż turbo zacznie pompować po czym auto dostaje kopa. Myśle że jeśli nie masz innych objawów to nie masz czym się martić. A ty masz te klapki w kolektorze? Miałem okazje sie przejechac też taką omcia ale z zamontowanymi klapkami i wydaje mi się że faktycznie reakcja na mocne wciśniecie pedału gazu jest szybsza niż u mnie.

#3 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 marca 2013 - 22:02

Nie wiem czy mam klapki. Autko mam od miesiąca. Podczas jazdy reakcja jest raczej prawidłowa. Szczególnie chodzi mi mi o start i bez znaczenia ma fakt czy to na zimnym czy ciepłym silniku.

#4 OFFLINE   arczi80

arczi80
  • 8 postów
  • Dołączył: 31-01-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 marca 2013 - 22:13

Ale za każdym razem tak Ci raguje? U mnie losowo-raz odrazu a raz chwike musze zaczekać. Faktycznie nieraz to niebezpieczne ale taka już uroda turbo. Co do klapek to ustal to jak najszybciej bo jazda z nimi może się skończyć zniszczeniem silnika gdyż taka blaszka potrafi sie urwać i wpaść do środka-poczytaj na forum-jest taki post.blaszki kolektora 2,5 dti czy jakoś tak

#5 OFFLINE   ripem

ripem
  • 11 postów
  • Dołączył: 06-05-2010
  • Skąd: Czarnoziem

Napisany 13 marca 2013 - 23:19

miałem coś podobnego u mnie po wizycie u mechanika okazało się że miałem zabrudzony nastawnik, po wyczyszczeniu problem znikł

#6 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 marca 2013 - 06:53

Ale za każdym razem tak Ci raguje? U mnie losowo-raz odrazu a raz chwike musze zaczekać.


Za każdym razem. Nie miałem wcześniej możliwości jeździć 2.5 dti ale czyżby turbo-dziura była aż tak wielka? Jeździłem innymi np. 1.9 tdi vw lub bmw 2.5 tds automat i nic takiego nie zauważyłem. W bmw na ASB szło gumy palić :)

#7 OFFLINE   bu-bu81

bu-bu81

    ciagle w drodze !!!

  • 39 postów
  • Dołączył: 12-07-2008
  • Skąd: Oswięcim

Napisany 14 marca 2013 - 07:04

Gdyby był to objaw turbo dziury,to nie działo by Ci się to co jakiś czas !Tylko ciągle odczuwałbyś ten sam efekt.
nigdy nie wiadomo z kim masz do czynienia !!!

#8 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2013 - 07:34

Gdyby był to objaw turbo dziury,to nie działo by Ci się to co jakiś czas !Tylko ciągle odczuwałbyś ten sam efekt.

Poza tym turbodziura występuje w pewnym zakresie obrotów. Jak możn mieć turbodziurę przy ruszaniu z miejsca jak turbina przy niskich odrotach nie pompuje.

leisman a czy w przypadku kiedy ruszasz, dodając gazu odbroty rosną a auto dostaje kopa dopiero po 2-3 sekundach? Czy może wciskasz gaz, 2-3 sek. nic i dopiero potem obroty rosną i auto idzie?

#9 OFFLINE   arczi80

arczi80
  • 8 postów
  • Dołączył: 31-01-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 marca 2013 - 14:23

wspomniane wcześniej blaszki mają też wpływ właśnie na reakcję autka na niskich obrotach a przynajmiej tak można wywnioskować z postów na forum. U mnie tych blaszek nie ma i nieraz właśnie przy ruszaniu a już tym bardziej takim dynamicznym omcia nieraz musi mieć chwilkę zanim dostanie kopa-przypomina mi to właśnie turbo dziurę-poza tym nie mam do tego silnika żadnych zastrzeżeń.

dodam że u mnie powstały efekt występuje tylko przy pełnym wciśnięciu pedału gazu-przy normalnej jeździe nic takiego jak opóźniona reakcja na gaz nie występuje.

#10 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 marca 2013 - 15:25

miałem coś podobnego u mnie po wizycie u mechanika okazało się że miałem zabrudzony nastawnik, po wyczyszczeniu problem znikł


nastawnik w 2.5 DTI?

wspomniane wcześniej blaszki mają też wpływ właśnie na reakcję autka na niskich obrotach a przynajmiej tak można wywnioskować z postów na forum. U mnie tych blaszek nie ma i nieraz właśnie przy ruszaniu a już tym bardziej takim dynamicznym omcia nieraz musi mieć chwilkę zanim dostanie kopa-przypomina mi to właśnie turbo dziurę-poza tym nie mam do tego silnika żadnych zastrzeżeń.

dodam że u mnie powstały efekt występuje tylko przy pełnym wciśnięciu pedału gazu-przy normalnej jeździe nic takiego jak opóźniona reakcja na gaz nie występuje.


ja blaszki wywaliłem to nie odczułem żadnej różnicy.
Podciśnienia do ogarnięcia i czyszczenie zaworów sterujących pracą łopatek turbiny i pracą egr-u....cały dolot do sprawdzenia...wałkowane sto razy na forum...

Za każdym razem. Nie miałem wcześniej możliwości jeździć 2.5 dti ale czyżby turbo-dziura była aż tak wielka? Jeździłem innymi np. 1.9 tdi vw lub bmw 2.5 tds automat i nic takiego nie zauważyłem. W bmw na ASB szło gumy palić :)


Zdefiniuj pojęcie "turbo-dziura...jak chcesz gumy palić to kup bmw...omega jest cięższa..

 


#11 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 marca 2013 - 15:58

leisman a czy w przypadku kiedy ruszasz, dodając gazu odbroty rosną a auto dostaje kopa dopiero po 2-3 sekundach? Czy może wciskasz gaz, 2-3 sek. nic i dopiero potem obroty rosną i auto idzie?


Ani obrotów ani mocy!

Zdefiniuj pojęcie "turbo-dziura...jak chcesz gumy palić to kup bmw...omega jest cięższa..


Turbodziura- to chyba każdy wie o co chodzi, a co do bm-ki, to jak bym chciał to bym kupił - też mi się podobają :) ale omega to omega. Miałem wcześniej B X20XEV i nie dam sobie nic złego na te autka powiedzieć. Co do palenia gum.... nie stać mnie na to, ale jak każdy facet- lubię czasami depnąć i pokazać niedowiarkom że moja ociężała kombica wcale nie jest ociężała- ale nie często się zdaża, bo jeżdżę z żoną i dzieciakami :pokoj: sami wiecie jak jest

#12 OFFLINE   arczi80

arczi80
  • 8 postów
  • Dołączył: 31-01-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 marca 2013 - 17:15

Leisman a czy masz jeszcze jakieś inne objawy? Nie wiem,utrudniony rozruch,nierówna praca? Czy spalanie nie za wysokie? Czy twój problem występuje także w trakcie jazdy? Czy dymi podczas przyspieszania?

#13 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 marca 2013 - 18:38

Ani obrotów ani mocy!



Turbodziura- to chyba każdy wie o co chodzi, a co do bm-ki, to jak bym chciał to bym kupił - też mi się podobają :) ale omega to omega. Miałem wcześniej B X20XEV i nie dam sobie nic złego na te autka powiedzieć. Co do palenia gum.... nie stać mnie na to, ale jak każdy facet- lubię czasami depnąć i pokazać niedowiarkom że moja ociężała kombica wcale nie jest ociężała- ale nie często się zdaża, bo jeżdżę z żoną i dzieciakami :pokoj: sami wiecie jak jest


Turbo dziura a niedomaganie układu podciśnienia to dwie różne sprawy! Jeżeli masz takie objawy(większość z nas z tym silnikiem miała) to nic innego jak ogarnięcie podciśnień....ja mam X20XEV i wiem na co ją stać więc wykład mi nie potrzebny...zrób co Ci się sugeruje i będziesz śmigał...I moja rada..jak masz klapy to jej wypieprz..aprops palenia gum...ja nic o tym nie wspominałem tylko przytoczyłem twoje słowa...zakasj rękawy i do roboty...i jak masz od niedawna omę to lepiej upewnij się że masz wtryski dobre..to podstawa...

 


#14 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 marca 2013 - 20:46

podjedz do kogoś kumatego co robi diagnostykę i w auto i przewieź go i niech wyłapie co nie tak jest, ogólnie do przeglądnięcia masa rzeczy, podciśnienia, przepływomierz, egr, ciśnienie na szynie CR itp podczas jazdy i postoju, nawet podciśnienie na pompie vacum jest ważne,

#15 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 marca 2013 - 21:46

Dzieki wszystkim za porady. Zdaje się że bez pomocy jakiegoś fachowca się nie obędzie i pewno pod kompa trza podpiąć. Chciałem mieć ogólnie jakieś pojęcie jak już do fachury podjadę.
Jesli kogoś uraziłem to sorki, nie chcę nikomu robić wykładów bo zdaję sobie sprawę z tego że doskonale znacie swoje bryczki. Ja też swojej nie zajeżdżam- omcia to moje oczko w głowie.
A tak nawiasem to padło wcześniej pytanie o kondycję mojego silnika a więc; nie kopci, chodzi równiutko jak zegarek, żadnychproblemów z odpalaniem (na zimno i na ciepło), jeździ na półsyntetyku i ma przejechane niecałe 260tyś (potwierdzone) i w związku z tym zapytam jeszcze o rozrząd, niewiem kiedy i czy wogóle był robiony, czy w przypadku łańcucha są jakieś oznaki że trzeba wymienić i na jakie koszty mam się nastawić?

#16 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 marca 2013 - 01:13

co do rozrządu to temat jest obszerny, ogólnie jest dożywotni ale jesli hałasuje to nalezy zkontrolowac jego stan, ślizgi, napinacz, łańcuch itp, możesz sugerować się przebiegiem jeśli jest w 100% pewny, olej leję 5w40 choć mam starszej generacji motor, ale 10w40 też bedzie, ogólnie szukaj mechanika co zna się na tego typu silnikach bo inaczej możesz mieć kosztowne doświadczenia a szkoda jeśli silnik masz jeszcze w dobrej kondycji, a jeszcze filtr paliwa zmieniaj często, nie czekaj az silnik nie bedzie chciał jechać,, pompę zajedziesz-ostatnio to plaga

#17 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 marca 2013 - 08:44

Dzieki wszystkim za porady. Zdaje się że bez pomocy jakiegoś fachowca się nie obędzie i pewno pod kompa trza podpiąć. Chciałem mieć ogólnie jakieś pojęcie jak już do fachury podjadę.
Jesli kogoś uraziłem to sorki, nie chcę nikomu robić wykładów bo zdaję sobie sprawę z tego że doskonale znacie swoje bryczki. Ja też swojej nie zajeżdżam- omcia to moje oczko w głowie.
A tak nawiasem to padło wcześniej pytanie o kondycję mojego silnika a więc; nie kopci, chodzi równiutko jak zegarek, żadnychproblemów z odpalaniem (na zimno i na ciepło), jeździ na półsyntetyku i ma przejechane niecałe 260tyś (potwierdzone) i w związku z tym zapytam jeszcze o rozrząd, niewiem kiedy i czy wogóle był robiony, czy w przypadku łańcucha są jakieś oznaki że trzeba wymienić i na jakie koszty mam się nastawić?


Powiem tak..podepnij pod kompa i podaj co wyszło i na pewno poradzimy coś...ale sprawdz wtryski!!!! U mnie też paliło pięknie aż tłok spłynął... a przebieg masz taki że warto sprawdzić:D