Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] BRC sequent 56 Dziwny problem bez rozwiązania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 marca 2013 - 23:40

Witam panowie a więc problem jak w temacie jestem od niedawna posiadaczem Omegi 2,6 v6 z tą właśnie instalacją.Cała instalacja Sequent 56 reduktor genius.
A więc gdy auto jest zimne jest ogromny problem z uruchomieniem gdy już zagada to telepie się na prawo i lewo wygląda jak gdyby chodziło na 4 cylindry a może i mniej:/ Sytuacja trwa do momentu przełączenia się na LPG potem jeszcze trochę się potrzęsie nieraz zgaszę i uruchomię od nowa i jest już ok.Sytuacja jest o tyle dziwna że dzieje się to tylko wtedy gdy jeżdżę na LPG.Jeśli wyłączę na centralce LPG i jeżdżę na samej PB auto chodzi ok! tzn siadam odpalam i jadę nic się nie dzieję.Dodam jeszcze że w momencie telepania się auta nic nie daje to że przełączę na centralce na PB auto na to nie reaguje i muszę odczekać do momentu przejścia na LPG bo nie pójdzie za chole...
Póki co hulam na PB bo auto chodzi normalnie i jest taniej niż na LPG bo samego gazu pali jak mała Scania ponad 21L na 100KM trochę dużo jak na moją jazdę z dzieckiem w foteliku:??? Znalazłem na forum taki sam problem u kolegi w 2.2 ale zakończony bez rozwiązania może ktoś ma jakieś propozycję od czego zacząć.Filtry wymieniłem jak na wężu tak i na zaworze również bo instalacja była strasznie zaniedbana podobnie jak i cały samochód to za sprawą poprzedniego właściciela którego pozdrawiam serdeczne gdybym go doszedł na długość ręki to...

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 marca 2013 - 23:43

instalacja jest rozregulowana i powoduje rozjazd map. Problem stary jak instalacje lpg.

#3 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 marca 2013 - 23:52

Po obszernej lekturze na google znalazłem kolejny problem taki sam z jakim się borykam tu znalazła się diagnoza "Instalacja została sprawdzona, problem leży w parowniku - przepuszcza gaz wężykiem podciśnienia." http://lpg-forum.pl/...-pb-t14358.html
Mam drugą omegę na części i o dziwo jest w niej taka sama instalacja gazowa jak w mojej jest tam też ten sam silnik i prawie wszystko poza wyposarzeniem.Rużnica tylko taka że z dobrych rąk od pana który serwisował ją na bieżąco co do kilometra w książkę wszystko wpisane autko gdyby nie dzwon unikat wiec zaczynam od podmiany reduktora.I opiszę czy pomogło.Ale nadal czekam na inne sugestie

#4 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 marca 2013 - 16:11

A więc tak:zdemontowałem dziś stary reduktor i ku mojemu zdziwieniu po odkręcaniu miedzi w żadnym przewodzie nie było śladu jakiego kolwiek ciśnienia.Co prawda nie jeździłem na gazie ale wydaje mi się że powinno tam gdzieś syknąć.Podmieniłem reduktor i jutro jadę na regulację.

#5 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 marca 2013 - 23:19

A więc tak:zdemontowałem dziś stary reduktor i ku mojemu zdziwieniu po odkręcaniu miedzi w żadnym przewodzie nie było śladu jakiego kolwiek ciśnienia.Co prawda nie jeździłem na gazie ale wydaje mi się że powinno tam gdzieś syknąć.Podmieniłem reduktor i jutro jadę na regulację.


musi być ciśnienie w miedzi; jeśli nie masz to wysmarkaj nos i szukaj - masz tylko dwa miejsca do kontroli - przy reduktorze i przy butli.

#6 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 marca 2013 - 15:02

Nie tylko przy reduktorze i butli bo jeszcze nie zapominaj o elektrozaworze gazowym :) Bo w przypadku BRC nie jest on zintegrowany z reduktorem

#7 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 marca 2013 - 19:08

Wszystko jasne moimi problemami był nieszczelny reduktor który sobie gdzieś tam popuszczał.Co było problemem porannych perypetii przy odpalaniu na zimnym.Co prawda paliła i pali nie od strzału ale to już najmniejsze zło bo do tego powoli sobie dojdę gdyż czekam za swoim interfejsem i w wolnej chwili wszystko zrobię.Ale i tak jestem zadowolony bo przy tej nieszczelności auto rano żyło własnym życiem prawie jak w Transformers:)) Nie szło na PB i się telepało jak wiecie co!Widoczne wariowało bo gdzieś tam podjadało sobie LPG i wszystko się sypało jak dostawała i PB i LPG razem
Teraz przekręcę raz za drugim palę i mogę się zawijać wcześniej musiałem odczekać 10 min dopóki nie przejdzie na gaz:/ Myślę że jeszcze czeka mnie wymiana czujnika położenia wału,chociaż na diagnostyce mi o tym nie mówili ale sam sobie posprawdzam i będę wiedział.
A więc można zamknąć bo problem rozwiązany!

#8 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 marca 2013 - 11:03

Czyli standardowy problem reduktorów Genius :) Gaz ucieka do silnika przez co jest zalewany przez podciśnienie :)

#9 OFFLINE   ARGBRC

ARGBRC
  • 1 postów
  • Dołączył: 13-03-2013

Napisany 13 marca 2013 - 18:18

Opisz jaki typ reduktora posiadasz:
- genius 1500 mbar
- genius MB 1500mbar
- genius MAX 1500 mbar

Prawdopodobie masz uszkodzoną membranę. Tak się dzieje jeśli masz ustawione wczesne przełączanie na gaz i reduktor jest za słabo dogrzany.

#10 OFFLINE   thomas85pl

thomas85pl
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-11-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 17 marca 2013 - 12:06

uważaj, bo BRC tak ma, że kasuje automatycznie wszystkie kody błędów związane z LPG i ogólne z komputera samochodowego, więc na diagnostyce może ci pokazać brak błędów a samochód będzie wariował.