Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Czyszczenie komory spalania z nagaru


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 marca 2013 - 08:37

Witajcie!

Ciągle walczę ze spalaniem stukowym u siebie. Drogą eliminacji doszedłem do tego ze pozostała mi możliwość istnienia nagaru w cylindrach.

Wyczytałem z paru źródeł że mozna wyczyścić komory spalania bez ściagania czapki w silniku - w tym celu trzyma się rozgrzany silnik tak na 3..4krpm i spryskiwaczem wtryskuje do dolotu mgiełkę wodną z dodatkiem detergentu.

Czy ktoś praktykował taki zabieg u siebie? Czy to jest bezpieczne dla silnika? Czy to działa i są efekty? (chociażby w postaci czarnej chmury nagaru z tłumika podczas operacji rozpylania wody?).

#2 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 marca 2013 - 09:01

woda szybko wyparuje a detergent zostawi po sobie ślady w cylindrach. przy okazji zostawiając jakieś uszkodzenia ze sobą. osobiście szukałbym jakiegoś specyfiku gotowego do tych czynności

#3 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 marca 2013 - 18:48

Próbowałem dzisiaj z samą wodą destylowaną.
Efekt - duuuuża chmura pary z rury wydechowej i to wszystko.
Chyba to nie działa albo nie ma duzo nagaru :) Na świecach była taka cieniuteńka warstewka że mechanik stwierdził że o, jakie ładne świece :) A Świece miały około 80.000km przebiegu.
Wykręcając świece znalazłem ślady spalania stukowego (odpryski nagaru) na dwóch świecach w dwóch pierwszych cylindrach po prawej stronie samochodu. Muszę znaleść inny powód spalania stukowego. Tylko jaki.... :szpital:

#4 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 marca 2013 - 19:35

Witajcie!

Ciągle walczę ze spalaniem stukowym u siebie. Drogą eliminacji doszedłem do tego ze pozostała mi możliwość istnienia nagaru w cylindrach.

Wyczytałem z paru źródeł że mozna wyczyścić komory spalania bez ściagania czapki w silniku - w tym celu trzyma się rozgrzany silnik tak na 3..4krpm i spryskiwaczem wtryskuje do dolotu mgiełkę wodną z dodatkiem detergentu.

Czy ktoś praktykował taki zabieg u siebie? Czy to jest bezpieczne dla silnika? Czy to działa i są efekty? (chociażby w postaci czarnej chmury nagaru z tłumika podczas operacji rozpylania wody?).


spróbuj środkiem do czyszczenia zaworów egr w sprayu....dozuję się go podczas pracy silnika i wypluwa wsio wydechem..swoją drogą co do spalania stukowego nie szedł bym w tym kierunku Tomek..paliwo,czujniki,sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu itd...

 


#5 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 marca 2013 - 07:06

Kąt wyprzedzenia zapłonu reguluje komp - nie ma na to wpływu... Przynajmniej tak mi się wydaje...

#6 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 marca 2013 - 07:34

Kąt wyprzedzenia zapłonu reguluje komp - nie ma na to wpływu... Przynajmniej tak mi się wydaje...


a błędy jakieś masz?Może wina tkwi w samym czujniku spalania stukowego?

 


#7 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 marca 2013 - 18:22

eee czujniki wymieniane, czyszczone, dokręcane odpowiednim momentem...
a może moje ucho jest jakieś dziwne i słyszy to czego normalny człowiek nie usłyszy :)

#8 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 marca 2013 - 18:29

eee czujniki wymieniane, czyszczone, dokręcane odpowiednim momentem...
a może moje ucho jest jakieś dziwne i słyszy to czego normalny człowiek nie usłyszy :)


to skonsultuj to z kimś o mniej wrażliwym uchu:D:D:D a tak serio to może przewrażliwiony jesteś...

 


#9 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 marca 2013 - 18:32

możliwe :) jak wyłączę nawiew i radio i się wsłucham to słyszę jak zawory pracują w silniku :p

ale spalanie stukowe i tak jest. widać na świecach było i słychać. Może ktoś ma jakieś auto do złomowania i sprawdzi na nim czyszczenie przy pomocy płynu hamulcowego ? :p bo ja się troszkę boję bo płyn jest chyba palny.

#10 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 marca 2013 - 18:42

możliwe :) jak wyłączę nawiew i radio i się wsłucham to słyszę jak zawory pracują w silniku :p

ale spalanie stukowe i tak jest. widać na świecach było i słychać. Może ktoś ma jakieś auto do złomowania i sprawdzi na nim czyszczenie przy pomocy płynu hamulcowego ? :p bo ja się troszkę boję bo płyn jest chyba palny.


a ja bym nic nie kombinował..przedobrzysz tomek i będzie...a przewody WN?

 


#11 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 marca 2013 - 18:47

Przewody raczej wykluczam.
Słyszę to dopiero jak silnik się porządnie nagrzeje. Zamin nie osiągnie 92stC na zegarach - nic nie słychać :)

#12 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 marca 2013 - 19:46

Przewody raczej wykluczam.
Słyszę to dopiero jak silnik się porządnie nagrzeje. Zamin nie osiągnie 92stC na zegarach - nic nie słychać :)


a to w jakich sytuacjach zauważasz spalanie stukowe? Przyśpieszanie,zwalnianie,gwałtowny but? Czy na biegu jałowym?

 


#13 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2013 - 20:01

Przewody raczej wykluczam.
Słyszę to dopiero jak silnik się porządnie nagrzeje. Zamin nie osiągnie 92stC na zegarach - nic nie słychać :)


Masz zaślepiony EGR ?:D

#14 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 marca 2013 - 21:10

EGR fabryczny. Nie zaślepiany.
Stukowe słyszę klasycznie - na niskich obrotach jak mocniej wciskam gaz. Ale nie tylko w momencie wciśnięcia. Jesli np. jade 90 i wcisne mocno gaz to cały czas słyszę stuki. Nie dzwoni to non stop jak w rozgrzanym maluchu ale słychać nierównormiernie pojedyncze stuki - mniej więcej 3..4 na sekundę.