

[OB & OBFL] 2.2 16V remont silnika - jaki koszt?
#1
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 11:01
Robił ktoś może ostatnio i mógłby mi powiedzieć na jaki koszt powinienem się przygotować?
Nie wiem czy tylko wymiana uszczelniaczy zaworów czy również pierścienie - ale chmury dymu za sobą nie zostawiam więc pierścienie są raczej OK.
- z góry dzięki
Paweł...
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 13:15
-Uszczelniacze wałków około 40-50zł
-uszczelka pokrywy zaworów + oringi pewnie około 100-120zł
-uszczelka pod głowicę 50-60zł
-olej + filtr
-płyn
-Pasek rozrządu lub razem z napinaczem i rolkami w zależności kiedy był wymieniany 100zł
-uszczelka kol. wydechowego pewnie gdzieś z 60zł
-robota
Cześci z wyremontowaną głowicą około 800-900zł + robota
#4
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 15:09
myślałem że bez 2000 nie ma co podchodzić...
#5
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 18:07
myślałem że bez 2000 nie ma co podchodzić...
No i tak może być, bo zawsze jakieś "akuku" wyskakuje:masakra2:
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2013 - 17:22
Kompletny remont głowicy z wymiana uszczelniaczy , regeneracją gniazd , sprawdzeniem szczelności i planowaniem + mycie około 200z-250zł.
-Uszczelniacze wałków około 40-50zł
-uszczelka pokrywy zaworów + oringi pewnie około 100-120zł
-uszczelka pod głowicę 50-60zł
-olej + filtr
-płyn
-Pasek rozrządu lub razem z napinaczem i rolkami w zależności kiedy był wymieniany 100zł
-uszczelka kol. wydechowego pewnie gdzieś z 60zł
-robota
Cześci z wyremontowaną głowicą około 800-900zł + robota
No nie wiem czy tak w 2 tys się zmieścisz....zobacz kolega Ci samą głowic wyliczył...sprawdz sobie ciśnie w cylindrach to da Ci to jakiś obraz...komplet dobrych pierścieni około 100 zł komplet na tłok..jak rozbebeszysz to i sprawdz panewki...sam będziesz robił??
#8
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2013 - 06:15
nie strasz...
Tu nie o to chodzi żeby straszyć. Nie da się dokładnie wyliczyć ile Cię wyniesie dopóki go nie skończysz a jak mówię, zawsze coś wyskakuje. Mnie zdjęcie głowicy do wymiany uszczelniaczy wyniosło jakieś 800 zł a jedyna robocizna jaką płaciłem, to sprawdzenie głowicy i wymiana uszczelniaczy. Resztę robiłem sam. A gdzie tam koszty głowicy do remontu całego silnika
A poza tym w swoim kosztorysie nie uwzględniłeś pierścieni, panewek, szlifów itp., a po rozbiórce silnika może się okazać że bez tych zabiegów nie ma sensu składać silnika
#9
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2013 - 14:04
...sprawdz sobie ciśnie w cylindrach to da Ci to jakiś obraz...[..]...sam będziesz robił??
sprężanie w normie (na jednym 11,9 na pozostałych 12,4)
poza tym nie dymi na niebiesko ani na luzie ani po daniu gazu wiec obstawiam że wymiana uszczelniaczy załatwi sprawę...
sam nie zrobię, nie mam umiejętności ani miejsca... oddam w jakieś zaufane ręce...
#10
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2013 - 14:25
#11
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2013 - 14:38
poza tym nie dymi na niebiesko ani na luzie ani po daniu gazu wiec obstawiam że wymiana uszczelniaczy załatwi sprawę
To po co wymieniać uszczelniacze zaworowe? Właśnie dymienie jest objawem luzu między trzonkiem zaworu a uszczelniaczem (szczególnie po stronie zaworów wydechowych). Raczej szukaj przyczyny gdzieś indziej. Generalnie temat brania oleju przy braku widocznych wycieków i dymienia jest trudny do jednoznacznej diagnozy. Był już wałkowany na tym forum wielokrotnie. Zawsze jest to kosztowna sprawa, bo wiąże się z rozbiórką silnika. Wymiana uszczelniaczy zaworowych sporadycznie poprawiała sytuację, często tylko na chwilę. Więc albo godzisz się na dolewki oleju albo rozbierasz silnik i sprawdzasz wszystko kolejno (prowadnice, uszczelniacze zaworowe, pierścienie, cylindry).
#12
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2013 - 14:50
#13
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2013 - 15:04