Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2.2 16V remont silnika - jaki koszt?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 25 lutego 2013 - 11:01

powoli zaczyna mnie martwić zużycie oleju - dochodzę już czasmi do 1l/100km a z zewnątrz silnik wydaje się suchy więc czas zainteresować się remontem silnika.

Robił ktoś może ostatnio i mógłby mi powiedzieć na jaki koszt powinienem się przygotować?

Nie wiem czy tylko wymiana uszczelniaczy zaworów czy również pierścienie - ale chmury dymu za sobą nie zostawiam więc pierścienie są raczej OK.

- z góry dzięki
Paweł...

#2 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 lutego 2013 - 11:21

Odezwij sie do zyga_wr - on robil silnik 2.2 u siebie.

#3 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2013 - 13:15

Kompletny remont głowicy z wymiana uszczelniaczy , regeneracją gniazd , sprawdzeniem szczelności i planowaniem + mycie około 200z-250zł.

-Uszczelniacze wałków około 40-50zł
-uszczelka pokrywy zaworów + oringi pewnie około 100-120zł
-uszczelka pod głowicę 50-60zł
-olej + filtr
-płyn
-Pasek rozrządu lub razem z napinaczem i rolkami w zależności kiedy był wymieniany 100zł
-uszczelka kol. wydechowego pewnie gdzieś z 60zł
-robota

Cześci z wyremontowaną głowicą około 800-900zł + robota

#4 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 25 lutego 2013 - 15:09

heh, w sumie tragedii nie ma, rozrząd i uszczelka pokrywy robiona w zeszłym miesiącu...

myślałem że bez 2000 nie ma co podchodzić...

#5 OFFLINE   morgon

morgon
  • 108 postów
  • Dołączył: 20-08-2010
  • Skąd: Buczkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 lutego 2013 - 18:07

myślałem że bez 2000 nie ma co podchodzić...


No i tak może być, bo zawsze jakieś "akuku" wyskakuje:masakra2:

#6 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 26 lutego 2013 - 16:47

nie strasz...

#7 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 lutego 2013 - 17:22

Kompletny remont głowicy z wymiana uszczelniaczy , regeneracją gniazd , sprawdzeniem szczelności i planowaniem + mycie około 200z-250zł.

-Uszczelniacze wałków około 40-50zł
-uszczelka pokrywy zaworów + oringi pewnie około 100-120zł
-uszczelka pod głowicę 50-60zł
-olej + filtr
-płyn
-Pasek rozrządu lub razem z napinaczem i rolkami w zależności kiedy był wymieniany 100zł
-uszczelka kol. wydechowego pewnie gdzieś z 60zł
-robota

Cześci z wyremontowaną głowicą około 800-900zł + robota


No nie wiem czy tak w 2 tys się zmieścisz....zobacz kolega Ci samą głowic wyliczył...sprawdz sobie ciśnie w cylindrach to da Ci to jakiś obraz...komplet dobrych pierścieni około 100 zł komplet na tłok..jak rozbebeszysz to i sprawdz panewki...sam będziesz robił??

 


#8 OFFLINE   morgon

morgon
  • 108 postów
  • Dołączył: 20-08-2010
  • Skąd: Buczkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lutego 2013 - 06:15

nie strasz...


Tu nie o to chodzi żeby straszyć. Nie da się dokładnie wyliczyć ile Cię wyniesie dopóki go nie skończysz a jak mówię, zawsze coś wyskakuje. Mnie zdjęcie głowicy do wymiany uszczelniaczy wyniosło jakieś 800 zł a jedyna robocizna jaką płaciłem, to sprawdzenie głowicy i wymiana uszczelniaczy. Resztę robiłem sam. A gdzie tam koszty głowicy do remontu całego silnika

A poza tym w swoim kosztorysie nie uwzględniłeś pierścieni, panewek, szlifów itp., a po rozbiórce silnika może się okazać że bez tych zabiegów nie ma sensu składać silnika

#9 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 27 lutego 2013 - 14:04

...sprawdz sobie ciśnie w cylindrach to da Ci to jakiś obraz...[..]...sam będziesz robił??


sprężanie w normie (na jednym 11,9 na pozostałych 12,4)

poza tym nie dymi na niebiesko ani na luzie ani po daniu gazu wiec obstawiam że wymiana uszczelniaczy załatwi sprawę...

sam nie zrobię, nie mam umiejętności ani miejsca... oddam w jakieś zaufane ręce...

#10 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 lutego 2013 - 14:25

Ciśnienie w normie. Rożnica ciśnienia miedzy cylindrami nie większa niż 1 Bar. Przy takim sprężaniu raczej nie ma co się więcej bawić, ale możesz dla świętego spokoju zrobić próbę olejową jeszcze, aby sprawdzić stan pierścieni kompresujących, szczególnie na tym cylindrze który ma najniższe sprężanie. Najlepiej zrób sama głowicę jak napisałem niżej i będzie ok.

#11 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lutego 2013 - 14:38

poza tym nie dymi na niebiesko ani na luzie ani po daniu gazu wiec obstawiam że wymiana uszczelniaczy załatwi sprawę


To po co wymieniać uszczelniacze zaworowe? Właśnie dymienie jest objawem luzu między trzonkiem zaworu a uszczelniaczem (szczególnie po stronie zaworów wydechowych). Raczej szukaj przyczyny gdzieś indziej. Generalnie temat brania oleju przy braku widocznych wycieków i dymienia jest trudny do jednoznacznej diagnozy. Był już wałkowany na tym forum wielokrotnie. Zawsze jest to kosztowna sprawa, bo wiąże się z rozbiórką silnika. Wymiana uszczelniaczy zaworowych sporadycznie poprawiała sytuację, często tylko na chwilę. Więc albo godzisz się na dolewki oleju albo rozbierasz silnik i sprawdzasz wszystko kolejno (prowadnice, uszczelniacze zaworowe, pierścienie, cylindry).

#12 OFFLINE   morgon

morgon
  • 108 postów
  • Dołączył: 20-08-2010
  • Skąd: Buczkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lutego 2013 - 14:50

iwan00, zobacz sobie mój temat o tej problematyce i moich wypocinach. Może pomoże:)

#13 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 10 kwietnia 2013 - 15:04

z dużej chmury mały deszcz, okazało się że gubię olej z filtra oleju... takze remont silnika na razie schodzi na dalszy plan...