Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tarcze hamulcowe - grubość


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2006 - 08:47

kto wie jaka jest nominalna a jaka minimalna grubość tarcz hamulcowych (przód) w MV6 ?

ps. jesli ktos ma kompletne dane to moze podac do innych silników tez, co by wątek był użyteczny nie tylko dla mnie.



#2 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2006 - 12:26

graniczna grubość tarcz hamulcowych dla aut z silnikiem 6 cylindrowym wynosi 25 mm-wg ksiażki Etzolda

#3 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2006 - 12:38

graniczna grubość tarcz hamulcowych dla aut z silnikiem 6 cylindrowym wynosi 25 mm-wg ksiażki Etzolda


potwierdzam ;)

ps. tarcze przetoczone, klocki wymienione.

Jesli ktos z okoliz Poznania ma problem z tarczami, potrzebuje przetoczyć - polecam zakładzik, toczy na samochodzie - koszt 70 zł za przód. Wymiania klocków przy okazji w cenie - wiec jak ktos chce jechac do kogos wymieniać klocki, to lepiej pojechac tu i choćby zgradować ranty na tarczach.

#4 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2006 - 12:46

wg Etzolda minimalna grubość tarcz po przetoczeniu powinna wynosić 26,5 mmm-przyda sie niejednemu na przyszłość.....

#5 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2006 - 20:35

A wg INFO-TECHA - przód minim.23
- tył minim.10
Tak,że jak jest 25 to spoko :razz:

#6 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2006 - 20:41

A wg INFO-TECHA - przód minim.23
- tył minim.10
Tak,że jak jest 25 to spoko :razz:


a patrzyłeś w rubryczke MV6 ? :p

ps. prawdą jest, ze powinny mieć min. 25mm
U mnie mają po przetoczeniu około 26

#7 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2006 - 20:53

a patrzyłeś w rubryczke MV6 ?

Silnik X30XE innego tam nie widze to chyba to nie :wink:

#8 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 11 września 2006 - 21:08

A wg INFO-TECHA - przód minim.23
- tył minim.10
Tak,że jak jest 25 to spoko :razz:


radzę czytać dokładnie, przód- 23mm dotyczy silnika 4-cylindrowego(dokładnie 22,5mm), tylko do rocznika VIII 1997, powyżej (czyli rocznik model. 98-99) min to 25mm (wszystkie silniki)

#9 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2006 - 21:28

radzę czytać dokładnie, przód- 23mm dotyczy silnika 4-cylindrowego

Czytam dokładnie,tak podają w Info-Techu innego żródła nie posiadam, możliwe że w innych katalogach są dokładniejsze dane.

#10 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 11 września 2006 - 23:20

w ramach OT dzisiaj wymienialem hamulce z tylu... jak mi gosc pokazal co u mnie hamowalo to sie za glowe zlapalem... tarcze cienkie jak papier, pordzewiale... szczeki od recznego czy czegos tam to w rekach kruszylem tak je rdza wpierdzielila... teraz chodzi wszystko jak zloto i wkoncu reczny blokuje mi kola.

#11 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 12 września 2006 - 09:51

Skan z "Sam naprawiam" ;-) Dodany obrazek
Pzdr, Zen

#12 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 września 2006 - 22:39

tak tak ten temacik bardzo fajny bo tez pzred zima bede chcial sprawdzic hamulce (podobno były wymieniane) taki mi powiedziało paru mechaniorów niezalęznych od siebie....
ale zawsze wrto samemu wiec te dane o grubościach napewno się przydadzą.....

ile jest u mnie

niestety jescze nie sprawdzałem :???: :cry: :???: :cry:
pozdr

#13 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 września 2006 - 06:27

toczy na samochodzie


jakim sprzętem mozna toczyć na samochodzie?
rozumiem na tokarce po zdjęciu ,ale na aucie?
Oświeć mnie troche,jestem ciekaw.

#14 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2006 - 06:52

toczy na samochodzie


jakim sprzętem mozna toczyć na samochodzie?
rozumiem na tokarce po zdjęciu ,ale na aucie?
Oświeć mnie troche,jestem ciekaw.


sam byłem ciekaw i pełen wątpliwości ... ale po zabiegu polecam.

Urządzenie to nic innego jak ... przenosna tokarka.
Ma dwunożową głowice, wiec toczy obie strony na raz.
Jest przykręcana do piasty, którą jednocześnie napędza. Posiada własny napęd elektryczny i automatyczny posów poprzeczny.
Całe urządzenie ma wszytsko co trzeba i nie jest siakims badziewem, którego sie spodziewalem. Jest kompletną tokarka specjalistyczną.
Zalety - brak konieczności zdejmowania tarcz, co skutkuje, ze cały zabieg trwa jakies 20 min od wjazdu autem do warsztatu. Nie ma mozliwości złego (nieosiowego) zamocowania, wiec toczenie daje 100% pewności, ze tarcza nie będzi bić.
W aucie mam ulotke kolesia, gdzie jest nazwa maszyny, moze znajde to na sieci, to podrzuce jakiegos linka.


Oto kilka wiadomości odnośnie metody:
www.warsztat.pl/%3Fa%3Dar%26d%3Da%26list%3D%26rok3%3D2005%26cid%3D24%26nr%3D12/2004%26aid%3D179%26uid%3D%26sid%3D+hunger+tokarka&hl=pl&gl=pl&ct=clnk&cd=2&lr=lang_pl&client=firefox-a]Tu mały opis[/url]
Tu przyklad maszyny, choc zasadniczo rózni sie od tej co widzialem na własne oczy. IMO ta jest mniej przekonująca niż ta gdzie byłem, dlatego, ze tu widze nie ma połączenia miedzy napędem tarczy a elementem skrawającym, a to co mi toczylo bylo zintegrowane, a wiec i centrujące jednoczesnie.

Jako, że nie mogłem wygóglać takiej tokarki jak bym chciał pokazac postanowiłem narysować prosty schemat blokowy :D
Robiłem to w paint'cie .. wiec nie linczujcie.

#15 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 września 2006 - 11:04

jeżeli za 70 dych robią przód obie strony ,a przy okazji w cenie mogą wymienić klocki to szkoda są ręce brudzić.
Lepiej dać gościowi zarobić

#16 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2006 - 11:08

jeżeli za 70 dych robią przód obie strony ,a przy okazji w cenie mogą wymienić klocki to szkoda są ręce brudzić.
Lepiej dać gościowi zarobić


dokaldnie. Gdzie indziej za sama wymiane zaplacisz pewnie z 50. Oczywiscie mozna zrobic samemu z free. Mi jednak jedna tarcza biła i mnie strasznie nerwiła.
Najtansze toczenie znalazłem na głogowskiej za 25 zł/szt. Ale czas to jakies 2-3 minumu, bo musza zdjąc, założyć na tokarke, przykręcić itd.
A tu wjezdzasz, dwóch panów chwyta sie do roboty, całośc zajmuje max 15-20 min.
A ze odkrecają zacisk (połowicznie ;) ) to klocki wkładają te co im dasz, nie ma znaczenia czy starcze czy nowe.

Wiec jak chcesz miec konkret - czyli nowe klocki, zgradowane czy przetoczone tarcze .. to IMO sie opłaca.

Poznań, ul. Zagłoby 3 (junikowo, od grunwaldzkiej w ścinawska i jedna z poprzecznych pod koniec)
Tel. 61/8685646

#17 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 września 2006 - 11:14

Oczywiscie mozna zrobic samemu z free


nie całkiem za free bo trzeba przetoczyć, no chyba że masz swoją tokarke i masz jeszcze pojęcie o toczeniu :mrgreen:

tak wypytuje bo zastanawiam się czy nie zmienić klocków zaczynają cosik piszczeć ,chociaż............. byłem w zeszłym miesiącu na przeglądzie i gościu powiedział że klocki jeszcze dobre?

#18 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2006 - 11:16

Oczywiscie mozna zrobic samemu z free


nie całkiem za free bo trzeba przetoczyć, no chyba że masz swoją tokarke i masz jescze pojęcie o toczeniu :mrgreen:


eee, nie raz wymieniałem klocki i tarcz nie toczyłem. Nie takie to straszne ;)

ps. a pojecie o toczeniu mam, w sumie jak na elektronika to całkiem spore ;) tylko tokarki nie mam i brudzic sie nie lubie (taka trauma po 20 latach wychowywania sie przy warsztacie samochodowym)

#19 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 września 2006 - 11:20

no tylko że te tarcze tam siedzą sobie od nowości chyba?
i trochę się rancik już zrobił.

nie miałem na myśli że akurat Ty nie masz pojęcia o toczeniu ,to było tak ogólnie
z tego co widze że masz bardzo duży zasób wiedzy i nie jednym napewno się jeszcze pochwalisz :mrgreen:

#20 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 września 2006 - 11:27

Czy te ceny w zakładzie to sa tylko dla Ciebie ,czy ogólnie dla wszystkich?