Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Zimne nawiewy przy drzwiach i tylny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Slawomir1

Slawomir1
  • 5 postów
  • Dołączył: 20-10-2011
  • Skąd: Ploewen

Napisany 21 lutego 2013 - 10:13

Witam,

Moja Oma ma dość dziwne objawy ale zaczynając od początku i uprzedzając "początkowe" pytania.
Miałem uszkodzony termostat, który został wymieniony (wkład + uszczelka). Układ zalany i odpowietrzony.
Obecnie ogrzewanie działa jedynie w panelu środkowym dwie kratki pomiędzy kierowcą a pasażerem natomiast kratki kierowcy i pasażera (przy drzwiach) cały czas wieją zimnym powietrzem. Tylny nawiew również daje zimne (bardzo) powietrze. Jednocześnie jak jest ustawiony nawiew na szybę czuję, że wieje zimne powietrze na nogi.
Plan na weekend jest wyczyszczenie nagrzewnicy sposobem opisanym tutaj:
http://forum.omegakl...42&postcount=40
Jednak nie jestem pewien czy to pomoże po na środku daje naprawdę ciepłe powietrze.

Przeszukiwałem forum i nie znalazłem nic (poza opisem tylnego nawiewu i rozebrania panelu środkowego) co pomogło by na "boczne" nawiewy. Czy ktoś wie co może być powodem braku ogrzewania w tych nawiewach?

Prace planuje na weekend a wtedy będę miał nikłą możliwość korzystania z internetu i chcę być w miarę przygotowany na co powinienem zwrócić uwagę. Te boczne nawiewy uprzykrzają mi życie.

#2 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 21 lutego 2013 - 13:34

ja nastawiony na czyszczenie nagrzewnicy bylem sceptycznie i nie sadzilem,aby to cos pomoglo,objawy wlasnie mialem takie,ze: na tyl zimne powietrze ,boki ledwo srodek jako tako grzal,nie wspomne ,ze nie mozna bylo dac na 9 nawiewu ,bo zaraz i ze srodka lecialo zimne 5-6 to maks i lecialo w miare cieplo,po zabawie efekt taki,ze srodek gorac boki gorac tyl gorac ,auto chodzi na klimatronic na A temp na 24 i szafa gra,wczesniej ,moglem tylko o tym pomazyc , tryb eco nawiewy na hi i ledwo grzalo,spróbuj a powinno byc ok :) mozesz miec problem tylko przy zdejmowaniu weza od nagrzewnicy,ale kolo filtra kabinowego na podszybiu jest klapka jak ja odkrecisz to masz ladny dostep do wezy ,ktore sa na zatrzasku

#3 OFFLINE   Slawomir1

Slawomir1
  • 5 postów
  • Dołączył: 20-10-2011
  • Skąd: Ploewen

Napisany 21 lutego 2013 - 21:59

Po nocnych i ciemnych bojach wyczyściłem nagrzewnicę sposobem Maciekmk. Tam gdzie grało grzeje mocniej, tam gdzie nie grzało ... nadal nie grzeje.
Oba przewody dochodzące do nagrzewnicy są gorące.

Jedyna różnica w sposobie polegała na podłączeniu węży bezpośrednio do nagrzewnicy. Nie miałem możliwości dojść do zaworu/pompy. Gazownicy najprawdopodobniej przenieśli mi tę pompę pod podszybie, głęboko pod kablami gazowymi i od nagrzewnicy. Problem ogrzewania był i przed założeniem gazu. Wiec gazownicy raczej nie "nabroili".

#4 OFFLINE   adasko6891

adasko6891

    ZACHODZI PRZY SKRĘCIE

  • 35 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: białystok-słoneczny stok

Napisany 21 lutego 2013 - 22:06

pewnie masz spadnięte cięgiełka od sterowania zdejmij schowek i zobacz czy białe cieggło nie wisi lużno u mnie tak było z nawiewem przy drzwiach pasażera

#5 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 318 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 lutego 2013 - 22:10

mi natomiast wydaje sie ze masz cos z silownikami czy jak to tam sie nazywa odpowiadajacymi za otwieranie poszczegulnych nawiewow bo jak masz ustawione nawiew na szybe nie powinno leciec tez na nogi, chodzilo mi wlasnie o to co kolega ponizej napisal

#6 OFFLINE   Slawomir1

Slawomir1
  • 5 postów
  • Dołączył: 20-10-2011
  • Skąd: Ploewen

Napisany 22 lutego 2013 - 09:43

Gdzie znajdę to cięgło? Zdjąłem schowek ale nie mogę znaleźć. Gdzie powinienem szukać? Może ktoś ma zdjęcie?

Chyba znalazłem:
http://forum.omegakl...192&postcount=7
Czy to jest to?

Poszukałem tego ciągienka i chyba znalazłem. Jeżeli to co znalazłem to jest to ciągienko to znaczy, że było OK.

Jak wygląda wewnętrzna budowa nagrzewnicy? Czy jeżeli jakiś kanał nagrzewnicy jest zatkany to czy cała nagrzewnica jest zatkana czy może nadal być drożna?

Wczoraj jeszcze postanowiłem zdjąć schowek i zajżeć w czeluści mojej Omegi. Po za tym, że wykluczyłem ciągienko to ... źle przykręciłem atrapę poduszki oraz okazało się, że jest urwany siłownik klapki od schowka :p.
Wydaje mi się, że to ciągienko jest OK.
Jadąc dziś do pracy znowu wiało zimnem czyli stawiam, że nie do końca operacje czyszczenia nagrzewnicy była skuteczna.
Czy nagrzewnicę czyściliście czystym octem czy lepiej wymieszać z wodą. Jaką temperaturę powinien mieć ocet/miesznka - (wrząca, może spaść do 60 stopni czy może być temperatury pokojowej)?

#7 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 22 lutego 2013 - 13:45

ja czynnosc powtarzalem dwa razy,trzeba odcedzac kamien, przez szmatke i pozostawiac w nagrzewnicy ocet na 10 minut i nastepnie znowu grzac ocet w czajniku i pobierac bezposredniego z niego :),u mnie mial temperature wrzenia,czyli bardzo goracy,wazne jest tez zmienic plyn caly,kup na stacji beznyznowej prestone odkamieniacz chlodnic(cytrynian sodu) i ukladu ja to wymieszalem z dwoma butelkami octu i grzalem ,nie sadze ,aby ocet przy tak malej temperaturze dawal takie efekty jak u mnie,za pierwszym razem jak zrobilem,to pojawilo mi sie slabe ogrzewanie ,dopiero za drugim podejsciem i odcedzaniem kamienia,oraz zmiana plynu ,czyli najpierw plukniecie woda calego ukladu ,a potem zmiana na plyn ,byl efekt taki jak powinien byc :) ale u ciebie cos jeszcze jest walniete,te silnowniki chodza na podcisnienia bodajrze,jezeli jakies tobie spadlo (mialem tak ale w innym aucie ,wiec nie jestem pewien czy sa tutaj podcisnienia sterujace klimatroniciem badz pokretlami:) i oddajace efekt na klapki gdzie ma leciec ) to mialem wlasnie taki efekt ze ogrzewanie chulalo tam gdzie sobie chcialo

#8 OFFLINE   adasko6891

adasko6891

    ZACHODZI PRZY SKRĘCIE

  • 35 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: białystok-słoneczny stok

Napisany 22 lutego 2013 - 19:32

Tak to jest to jeśli cięgiełko jest założone na miejsce to zmien temperature z hi na lo i zobacz czy sie przestawi ( czy silniczek zadziała ) bo może masz silniczek padnięty jeśli sie nie ruszy to wypnij kostke z silniczka i podłącz tam żaróweczke 1.2 W i znów zmien temperature i zobacz czy świeci , jeśli zaświeci to znaczy że sterowanie działa a Ty masz padnięty silniczek. na podciśnieniu to chodziły manuale a klimatroniki to już na elektryce były

#9 OFFLINE   Slawomir1

Slawomir1
  • 5 postów
  • Dołączył: 20-10-2011
  • Skąd: Ploewen

Napisany 24 lutego 2013 - 08:24

Wczoraj dalej walczyłem z od kamienieniem nagrzewnicy. Pod Węże "podłączyłem" czajnik i pompowałem wrzącą wodę z octem i odkamieniaczem zakupionym w Biedronce. Po godzinnej "zabawie" skręciłem całość i ... poprawa była nieznaczna. Nie zrażony porażką podjechałem na stację i zakupiłem odkamieniacz do chłodnic. Ponownie woda, odkamieniacz z biedronki i odkamieniacz do chłodnic i ponownie płukanie wrządkiem.
Niestety operacja nie przyniosła efektów. Najprawdopodobniej nagrzewnica jest zabrudzona do tego stopnia, że czyszczenie jej zamontowanej nie daje efektu.

Teraz pytanie.
Polecacie wyjąć nagrzewnicę i przeczyścić ją zalewając octem i gotować przez godzinę (ktoś na forum poleca ten sposób) czy lepiej wymienić na jakiś nowy zamiennik?

P.S.
Zdjęcia z operacji podeślę w późniejszym terminie, może komuś się przydadzą.

#10 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2013 - 08:31

Odkamieniacze niewiele pomoga bo nagrzewnica nie zarasta kamieniem.Nikt juz na kranówce nie jeździ.
W nagrzewnicy zbiera sie szlam i muł którego odkamieniacz nie wypłucze.Tak to wyglada w środku.
https://picasaweb.go...feat=directlink
Najłatwiej to wymienić ale nie na tani zamiennik.

#11 OFFLINE   Slawomir1

Slawomir1
  • 5 postów
  • Dołączył: 20-10-2011
  • Skąd: Ploewen

Napisany 24 lutego 2013 - 20:33

fakt odkamieniacz nie byl najlepszym pomyslem ale uzylem tez plyn do czyszczenia ukladow chlodzenia. Czyli wymieniac nagrzewnice?

Obiecane fotki:

Tak wygląda podszybie po zdjęciu maskownicy:
Dodany obrazek

Najłatwiej zdemontować filtr kabinowy wraz z obudową oraz klapkę do komory silnika. Pojawia się nam widok na rurki do nagrzewnicy. Demontujemy dochodzące rurki. Przeciągamy blokady w stronę "od grodzi" teraz już łatwo zdejmiemy rurki.
Dodany obrazek

Podłączamy nasze rurki włożone do czajnika i płuczemy nagrzewnicę:
Dodany obrazek

I jeżeli mamy szczęście mamy grzanie w aucie. Jeżeli nie ... szukamy dalej przyczyny. ;)

#12 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lutego 2013 - 10:11

Ja swoją próbowałem płukać wszystkimi sposobami i to wiele razy. Dopiero po wyjęciu i przedmuchaniu sprężonym powietrzem cały szlam wyleciał. Przy okazji okazała się dziurawa i skończyło się wymianą. Jaki jest stosunek roztworu wlewanego do wylatującego ?? Leci tak samo czy słabiej ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"